Kerstkaart van onbekende

10-12-2013 18:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik kwam thuis van mijn werk vandaag en er lag een kerstkaart op de mat met op de enveloppe mijn naam in een onbekend handschrift.

Er stond een hele lap tekst in over dat 2014 maar een mooier jaar voor mij mocht worden met minder tranen en meer blijdschap.

Dit zegt me helemaal niets en ik heb helemaal geen slecht jaar gehad

De namen die onder de kaart staan zeggen me al helemaal niets maar de naam van mij klopt weer wel.

Er zit geen postzegel op de kaart dus verkeerd bezorgd is hij denk ik niet, ze hebben hem hier zelf in de bus gegooid.

Ik heb geen idee van wie hij komt en dat vindt ik irritant

Dan blijf ik het mij afvragen.

Hebben jullie wel eens zo'n soort kaart gekregen?

Zo ja wat hebben jullie er mee gedaan?

Vindt het ook weer zo lomp om hem weg te gooien..
Ik zou het op Facebook pleuren misschien dat iemand er iets mee kan! Misschien een van je buren?
Stond voor en achternaam erop?

Of misschien alleen je voornaam en heb je een vaak voorkomende naam?

Wel raar idd
Nee er stond van mij geen achternaam op.

De afzender ook alleen voornamen en tussen haakjes stond er achter: (knip)

Dus ik heb beide namen op Facebook ingetypt met knip er achter.

Misschien hun achternaam dacht ik maar geen hit, ook op Google niet.

@ whatcomesaround ik heb mijn buren niet op Facebook haha
Vet raar! Had ik bij de geboortekaartjes na de geboorte van mijn zoon. Ook een heel verhaaltje van dat ik het allemaal wel ging redden en dat ik een mooi mens was. Erachter een voor mij onbekende naam. Pas 2 jaar later kwam ik erachter dat het kaartje van een buurvrouw was die ik noooiit spreek. Ik woon in een flat en we hadden beneden in de hal, op het prikbord, een geboortekaartje opgehangen! Was destijds ook echt een mysterie voor ons. Wél heel lief natuurlijk!
Komt wel goed, schatje!
Haha ja dat zijn van die dingen die je bezig houden he!

Misschien ben je lid van een kerk oid?

Of een buurvrouw inderdaad...

In ieder geval iemand die in de buurt woont lijkt mij gezien de ontbrekende postzegel.

Knip, heb je niet een heel aardige kapster ofzo? :p
Ja, heb ik ook eens gehad, met een naam die me niets zei. Hij noemde de naam van een gezinslid correct. Ik heb niets gedaan want er stond geen adres bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
We krijgen hier na 3 jaar nog kerstkaartjes voor vorige bewoners,waren vast geen goede vrienden

Is de kaart niet bedoeld voor een naamgenoot? Dat ze alleen de naam wisten en op internet een adres erbij hebben gezocht?
@jongemama20 haha je bent er in iedergeval wel achter gekomen inderdaad lief!

Nee ik zit niet bij de kerk maar dat was wel een goeie geweest.

En ook geen kapster helaas

Ik denk mijn buren, laatst zei een onbekende vrouw mij gedag in de straat en die vroeg of we het naar onze zin hadden in het huis na de verbouwing.
Misschien lijkt het alsof je vaak huil?

Heb je last van pandaogen door een verkeerde mascara?

Koop je veel zakdoekjes in?

Dikke ogen door allergie?

Hier schrijf ik altijd de kaarten met een persoonlijk tekstje. Man heeft het eens gepresteerd om de enveloppen dooreen te hussen (verkeerde naam bij kaartje). Pas tijdens de zomerbarbeque kwam buurvrouw 1 erachter dat het wel heel helderziende kaartje ("veel succes met jullie drietjes in 2013") bedoeld was voor een andere buurvrouw 2 destijds drie maanden zwanger...

Buurvrouw 1 ontdekte in maart haar zwangerschap en hadden hun kinderwens nooit kenbaar gemaakt. Destijds vond zij het maar een beetje raar
Hier krijg ik ook altijd een kaart met xxx , verder niks.
Schoonzus had dit laatst met een geboortekaartje. Geen idee wie de beste mensen zijn die een kindje hebben gekregen, maar het was toch echt aan hen gericht!
Klinkt alsof de kaart in een verkeerde enveloppe is terecht gekomen.

En ja, ik heb wel kerstkaarten gekregen waar geen afzender in stond, ook wel kerstkaarten met min of meer het juiste adres maar toch net niet helemaal goed en een keer een kerstkaart die helemaal klopte maar ik had echt geen flauw idee wie het was/is. Waarschijnlijk een bekende van een bekende, sommige mensen vinden het geweldig om te kunnen zeggen dat ze 138 kaarten hebben verstuurd.

Ik hang ze trouwens gewoon tussen de rest. De enige die de binnenkant leest ben ik, bezoek ziet die kaarten nauwelijks hangen, laat staan dat ze interesse hebben in de afzenders.
Hier afgelopen zaterdag een kaart met ons adres maar niet onze naam. Even opgezocht, mensen bleken 2 deuren verder te wonen (foto met overleden vader erop, dat die al 3 jaar geleden was overleden enz dus aangebeld daar om zeker te weten dat ie nu goed terecht zou komen).

Overigens toen we 1 jaar getrouwd waren een felicitatiekaart met alleen erin : "beste Fee en Feeman,".

Verstuurd via greetz of iets dus konden ook niet het handschrift herkennen. Vet irritant in elk geval. (Nooit erachter gekomen van wie die was)
quote:lemoos2 schreef op 10 december 2013 @ 20:06:

Hier schrijf ik altijd de kaarten met een persoonlijk tekstje. Man heeft het eens gepresteerd om de enveloppen dooreen te hussen (verkeerde naam bij kaartje). Pas tijdens de zomerbarbeque kwam buurvrouw 1 erachter dat het wel heel helderziende kaartje ("veel succes met jullie drietjes in 2013") bedoeld was voor een andere buurvrouw 2 destijds drie maanden zwanger...

Buurvrouw 1 ontdekte in maart haar zwangerschap en hadden hun kinderwens nooit kenbaar gemaakt. Destijds vond zij het maar een beetje raar
Laatst een adventkalender gekregen met de post. Ook geen afzender/ bekend handschrift of iets anders waar ik de afzender uit kan afleiden. Is in ider geval iemand die me niet goed kent, want ik lust geen chocolade :-D
quote:Lucky_Birdie schreef op 10 december 2013 @ 20:04:

Misschien lijkt het alsof je vaak huil?

Heb je last van pandaogen door een verkeerde mascara?

Koop je veel zakdoekjes in?

Dikke ogen door allergie?

nee geen pandaogen haha
quote:_isis_ schreef op 10 december 2013 @ 20:07:

Hier krijg ik ook altijd een kaart met xxx , verder niks.Wat griezelig
Verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
anoniem_185261 wijzigde dit bericht op 03-08-2014 16:32
Reden: Verwijderd i.v.m. herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:ranjaa schreef op 10 december 2013 @ 20:07:

Schoonzus had dit laatst met een geboortekaartje. Geen idee wie de beste mensen zijn die een kindje hebben gekregen, maar het was toch echt aan hen gericht!

Vage collega met slecht handschrift ? Wij hebben ons bijna een jaar afgevraagd wie Henk en Rina waren, totdat ik op het werk een telefoonnotitie kreeg van Mina. Ik herkende het handschrift.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij hebben wel eens een kerstkaartje in envelop gehad die aan ons gericht was en overduidelijk het handschrift van mijn vader. Vervolgens zat er een kaartje in van een onbekende. Dat is ook een gekke gewaarwording. Mijn vader plakt de enveloppen nooit dicht. Bij de post vonden ze het denk ik wel grappig om kaartjes waarvan de envelop open was te verwisselen. Ik dacht eerst dat hij misschien per ongeluk een kaartje erin had gedaan die hij zelf had gekregen, maar hij kende de afzender ook niet.
Wij hadden enkele jaren terug een kerstkaart via Greetz die was ondertekend met "pap en mam" en mijn vrouw zei "we hebben een kaart van mijn ouders gehad." Ik had er geen moment aan gedacht dat die ook van mijn ouders kon zijn omdat ze die normaal altijd schrijven.

Vroeg mijn moeder eens: heb je onze kaart al ontvangen? Ik zeg nee. Drie dagen later, nog niet. Mijn moeder: ik stuur hem opnieuw...

En wat vind ik een dag later in de brievenbus? Weer die kaart van Greetz! Voortaan zetten ze er ook maar hun voornamen bij.
Ik heb ooit een boekenbon ter waarde van ¤ 25 gekregen. 100% zeker aan mij gericht, voor+achternaam klopte.

Ik heb nergens aan meegedaan, het was ver van verjaar- en feestdagen. Ook geen verhuizing of andere bijzondere gebeurtenis. Heel gek. En jammer dat ik niemand kam bedanken.
Is het handschrift op de enveloppe hetzelfde als op de kaart?

Het eerste wat in me opkomt is dat er inderdaad kaartjes en enveloppen zijn verwisseld.

Het kan trouwens nog gekker. Ik was denk ik een jaar of 12 toen er 's middags werd aangebeld. Meteen toen ik de deur opendeed stapte er een vrouw en een man de deur binnen. Heel hartelijk en alsof ze me kende, met een bos bloemen. De vrouw vroeg of mijn moeder er niet was. Ik zei nee, ze komt zo terug. Vrouw en man liepen door naar de woonkamer en gingen zitten. Duurde denk ik een kwartier voordat mijn moeder terugkwam en dat ondertussen deze vrouw heel hartelijk tegen me aan zat te kletsen dat ik zo groot was geworden et cetera.

Toen mijn moeder terugkwam zag ik de verwondering bij mijn moeder en deze vrouw. Op dat moment realiseerde die vrouw zich dat ze op het verkeerde adres was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven