Kerstpakket samenstellen
woensdag 18 december 2013 om 21:49
Ik moet een kerstpakket (voedsel) samenstellen voor een gezin dat financieel nogal in de knoop zit: vader, moeder, dochter van 9, zoon van 7 en zoon van 3. Krijg de vrije hand, maar het probleem is dat ik zelf geen kinderen heb en dus geen idee heb wat een gemiddeld kind wel of niet lust en het moet koemelk- en sojavrij zijn. En daar heb ik al helemaal geen kaas van gegeten (Dat die kaas uit den boze is snap ik dan nog wel )
Wie kan me een zetje in de goede richting geven?
Wie kan me een zetje in de goede richting geven?
woensdag 18 december 2013 om 22:13
Als het een kerstpakket is, zou ik de producten vooral ook lekker laten zijn.
Ontbijt:
bv. onbijtgranen (chocopops, cruesli etc), blikje croissantdeeg (als ze een oven hebben), eieren, cacaopoeder, melk, koffie, thee, bananen, kiwi's, mandarijnen,
Lunch:
Stokbrood, met wat smeersels (kaas uitgezonderd)
Zak witte puntjes met blikje hotdogs (zijn bijna alle kinderen verzot op)
Ketchup/Mayonaise
Tussendoor:
Appelsap
Fles cola
Fles limonadesiroop (meeste kinderen hebben voorkeur voor rode grenadine)
Zak chips (paprika en naturel)
Zak snoepjes
Pak koekjes
Voor 's avonds:
Ingrediënten voor een erwtensoep met een rookworst, of gewoon een blik
Pak spaghetti, fles olijfolie, tomatensaus of tomaten in blik met knoflook, kruiden (als ze een beetje culinair zijn aangelegd), salamiworst of ham
En een lekker sojatoetje als afsluiting
Zoiets?
Ontbijt:
bv. onbijtgranen (chocopops, cruesli etc), blikje croissantdeeg (als ze een oven hebben), eieren, cacaopoeder, melk, koffie, thee, bananen, kiwi's, mandarijnen,
Lunch:
Ketchup/Mayonaise
Tussendoor:
Appelsap
Fles cola
Zak snoepjes
Pak koekjes
Voor 's avonds:
Pak spaghetti, fles olijfolie, tomatensaus of tomaten in blik met knoflook, kruiden (als ze een beetje culinair zijn aangelegd), salamiworst of ham
Zoiets?
woensdag 18 december 2013 om 22:14
100 procent natuurlijk lekker
De plantaardige dranken van Rice Dream en Oat Dream bevatten alleen natuurlijke ingrediënten. Ze zijn gemaakt op basis van gefermenteerde rijst en haver. Erg geschikt voor mensen met een hoog cholesterolgehalte of een lactose- of soja-allergie. Rice Dream is er in verschillende smaken: Original, Calcium, Amandel en Chocolade. Deze laatste variant bevat minder calorieën dan magere chocolademelk.
De plantaardige dranken van Rice Dream en Oat Dream bevatten alleen natuurlijke ingrediënten. Ze zijn gemaakt op basis van gefermenteerde rijst en haver. Erg geschikt voor mensen met een hoog cholesterolgehalte of een lactose- of soja-allergie. Rice Dream is er in verschillende smaken: Original, Calcium, Amandel en Chocolade. Deze laatste variant bevat minder calorieën dan magere chocolademelk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 18 december 2013 om 22:15
Dquote:priority schreef op 18 december 2013 @ 22:09:
Ze krijgen voedsel van de voedselbank, maar die zijn nogal eentonig. En veel kant en klaar producten die ze niet kunnen gebruiken. De kinderen zijn alledrie allergisch. Vader en koeder niet. We willen met een paar vriendinnen een pakket maken met dingen die ze niet via de voedselbank krijgen of zelf zouden kopen, maar het moet dus niet zoiets worden dat in de kast beland en volgend jaar gewisseld wordt voor het nieuwe pakket.Dat bedoel ik. Ik zou het dan toch op vers vlees en groente en houdbaar vlees houden. Blikken fruit zijn natuurlijk altijd lekker maar de koekjes, chips en pasta's komen daar vast de kast al uit rollen. De boter is best prijzig en zal vast niet in het bankpakket zitten. En ik zou toch echt voor deo, doucheschuim er bij doen. De rookworst vind ik ook een goede, die is lekker lang houdbaar en met een aardappel en wortel heb je dan toch een aardige maaltijd. Zoek het vooral in producten die pasta, aardappel en rijst kunnen opleuken. Dus toch de vis en vlees in blik. En misschien wat fris voor de feestdagen? Toiletpapier, tampons (ook zo duur en weet niet of dat in het bankpakket zit)
Ze krijgen voedsel van de voedselbank, maar die zijn nogal eentonig. En veel kant en klaar producten die ze niet kunnen gebruiken. De kinderen zijn alledrie allergisch. Vader en koeder niet. We willen met een paar vriendinnen een pakket maken met dingen die ze niet via de voedselbank krijgen of zelf zouden kopen, maar het moet dus niet zoiets worden dat in de kast beland en volgend jaar gewisseld wordt voor het nieuwe pakket.Dat bedoel ik. Ik zou het dan toch op vers vlees en groente en houdbaar vlees houden. Blikken fruit zijn natuurlijk altijd lekker maar de koekjes, chips en pasta's komen daar vast de kast al uit rollen. De boter is best prijzig en zal vast niet in het bankpakket zitten. En ik zou toch echt voor deo, doucheschuim er bij doen. De rookworst vind ik ook een goede, die is lekker lang houdbaar en met een aardappel en wortel heb je dan toch een aardige maaltijd. Zoek het vooral in producten die pasta, aardappel en rijst kunnen opleuken. Dus toch de vis en vlees in blik. En misschien wat fris voor de feestdagen? Toiletpapier, tampons (ook zo duur en weet niet of dat in het bankpakket zit)
woensdag 18 december 2013 om 22:16
quote:lindelunelente schreef op 18 december 2013 @ 22:13:
Ontbijt:
Lunch:
Ketchup/Mayonaise
Tussendoor:
Appelsap
Fles cola
Zak snoepjes
Pak koekjes
Voor 's avonds:
Zoiets?Veel van deze producten kunnen door de drie ALLERGISCHE kinderen NIET gegeten worden.
Ontbijt:
Lunch:
Ketchup/Mayonaise
Tussendoor:
Appelsap
Fles cola
Zak snoepjes
Pak koekjes
Voor 's avonds:
Zoiets?Veel van deze producten kunnen door de drie ALLERGISCHE kinderen NIET gegeten worden.
woensdag 18 december 2013 om 22:18
quote:priority schreef op 18 december 2013 @ 22:14:
Wow lindelunelente, dat is ook goed bedacht!
????
Mensen toch. Lezen is toch niet zó moeilijk. En als je niet precies weet wat er wel en niet in een product zit google ff of schrijf het niet op.
Beetje lullig als TO straks met een onbruikbaar pakket aankomt hé.
Wow lindelunelente, dat is ook goed bedacht!
????
Mensen toch. Lezen is toch niet zó moeilijk. En als je niet precies weet wat er wel en niet in een product zit google ff of schrijf het niet op.
Beetje lullig als TO straks met een onbruikbaar pakket aankomt hé.
woensdag 18 december 2013 om 22:19
http://allergie-supermark ... e&allergie=17&soort=99999
Een hele lijst met producten die sojavrij zijn. Zélf nog even kijken of ze koemelkvrij zijn. ( je kan op meerdere manieren zoeken)
Een hele lijst met producten die sojavrij zijn. Zélf nog even kijken of ze koemelkvrij zijn. ( je kan op meerdere manieren zoeken)
woensdag 18 december 2013 om 22:21
In de voedselbank pakketten zit heel veel snoep, koek, chips en zuivel. Deze hoef je dus niet in een pakket te stoppen. Vlees kaas groente zie je er niet in terug en zou dus mijn keuze zijn voor een aanvullend pakket.
Verder natuurlijk rekening houdend met de allergische kinderen dus misschien wat speciale producten voor hun.
Verder natuurlijk rekening houdend met de allergische kinderen dus misschien wat speciale producten voor hun.
woensdag 18 december 2013 om 22:29
Behalve het toetje (even overheen gelezen dat het ook sojavrij moet zijn) lijkt me dat al die producten die ik noem gewoon wel door kinderen met een allergie voor koemelk kunnen worden gegeten, Nina1966.
Maar licht vooral toe, waarom mijn suggesties zo vreselijk onnadenkend zijn. Ik ben een en al oor.
Maar licht vooral toe, waarom mijn suggesties zo vreselijk onnadenkend zijn. Ik ben een en al oor.
woensdag 18 december 2013 om 22:29
Behalve het toetje (even overheen gelezen dat het ook sojavrij moet zijn) lijkt me dat al die producten die ik noem gewoon wel door kinderen met een allergie voor koemelk kunnen worden gegeten, Nina1966.
woensdag 18 december 2013 om 22:31
Quote: Ik kan je ook zeker aanraden om boodschappen bij de natuurwinkel te gaan doen. Dat is echt een walhalla voor mensen die dit dieet volgen. Het brood is daar altijd allergievrij. AH heeft ook brood wat mag, sowieso dat volkoren 3 voor 2 euro brood, maar ik vind het echt niet te eten. Allinson mag ook.
Qua beleg is het even goed kijken. Er zijn kipfilets die op brood kunnen, maar er zijn er ook waar melk in zit. En er zijn natuurlijk meer dingen die op brood kunnen. Jam, appelstroop, hummous.
http://dragen-en-voeden.nl/forum/viewto ... 57&t=73463
Qua beleg is het even goed kijken. Er zijn kipfilets die op brood kunnen, maar er zijn er ook waar melk in zit. En er zijn natuurlijk meer dingen die op brood kunnen. Jam, appelstroop, hummous.
http://dragen-en-voeden.nl/forum/viewto ... 57&t=73463
woensdag 18 december 2013 om 22:34
Via deze recepten kom je ook de nodige producten tegen. ( je kan ook producten geven en een uitgeprint recept )
http://www.allergiekookboek.nl/tag/sojavrij/
http://www.allergiekookboek.nl/tag/sojavrij/
woensdag 18 december 2013 om 22:36
http://www.allergiekookbo ... -en-soja-dieet-basisboek/
Misschien een kookboek kado doen?
Misschien een kookboek kado doen?
woensdag 18 december 2013 om 22:40
quote:lindelunelente schreef op 18 december 2013 @ 22:29:
Maar licht vooral toe, waarom mijn suggesties zo vreselijk onnadenkend zijn. Ik ben een en al oor.Ik was begonnen om bij ieder product het er achter te zetten maar das onbegonnen werk. Stokbrood, croissant etc bevatten allemaal koemelkeiwitten en zijn dus ongeschikt. Ze krijgen een voedselbank pakket dus al die smeersels, koekjes en chips hebben ze al tot het de oren uitkomt. Ook de sausen worden veel gebruikt om pakketten te vullen En dan het soja toetje...?? Vandaar het "beter lezen"'
Maar licht vooral toe, waarom mijn suggesties zo vreselijk onnadenkend zijn. Ik ben een en al oor.Ik was begonnen om bij ieder product het er achter te zetten maar das onbegonnen werk. Stokbrood, croissant etc bevatten allemaal koemelkeiwitten en zijn dus ongeschikt. Ze krijgen een voedselbank pakket dus al die smeersels, koekjes en chips hebben ze al tot het de oren uitkomt. Ook de sausen worden veel gebruikt om pakketten te vullen En dan het soja toetje...?? Vandaar het "beter lezen"'
woensdag 18 december 2013 om 22:40
Je zal maar op een Glutenvrij, Tarwezetmvrij, koemelkvrij, lactosevrij, sojavrij en suikervrij dieet zijn!
http://receptenheaven.webs.com/soepsausjesgerechten.htm
http://receptenheaven.webs.com/soepsausjesgerechten.htm
woensdag 18 december 2013 om 22:43
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2013 @ 22:40:
Je zal maar op een Glutenvrij, Tarwezetmvrij, koemelkvrij, lactosevrij, sojavrij en suikervrij dieet zijn!
http://receptenheaven.webs.com/soepsausjesgerechten.htm. Tis niet makkelijk nee en zeker niet met kinderen.
http://receptenheaven.webs.com/soepsausjesgerechten.htm. Tis niet makkelijk nee en zeker niet met kinderen.