Hoe vaak vallen jullie?
woensdag 11 december 2013 om 21:24
Zucht, vandaag weer een smak gemaakt met de fiets. Onverwacht gladde plek, en nu blauwe plekken en een stijve arm.
Elke winter gebeurt het me wel een keer, of misschien wel twee.
Van collega's en vrienden hoor ik het zelden. Val ik vaker dan gemiddeld? Ben ik motorisch gestoord? Hoe vaak vallen jullie met de fiets?
Elke winter gebeurt het me wel een keer, of misschien wel twee.
Van collega's en vrienden hoor ik het zelden. Val ik vaker dan gemiddeld? Ben ik motorisch gestoord? Hoe vaak vallen jullie met de fiets?
woensdag 11 december 2013 om 22:58
Ooh nee hoor ,hier nog 1 !! 3 jaar geleden was ik gevallen van mijn fiets en wat denk je : enkelbanden gescheurd, enkel gebroken,kuitbeen gebroken en scheenbeen gebroken.. Dus ik werd die dag gelijk nog geopereerd en loop nu met de halve Gamma in me been Schroeven en platen.. Maar ik val vaak hoor en vooral met glad weer,want dan ben ik angstig en dan val ik juist nog sneller..
En dan zie ik van die kinderen voorbij fietsen,zo roekeloos En die vallen nooit,ik ben er jaloers op
En dan zie ik van die kinderen voorbij fietsen,zo roekeloos En die vallen nooit,ik ben er jaloers op
Pluk de dag!
woensdag 11 december 2013 om 23:16
woensdag 11 december 2013 om 23:30
De laatste keer die ik me zo voor de geest kan halen, is twee jaar geleden met de fiets (op m'n verjaardag, daar heb ik echt iets mee, altijd ongelukken op mijn verjaardag: Teen breken, tanden uit mijn mond vallen, van mijn fiets vallen, mijn hand verbranden...) toen ik aan mijn stuur bleef haken met mijn tas. Een jaar daarvoor heel hard gevallen toen ik de bus moest halen en het glad was, met een gekneusde schouder tot gevolg. Ik moest eigenlijk naar de oogarts, maar ben toen bij het ziekenhuis uitgestapt, haha.
Ik val dus niet zo vaak, in tegenstelling tot vroeger.
Ik val dus niet zo vaak, in tegenstelling tot vroeger.
woensdag 11 december 2013 om 23:31
Afgelopen zomervakantie vier keer door mijn enkels gegaan. En in het voorjaar gescheurde enkelbanden.
In de sneeuw maak ik "spikes" vast aan mijn bergschoenen. Ik bevestig ze met tie-wraps / kabelbinders, zodat ik ze niet verlies.
Dit is misschien een idee voor de fiets ? Ik zag het bij het plaatjes googelen.
In de sneeuw maak ik "spikes" vast aan mijn bergschoenen. Ik bevestig ze met tie-wraps / kabelbinders, zodat ik ze niet verlies.
Dit is misschien een idee voor de fiets ? Ik zag het bij het plaatjes googelen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 11 december 2013 om 23:41
Met de fiets: nooit, tenzij aangereden (fiets alleen onder optimale omstandigheden ).
Voor de rest: sinds mijn vierde is het gezegde "Lemoos valt letterlijk met de deur in huis". Ik val ook geregeld uit mijn auto bij het uitstappen (schoudertas of broek die blijft hangen aan een stoelhendel of versnellingspook).
Voor de rest: sinds mijn vierde is het gezegde "Lemoos valt letterlijk met de deur in huis". Ik val ook geregeld uit mijn auto bij het uitstappen (schoudertas of broek die blijft hangen aan een stoelhendel of versnellingspook).
woensdag 11 december 2013 om 23:45
Ik struikel/val/stuntel ook regelmatig. Heeft denk ik ook te maken met een aantal chronische aandoeningen die ik heb. Toppunt was bijna een jaar geleden op een verjaardag in Brussel. Ik maakte zo'n lelijke smakkerd van een trappetje dat mijn elleboog uit de kom was. Lag ik ineens in het ziekenhuis :-S
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 11 december 2013 om 23:46
Jaaa, hier ook een frequent valler..
Elk jaar bij de eerste gladheid spurt ik onnadenkend op mijn fiets de straat uit en bij de eerste bocht waar ik moet remmen ga ik onderuit. Ook een paar jaar geleden gevallen toen ik zat te bellen op de fiets..
Vroeger, toen ik nog naar de middelbare school fietste, viel ik regelmatig. We fietsten altijd met een groep en de ene keer haakte ik weer met mn stuur in die van iemand anders, waardoor we samen omkieperden en de andere keer zag ik een tegenligger over het hoofd. Hoe vaak ik wel niet de pijn verbijtend verder naar huis ben gefietst en daar alle butsen en schrammen aan mijn moeder liet zien weet ik al niet meer.
Elk jaar bij de eerste gladheid spurt ik onnadenkend op mijn fiets de straat uit en bij de eerste bocht waar ik moet remmen ga ik onderuit. Ook een paar jaar geleden gevallen toen ik zat te bellen op de fiets..
Vroeger, toen ik nog naar de middelbare school fietste, viel ik regelmatig. We fietsten altijd met een groep en de ene keer haakte ik weer met mn stuur in die van iemand anders, waardoor we samen omkieperden en de andere keer zag ik een tegenligger over het hoofd. Hoe vaak ik wel niet de pijn verbijtend verder naar huis ben gefietst en daar alle butsen en schrammen aan mijn moeder liet zien weet ik al niet meer.
woensdag 11 december 2013 om 23:57
ach valt best mee, paar jaar terug met fiets, middenvoetsbeentje gebroken en op krukken snel een trapje af "viel" tegen. Auw mijn bibsje.
In mei met tassen aan stuur achterom kijken iets in mijn knie leverde me elf hechtingen op. Ondertussen denk ik dat ik ook iets met mijn voet heb gehad omdat ik er niet op kan lopen en de tenen dik zijn en gespreid staan. Binnenkort mag ik naar het ziekenhuis. En ja natuurlijk stoot ik dan regelmatig tegen tafelpoten, traptreden etc.
In mei met tassen aan stuur achterom kijken iets in mijn knie leverde me elf hechtingen op. Ondertussen denk ik dat ik ook iets met mijn voet heb gehad omdat ik er niet op kan lopen en de tenen dik zijn en gespreid staan. Binnenkort mag ik naar het ziekenhuis. En ja natuurlijk stoot ik dan regelmatig tegen tafelpoten, traptreden etc.
Doe ik niet aan....
donderdag 12 december 2013 om 00:10
donderdag 12 december 2013 om 00:45
Ik ben wel heel blij dat ik nu verhuisd ben. Waar ik eerst woonde liep de straat zeg maar 'bol', en was het ook een rustig eenrichtingsweggetje waar de sneeuw heel lang bleef liggen en dus een grote ijsbaan vormde. Ik heb daar echt heel vaak geprobeerd om zonder te vallen de auto te bereiken, maar dat was gewoon echt on-mo-ge-lijk. Meestal viel het mee, maar 1 keer heel pijnlijk een schuiver gemaakt en half onder/tegen een geparkeerde auto aan gerold....
Volgens mij is het bij gladheid ook hoe meer je erop focust, hoe sneller je valt. Als ik een borrel op heb, of niet weet dat het glad is als ik naar huis fiets, val ik ook niet. Heel gek.
Volgens mij is het bij gladheid ook hoe meer je erop focust, hoe sneller je valt. Als ik een borrel op heb, of niet weet dat het glad is als ik naar huis fiets, val ik ook niet. Heel gek.
donderdag 12 december 2013 om 00:48
Wanneer het buiten glad is doe ik extra voorzichtig. Soms glij ik een beetje weg maar val niet op de grond. Laatste keer dat ik hard gevallen was ehmm afgelopen zomer toen ik uitgleed omdat mijn hondje blijkbaar had geplast in huis. Heb er een giga litteken van op m'n arm Zo'n 10cm dus die vergeet ik niet snel.
.
donderdag 12 december 2013 om 00:56
donderdag 12 december 2013 om 01:02
quote:isa__88 schreef op 12 december 2013 @ 00:48:
Wanneer het buiten glad is doe ik extra voorzichtig. Soms glij ik een beetje weg maar val niet op de grond. Laatste keer dat ik hard gevallen was ehmm afgelopen zomer toen ik uitgleed omdat mijn hondje blijkbaar had geplast in huis. Heb er een giga litteken van op m'n arm Zo'n 10cm dus die vergeet ik niet snel.Is dat jou hondje en kindje op je avatar?
Wanneer het buiten glad is doe ik extra voorzichtig. Soms glij ik een beetje weg maar val niet op de grond. Laatste keer dat ik hard gevallen was ehmm afgelopen zomer toen ik uitgleed omdat mijn hondje blijkbaar had geplast in huis. Heb er een giga litteken van op m'n arm Zo'n 10cm dus die vergeet ik niet snel.Is dat jou hondje en kindje op je avatar?
donderdag 12 december 2013 om 02:52
Ik ben altijd een beetje een net niet oen. Struikel, glij en glibber erg veel, maar het komt gelukkig nooit echt tot een val.
Twee jaar geleden toevallig wel. Ik moest elke dag over een afschuwelijk duinpaadje rijden dat nog nooit een strooiwagen gezien heeft. Ik was zooo voorzichtig en moest nog een paar meter toen een mega windvlaag ineens mijn fiets onder me uit woei. Dat was zo'n gekke gewaarwording dat ik eerst een paar seconde heel verbaasd op mijn rug ben blijven liggen en daarna heb ik een enorme lachbui gehad in m'n eentje. Ik ben erg blij dat er geen toeschouwers waren
Twee jaar geleden toevallig wel. Ik moest elke dag over een afschuwelijk duinpaadje rijden dat nog nooit een strooiwagen gezien heeft. Ik was zooo voorzichtig en moest nog een paar meter toen een mega windvlaag ineens mijn fiets onder me uit woei. Dat was zo'n gekke gewaarwording dat ik eerst een paar seconde heel verbaasd op mijn rug ben blijven liggen en daarna heb ik een enorme lachbui gehad in m'n eentje. Ik ben erg blij dat er geen toeschouwers waren
donderdag 12 december 2013 om 06:10
Ik val vaak. Heb slecht evenwicht en slechte motoriek. Van de zomer enkelbanden gescheurd met gewoon kalmpjes door de woonkamer lopen. Ineens, bam, op de grond met enkel dubbelgeklapt. Dat soort dingen. Elk jaar wel een paar.
Ik viel ook vaak op de fiets, niet alleen bij gladheid, maar ook bij regen of herfstblaadjes. Ik leek de NS wel... Tot ik erachter kwam dat ik eigenlijk best weinig profiel op mijn banden had. Ben naar fietsenmaker gegaan en heb gevraagd om winterbanden. De beste man lag eerst 10 minuten dubbel van het lachen, maar heeft er wel andere banden op gezet (gewoon met lekker grof profiel) en daarna ben ik geen enkele keer meer met de fiets gevallen! Inmiddels al 2,5 jaar. Het fietst ook veel minder wiebelig. En een paar weken geleden las ik dat er nu ook 'echte' winterbanden bestaan voor de fiets. Hoeft de fietsenmaker ook niet meer in een lachstuip te schieten als er weer iemand met zo'n vraag komt
.
Ik viel ook vaak op de fiets, niet alleen bij gladheid, maar ook bij regen of herfstblaadjes. Ik leek de NS wel... Tot ik erachter kwam dat ik eigenlijk best weinig profiel op mijn banden had. Ben naar fietsenmaker gegaan en heb gevraagd om winterbanden. De beste man lag eerst 10 minuten dubbel van het lachen, maar heeft er wel andere banden op gezet (gewoon met lekker grof profiel) en daarna ben ik geen enkele keer meer met de fiets gevallen! Inmiddels al 2,5 jaar. Het fietst ook veel minder wiebelig. En een paar weken geleden las ik dat er nu ook 'echte' winterbanden bestaan voor de fiets. Hoeft de fietsenmaker ook niet meer in een lachstuip te schieten als er weer iemand met zo'n vraag komt
donderdag 12 december 2013 om 06:29
donderdag 12 december 2013 om 10:10
Fietsen met gladheid kan trouwens prima, zolang je maar voorzichtig bent en je een beetje voorbereid: banden iets zachter en zorgen dat je met je voeten bij de grond kunt.
Bij bochten vooral niet hard remmen, maar gewoon langzamer gaan fietsen en desnoods even met je voet over de grond meeglijden als je toch bang bent uit te glijden.
Bij rechte stukken kun je prima op een normaal tempo fietsen, hoe glad het ook is. Pas als je heel langzaam gaat fietsen en steeds gaat remmen glij je weg.
Ik ben zelf heel vaak uitgegleden, maar altijd was dat als ik er niet op bedacht was dat het glad was. Dan fietste ik in alle haast van huis weg en remde hard bij een bocht. En tja, dan lig je
Bij bochten vooral niet hard remmen, maar gewoon langzamer gaan fietsen en desnoods even met je voet over de grond meeglijden als je toch bang bent uit te glijden.
Bij rechte stukken kun je prima op een normaal tempo fietsen, hoe glad het ook is. Pas als je heel langzaam gaat fietsen en steeds gaat remmen glij je weg.
Ik ben zelf heel vaak uitgegleden, maar altijd was dat als ik er niet op bedacht was dat het glad was. Dan fietste ik in alle haast van huis weg en remde hard bij een bocht. En tja, dan lig je