Gezondheid alle pijlers

solo kerst

17-12-2013 20:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hij wel vaker voorbij gekomen..

Ik ben kerst avond en eerste kerstdag alleen. Voor het eerst. En ik zie er als een berg tegen op!!

Zijn er hier mensen die dat al eerder hebben gehad en hoe vulden jullie die dagen op/in?

Ofwel, hoe maakten jullie het voor jezelf toch zo gezellig mogelijk?? :(
Ik heb sowieso een hekel aan de "feestdagen".

Of het nu met of zonder gezelschap is...
Er zijn al verschillende topics over. Over het algemeen vinden de meeste mensen het prima om de kerst/een van de kerstdagen alleen te zijn. Lekker met je luie kleren film kijken, chocola eten, forummen. Doen waar je zelf zin in hebt.

En 2e kerstdag heb je wel plannen? Maar dat vooruitzicht is niet leuk genoeg om 1e kerstdag door te komen zonder gezelschap?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nodig je mensen uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb het ook. En Ik zie er ook ongelofelijk tegenop maar ik heb daarnaast ook een depressie.
Ik ben altijd met kerstavond en tweede kerstdag alleen en ik maak het altijd helemaal naar mijn zin.

Hapjes, drankjes, de juiste films en muziek, uiteraard een ommetje en wat jij zou kunnen doen is naar de mis gaan. Het is altijd stampvol in alle kerken en je hoeft er niet per definitie gelovig voor te zijn. De missen zijn altijd mooi verzorgd. Je hoeft alleen maar je oren te volgen om een kerk in jouw buurt te vinden die open is, want het is een geklepel van jewelste. kleed je er voor aan, zoals voor een avondje uit, het zal je bevallen.

Verwen jezelf tot in de afgrond en zorg ervoor dat je alleen maar dingen doet, ziet en hoort waar je blij van wordt en dan komt het allemaal goed.

Fijne kerstdagen gewenst.
Ik las solo seks!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kerst avond ben ik ook alleen maar overdag werk ik toch dus ben 7u thuis en dan lekker all you need is love kijken

Eerste ook alleen (alhoewel ik nu wel ben uitgenodigd ergens maar weet niet of ik ga) lijkt me eerlijk een dagje lekker op de bank films kijken.

Tweede ben ik wel met familie
.
quote:Fame schreef op dinsdag 17 december 2013 20:15 Ik las solo seks!Ik ook, idee voor die eerste kerstdag misschien.
@fame Dat kan altijd nog een alternatief zijn om de dag door te komen
Lijkt me fantastisch! Echt. Ik ben nooit alleen en met kerst en feestdagen al helemaal niet... zorg voor lekkers voor jezelf, leuke film, goed boek, ik ben jaloers op je
Tweede kerstdag uit eten met de familie.

Voor kerstavond ben ik uitgenodigd bij mijn zus, maar de kans is klein dat ik ga, en eerste kerstdag ben ik alleen.

Ik kijk er erg naar uit om in de vakantie veel alleen te zijn, lekker mijn batterij opladen (en dan bedoel ik niet voor solo seks Fame )

Even niet de hele dag bezig zijn met andere mensen. Een mooi boek lezen, ontspannen, heerlijk vind ik het.
Er komt vanzelf een echt Kersttopic op eerste kerstdag

Daar heb ik me een paar jaar vreselijk vermaakt toen ik (bewust) alleen was met kerst

Him, ik vrees dat ik mijn glitter jogging broek in de kast miet laten hangen,

Ik heb me per abuis drie kerstdagen vol laten plannen

Het overkwam me gewoon

Ik snap ineens ook al die vreemdgaande mensen, die overkwam het ook!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 17 december 2013 @ 20:31:

Er komt vanzelf een echt Kersttopic op eerste kerstdag

Daar heb ik me een paar jaar vreselijk vermaakt toen ik (bewust) alleen was met kerst

Het overkwam me gewoon

Ik verheug me er juist op! Hoef voor het eerst helemaal niks dit jaar. Alleen eten met mijn eigen familie op tweede kerstdag. Ik denk dat ik inderdaad op kerstavond eens naar een echte mis ga in de kerk. Dat is lang geleden. Voor de rest ga ik genieten van alles. De rust, de vrijheid, de kerstsfeer, de kerstfilms op tv. Kan niet wachten!
Hahahaha Sum (kan niet quoten, mobiel)!

Dat overkwam mij ook ineens, maar ik heb het mooi terug gedraaid.

Ik heb echt een ellendige kerst als al die dagen vol gepland zitten!

Lekker n dagje voor jezelf TO! Koop lekkere hapjes voor jezelf (vooral niet te moeilijk) ik ga echt niet koken dan, maar leef op hapjes en snaai

Met een boek of de laptop op de bank, heerlijk! Geniet van de dag waarop je niets hoeft!
Ik ben zelf bewust altijd met kerst alleen geweest behalve een avondje bij mijn ouders. Niet anders dan elke andere "lazy sunday"

dit jaar zit alles vol en ik baal (klein beetje) er van dat ik niet een dag lekker kan niksen! want ik moet nu ook nog vrijdag en het weekend onverwachts werken. Maar krijg er een hoop gezelligheid voor terug!!
Tomatensoep
Ik moet werken. Mijn vriend moet werken . Mijn kinderen gaan naar mijn schoonouders om te gourmetten en zodra ik klaar ben met werken ga ik ook naar mijn schoonouders. Als ik nu niet had hoeven te werken , had mijn vriend dat alsnog gemoeten. hadden mijn schoonouders alsnog de meiden gehad voor het gourmetten en had ik heerlijk een lekkere vrije dag gehad. Maar helaas......
quote:Summerdance schreef op 17 december 2013 @ 20:31:

Het overkwam me gewoon

Matennaaier.

En wat ben jij dóm!!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik doe al jaren niets op kerstavond, vermaak me dan altijd prima.

Ook oud en nieuw aantal keer alleen geweest, is ook te doen. Het is maar hoe je ertegenaan kijkt.
quote:Liezze schreef op 17 december 2013 @ 21:12:

Tomatensoep Dankje
De eerste keer alleen was ongepland. Ik werkte normaal altijd met de kerst en zo ineens geen werk en dus een kerst zomaar thuis. Leuk een keer een vriendin uitnodigen dacht ik. Helaas werd ze plotseling echt ziek en belde af. Zat ik daar met m'n gourmet stel en vleesjes. Eerst even teleurgesteld mijzelf zielig zitten vinden Alleen Met Kerst. Daarna ben ik de tv gids uit gaan pluizen en alle films op een rijtje gezet en dat viel mee, er was genoeg leuks. Uiteindelijk voor de tv gezeten én het gourmetstel voor mijzelf aangezet, had gewoon ontzettende zin in gourmet Was geweldig. Kijken wat je wilt, lekker joggingpak aan en eten waar je zin in hebt en wanneer je er zin in hebt. Had nog nooit zo'n relaxte kerst gehad. Sindsdien vind ik het echt niet erg om alleen te zijn. Plan familie dingen ook gewoon rond de kerst. Makkelijk voor hun, lekker relaxt voor mij.
Je kunt ook lekker alle schoonfamilietopics van het afgelopen jaar doorlezen en je voorstellen hoe het er daar nu aan toe gaat. En lekker genieten dat jij bij geen enkel diner hoeft te zijn... heerlijk!!
Ik wil graag AYNIL kijken op kerstavond, kinderen slapen en man gaat meestal iets anders leuks doen.

Eerste kerst vieren we met de ouders; brunch (zijn) en diner(mijn).

Tweede, derde en vierde zonder verplichtingen. Heerlijk!

Afgelopen jaren hadden we twee aparte dagen, slaapjes managen, kinderen entertainen tijdens buffet, diner, en ook nog gezellig en ontspannen bijpraten. Dat laatste geef ik nu meer kans (kinderen zijn ouder en bij ouders thuis, hebben eigen hoekje), en zo niet is er tweede relax dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven