Goede voornemens

19-12-2013 12:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed het is weer bijna zover en dus begint iedereen weer goede voornemens te plannen voor 2014.

Zo ook op werk, waar bijna iedereen rookt, gaat iedereen stoppen met roken of iets anders, en nu is mij ook gevraagd waar ik mee wil stoppen.

Maar ik wil helemaal niet ergens mee stoppen, en nu ben ik een soort van spelbreker.

En beginnen mijn collega´s van alles en nog wat te verzinnen, zoals stoppen met koffie, chips, alcohol.

Maar dat zijn allemaal dingen die ik met mate doe en gewoon van kan genieten.

De vraag was uiteindelijk je bent toch niet perfect??

Nee ik ben niet perfect, maar er is niets waar ik mee wil stoppen,

Mijn voornemens zijn meer dingen als, nieuwe studie beginnen, spirituele verdieping, geblanceerder leven.

Maar daar hoef ik niets voor te stoppen of minderen, per 1 januari.

Hoe zijn jullie voornemens? Meer direct als ik ga 20 kilo afvallen, ik ga 3 keer per week sporten etc.

Of meer 2014 wordt het jaar van een studie, mijn eigen bedrijf, een mooie reis?

En wat is uiteindelijk realistischer?

(PS misschien kan ik opperen minder te internetten tijdens de baas zijn tijd )
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Niet meer nagelbijten! Ben al begonnen en gaat goed, maar wil het in 2014 zeker ook vol gaan houden!

Verder niks, afvallen vind ik de chips te lekker voor en een verre reis zit er niet in. Werk, daar wil ik niet eens over nadenken hoe dat gaat lopen komend jaar.
Ik vind dat stoppen met roken ook altijd cliche. Ik rook maar ik ga niet stoppen per 1 januari. Geen zin in en sta daar toch nog niet achter en dat kan elke dag, stoppen.

Mijn goede voornemens zijn meer in de zin van meer aan mezelf denken en meer genieten van het leven. Geen aandacht aan nutteloze mensen besteden en me niet meer zo laten beïnvloeden. De rotte appels laat ik ook achter in 2013

Maar afvallen, stoppen met roken , minder chocola... neuhhhh

Het is beide realistisch maar ik vind dat stoppen met roken , ja waarom moet dat altijd per 1 januari? Je had toch ook 7 november 2013 kunnen stoppen?
.
Afvallen. Als de sportschool weer open is, neem ik een nieuw abonnement!
quote:isa__88 schreef op 19 december 2013 @ 12:39:

Het is beide realistisch maar ik vind dat stoppen met roken , ja waarom moet dat altijd per 1 januari? Je had toch ook 7 november 2013 kunnen stoppen?Precies
Ik ken niemand in mijn omgeving die aan goede voornemens doet. Ik ook niet
Ik heb voor het eerst wel een goed voornemen. Ik ben in juni begonnen met afvallen, nu al 15 kilo kwijt, deze weken zijn moeilijk maar mijn voornemen is dat ik nog 10 kilo kwijt ga raken in 2014.
- Minder drinken (dus niet stoppen, dat hoeft nou ook weer niet)

- Minder e-nummers eten - of uberhaubt gezonder eten

Strenge voornemens werken volgens mij niet. Na een week of drie hang je die in de wilgen, en dan voel je je rot omdat je je er niet aan hebt gehouden. Je kunt beter het hele jaar werken aan dromen en doelen.
Zwanger worden! Heb er alleen niet echt heeeeel veel invloed op, anders dan wat we nu al doen haha. Ja, stoppen met de borstvoeding van de eerste, misschien. Maar dat gaat me ook weer te ver. We willen zo graag een tweede kindje erbij!
Pfff... heb een waslijst dit jaar...

-stoppen met roken(weet nu al dat dat gaat mislukken)

-stoppen met nagelbijten(al mee begonnen en heb goede hoop)

-die 6 aangesnaaide kilo's weer kwijtraken(dat moet gewoon lukken)

-mijn tropische tuin in een klimaat als Nederland laten werken(ijdele hoop)

-weer fitnessen(zie voornemen nr. 3)

-stoppen met beelden kopen voor mijn verzameling, want dan wordt huis te vol, portemonnee te leeg(gaat hem ook niet worden)

-it goes on and on....

Ik heb goede hoop........bij vlagen....
quote:isa__88 schreef op 19 december 2013 @ 12:39:

Ik vind dat stoppen met roken ook altijd cliche. Ik rook maar ik ga niet stoppen per 1 januari. Geen zin in en sta daar toch nog niet achter en dat kan elke dag, stoppen.Spoken like a true addict
@cadou hahaha je klinkt net als mijn collega, die zei ook al: Ik ga stoppen met roken (omdat iedereen dit doet, maar in februari begin ik weer...)
quote:cadou schreef op 19 december 2013 @ 13:15:

[...]

Spoken like a true addict
.
Meer structuur inbrengen in mijn huishouden en klussen. Ik ben zo'n chaoot
Mijn goede voornemen is bevallen van een hopelijk gezonde zoon. Voor de rest maakt het mij niet uit. Doe niet aan goede voornemers per een datum. Als ik iets wil doe ik het wel direct.
Meer geld verdienen

Verder ben ik zielsgelukkig als er aan mijn huidige leven weinig tot niets verandert.
Nog wat gewicht verliezen

Hopelijk relatie herstellen

Voor de rest ben ik wel tevreden . . . . . . .
* meer geld verdienen

* gezond blijven

* bevallen
Ook ik ga door met waar ik al mee begonnen was, maar misschien een tandje bij, dus nog beter voor mezelf zorgen, meer sporten en gezond eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven