Geld & Recht alle pijlers

Paypalprobleempje

17-12-2013 20:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal eigenlijk nooit met paypal en nu weet ik weer waarom. Vorige week heb ik schoenen gekocht via ebay. Ik wilde ze met mijn creditcard betalen, maar werd ineens doorverwezen naar paypal. Ik wist niet eens dat ik daar nog een account had, maar blijkbaar dus wel. Het was echter niet nodig om bij paypal in te loggen: ik kon anoniem (?) betalen. Ik heb toen mijn creditcardnummer ingevuld en vervolgens betaald, waarna ik toch ineens een bevestiging kreeg van paypal dat ik een betaling had gedaan. Deze betaling is echter niet terug te zien in het overzicht. Het geld is inmiddels wel al afgeschreven van mijn creditcard.

Ik weet dus niet precies wat er gebeurd is, maar het is allemaal nogal onduidelijk.

Nu is het zo dat ik de schoenen teruggestuurd heb en dat de verkoper het geld terug geboekt heeft. Ik heb hiervan een mail ontvangen, maar wederom is het geld niet zichtbaar in het overzicht.

Vaag toch? Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? En krijg ik mijn geld nu wel terug? Ik heb geen idee waar het nu is.
Welk overzicht bedoel je? Van Paypal? Staat het niet gewoon als krediet op je creditcard?
Hier ook gedoe met Paypal. Iets gekocht bij Zalando. Eén artikel teruggestuurd en dat bedrag is door Zalando teruggestort. Waar het bedrag nu is? Geen idee. Het is begin december al teruggestort maar ik zie het nergens terug. Zondag een bestelling gedaan en betaald met Paypal. Dacht als ik dat dan betaal het teruggestortte bedrag in mindering zou worden gebracht. Maar die betaling heeft tot nu toe ook nog steeds niet plaats gevonden. Mail gestuurd naar Paypal, kreeg een mail terug met standaardantwoorden waar ik niets aan had. Weer een mail gestuurd en weer antwoorden waar ik niets wijzer van word. Geen Paypal meer dus hier.
Ik heb in het verleden ook gedoe gehad met paypal. Wel altijd mijn geld teruggekregen, maar het kostte soms wel wat moeite.

@desperate_housewife

als je inlogt bij paypal zie je een overzicht met wat je allemaal betaald hebt. Alle betalingen zouden daarbij moeten staan, maar deze dus niet. Toevallig heb ik 2 dagen geleden ook iets gekocht via paypal en die betaling staat er wel gewoon bij. Volgens mij komt teruggeboekt geld weer bij paypal terecht en wordt het niet rechtstreeks naar je creditcard overgeschreven.
Maar heb je dan ook al op je overzicht van je cc gekeken? Als het daar ook vanaf is gegaan.
Ja, daar is het wel vanaf. Ik dacht eerst dat er misschien iets fout was gegaan met de betaling, maar het is dus wel afgeschreven.
Het rare is dus: ik was niet ingelogd bij paypal toen ik de betaling deed.
Oh dat kan heel lang duren voor je dat geld terug krijgt. Juist omdat je niet ingelogd was bij paypal. Ze schrijven het wel weer over naar je cc, maar kan wel tot 28 dagen duren.

Heb ik wel eens aan de hand gehad en toen vertelde pp klantenservice mij dit met natuurlijk een verwijzing naar de algemene voorwaarden.
Maakt me niet uit als het lang duurt, als ik het maar terug krijg. Heb je een keer hetzelfde gehad, politiehier? En wordt het geld dan wel direct naar mijn cc overgemaakt?

Je kan dus blijkbaar geld overmaken zonder bij paypal in te loggen, maar wat is daarvan het nut? Ikke nie snapnie.
Ligt eraan, meestal krijg je het als krediet op je Paypal account, om daar weer grip op te krijgen moet je een bankrekening opgeven zodat het daarop kan worden teruggestort. De laatste tijd zie ik ook wel eens dat het wordt verrekent met openstaande posten op mijn creditcard. Als je bij Paypal zelf inlogt moet je het daar kunnen zien.
Ow en ririanneke, bij zalando betaal ik altijd op rekening of met mijn creditcard. Dat stomme paypal gebruik ik echt alleen in "noodgevallen", vaak gedoe mee gehad pfffff.
Ririanneke, ik heb hetzelfde gehad met Zalando.

Het bedrag is wel teruggestort, maar staat op je paypal rekening en dt zie je niet duidelijk. Als je nu weer iets koopt via paypal, gaat het bedrag van dat tegoed af.

Ik heb een paypal account gekoppeld aan mijn bankrekening en niet aan een creditcard.
quote:Emma95 schreef op 17 december 2013 @ 21:14:

Ririanneke, ik heb hetzelfde gehad met Zalando.

Het bedrag is wel teruggestort, maar staat op je paypal rekening en dt zie je niet duidelijk. Als je nu weer iets koopt via paypal, gaat het bedrag van dat tegoed af.

Ik heb een paypal account gekoppeld aan mijn bankrekening en niet aan een creditcard.Kreeg net bericht dat het zondag bestelde pakketje is verzonden. Maar nog geen geld afgeschreven van mijn betaalrekening van de ING die is gekoppeld aan Paypal, en ook op het Paypaloverzicht geen betaling te zien. Vreemd allemaal, dit was dus de laatste keer dat ik iets betaal met Paypal.
Ja, het het zelf ook eens gehad. Als de betaling niet aan je paypalaccount gekoppeld is kunnen ze het daar ook niet op terug storten. Zo is het mij uitgelegd.

En paypal verdient goed aan die grote bedrijven. Zij krijgen een percentage van het bedrag.
Nee, ik zag het ook niet op mijn rekening. Heb meteen daarna een paar dingen op ebay gekocht en die gingen ook niet van mijn betaalrekening af. Pas toen het tegoed van het teruggestuurde pakketje op was, zag ik pas weer op mijn betaalrekening dat er bedragen af gingen.

Ik bestel echt heel vaak met paypal op ebay en dat zie ik meteen, maar met Zalando gaat het anders. Heel raar.
Ririanneke,

ik kan je paypal zeker niet aanraden. De ellende is wel dat je er soms niet omheen kunt. Op sommige websites ontkom je er gewoon niet aan.

Politiehier,

ik hoef me dus geen zorgen te maken? Jij hebt je geld weer op je cc teruggestort gekregen begrijp ik? En wat is nou het nut van zo'n "anonieme" betaling? Ik snap het echt niet zo goed.
Update: tot mijn verbazing zag ik gisteren dat het geld al terug is! Het stond 4 dagen later al op mijn rekening. Het is dus soepel gegaan dit keer. Ik weet van een eerdere keer dat het eindeloos duurde voordat ik mijn geld terug kreeg en toen moest ik ook nog extra betalen om het van mijn paypalrekening naar mijn bankrekening te krijgen.

Meevaller dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven