Surprise kerstontbijt. Tips?

17-12-2013 09:26 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beetje hulp nodig. Eerste kerstdag kom ik uit de nachtdienst, vriend ligt dan in bed op mij te wachten, en sluipt er stiekem uit als ik slaap. Ik wil als ik thuis kom een ontbijt voor hem klaarzetten. Als verrassing.

Heb nu als aankleding: kitsch placemat, kerstservetten, ledlamp waxinelichtjes. En regel nog een mooie kerstkaart.

Eten/drinken: mini-flesje champagne, mini-stol met spijs. Wat ik nog wil kopen: vers sapje. Maar wat verder? "Eisen": moet dag van te voren klaar te maken zijn, want wil 's ochtends het alleen klaarzetten
Lekkere broodjes met beleg,gekookte eieren.

Hiermee zou ik zelf al heel tevreden zijn.
Broodjes dan dag van te voren kopen? Of zelf laten aanbakken?
fruitsalade
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een kerstbrood is lekkerder dan zo'n verpakt één persoonsbroodje.
Is het niet gezelliger samen te ontbijten, voordat jij je bed induikt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 december 2013 @ 10:00:

Een kerstbrood is lekkerder dan zo'n verpakt één persoonsbroodje.Die mini stolletjes zijn lekker hoor
Je kunt roerei van de voren half bereiden, hoef je het alleen heel even goed doorwarmen. Maar ja, hoe laat komt je vriend zijn bed uit? Want als het echt allemaal koud moet zijn..

bagel met zalm en creamcheese.
# Samen ontbijten: ik kijk scheel van vermoeidheid als ik thuiskom, dus wel leuk bedacht, maar slecht uitvoerbaar...

Ik werk tot 8:00 uur, half 9 thuis, 8:45 in bed (katten eten, ontbijt klaarzetten, tandenpoetsen) en even nakletsen, denk dat ik om 9 uur slaap, en vriend gaat er dan uit, douchen etc. Dus rond 09:30 beneden?
Misschien staat er wel een ontbijt voor jou klaar, als je thuiskomt.
Even praktisch... Ziet jouw vriend al die lekkere dingen dan niet staan in de koelkast, de avond daarvoor? Mijn partner zou dat zo door hebben.
Dàt zou leuk zijn! Maar vriend bedenkt dat soort dingen niet....

Begin toch te neigen naar samen ontbijten Samen gezelliger dan alleen....
@ nummer zoveel: zou spullen bij moeder in koelkast zetten, ophalen vóór nachtdienst, dan op werk in koelkast en dan mee naar huis....
Twee stolletjes kopen, twee bakjes salade. In de tijd dat de eitjes koken zet je koffie/ thee en haal je je vriend uit bed. Met een glas champagne in je mik slaap je vast heel lekker om kwart over 9.
quote:poisson1987 schreef op 17 december 2013 @ 10:26:

@ nummer zoveel: zou spullen bij moeder in koelkast zetten, ophalen vóór nachtdienst, dan op werk in koelkast en dan mee naar huis....Jeetje,....wat een gedoe voor zoiets vrij normaals als een uitgebreid/ iets uitgebreider kerstontbijt.
Tulband met poedersuiker!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik weet dat het belachelijk omslachtig is voor een simpel ontbijtje, maar heb ontzettend veel lol aan het voorbereiden...!
Ik zou lekkere high-tea-mini-sandwiches maken, met van dat kleffe witte brood.

Koud worstenbroodje

Hartige muffin

Ik heb dit laatst ook voor mijn vriend gedaan, een tip: zet alles buiten in een hoekje in de tuin. Ik had alles in een plastic tas gedaan, zolang de temperaturen buiten niet boven de 7 graden uitstijgen kan dat prima en zo ziet je vriend niets in de keuken!
quote:poisson1987 schreef op 17 december 2013 @ 09:52:

Broodjes dan dag van te voren kopen? Of zelf laten aanbakken?

Ik zou ze niet laten aanbakken, dat is niet zo lekker.

Als je spullen in de tuin zet, doe dat dan wel in een plastic box of zo, niet zomaar in een plastic zak. Het zou jammer zijn als de buurtkatten of -ratten er met je ontbijtje vandoor gaan.
Kerstontbijtservice

Of je laat het bezorgen...
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:poisson1987 schreef op 17 december 2013 @ 10:24:

Dàt zou leuk zijn! Maar vriend bedenkt dat soort dingen niet....

Begin toch te neigen naar samen ontbijten Samen gezelliger dan alleen....Waarom verras je hem niet met ontbijt op bed? Dan kruip jij er ook gelijk bij en kunnen jullie samen ontbijten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven