Kerstpakket samenstellen

18-12-2013 21:49 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een kerstpakket (voedsel) samenstellen voor een gezin dat financieel nogal in de knoop zit: vader, moeder, dochter van 9, zoon van 7 en zoon van 3. Krijg de vrije hand, maar het probleem is dat ik zelf geen kinderen heb en dus geen idee heb wat een gemiddeld kind wel of niet lust en het moet koemelk- en sojavrij zijn. En daar heb ik al helemaal geen kaas van gegeten (Dat die kaas uit den boze is snap ik dan nog wel )

Wie kan me een zetje in de goede richting geven?
Budget?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zo'n 50 euro
Voor de kinderen hagelslag, muizen of choco pasta of dergelijke.
Voor kinderen koeken die ze mee naar school nemen. Voor die van 3 Diego of Dora ontbijtkoek.
Koffie, koffie melk, suiker
Maar wordt er in die koeken dan geen boter gebruikt bij de productie?
Ja koffie stond al klaar, want moeder is een echt koffieleut :-)
Volgens mij niet, hebben ze een allergie?
Vanwege de allergieën zou ik naar een goede reformwinkel o.i.d. gaan en je laten informeren. Vaak verkopen die dieetproducten zoals koekjes e.d. Die zijn best wat duurder dus die zullen ze zelf waarschijnlijk niet zo snel kopen.
Sorry las ik overheen
quote:priority schreef op 18 december 2013 @ 21:55:

Maar wordt er in die koeken dan geen boter gebruikt bij de productie?Jawel.
quote:meestmistig schreef op 18 december 2013 @ 21:52:

Voor de kinderen hagelslag, muizen of choco pasta of dergelijke.moet koemelk- en sojavrij zijn.
In chocopasta zit ook koemelk. Je moet even googelen op koemelkvrije- en sojamelkvrije producten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom geen dingen waar ze echt wat aan hebben? ( Zuurkool, rookworst, rijst, pannenkoekenmeel, zak appels, wasmiddel is ook wel handig, blikgroente, etc. )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je even Googelt vind je kant en klare lijsten met voedingsmiddelen die gebruikt kunnen worden door mensen met bepaalde allergieën/intoleranties.
Dat is een goeie meivogel, daar heb ik dus niet aan gedacht.
Rijstemelk; zit dat ook in die houdbare pakken?
--------------------------------------------------------------------------------

Producten die ei/ melk en soja vrij zijn;

Verkade niza koekjes

Markant volkoren ontbijtkoek

Markant knäckebröd
Ja maar ik kan toch moeilijk met een lijst van 77 pagina's (ah.nl) de winkel doorgaan? Dus ik dacht... hier zitten ongetwijfeld moeders die er ervaring mee hebben.
volkoren biscuitjes AH

- volkoren biscuitjes Aldi, gewone variant kan sporen van melk bevatten maar dat hoeft geen probleem te zijn

- Euroshopper speculaasjes

- volkoren beschuit Euroshopper

- Euroshopper rookworst

- Euroshopper knakworstjes/cocktailworstjes

- Chicken tonight hawaii

- Mix voor bami speciaal AH
Dank je BGB
Vlees! Dat is iets wat je niet zelf koopt/kunt betalen en is met de feestdagen natuurlijk wel echt feest en twee groente soorten. Verder ligt het er aan wie van het gezin allergisch is. Er zijn producten van schar maar die zijn best duur. Koffie idd. Verder zou ik kijken of ze een voedselbank pakket krijgen. In dat geval zou ik de hagelslag en de pindakaas er niet bij doen.

Fruit in blik, potten worst (hochwald maar toch ff etiket checken) blikjes vis. Pakjes tomatensaus, pasta's (al is dat wel iets dat ze al veel zullen eten. ) Boter (plantaardig zonder soja) Hebben ze een vriezer? En verder duur spul als tandpasta, deodorant, doucheschuim. Want eten doe je wel al is het maar pasta maar de luxe dingen als deo enz die haal je dan al snel niet meer.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2013 @ 22:02:

Rijstemelk; zit dat ook in die houdbare pakken?Ja.
Ze krijgen voedsel van de voedselbank, maar die zijn nogal eentonig. En veel kant en klaar producten die ze niet kunnen gebruiken. De kinderen zijn alledrie allergisch. Vader en moeder niet. We willen met een paar vriendinnen een pakket maken met dingen die ze niet via de voedselbank krijgen of zelf zouden kopen, maar het moet dus niet zoiets worden dat in de kast beland en volgend jaar gewisseld wordt voor het nieuwe pakket.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven