Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Fijn jamaz dat alles goed was! Ik vind het zo spannend morgen!! En volgens mij ga ik dat bij elke controle krijgen.

Inderdaad termijnecho. Denk zelf bijna 10,5 week maar wie weet vergis ik me! Wel wat mensen weten het (directe familie en wat collega's) maar nog heel veel ook niet.

Sorry voor mijn beetje afwezigheid de laatste tijd. Heb het zo druk gehad en erg moe en ook nog regelmatig misselijk. Nu kom ik moeilijk in slaap omdat ik gespannen ben voor morgen.. Ach ik heb nog steeds dat goede gevoel dus het moet goedkomen!
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden,

Hier ook weer even een berichtje. De laatste tijd erg druk en vooral in overlevingsmodus (werken, studeren, eten & slapen). Ik hoop volgende weer weer iets van een sociaal leven terug te vinden en zal dan ook weer wat uitgebreider reageren.

Hier gaat het verder goed. Al nemen de beperkingen door groeiende omvang en vermoeidheid wel weer iets toe. Mini doet het goed en is lekker actief. Ik ben nu 30 weken en daarmee is het aftellen echt begonnen.

Vorige week de glucosetest gehad en die was prima, nuchter zelfs wat aan de lage kant wat heel goed de duizelingen die ik in het begin van zwangerschap had kan verklaren.

Morgen hebben we weer controle en een groei echo. Ik kijk er erg naar uit om weer even in mijn buik te spieken!

Veel succes vandaag kissyfur!

@ de rest:

Tot gauw weer!
Even snel een kort berichtje! Alles was goed! Oh wat super leuk echt al een kindje dat volop aan het bewegen was. Zo bijzonder!
Jeeej kissy, top!!! Bijzonder he.

Hier gaat alles goed. 17 weken nu. Alleen veel buikpijn deze week. Gister controle gehad bij de vk. Donderdag ga ik voor het eerst naar de bekkentherapeut ivm bekkenpijn en vochtverlies.

Wagen en kamertje zijn inmiddels ook gekocht. Zo leuk.

Verder wil ik zwangerschapsyoga gaan doen mits het niet te zweverig is.

Druppel: de glucose test moet ik later ook doen ivm de pco. Was het drankje te doen of echt heel smerig?

Nena: zo niet leuk van j schoonouders. Enig idee waar dat vandaan komt?

Hoeveel waren jullie met 17 wk ongeveer aangekomen? Ben benieuwd of ik misschien te hard ga.
@ Dominoo, ja echt heel bijzonder!!! En fijn dat het over het algemeen goed gaat, wel vervelend van die buikpijn! Ik wil tzt ook wel iets gaan doen, en misschien ook wel zwangerschapsyoga maar heb vooralsnog ook een zweverig beeld haha.

Ik ben bang dat ik ivm overgewicht ook die glucosetest zal moeten. Weet het verder niet hoor, maar het zou me niks verbazen.

@ Nena; ik lees allemaal reacties over je schoonouders, maar kan het verhaal eigenlijk zo niet terugvinden :$. Misschien let ik even niet goed op.
@Kissyfur van harte met de goed termijnecho.

Hier heeft de kleine man vandaag zijn 24 weken echo en controles gehad en alles was goed. Weer een mijlpaal gehaald. Kleine is erg beweeglijk dus dat is wel echt heel leuk en fijn om te voelen.

Ik doe trouwens alleen aan zwangerschapszwemmen en vanaf jan begint mijn zwangerschapscursus. Geen zwangerschapsyoga voor mij want ik ben niet zo van dat zweverige.

@Schoonouders, waar het vandaag komt geen idee. In heel het kort ze tonen echt 0,0 interesse, vergeten steeds de uitgerekende datum en zullen nooit uit zichzelf vragen hoe het gaat of zo. Terwijl dit toch echt hun eerste kleinkind gaat worden. Voor de rest zie topic op zwangerschapspagina. Maar gelukkig zijn mijn ouders totaal het tegenovergestelde dus dat is wel erg fijn.
Fijn dat t allemaal zo goed gaat met iedereen! En alle mooie echo's goede suikers en mooie buiken, wat een geweldige berichten!

Ik moet nog 3 nachtjes slapen voor de echo (7weken hoop ik) en ik ben stik nerveus. Heb veel buikpijn, maar geen bloedverlies en nog steeds pijnlijke borsten. Gisteren voor t eerst moeten overgeven, vandaag even misselijk, maar snel weer over. Uiteraard hoop ik zo erg dat t goed is, maar ergens kan ik t me niet voorstellen... Dit is al de 4e keer natuurlijk en telkens is de echo zo'n teleurstelling dat ik er even niet meer positief naartoe kan leven. Wat duren dagen dan lang zeg!

Biscuit jij ook al bijna een echo he? Spanend hoor meid! Ik duim ook heel hard voor jou!

Vrijdag hoop ik positief nieuws te kunnen brengen hier! Op de voet gevolgd door jou Biscuit!
Naar he hopen die onzekerheid. Ik had ook een keer snachts zo erge buikpijn dat ik zeker wist dat het mis was. Niet dus. Er gebeurt zoveel dus buikpijn is echt niet gek.

Succes de laatste dagen!
@kissyfur had jij niet vandaag de termijnecho? Hoe was het? Alles goed? *edit Ik zie nu net dat alles goed is. Wat fijn.Een opluchting denk ik.

@hopen ik moet nog wachten tot maandag voor de echo. Maar och wat duurt dat toch lang. Ik voel mij zo verschrikkelijk onzeker. Elke scheet die mij dwars zit daarbij denk ik alweer "onee!!! het is mis!!. Maar vervolgens als die scheet mij niet meer dwars zit denk ik wederom 'oh nee!!! het is mis!!"

Maar dat herken je vast wel. ;)

@nena tja schoonouders. Ze komen helaas met je vriend mee. Ook hier niet zo'n goede band met ze. En dan druk ik mij nog redelijk zacht uit.

Maar het blijft niet leuk. Want juist van hen verwacht je ook wel wat steun. Maar gelukkig heb je je eigen ouders nog.

@dominoo ik doe aan 'gewone' yoga en mijn lerares is wel wat zweverig. Maar daar moet je gewoon een beetje doorheen kijken. Want het is heerlijk ontspannend en ik denk dat het tijdens een bevalling ook heel goed van pas kan komen. Omdat je allerlei adem technieken leert.
@glucosetest

Ja hett drankje is echt heeeel smerig. Het deed mij denken aan een limonadesiroop om 7up van te maken. En mierrrrrrzoet, ik hou helemaal niet van zoet.

Maar nog erger dan de smaak vond ik de hoeveelheid. Bijna 3 plastic bekertjes....

De eerste ging vrij makkelijk achterover, maar de tweede werd al lastiger en tijdens de derde moest ik kokhalzen.

Maar overgeven zou nieuwe afspraak voor herhaling op andere dag betekenen, dus moest echt ff flink zijn.

Feli met je goede echo kissyfur!

Balen van je schoonouders Nena. Gelukkig heb ik een hele lieve schoonfamilie, maar mijn eigen familie is dan weer ruk.
Jamaz: Gefeliciteerd met de goede 20weken echo!!!

Hoe was de extra echo vandaag?? Waar gingen ze extra naar kijken?

Kinderwagen: Hier een Joolz maar tot nu toe nog niet gebruikt. Dus of deze ECHT bevalt weet ik ook nog niet...

Druppel: Jij schiet ook al mooi op!!! Fijn dat je glucosetest goed was!

En idd.....nu komt er weer een periode van vermoeidheid aan.....

Maar met verlof is dat prima te doen! Alles in je eigen tempo! :D

KF: Gefeliciteerd met de mooie echo! Bijzonder he dat het nu al helemaal een mini mensje is dat alleen nog groeien moet!!!!

Dominoo: Met 17w was ik 2,1 kg aangekomen.

Maar nu met 36 week zit ik al boven de 12..!! T zit hier alleen op mijn buik en borsten en sinds afgelopen week ook in mijn benen en voeten. Deze zijn 's avonds dik!

Hopen: ik duim voor je!!!! Sterkte met wachten! Hoop dat je je wat vermaken kan!

Hier: Alles goed. Het verlof bevalt me goed! Heb nu aan het eind van de dag wel dikke onderbenen en voeten.

En mijn bloeddruk is nu langzaam wat aan het stijgen. Was steeds wat aan de lage kant 126/56 (voor een zwangere). Maar nu 135/73.
Lieve meiden!

We hebben het kloppende hartje van ons kindje mogen zien en horen vandaag!!!! Zo blij! Ik was zo zenuwachtig en de gyn was bijna een uur uitgelopen, vreselijk! Eerst zag ik niks knipperen dus ik riep gelijk: shit, je ziet niks he? Die vent zal wel gedacht hebben... Maar jawel hoor! daar zagen we een knipperlampje en konden we het hartje horen.

Ik ben 2 dagen minder ver, maar dat verbaasde mij niet, want ik had pas 2 dagen na nod een positieve test, dus dat vind ik niet zo erg. We zijn er nog lang niet natuurlijk, maar mijn hoop is wel gegroeid nu

Biscuit, ik hoop zo erg voor je dat je maandag hetzelfde berichtje mag plaatsen hier! Ik duim keihard! Ik heb ook heel veel buikpijn gehad dat ik dacht, nee dit is echt niet goed! Dus ik snap je helemaal!

Kroes, heerlijk je verlof! Jammer van je voeten, hopelijk heb je er niet te veel last van!

Ik ga proberen te genieten nu! Fijn weekend allemaal!!
Hopen: Gefeliciteerd met je knipperlichtje! :D
Hopen, wat fijn van harte gefeliciteerd!!!! Wat een opluchting moet dit zijn geweest :-), top!
@hopen watfijn! Envern opluchting. Ik doe je graag na maandag.

Ik had al 4 of 5 dagen voor mijn nod een positieve test zou ik dan al wat verder zijn? Ik hoop het. Toch weer meer kans op een zichtbaar hartje.

Had je een inwendige echo of een op je buik? Ben wel nieuwsgierig wanneer ze daar op overgaan.
hoi meiden,

Ten eerste iedereen van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!!

@ biscuit ik denk aan je maandag!! succes!

mag ik even mijn hart bij jullie luchten? Ik kom uit het topic ' wij proberen door' en ik denk dat een aantal mij nog wel kennen mijn eileiders zijn niet doorgankelijk en daarom hebben we nu een eerst IVF poging gehad.

Ik wil daar niet teveel in mijn zorgen uiten, ik heb dit wel meerdere keren gedaan maar vind het toch niet helemaal gepast gezien de moeilijke periode die iedereen daar doormaakt..

Maar, ik mag mij geloof ik ook bij jullie melden, ik durf alleen echt nog niet heel blij te zijn...Ik kon het niet geloven toen ik de test inmijn handen had en mijn vriend zat net voor 1,5 week in het buitenland dus dat was echt raar.hij komt binnenkort terug.

Ik heb na de eerste positieve test nog op 3 dagen gebloed. Niet de hele dag door maar telkens maar eventjes, maar toch wel een half inlegkruisje vol.

Nu al voor de 5e dag geen druppel te zien dus ik had hoop, tot een paar uur geleden....opeens lijkt er echt een luchtbel te knappen (zo voelde dat) en had ik in 1 keer bijna een inlegkruisje vol want ik ben gelijk naar de wc gelopen, gelukkig geen slijm of prop te zien, maar

ik ben voor de dood dat de miskraam is ingezet :( Maar na 20 minuten was er weer geen bloed meer te bekennen.

Ik had begin deze week juist goede hoop omdat ik nog een knaltest in mijn handen heb gehad na die drie dagen van af en toe bloed verlies. Ik heb nog geen erge buikpijn gehad. Ik voel me niet echt zwanger, soms wat hele lichte kwaaltjes maar die zijn echt minimaal.

ik kan 3 januari pas langskomen voor een echo want eerder was er nog niet veel te zien. Ik ben vandaag 5 weken en 1 dag ALS ik nog steeds zwanger ben..maar die klats bloed opeens straks daar ben ik echt weer van geschrokken. Pffff dit is echt slopend.

wat ik met mijn hele verhaal wil weet ik niet, want jullie kunnen natuurlijk ook niet in mijn buik kijken en ik kan helaas maar alleen maar afwachten.

sorry dat ik nog niet inga op al jullie verhalen. ik moet denk ik eerst nog even geduld hebben tot begin januari en vertrouwen hebben op nog een goede echo...
Biscuit: Ik heb met 8 week een echo gehad deze was inwendig.

Met 12 week was de echo uitwendig. Bij normaal postuur.

Wanneer iemand wat meer lichaamsvet is kan het zijn dat bij 12 week het ook inwendig moet.

Maar ligt misschien ook aan de kwaliteit van de apparatuur.

Eetstokje: Oe wat spannend!!! Wil je niet bang maken. Of juist moed geven met dit verhaal.

Ik heb voor deze zwangerschap een vroege miskraam met 5 week en 3 dagen gehad.

Heb toen nooit een duidelijke streep gezien. Alleen een vaag lijntje die in de dagen erna juist minder werd ipv dikker.... Dus had al niet veel vertrouwen...

Uit het niets was er bij mij een bloeding/slijm. En direct ook zware menstruatie klachten. Dit hield een dikke week aan.

Maar (misschien mede door de opschoning) de maand erna was het weer raak en deze keer ging het wel goed!!!

Ik duim voor je dat het goed mag blijven gaan! Sterkte met wachten!!! Ik hoop dat je lekker lang mee mag schrijven hier!
@eetstokje oh bah niet weer een bloeding. Bij het verhaal dat ik in het andere topic had verteld over ongesteld en toch zwanger zijn..... Daar had ik nog iets weggelaten om je niet ongerust te maken. Maar misschien heb je er nu toch wat aan. Die bloedingen kwamen bij mij omdat het een buitenbaarmoedelijke zwangerschap was.

Ik had op een gegeven moment namelijk ook dat ik eens een bloeding had (niet te stelpen met maandverband of tampons) en dan hield het weer op. Maar na/tijdens zo'n bloeding had ik ook pijn. Zo erg dat ik niet normaal meer kon zitten.

Niet een geruststellend verhaal. Maar misschien kun je richting gyn aangeven dat je daar bang voor bent en je toch eerder een echo krijgt. Ik krijg nu ook met 6 weken een echo en hopen hier al met 5 weken geloof ik.

Niet leuk ook dat je nu alleen bent in de onzekere tijd. Knuffel.

We schelen trouwens niet veel. Ik ben 5 +3 weken zwanger.
Eerstokje: damn wat spannend en wat is 3 januari dan nog ver weg zeg! Duim voor je

Hopen: meid wat fijn! Ik weet nog dat ik zo zenuwachtig was bij de 1e echo dat ik dacht dat ik flauw ging vallen haha. Maar gefeliciteerd met je knipperlichtje! Mooi kerstcadeautje!

Hier: gaat goed. Weinig nieuws. Gisteren bij bekkentherapeut geweest. Ze denkt dat m'n bekkenbodem te smal en strak is. Kreeg meteen enge visioenen over bevallingen haha.

Nog 6 wk en dan met vervroegd verlof al omdat ik dan zonder werk zit. Heb ik alle tijd om alles te kopen etc.

Soms denk ik de baby te voelen maar twijfel nog te veel.

Fijn weekend dames!
@ hopen wat fijn voor je!!

En eetstokje ik hoop dat je hier kan blijven!

Even een korte reactie om te laten weten dat ik er nog ben. Net terug van een feestje dus ben bekaf. Kom snel terug!!
@ biscuit, wat grappig dat wij maar een paar dagen schelen, dat had ik niet in de gaten! Ik denk dat het komt omdat jij 4 dagen voor NOD had getest en ik pas op 16 dagen na terugplaatsing mocht testen van de ivf-kliniek, wat uiteindelijk pas de 17e dag is geworden.

ik heb gebeld voor een vroege echo maar zij gaven aan dat dit niet aangeraden wordt omdat men er vaak alleen maar onzeker van wordt aangezien er nog niets te zien is.

Maar als jullie al bij 5 en 6 weken een echo hebben dan moet er toch wel iets te zien zijn, anders zou men die echo nog niet inplannen of wel?

Zien zij met name waar het vruchtzakje zich genesteld heeft of kan men al meer zien?

Ik ben benieuwd want anders ga ik misschien nog eens bellen.

@ domino, lijkt me zo bijzonder de eerste keer de baby voelen! ga je wel solliciteren aangezien je nu thuis komt te zitten of is dat misschien zinloos omdat je zwanger bent? Balen trouwens dat ze jou hebben moeten laten gaan :(

maar idd je hebt wel veel tijd om op je gemak te shoppen en te dagdromen

@ kissy: zwaai!
@ eetstokje ja ik heb sollicitatieplicht voor 2 mnd. Dan ga ik met verlof. Maar ach dat is renversalen neus. Niemand die me aanneemt voor 2 mnd met een dikke buik. Ik baal dat ik zonder werk zit ja maar ik mag na m'n verlof terugkomen. Ben er dan ruim 3 mnd uitgeweest en dan mag ik weer aangenomen worden op contract. Ze wilde namelijk niet meer met vaste contracten werken en die zou ik nu moeten krijgen.

Het lijkt er alleen op dat ze me te weinig uren kunnen bieden dan ik wil werken dus ik zie tegen die tijd wel hoe of wat.

Verder had ik met 4,5 week een echo. Toen zagen ze een vruchtzakje in de baarmoeder. Met 6 weken had ik op de echo een kloppend hartje.

Dit wel inwendig. Uitwendig nog bijna niks te zien.

Maar ik heb begrepen dat ze ook niet altijd met 6 weken een kloppend hartje zien omdat het ook wel vroeg is.
@ eetstokje; zwaai ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook rond 6 weken een eerste echo gehad. Dat was op het randje van wel geen hartje zien. En uiteindelijk zag ik geen hartje maar dat hoefde ook weer niet perse iets te betekenen. Dat maakte me zoooooo onzeker. Deze zwangerschap pas bij 8,5 week een echo. Moest heel geduldig zijn maar het werd beloond. Ik denk dat bij sommige anderen ook vooral werd gekeken of het vruchtje op de juiste plek zat? Ik snap dat je heel graag snel een echo wil (wilde ik ook) maar het is zo klote als je dan nog geen hartje ziet terwijl dat niet perse iets hoeft te betekenen.

Die eerste weken zijn gewoon zoooo onzeker! Maar het komt vast allemaal goed
Thnx druppel! Hoe gaat het met jou?

@ kroes wij hebben een joolz besteld; zou 5 maanden levertijd opzitten maar kregen deze week bericht dat hij er al was! Oops dat is wel heel snel haha. We gaan hem wss vanmiddag ophalen.
@ hopen; wat super fijn! Vervelend dat lange wachten maar het maakt het allemaal goed he!? Moest je ook een traantje wegpinken? Ik wel hihi vond het zo bijzonder.

@ nena; wat vervelend van je schoonouders! Ook enig idee waar dat vandaan komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven