Naar de osteopaat
woensdag 11 december 2013 om 12:45
Ik ga deze week voor de 2e keer naar de osteopaat ivm aanhoudende spanningshoofdpijn. Ik sta er nog een beetje sceptisch in en vraag me af of het echt gaat helpen.
Heb jij goede ervaringen met osteopathie? Van welke klachten heeft de osteopaat jou af geholpen? Merkte je snel verschil?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Heb jij goede ervaringen met osteopathie? Van welke klachten heeft de osteopaat jou af geholpen? Merkte je snel verschil?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
woensdag 11 december 2013 om 13:11
woensdag 11 december 2013 om 13:32
Goed resultaat, bij spanningshoofdpijn, bij Osteopaat. Heb nog wel eens af en toe hoofdpijn, maar niet meer dagelijks, zoals daarvoor.
Osteopaten zijn overigens eerst opgeleid als iets medisch als het goed is, volgens mij standaard fysiotherapie? Maar dat zou je even op kunnen zoeken. Niet elke idioot kan osteopaat worden, wou ik maar zeggen.
En Dubbeltje, je kunt altijd overal aan meningen komen die je niet wilt horen, ik kan over alles waar ik enthousiast of negatief over ben wel een tegengestelde mening van internet plukken, geen enkel probleem.
Osteopaten zijn overigens eerst opgeleid als iets medisch als het goed is, volgens mij standaard fysiotherapie? Maar dat zou je even op kunnen zoeken. Niet elke idioot kan osteopaat worden, wou ik maar zeggen.
En Dubbeltje, je kunt altijd overal aan meningen komen die je niet wilt horen, ik kan over alles waar ik enthousiast of negatief over ben wel een tegengestelde mening van internet plukken, geen enkel probleem.
woensdag 11 december 2013 om 13:35
http://www.kwakzalverij.nl/867/Begrippenlijst_o
Op deze pagina kan je wat meer lezen over de achtergronden van de osteopathie.
Er zullen gerust mensen baat bij hebben ondervonden, net zoals bij andere alternatieve behandelmethoden. Dit berust dan meestal op het placebo effect.
Op deze pagina kan je wat meer lezen over de achtergronden van de osteopathie.
Er zullen gerust mensen baat bij hebben ondervonden, net zoals bij andere alternatieve behandelmethoden. Dit berust dan meestal op het placebo effect.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
woensdag 11 december 2013 om 13:38
Fijn te lezen dat er 2 positieve ervaringen zijn! het klopt dat je een medische achtergrond moet hebben voordat je de opleiding kan gaan volgen. Als het echt niks zou zijn dan zouden zorgverzekeraars het ook niet/gedeeltelijk vergoeden lijkt mij.
Fiorah na hoeveel behandelingen merkte jij beterschap?
Fiorah na hoeveel behandelingen merkte jij beterschap?
woensdag 11 december 2013 om 13:45
Pfoe dat weet ik echt niet meer. Het is al een hele tijd geleden. Een aantal. Heb je al een goede osteopaat gevonden? In mijn stad is er één die echt 'bekend' is, bij hem ben ik ook geweest.
Wel is het wijsheid om het uur of een paar uur na je behandeling een beetje 'vrij' te plannen, het is net als bij een fysiotherapeut (als je daar al eens bent geweest), je lichaam kan even tijd nodig hebben om 'bij te komen'. Niks dramatisch hoor, je merkt gewoon dat je bent behandeld. Ik vond het altijd wel fijn om even op mijn kont te zitten met een kopje thee daarna.
Wel is het wijsheid om het uur of een paar uur na je behandeling een beetje 'vrij' te plannen, het is net als bij een fysiotherapeut (als je daar al eens bent geweest), je lichaam kan even tijd nodig hebben om 'bij te komen'. Niks dramatisch hoor, je merkt gewoon dat je bent behandeld. Ik vond het altijd wel fijn om even op mijn kont te zitten met een kopje thee daarna.
woensdag 11 december 2013 om 13:48
Zorgverzekeraars vergoeden deze "alternatieve" behandelingen, omdat er vraag naar is en ze er dus geld mee kunnen verdienen.
Je moet je dus ook bijverzekeren wil je deze behandelingen vergoed krijgen.
Je kunt dus absoluut niet stellen, dat osteopathie doordat het verzekerd wordt, ook wel werkzaam zal zijn.
Het mag ondertussen wel duidelijk zijn, dat het niets doet, behalve een placebowerking.
Je moet je dus ook bijverzekeren wil je deze behandelingen vergoed krijgen.
Je kunt dus absoluut niet stellen, dat osteopathie doordat het verzekerd wordt, ook wel werkzaam zal zijn.
Het mag ondertussen wel duidelijk zijn, dat het niets doet, behalve een placebowerking.
woensdag 11 december 2013 om 13:51
Jammer dat je dat niet meer weet maar wel begrijpelijk
. Ik heb een praktijk gevonden waar 6 osteopaten werkzaam zijn. Ze staan ook allemaal geregistreerd (heb ik opgezocht). De 1e behandeling bestond uit een intake en lichamelijk onderzoek. Hij gaf zelf aan dat ik na 4 behandelingen beterschap moet merken.
Ik hoop het zo!
Ik hoop het zo!
woensdag 11 december 2013 om 14:09
quote:meisx schreef op 11 december 2013 @ 14:01:
Dubbeltje ik ben sceptisch en daarom op zoek naar ervaringen van anderen. Uit jouw post kan ik niet opmaken dat je er zelf vervelende ervaringen mee hebt maar meer dat je er niet in gelooft.
Ik heb zeer negatieve ervaringen met "alternatieven", ook met een zogenaamde bottenkraker.
Maar daar gaat het niet om.
Er is zat informatie te vinden op internet waarom het niet effectief is.
En ik vind het vreemd, dat je hier niet open voor staat, het zelfs niet eens wilt lezen.
Dubbeltje ik ben sceptisch en daarom op zoek naar ervaringen van anderen. Uit jouw post kan ik niet opmaken dat je er zelf vervelende ervaringen mee hebt maar meer dat je er niet in gelooft.
Ik heb zeer negatieve ervaringen met "alternatieven", ook met een zogenaamde bottenkraker.
Maar daar gaat het niet om.
Er is zat informatie te vinden op internet waarom het niet effectief is.
En ik vind het vreemd, dat je hier niet open voor staat, het zelfs niet eens wilt lezen.
woensdag 11 december 2013 om 14:11
quote:dubbeltje4 schreef op 11 december 2013 @ 13:53:
[...]
Eerst schrijf je, dat je sceptisch bent en daarna wil je niet aannemen, dat het niet werkt.
Waarom?Dat is het hele idee van sceptisch zijn, dat je niet zomaar iets aanneemt omdat iemand anders het zegt of omdat het op www.kwakzalver.nl staat.
[...]
Eerst schrijf je, dat je sceptisch bent en daarna wil je niet aannemen, dat het niet werkt.
Waarom?Dat is het hele idee van sceptisch zijn, dat je niet zomaar iets aanneemt omdat iemand anders het zegt of omdat het op www.kwakzalver.nl staat.
woensdag 11 december 2013 om 14:20
quote:Fiorah schreef op 11 december 2013 @ 14:11:
[...]
Dat is het hele idee van sceptisch zijn, dat je niet zomaar iets aanneemt omdat iemand anders het zegt of omdat het op www.kwakzalver.nl staat.
Er is heus nog wel meer te vinden hoor!
Zelfs een hele t.v. uitzending bij Zembla over de gevaren van het manipuleren van wervels.
Maar jullie zijn "gelovigen"" en daar kun je nou eenmaal moeilijk mee praten. Nou, die willen wel praten, maar uitsluitend met ""medegelovigen".
[...]
Dat is het hele idee van sceptisch zijn, dat je niet zomaar iets aanneemt omdat iemand anders het zegt of omdat het op www.kwakzalver.nl staat.
Er is heus nog wel meer te vinden hoor!
Zelfs een hele t.v. uitzending bij Zembla over de gevaren van het manipuleren van wervels.
Maar jullie zijn "gelovigen"" en daar kun je nou eenmaal moeilijk mee praten. Nou, die willen wel praten, maar uitsluitend met ""medegelovigen".
woensdag 11 december 2013 om 14:26
Nee hoor, helemaal niet. Ik zeg niet dat Het Werkt, Hallelujah, Praise the Lord. Ik zeg dat het bij mij baat heeft gehad en dat het me niet uitmaakt hoe het werkt, als het maar werkt. Als ik weer iets heb waarvan ik denk dat de Osteopaat me kan helpen, ga ik weer.
En wat mij betreft mag Meis zelf beslissen of ze dat ook gaat uitproberen of niet. Als zij het aandurft, is het aan haar. Net zoals elke andere (medische) ingreep. Zij vraagt ervaring, ik heb ervaring. Zo simpel is het.
En wat mij betreft mag Meis zelf beslissen of ze dat ook gaat uitproberen of niet. Als zij het aandurft, is het aan haar. Net zoals elke andere (medische) ingreep. Zij vraagt ervaring, ik heb ervaring. Zo simpel is het.
woensdag 11 december 2013 om 14:29
Hier gemengde ervaringen. Ik had bekkenklachten en het heeft geen kwaad gedaan en geen baat gehad. Vriendin met darmklachten heeft enorm veel baat gehad.
Man had spanningsklachten in zijn nek/hoofd en heeft er een nekblessure (maandenlang) aan overgehouden doordat zijn wervels geforceerd zijn. Ik zou dus heeeeeel voorzichtig zijn voordat je aan je wervelkolom laat pielen. Deze osteopaat stond geweldig bekend, maandenlange wachtlijsten, maar man zegt, ik zou er nooooooit meer naar toe gaan.
Man had spanningsklachten in zijn nek/hoofd en heeft er een nekblessure (maandenlang) aan overgehouden doordat zijn wervels geforceerd zijn. Ik zou dus heeeeeel voorzichtig zijn voordat je aan je wervelkolom laat pielen. Deze osteopaat stond geweldig bekend, maandenlange wachtlijsten, maar man zegt, ik zou er nooooooit meer naar toe gaan.