heb ik thais gekookt?

11-12-2013 20:10 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek advies van mensen die lekker thais kunnen koken.

Ik lust eigenlijk geen oosters/Aziatisch, maar laatst heb ik bij iemand gegeten en dat was zo ontzettend lekker. Het was thais.

Ik kook erg graag en nu wilde ik ook zo iets proberen zelf te maken. Best goed gelukt hoor, maar ik vraag me af wat mensen die echt Thaise gerechten kunnen maken of ik dit Thais mag noemen. (Dit omdat ik laatst bij iemand risotto kreeg. Hij trots. Maar dat was totaal geen risotto, bleek ook uit zo'n pakje van wereldgerechten te komen. Vind het echt vies. En ik wil niet voor paal staan als ik zeg thais te koken en het blijkt niet goed te zijn)

Komt ie:

Ik had kipfilet in blokjes en gewokt met klein gesnipperde teentje knoflook. Thaise roerbakgroenten (uit zak AH). Als laatste zo'n zakje Thaise groene curry saus (AH Excellent). Eiermie gekookt en heel kort mee gewokt.

Afgemaakt met verse koriander.

Hartstikke lekker hoor, maar is dit een beetje Thais?

En kan ik de restjes bewaren en morgen opwarmen? Is dat nog lekker?
Hij uit een pakje, jij uit een pakje..

Whats the difference?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:madelief479 schreef op 11 december 2013 @ 20:10:

Hartstikke lekker hoor, maar is dit een beetje Thais?

?Een klein beetje maar, ben ik bang.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat ik risotto uit een pakje dus niet lekker vind. Maar daar ken ik de "echte" versie van. Van thais eten dus niet. Daarom.
Uit een pakje is natuurlijk niet echt. Kan best lekker zijn hoor.

Maar als ik pasta maak met rode saus, vind ik niet dat ik Italiaans heb gekookt.

Als ik nasi maak, vind ik niet dat ik Indonesisch heb gekookt.

En ook de roti uit het Knorrpakje vind ik niet 'Surinaams koken'.
Vragen kunnen niet dom zijn, raar daarentegen...

Google op Thaise recepten en kijk of wat je gemaakt hebt al dan niet Thais is. Of een beetje Thais.

En als het van de AH komt kan je er donder op zeggen dat het natuurlijk niet echt Thais is.
Risotto uit een pakje vind jij geen echte risotto en je maakt een hoop drukte over of een gerecht dat jij met potjes en zakjes maakt wel echt thais is?

Who friggin' gives a shit?

Het was hartstikke lekker schrijf je, dàt is toch waar het om draait?
Heel Thais....

Je hebt wat zakjes en pakjes gecombineerd, net als je vriend.
http://thaiseten.blogspot ... e-omelet-khai-tjieaw.html

Begin eens met iets heel simpels. Bak een ei.
Wat maakt het nou uit of je volgens ons 'Thais' hebt gekookt? Wil je het met een foto op Facebook zetten en wil je niet voor schut gaan?

En ik vind 'ik lust geen Aziatisch/oosters eten' zo'n kleuteropmerking. Als er iets afwisselend is, dan is het wel de oosterse keuken. Zo ontzettend veel mogelijkheden, daar zit voor iedereen wel iets lekkers bij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 11 december 2013 @ 20:17:

En ik vind 'ik lust geen Aziatisch/oosters eten' zo'n kleuteropmerking. Als er iets afwisselend is, dan is het wel de oosterse keuken. Zo ontzettend veel mogelijkheden, daar zit voor iedereen wel iets lekkers bij.Wedden dat ze wél Vietnamese loempia's lust?
http://thaiseten.blogspot ... se-groene-currypasta.html

Als je nou zelf je groene curry-pasta maakt.....
Beetje maar dus. Zit vooral in die groene curry saus waarschijnlijk?of de rest ook maar beetje thais...?

Is dat goed zelf te maken?
Haahaahaa.. ok dus risotto uit een pakje is geen risotto?

maar thais uit een pakje is we thais?

meis wil je echt "authentiek" thais koken zou ik niet in de albert heijn pakjes halen. Gewoon naar een grote toko, echte curry kruiden en groenten! dat komt een stuk dichterbij..

maargoed om je vraag te beantwoorden; ja je hebt een beetje thais gekookt :P
Lekker boeiend. Als jij het maar lekker vond.
Nee, de currypasta komt hoogstwaarschijnlijk uit Polen. Of Zaandam.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt een 'wokhusseltje' gemaakt. Vlees, beetje kruiden, zakje groenten, zakje saus, noodles. Maak ik regelmatig, snel klaar en met lekker veel groenten. Na pasta en pizza misschien wel het populairste gerecht onder studenten. Ik zou niet gaan opscheppen en zeggen dat je Thais kan koken met een hoofdletter T, maar doet het ertoe? Het was toch lekker? (Ik zie overigens weinig verschil tussen jouw kookkunsten en de wereldgerechten risotto, zakje/pakje maakt het uit)
Nog lekkerder is nog een pakje kokosmelk door de kip en in bij de AH currysaus ook nog een eetlepel Thai Curry pasta van Koh (ook bij AH - zit in een pot). Wel even uitproberen, want dat is echt heel pittige curry, maar wel erg lekker. En dan een tijdje zachtjes laten pruttelen.

Met rijst kan ook.

Zelf doe ik de groenten apart, want ik houd van knapperige groenten.
quote:madelief479 schreef op woensdag 11 december 2013 20:19 Beetje maar dus. Zit vooral in die groene curry saus waarschijnlijk?of de rest ook maar beetje thais...?

Is dat goed zelf te maken?

Maar wie heb je nu dan teleurgesteld? En waarom precies?

Als je lekker gegeten hebt, heb je lekker gegeten!
Alles komt uit een potje of is voorbewerkt. Dat is toch geen koken?
Ik zou beginnen om eens naar een oosterse toko te gaan. Daar sla je in (en alles vers): gember, citroengras, bamboescheuten, kokosolie en -melk, sojasaus, rawitt pepertjes (Thais eten is heet!!) daarbij geurende jasmijnrijst en kipfilet en knoflook en dan recepten zoeken online of zelf gaan experimenteren. Schaf nog een vijzel aan.. Dán ben je Thais aan het koken.
Wat een vreemd topic is dit.
Enjoy!

http://thaiseten.blogspot.ch/2009/12/th ... epten.html
quote:Maayke24 schreef op 11 december 2013 @ 20:24:

Ik zou beginnen om eens naar een oosterse toko te gaan. Daar sla je in (en alles vers): gember, citroengras, bamboescheuten, kokosolie en -melk, sojasaus, rawitt pepertjes (Thais eten is heet!!) daarbij geurende jasmijnrijst en kipfilet en knoflook en dan recepten zoeken online of zelf gaan experimenteren. Schaf nog een vijzel aan.. Dán ben je Thais aan het koken.Thais eten kan heet zijn bedoel je.
Nou het was maar een vraag hoor. Is toch geen "hoop drukte"?

Ik zou graag meer leren kennen ja van de Aziatische keuken, maar daar ben ik toch mee bezig, juist om het te leren? Dus een kleuteropmerking omdat ik iets lust? Dat vind ik raar. Ik heb dat nooit leren eten en wil dat dus wel.

En nee ZE lust ook geen Vietnamese loempia's of iets in die trant. Moet dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven