Rotgevoel
zaterdag 14 december 2013 om 11:44
Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar ga het toch proberen.
Twee jaar ben ik nu vrijgezel, dus echte goede seks heb ik al een hele tijd niet gehad. Natuurlijk waren er wel one night stands, maar dat is meestal geen succes. Bovendien heb ik de afgelopen twee jaar een probleem ontwikkeld, waar ik erg mee zit: het lukt niet of moeilijk meee. Wanneer een man bij me naar binnen wil gaan lijk ik op slot te gaan. Eerst tilde ik niet zo zwaar aan dat probleem en leek het me wel te verklaren: ik kan waarschijnlijk geen seks hebben met mensen die ik niet goed ken en geen band mee heb. Nu had ik twee dagen terug afgesproken met een oude vlam van me, met wie ik jaren terug echte goede seks had. Dat het seks zou worden wist ik al wrl. Ik was er wel aan toe. Maar helaas: het probleem deed zich weer voir. En hij benoemde het ook. Hij reageerde overigens wel begripvol. En nu voel ik me gewoon heel erg rot en slecht. Ik voel me echt verdrietig en alleen. Dit probleem begint nu echt een probleem te worden en ik kan er naar mijn idee met niemand echt goed over praten. Ook heb ik heel veel spijt van het feit dat ik weer met die oude vlam in bed ben gedoken. Ik heb me laten gebruiken zo voelt het. Terwijl ik dat vroeger helemaal nooit echt een probleem vond. Na de seks, pakte hij ook gelijk zijn telefoon, en hadden we elkaar niet veel meer te melden. Ik voel me erg afgewezen, en ben bang dat dit komt door mijn seksuele probleem. Hoe stom het klinkt: ik voel me waarde waardeloos en tekort schieten. Normaal heb ik veel zelfvertrouwen, maar nu echt even niet. Ten eerste vanwege dat seksprobleem en ten tweede vanwege het alleen zijn. Ik kan goed alleen zijn, maar nu mis ik echt even iemand en vraag ik me af: waarom is iemand zoals ik, die zoveel te bieden heeft, nou toch alleen? Waarom willen mannen me vaak, maar dan alleen voor de lol? En ineens ben ik ook weer zo verdrietig om mijn ex die me zomaar ineens liet zitten voor een ander. Ik zit nu alleen op de bank te janken en heb nergens meer zin in. Mijn vriendinnen nemen hun telefoon niet op. En ik, ik voelde me drie dagen geleden nog op en top gelukkig. En nu, wil ik even helemaal niets meer. Wat is er aan de hand?,wat moet ik doen?
Twee jaar ben ik nu vrijgezel, dus echte goede seks heb ik al een hele tijd niet gehad. Natuurlijk waren er wel one night stands, maar dat is meestal geen succes. Bovendien heb ik de afgelopen twee jaar een probleem ontwikkeld, waar ik erg mee zit: het lukt niet of moeilijk meee. Wanneer een man bij me naar binnen wil gaan lijk ik op slot te gaan. Eerst tilde ik niet zo zwaar aan dat probleem en leek het me wel te verklaren: ik kan waarschijnlijk geen seks hebben met mensen die ik niet goed ken en geen band mee heb. Nu had ik twee dagen terug afgesproken met een oude vlam van me, met wie ik jaren terug echte goede seks had. Dat het seks zou worden wist ik al wrl. Ik was er wel aan toe. Maar helaas: het probleem deed zich weer voir. En hij benoemde het ook. Hij reageerde overigens wel begripvol. En nu voel ik me gewoon heel erg rot en slecht. Ik voel me echt verdrietig en alleen. Dit probleem begint nu echt een probleem te worden en ik kan er naar mijn idee met niemand echt goed over praten. Ook heb ik heel veel spijt van het feit dat ik weer met die oude vlam in bed ben gedoken. Ik heb me laten gebruiken zo voelt het. Terwijl ik dat vroeger helemaal nooit echt een probleem vond. Na de seks, pakte hij ook gelijk zijn telefoon, en hadden we elkaar niet veel meer te melden. Ik voel me erg afgewezen, en ben bang dat dit komt door mijn seksuele probleem. Hoe stom het klinkt: ik voel me waarde waardeloos en tekort schieten. Normaal heb ik veel zelfvertrouwen, maar nu echt even niet. Ten eerste vanwege dat seksprobleem en ten tweede vanwege het alleen zijn. Ik kan goed alleen zijn, maar nu mis ik echt even iemand en vraag ik me af: waarom is iemand zoals ik, die zoveel te bieden heeft, nou toch alleen? Waarom willen mannen me vaak, maar dan alleen voor de lol? En ineens ben ik ook weer zo verdrietig om mijn ex die me zomaar ineens liet zitten voor een ander. Ik zit nu alleen op de bank te janken en heb nergens meer zin in. Mijn vriendinnen nemen hun telefoon niet op. En ik, ik voelde me drie dagen geleden nog op en top gelukkig. En nu, wil ik even helemaal niets meer. Wat is er aan de hand?,wat moet ik doen?
zaterdag 14 december 2013 om 11:51
Ik denk dat het komt door het verdriet over je ex. Dat hij 'je heeft laten zitten'. Omdat de seks met one-night stands niet echt bevredigend waren en op een geven moment zelfs niet meer lukten en het met die oude vlam ook niet lukte, heb je er nu een slecht gevoel over. Alsof je iets had gedaan wat niet mocht, of omdat er geen liefde in het spel was.
Als je er vroeger geen last van had, dan denk ik dat het toch tussen de oren zit. Probeer om beter in je vel te komen te zitten. Focus je op de leuke aspecten van seks, prikkel jezelf eens en laat je fantasie eens de vrije loop (al dan niet met wat hulp van buitenaf, spannende film of boek bv) en probeer het weer eens gezellig te hebben met alleen maar jezelf.
Als je er vroeger geen last van had, dan denk ik dat het toch tussen de oren zit. Probeer om beter in je vel te komen te zitten. Focus je op de leuke aspecten van seks, prikkel jezelf eens en laat je fantasie eens de vrije loop (al dan niet met wat hulp van buitenaf, spannende film of boek bv) en probeer het weer eens gezellig te hebben met alleen maar jezelf.
zaterdag 14 december 2013 om 11:54
Wat je moet doen? Nou, stoppen met zelfvertrouwen halen uit wat mannen van je vinden. Stoppen met one night stands en seks met oude vlammen. Wat deed je 3 dagen geleden? Ga daar naar terug.
Je op slot probleem zit tussen je oren, je spieren spannen zich onwillekeurig aan omdat er iets gebeurt wat je eigenlijk niet wilt. Waarschijnlijk komt dit goed als je stempelstapel verliefd wordt en anders is een bezoekje aan een seksuoloog een goed idee voor een stapeltje ontspanningsoefeningen.
Je op slot probleem zit tussen je oren, je spieren spannen zich onwillekeurig aan omdat er iets gebeurt wat je eigenlijk niet wilt. Waarschijnlijk komt dit goed als je stempelstapel verliefd wordt en anders is een bezoekje aan een seksuoloog een goed idee voor een stapeltje ontspanningsoefeningen.
zaterdag 14 december 2013 om 11:55
Hey lieve meid, kalmeer even. Je hebt in het verleden goede seks kunnen hebben, dus het kan ook weer goed komen. Maar kennelijk kan jouw lichaam het alleen in een relatie. Is niets mis mee. Probeer seks even los te laten en de focus te leggen op jou en jouw zelfvertrouwen en eigenwaarde. Zoek een therapeut (lichaamsgericht) of een seksuologe en ga met professionele hulp hieraan verder werken. Neem je tijd. En zodra je beter in je vel zit ontstaat er ruimte voor een ander, misschien een partner die echt om jou geeft, dat verdien je. Du
zaterdag 14 december 2013 om 12:08
Het rare is: ik wil wel echt seks, maar het lukt gewoon niet. En inderdaad: ik moet me niet bezighoudn met wat mannen van me vinden. Maar dat doe ik blijkbaar toch. Ik ben een heel vrolijk en extravert type en heb over mannelijke aandacht niet te klagen. Het vervelende is dat ik vaak teleurgesteld ben. Mannen die al een vriendin hadden, mannen die overduidelijk alleen op seks uit zijn etc. En dit allemaal de laatste jaren. En dan ook nog de ex die me verving voor een ander. Sindsdien is de ellende begonnen. Ik heb het idee dat mannen me zien als een verzetje, meer niet. Vriendinnen zeggen dat dit komt doordat ik zoveel vrolijkheid en onbezonnenheid uitstraal. Terwijl ik zo anders ben als mensen me kennen. Ik hou dan ook bewust mannen op afstand, en duik absoluut niet zomaar met iemand het bed in. Maar bij die oude vlam dachg ik: geen probleem. Wel dus, seks lukte niet en ik voel me gebruikt. Terwijl ik daar vroeger totaal geen last van had. Ik vraag me wel af, wat moet ik doen? Wachten op de zogenaamde ware? Of ook werken aan het vertrouwen in anderen? Met andere woorden: zit ik mezelf in de weg?
zaterdag 14 december 2013 om 12:42
Waarom ga je over je eigen grenzen heen en probeer je via seks liefde en aandacht te krijgen?
Er is niemand (behalve jezelf) die je dwingt om seks te hebben met exen en vreemden. Je doet dit jezelf aan.
Er is niemand (behalve jezelf) die je dwingt om seks te hebben met exen en vreemden. Je doet dit jezelf aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 14 december 2013 om 13:25
quote:mick87 schreef op 14 december 2013 @ 11:44:
En nu voel ik me gewoon heel erg rot en slecht. Ik voel me echt verdrietig en alleen. Ook heb ik heel veel spijt van het feit dat ik weer met die oude vlam in bed ben gedoken. Ik heb me laten gebruiken zo voelt het. Ik voel me erg afgewezen, Waarom willen mannen me vaak, maar dan alleen voor de lol? En ineens ben ik ook weer zo verdrietig om mijn ex die me zomaar ineens liet zitten voor een ander. Ik zit nu alleen op de bank te janken en heb nergens meer zin in. En ik, ik voelde me drie dagen geleden nog op en top gelukkig. En nu, wil ik even helemaal niets meer. Wat is er aan de hand?,wat moet ik doen?Ik weet niet hoor mij dit lijken mij toch gevoelens om rekening mee houden.
En nu voel ik me gewoon heel erg rot en slecht. Ik voel me echt verdrietig en alleen. Ook heb ik heel veel spijt van het feit dat ik weer met die oude vlam in bed ben gedoken. Ik heb me laten gebruiken zo voelt het. Ik voel me erg afgewezen, Waarom willen mannen me vaak, maar dan alleen voor de lol? En ineens ben ik ook weer zo verdrietig om mijn ex die me zomaar ineens liet zitten voor een ander. Ik zit nu alleen op de bank te janken en heb nergens meer zin in. En ik, ik voelde me drie dagen geleden nog op en top gelukkig. En nu, wil ik even helemaal niets meer. Wat is er aan de hand?,wat moet ik doen?Ik weet niet hoor mij dit lijken mij toch gevoelens om rekening mee houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 14 december 2013 om 13:38
Viva-amber... heel herkenbaar. Mijn relatie is ook bijna een jaar geleden over gegaan. Daarna ook eigenlijk geen echt goede seks meer gehad met iemand.
Ik voel ook een soort blokkade om me te laten gaan, ook al omdat mijn ex me nogal vervelend heeft behandeld en al snel een nieuwe vriendin had.
k heb pasgeleden weer eens gevreeën met een man en ik ging een soort van "op slot". Niet lichamelijk, maar wel geestelijk. De dag erna voelde ik me ook zwaar klote, ik dacht de hele tijd terug aan mijn ex en hoe het toen was. Er komt blijkbaar weer boven wat voorbij is. Heel naar, maar moet slijten. Het kan bij jou zijn dan het op slot gaan zich lichamelijk uit. Je bent niet slecht, je voelt je wel rot... maar waarschijnlijk heb je je vorige relatie (net zoals ik) nog niet goed verwerkt.
Ik voel ook een soort blokkade om me te laten gaan, ook al omdat mijn ex me nogal vervelend heeft behandeld en al snel een nieuwe vriendin had.
k heb pasgeleden weer eens gevreeën met een man en ik ging een soort van "op slot". Niet lichamelijk, maar wel geestelijk. De dag erna voelde ik me ook zwaar klote, ik dacht de hele tijd terug aan mijn ex en hoe het toen was. Er komt blijkbaar weer boven wat voorbij is. Heel naar, maar moet slijten. Het kan bij jou zijn dan het op slot gaan zich lichamelijk uit. Je bent niet slecht, je voelt je wel rot... maar waarschijnlijk heb je je vorige relatie (net zoals ik) nog niet goed verwerkt.
Horen, zien en .... reageren
zaterdag 14 december 2013 om 13:41
zaterdag 14 december 2013 om 13:48
Als je achteraf je gebruikt voelt, dan ben je dus wel over je grens heen gegaan. Heeft niet zoveel zin om dit te ontkennen voor jezelf. Het erkennen kan je juist goed doen. Je hebt een hele reeks klote ervaringen gehad op het gebied van mannen en seks. Misschien heb je teveel gegeven en te weinig teruggekregen in die relaties en ervaringen. Dus je eigen grensen verwaarloosd. Daardoor lees ik wat generaliserende gedachten over mannen. Natuurlijk zijn er inderdaad altijd en best wat rotte appels in de mannenmand, maar zonde om die goede die er ook zijn daardoor ook maar af te wijzen. Ik denk dat het nu niet verstandig is voor jou om (random) seks te hebben, ook al heb je er zin in oid. Je zit toch met onverwerkte issues. Daarom nogmaals mijn advies om met een professional hierover te praten en je trauma's uit het verleden te verwerken. Ik denk namelijk dus dat je nu niet meer zo goed weet wat je echte grenzen zijn en daardoor lijkt het voor de daad oke en krijg je na de daad dat rotgevoel. En als een man meteen afgeknapt is omdat de seks niet lukt, dan is dat dus geen goede man maar een egoïstische klootzak. Laat dat wel even duidelijk zijn. Dus jij hoeft je dan ook niet schuldig te voelen. Maar goed, beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel. Maar meer in de zin van als je jezelf kent, je eigen grenzen, weet wat je wilt, dan voel je je erachteraf niet rot over of schuldig maar eerder boos dus op die loser van een vent en kick je hem als de sodemieter je huis uit bijvoorbeeld. En ga je niet denken alle mannen willen alleen maar mijn lichaam en seks. Dus ik denk dat dit iets is waar je zelf zeker wat aan kunt doen en ik denk dat professionele hulp je daarbij kan helpen. Snappie?
zaterdag 14 december 2013 om 15:49
Wat Caimbella zegt, je hoeft je niet te schamen. Heel veel vrouwen gaan zo een fase door, heb ik ook gehad.
Doorgaan op deze manier leidt er toe dat je steeds weer op mannen af gaat om bevestiging te zoeken en dat leidt dan weer tot seks of geen seks omdat het niet gaat waarna je je weer in de steek gelaten voelt.
Door het probleem te onderkennen kun je er aan werken en zaken als mannen, relaties en seks komen daarna.
Doorgaan op deze manier leidt er toe dat je steeds weer op mannen af gaat om bevestiging te zoeken en dat leidt dan weer tot seks of geen seks omdat het niet gaat waarna je je weer in de steek gelaten voelt.
Door het probleem te onderkennen kun je er aan werken en zaken als mannen, relaties en seks komen daarna.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 15 december 2013 om 23:44
Hoi allemaal, ik loop er de hele dag/nacht over,te pieleren. Ik had gewoon zo gehoopt weer,leuke goede,seks te hebben. En me weer even begeerd te voelen. Maar nu voel ik me,zo klote,en waardeloos. Voel me niet meer vrouw of,zo. Dus ja, ik probeerde zelfbevestiging te krijgen uit seks. Na one night stands met 'vreemden' voel ik me nooit echt rot. Nu wel, omdat ik die oude vlam ook echt goed ken. En ik hoopte bij hem iets te vinden wat ik bij een normale one night stand niet vind. Maar het was geen succes, en nu voel ik me dus echt rot. Ik vind mezelf zo,dom. Waarom ben ik vredesnaam helemaal naar hem toe gegaan, terwijl ik in mijn achterhoofd toch al lang wist dat ik gebruikt zou gaan worden? Hoe heb ik kunnen denken dat ik daar gelukkig van zou worden? Ik verdien zoveel beter, en toch heb ik dit mezelf aan gedaan. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, schaam me dood. En ja, ik heb vreselijk spijt. Zit nu niet goed in mijn vel, alleen maar door die domme beslissing. Voel me waardeloos en verdrietig, en vraag mezelf ook echt,af: wat moet hij wel niet van me denken? Ik moet hier inderdaad iets mee doen. Ergens is er iets mis gegaan. Nadat het uitging met ex. Ik denk steeds dat ik eroverheen ben, maar mijn vertrouwen in mannen is zo ver weg. En dit lijkt alleen maar erger te worden. Ik ben echt een sterke zelfverzekerde vroyw, maar dat begint steeds meer af te brokkelen. Bij iedere kleine teleurstelling in de liefde/seks heb ik het idee weer terug bij af te zijn, en voel ik me ellendig. En dit terwijl mijn relatie al meer dan twee jaar over is. Ik ga sowieso naar huisarts om me mijn lichamelijke probleem met seks voor te leggen. maar ik vermoed dat daar niets uit zal komen, en ik automatisch door wordt gestuurd.
dinsdag 17 december 2013 om 11:12
Je bent inderdaad over,een grens heen gegaan. Dat valt niet te ontkennen. Maar dat kon je,van tevoren ook niet weten. Je kan jezelf er heel druk om maken, maar gebeurd is gebeurd. Punt is meer: wat nu? Dat je niyet meer zomaar met een oude vlam het bed in moet duiken is duidelijk. Ook ik raad je professionele hulp aan. Maak een afspraak bij de huisarts, zodat iets lichamelijks kan worden uitgesloten. En maak een afspraak bij een psycholoog.
Sterkte.
Sterkte.
woensdag 18 december 2013 om 12:46
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me inmiddels stukken beter. In ben door mijn huisarts doorverwezen naar gyneacoloog. Ze gaan onderzoeken om e.e.a. uit te sluiten. Zelf weet ik inmiddels zo goed als zeker dat het psychisch is. Ik heb gisteren een drempel overwonnen en in een seksshop een vibrator gekocht. En: hiermee lukte 'seks' wel. Blijkbaar kan ik me bij niet alle mannen even goed ontspannen. En eigenlijk wel logisch toch? Vaak was het snelle seks, met amper voorspel. Blijkbaar heeft het bij mij meer tijd en vertrouwen nodig. Ik maak me er op dit moment niet al te veel zorgen meer om. Met de juiste man, komt het wel weer goed denk ik. Voorlopig geen casual seks voor mij. Bovendien: uiteindelijk is seks ook maar seks, om daar nu mijn hele zelfbeeld door te laten bepalen. Ik zit gelukkig weer vrij goed in mijn vel en zit niet meer snikkend op de bank.
Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me inmiddels stukken beter. In ben door mijn huisarts doorverwezen naar gyneacoloog. Ze gaan onderzoeken om e.e.a. uit te sluiten. Zelf weet ik inmiddels zo goed als zeker dat het psychisch is. Ik heb gisteren een drempel overwonnen en in een seksshop een vibrator gekocht. En: hiermee lukte 'seks' wel. Blijkbaar kan ik me bij niet alle mannen even goed ontspannen. En eigenlijk wel logisch toch? Vaak was het snelle seks, met amper voorspel. Blijkbaar heeft het bij mij meer tijd en vertrouwen nodig. Ik maak me er op dit moment niet al te veel zorgen meer om. Met de juiste man, komt het wel weer goed denk ik. Voorlopig geen casual seks voor mij. Bovendien: uiteindelijk is seks ook maar seks, om daar nu mijn hele zelfbeeld door te laten bepalen. Ik zit gelukkig weer vrij goed in mijn vel en zit niet meer snikkend op de bank.