Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
South wat fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad! Heerlijk genieten hoor!

Kroes lekker verlof! Lijkt me zo bijzonder.

Hier ook geen ervaring met jongenskleertjes ;)

Nena leuk dat je hem steeds beter voelt!

Als ik jullie uitgerekende data zie gaat de tijd echt snel! Ik heb veel van jullie door de draaideur zien gaan. En nu gaan jullie al langzaamaan met verlof zeg!

Hier gaan de dagen übertraag... Een week heeft nog nooit zo lang geduurd. Vreselijk, ben echt heel onzeker merk ik. Als ik een steekje voel links denk ik dat t weer een bbz is. Wat kun je jezelf gek maken he? Ik droom ook telkens over bloedverlies en miskramen. Heb ik in de 3 voorgaande zwangerschappen nooit gehad. Ik ben dan ook nog niet echt in jubelstemming, jammer hoor... Nog 2 nachtjes en dan weet ik iig of t vruchtje op de juiste plek zit!

Wanneer werden jullie echt misselijk ofzo? Ik heb alleen gevoelige tepels en een beetje menstruatiepijn. Stiekem hoop ik maar snel misselijk te worden, ook al vind ik dat na een week waarschijnlijk al niet meer leuk :D
@ hopen; dat ik echt goed misselijk werd was volgens mij rond een week of 6. Van te voren een klein beetje maar niet heel erg. Pijnlijke borsten had ik al vrij snel. Maar sommige meiden hebben helemaal of bijna geen kwaaltjes dus het hoeft natuurlijk niets te zeggen! Succes met je echo alvast!
@hopen, ik werd ook pas met een week of 6/7 misselijk en overgeven begon pas na 9 weken.

Die eerste weken duren inderdaad een eeuwigheid en zijn vreselijk. Ook ik droom vaak dat het mis gaat. Maar gelukkig word ik nu steeds heel verontwaardigd wakker en dat is heel anders dan de keren dat het mis ging. Dan werd ik superamgstig en voelde het als een bevestiging dat het weer mis zou gaan als ik zo'n droom had.

Ik vind het ook een beetje gek om te lezen dat de eerste alweer met verlof zijn. Maar aan de andere kant lijkt mijn laatste miskraam (toen ik zo'n beetje gelijk liep met Kroes) alweer zo lang geleden, dat ik het idee heb dat de kids van die zwangerschap alweer bijna moeten zouden kunnen lopen...

Hopen, zet hem op.... Mijn duimen draaien voor je. (En natuurlijk ook nog steeds voor Kissy, maar daar begint het vertrouwen gelukkig al een beetje te komen, toch?)
@hopen de eerste weken duren echt verschrikkelijk lang, althans dat lijkt zo. Bij kwam de echte misselijkheid opzetten vanaf 6 weken en duurde tot 16 weken. Ik had aan begin wat gevoelige borsten en vooral moe moe moe en nog geen eens moe. Dat dromen over verkeerd gaan van de zwangerschap aan begin ook veel gehad. Ik denk dat iedere vrouw die een mk of bbz heeft meegemaakt dat heeft omdat je ergens toch bij een nieuwe zwangerschap onbewust bezig bent met het zal toch wel goed zitten. Ik duim heel hard voor je dat het vruchtje op de juiste plaats zit. Verder gaat de tijd na de 12 weken echt in eens een heel stuk sneller, althans dat idee had ik

@Kroes ja dat klopt, zou er dan nu toch echt ineens alleen maar jongens worden geboren.

@South slecht slapen schijnt erbij te horen, in 2de gedeelte van zwangerschap neemt het weer af en 3de schijnt het weer erger te worden, volgens gyn de ideale voorbereiding voor een aanstaande mama op onderbroken nachten, dus zo zie ik het maar en dan valt het best te doen
Alle reacties Link kopieren
Misselijk: volgens mijn boekje waar ik voornamelijk in het begin veel in op schreef (wat je vergeet toch heel veel over wanneer je wat voelde enz) Was ik met 4 a 5 week al misselijk (nooit hoeven overgeven gelukkig!). Tot iets van 8 week. Toen was t ineens weg!!

De eerste weken kropen voorbij... Maar vanaf 20 week gaat het wel snel!! Ook al dacht ik toen...pff NOG 20 week..

South: Jeeej!!! gefeliciteerd met de goed echo en uitslag!!!
Bedankt voor jullie reactie meiden! Vandaag ben ik 5 weken, dus die misselijkheid zal hopelijk nog komen. Het zal best afzien zijn als je weken boven de pot hangt, maar ik hoop er toch op

Idd, de week kruipt zomaar voorbij! Vandaag een echo, ik was 6 uur al wakker en heb geen oog meer dicht gedaan, verschrikkelijk!

Hopelijk mag ik hier straks goed nieuws schrijven!

South, ik weet nog dat mijn zus haar baby ook zo vroeg voelde! De verloskundige zei toen dat dat helemaal niet kon, maar ze wist het zeker. Dus zou denk ik toch best kunnen hoor! Dat lijkt me echt zo bijzonder! Geniet ervan!
@hopen heel veel succes vandaag!!

Hier sinds gisteren constant zeurende buikpijn en ook nog eens last van obstipatie. Volgens mij is de buikpijn en en. In m'n onderbuik 'zeurt' en 'trekt' het een beetje en ik voel met vlagen ook echt m'n darmen. Vind het toch best eng allemaal omdat ik dus niet goed weet wat er wel en niet bij hoort.
@ south; helemaal vergeten op jouw echo te reageren! Sorry! Maar super dat de uitslag zo positief is!!

Ik heb 17-12 mijn termijnecho, 23-12 intake Vk en 30-12 nekplooimeting. Vind het zo spannend allemaal!
T is ook super spannend allemaal kissy! Hopelijk kun je t vertrouwen houden en steeds meer gaan genieten!
Grrrr waarom ben ik zo angstig en onzeker. Tot de 12 weken doordat ik geen enkele symptoom had ( nu nog niet overigens )

En na de 12 weken ging het beter. M'n buik begon te groeien maar nu lijkt die niet meet te groeien. Hij lijkt zelfs kleiner.

Ik blijf steeds zo bang dat t allemaal een droom is en dat de baby gestopt is met groeien.

Blijf zo bang om weer de mmm in te moeten.

Morgen een echo. Pretecho voor het geslacht. Hoop maar dat alles in orde is.

En wil zo graag de baby voelen.

Sorry voor de ego post.
Knuffel Dominoo!

Erg is dat hè, die onzekerheid? Ik denk nu ook echt van laat alsjeblieft die twaalf weken snel voorbij zijn!! Maar volgens mij ben ik dan ook helemaal nog niet gerust, net als jij.

Kun je dit soort dingen wel met je vk bespreken? Misschien heeft die nog tips?

Heb je je baby al eens gevoeld of nog niet? Dat begint rond deze tijd toch of is dat iets later? Verschilt denk ik ook wel waar de placenta ligt.

Heel veel plezier morgen (ja plezier want alles is gewoon goed ;))
Dominoo, knuffel voor jou! T blijft spannend he!

Hopelijk is de pretecho echt prettig ;)

Vanmorgen de echo gehad en jawel! Het vruchtje zit in mijn baarmoeder!!! Je zag een vruchtzakje met een vruchtje, dus t begin is er! Hopelijk blijft t goed gaan! Ik heb nu ook ineens geen kwaaltjes meer, dus de rust die ik hoopte te krijgen is ook ver te zoeken hier hoor Dominoo!! Maar we moeten genieten totdat t tegendeel bewezen wordt! We houden moed!
Hopen: Fijn dat het vruchtje iig op de juiste plek ligt!!! Ik blijf voor je duimen!

Kissy: Dat zeurende pijn/gevoel. Kan dat niet je baarmoeder of banden zijn die beginnen op te rekken?? Balen van je obstipatie.

Neem je er wel wat voor?

Ik heb er ook regelmatig last van. Ik gebruik nu zakjes via de HA.

En moet alle huis tuin en keuken dingen onder houd ik t wat.

Dominoo: He wat vervelen dat je je zo onzeker voelt! Ik duim voor je dat je morgen een mooie echo krijgt!!!
@ Hopen; wat fijn voor je! Probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten (is moeilijk, i know, geef mezelf ook tegelijk een schop onder mn kont).

@ Kroes; Ja ik denk zelf wel dat dat het is, maar weet het niet zeker. Bij de tweede miskraam groeide er geen embryo en wat ik nu op de echo's zie was mijn vruchtzak toen al kleiner dan mijn embryo nu. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat ik dat voel (het groeien van de baarmoeder e.d.). Ik probeer er maar op te vertrouwen dat het allemaal goed is!

Inmiddels ook best wel wat last van maagzuur. Best irritant. Weet je zolang het er allemaal bijhoort en ik weet dat het goed is, heb ik het er heel graag voor over. Weet dat alleen helaas pas achteraf haha.

En ik eet bananen, veel vezels en volkoren brood, maar het gaat gewoon niet echt beter. Misschien dat ik eens langs de drogist ga en informeer of ze iets hebben dat helpt.

Alvast een fijn weekend allemaal!
Kissy:

Mocht je naar de apotheek of drogisterij gaan dan zou ik daar alleen de latulose siroop nemen.

De rest moet je niet gebruiken.

Tabletjes kan evt als eenmalig (iig niet dagelijks) als het hoger "vast" zit en microlax klysma's zijn voor eenmalig als het onder vast zit. Dit ook niet dagelijks aangebruiken!!

En bewegen en veel vocht helpt ook.

Fijn dat je zag dat het vruchtje nu al groter was als de vorige keer!
Dank je Kroes!

Kissy, bananen remmen juist dacht ik! Misschien die veter niet meer eten? En veel drinken idd!
Veter is natuurlijk beter!

Veters eten lijkt me sowieso niet zo goed ;)
Banaan = fruit en bevat net als ander fruit vezels.

Alleen reageert de een juist stroppend op bananen en ander heeft er meer een laxerende werking van.

Het is even kijken wat bij jou lijf past!

Sommige moeten van hele andere dingen snel naar t toilet...

En dat je bananen moet eten wanneer je diarree hebt klopt ook wel.

Want die vezels zorgen weer dat je darmen weer wat normaal worden. En dus niet meer leeg loopt.

Banaan smaakt meestal als je ziek bent wel goed! Net als geraspte appel. Is dan even wat zachter en glijd dan zo naar binnen!

(tenmisten dit ik wat ik dan weer weet...)
Hihi ja dat zei man ook al over banaan. Maar moet zeggen dat ik die wel goed kan eten! Veel dingen juist helemaal geen trek in.

Ik was bij de drogist geweest en heb in ieder geval rennie meegenomen maar voor de obstipatie raadde ze toch aan de huisarts of Vk eerst even te contacten.

Dus misschien dat ik dat na het weekend eens even ga doen.
ipv het merk rennie kan je ook de merkloze van de Kruitvat kopen.

Zit het zelfde in voor minder geld :D (ik vind ze ook beter smaken niet zo naar stoepkrijt....)

Daar heten het maagtabletten.

Moet je even kijken wat werkzamestoffen zijn die in de rennie zit en in de merkloze variant (staan vast naast elkaar in het schap)
Van harte gefeliciteerd met de eerste goede echo Hopen!

Vanillevla wil ook nog wel eens helpen bij maagzuur.

Hier gaat alles goed. Gisteren in het ziekenhuis de suiker tollerantietest gehad. Gelukkig was alles goed en is er geen verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes.

Over 2 weken krijg ik nog een groeiecho omdat dochter juist heel klein was. Ik verheug me er wel op om weer even binnen te spieken.
Jeah voor hopens kleine frummel... Blijf maar lekker zitten en groeien...

En welkom voor Biscuit (ook al durf je nog niet)....
Wij krijgen een meisje :-)
Druppel dijn dat alles goed was en je geen suiker hebt!!

Dominoo een meisje!! Wat leuk!
Dankje South. Maar ik mag mij hier melden geloof ik. Ik vind het allemaal maar doodeng en ben veels te bang dat het weer mis gaat. Maar wat zou het een mooie afsluiter zijn van dit jaar.

Ik heb gister 4 dagen voor mijn nod getest, en er was 'iets' te zien. De naam streepje mocht het nog niet hebben. Vanmorgen echter wel. Heel licht maar duidelijker dan gister. Jeej!

Maandag de gyn maar bellen. Kijken wanneer ik langs mag komen voor een echo.

Ik had ook al wat last van kwaaltjes vandaar dat ik ook niet meer kon wachten met testen.

Met vlagen een weeig gevoel en mijn borsten zijn ook gevoelig. En mijn buik is aanwezig, afgelopen dagen al wat moeier dan anders. Verder trek in zoutige/hartige dingen. Ruik het dan ook overal.

Is het gek dat ik het liefst kotsmisselijk op de bank zou liggen?

Het zou mij wat zekerheid geven ofzo.

@dominoo wat leuk een meisje!

Wat hopen ook zegt. Jeetje ik heb jullie allemaal zien vertrekken uit het andere topic en het eerste kindje kan al bijna elk moment geboren worden. Verwondering hoe de tijd gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven