Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
@ biscuit; jouw verhaal voor een vroege echo klinkt ook wel logisch eigenlijk. Maar misschien zolang er geen pijn is toch even afwachten? Althans ik heb negatieve ervaringen met vroege echo's.

Hoe gaat het nu met jou?

Sorry voor mijn opgeknipte Posts! Forum mobiel Dus dan is het lastig om anders op iedereen te reageren fijn weekend!!
Dank jullie wel allemaal! Ik kan het nog steeds niet geloven...

Biscuit, bij mijn eerste zwangerschap zei de gyn: op de dag van de positieve test ben je 4 weken. Dus wellicht ben je dan iets verder ja! Zou fijn zijn toch? maar aan de andere kant denk ik ook: sommige mensen denken pas na een week, o ik ben niet ongesteld, die zijn bij een positieve test dan niet ineens een week minder ver lijkt me... dus ik kan het je niet zeggen, maar het zou zomaar kunnen!

De echo was inwendig, anders zie je denk ik nog niets... Maar dat is niks vervelends hoor! Je hebt dat toch al eens gehad ook een inwendige echo?

Eetstokje, wat een spanning zeg! Ik zou ook heel nerveus worden van bloedverlies.

Niemand weet het hier idd, maar even een positief verhaal: mijn vriendin had ook bloedverlies, veel zelfs, met stolsel, ze heeft een half uur op de wc gezeten met de gedachte dat het voorbij was. Echter niets was minder waar! Ze is nu nog steeds zwanger van een gezonde zoon, 30 weken inmiddels!

Tuurlijk kan het wel mis zijn, maar dat valt echt pas te zien op de echo. Ik neem aan dat het vruchtje bij jou niet buitenbaarmoederlijk genesteld kan zijn, omdat ze het hebben teruggeplaatst? Ik denk dat ze dan dus geen hele vroege echo maken, omdat dat idd nog niet zo veel zegt. Biscuit en ik hebben allebei een bbz gehad, dus kijken ze vrij vroeg of dit niet weer het geval is. Maar je kunt allicht bellen als je je daar beter bij voelt, vragen staat vrij toch?

Dominoo, balen van je baan, maar wel fijn dat je terug kunt! Dan heb je iig iets, ook al is het voor minder uren en kun je rustig verder kijken.

fijn weekend allemaal!
Kissy, crosspost!

Een traantje? ik heb een emmer vol gehuild haha! Vriendlief had het gefilmd en je hoort mij gewoon bleten! Schoonmoeder dacht dat ze me hoorde lachen, ik hield het maar zo

Gisteren hebben we het aan mijn schoonouders verteld, want met kerst blijken nog een tante en oom, neef en nicht erbij te zijn, dus dat vonden we niet zo leuk. Ze waren heel blij! Zo leuk om te zien. Vandaag is mijn moeder aan de beurt... Spannend!
Haha hier ook wel iets meer dan een traantje hoor zo bijzonder vond ik het
Alle reacties Link kopieren
@dominoo lastige situatie. Ik vind het zo oneerlijk dat je er 'gewoon even' voor drie maand uitgeknikkerd wordt. Ik zie het om mij heen ook veel.

@kissy ik vind de joolz ook een hele mooie wagen. Staat ook bij mij op de verlanglijst. Welke kleur heb je?

Ik denk dat ik niet eens ontkom aan deze echo. Dan komt de gyn mij zelf wel halen. Haha

Maar ik hoop gewoon dat er net iets meer te zien is dan alleen een vruchtzakje. Dan zijn we al verder dan de andere keren.

@hopen dat werkt natuurlijk maar 1 kant op. Ik hoop dat je gyn gelijk heeft. Dan heb ik er in een keer bijna een week cadeau bij.

Ik vind het ook zo gek. Ik weet het al zo lang maar ben nog maar 5 weken zwanger.

Inwendige echo's genoeg gehad hier. Maar ik vroeg het mij gewoon af. Het is maar wat je bezig houdt hè.

@hier de kwaaltjes zetten lekker door. Gisteren bijna de hele dag lamlendig gevoeld. Ik val ook overal in slaap. We gaan vanavond naar de bios. Daar doe ik vast ook wel een extra tukje.

Hebben jullie ook dat als je smorgens uitslaapt je minder last van kwaaltjes hebt?
Dat zou fijn zijn Biscuit!

Ik ben ook verder dan ooit te voren en dat geeft wel echt meer vertrouwen hoor! Al vind ik het nog steeds rete spannend natuurlijk.

Als ik uitslaap heb ik ook minder kwaaltjes ja! Ik heb s morgens ook geen zere borsten, dat komt pas later op de dag. Alleen wat misselijk, maar als ik uitslaap ook minder. Veel slapen dus!
Hier ook de joolz binnen sinds vorige week. Ben verliefd!!

Fijn weekend dames!
Nou de eerste keer overgeven is ook een feit. Mijn broodje stond klaar maar blijkbaar moest er eerst ruimte gemaakt worden.

Ook iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt. Bij de vorige twee keer.

Maar als ik een beetje op mijn moeder lijk worden de feestdagen nog leuk.

Leuk dominoo ook voor jou de vraag welke kleur?
@dominoo: hier ook een knipoog naar jou, te bizar! ;)
@dootje vond t ook erg bijzonder dat je me herkende. Ik

kijk regelmatig of je nog iets plaatst. Small world. En ook wel ff confronterend voor jou denk ik tegenover m'n vriendin. Blijft het bizar vinden.
@ biscuit; wij hebben de monkey Maroon vanmiddag in elkaar zetten hihi leuk. Bizar dat we hem nu al hebben. Maar ik was al zolang verliefd op de joolz wagens en nu kreeg je er vanalles gratis bij (volgens mij hebben we ons echt laten misleiden maar ach). En ze zeiden dat er vijf maanden levertijd op zou zitten. Kregen we na een week al een telefoontje dat ie binnen was...

Welke kleur hebben/willen jullie? Ik vond de donker blauwe ook heel mooi en op zich de lichte ook wel maar die misschien erg besmettelijk.
Biscuit, alvast heel veel succes voor morgen! Ik denk aan je hoor!
@ kroes, ja ik hoop dat hoop dat ik ook hier lang mee mag schrijven (op dit moment zegt mijn gevoel wat anders maar ik hoop dat ik het mis heb). voor jou komt de due-date ook dichtbij zeg! wat spannend!

@ biscuit, de bloeding die ik vrijdag had, kon ik opvangen met een inlegkruisje, en dat was voldoende gelukkig. Ik hoefde geen maandverbanden te gebruiken om deze om de haverklap te vewisselen want dan zou ik idd denken dat het definitief voorbij was. Had ook geen buikpijn, ik voelde het opeens stromen (sorry voor de omschrijving)

HEEEl veel succes morgen!! Volgens mij gaat het helemaal goedkomen!

heb je lekker wat kunnen slapen gisteren in de bios?

@ dominoo, wel fijn dat je straks iig wel een baan hebt. Mochten dit te weinig uren zijn kun je vanaf daar alsnog verder gaan solliciteren.

@ hopen, fijn dat je ook een goed voorbeeld hebt van jouw vriendin . Helaas is een bbz ook mogelijk bij IVF, we hebben dit nog een keer specifiek nagevraagd maar dit was evengoed een risico.

@ hier, vriend is eindelijk thuis! zo blij mee! ik ga morgen denk ik onze kliniek bellen en aangeven dat ik nog een bloeding heb gehad + dat ik soms mijn rechterschouder voel.(geen pijn maar een hele lichte zeurende spierpijn lijkt wel)

vriend denk dat ik gewoon verkeerd gelegen heb en dat ik te veel aan het lezen ben op internet waardoor ik mezelf gek aan het maken ben... waar misschien ook wel weer wat in zit.

Verder verbaas ik me zo over de maand-topic' en dat zoveel meiden al vanaf dag 1 kunnen genieten en mensen inlichten, denk dat wij hier toch een te groot rugzakje met ons meedragen om gelijk om een roze wolk te kunnen zitten.
@kissy leuke kleur. Ik heb nog geen bepaalde kleur op het oog. Wil ze eerst in het echt zien. En het duurt nog even voordat ik van mijzelf naar zo'n winkel mag.

@hopen dankjewel.

@eetstokje fijn dat je vriend nu thuis is. Toch erg prettig in zo'n onzekere situaties. Hopelijk kan hij je steunen en wat rust brengen. Hopelijk morgen wat meer zekerheid.

Ik verbaas mij er ook over hoor. De meesten zijn meteen helemaal 'zwanger' en er compleet in opgaan. Maar wat ik dan nog het meest rare vind is dat de helft ontzettend 'angstig' is voor een miskraam. Omdat ze her en der er wel eens wat over gelezen hebben. Maar vervolgens weer volop reageren op een manier dat ze weer super onbezorgt zijn. Een beetje schijn vind ik.

@hier Die roze wolk is hier totaal niet. Ik leef continu in de angst dat het weer mis is. Morgenvroeg de echo maarja ik weet niet of ik daar gerustgesteld weg kom.

Vandaag eigenlijk bijna geen klachten gehad. En dat maakt mij meteen weer onzeker.

Ik ga zo maar slapen dan is het snel morgen.
Heel veel succes morgen biscuit! Ik duim voor je!
Heel veel succes biscuit!
@eetstokje

Ik herken je verbazing over de maandtopics. Bij mijn eerste zwangerschap had ik me wel vrij snel aangemeld, maar bleef wat terughoudend, achteraf helaas niet onterecht.

De tweede keer vond ik het doodeng. En voelde het aanmelden als de goden verzoeken. Pas na de 20 wekenecho begon de angst plaats te maken voor de roze/blauwe wolk.

En nu ik mini kan voelen zijn de meeste zorgen voorbij en is het echt genieten
Hier nog een Joolz fan!

Wij hebben de donkerblauwe. Nog een paar weken en dan mag ie naar beneden!
@kissyfur

Het gaat goed hier! Al merk ik wel dat kleine dingetjes meer moeite kosten. En dat alles een versnelling minder moet, als ik mij toch te druk maak volgt onherroepelijk een hardebuik. Het is dan net of ik een voetbal heb ingeslikt, hihi.

Maar met rust verdwijnt het weer snel.

Mini is een flink druk spookje. En mijn buik golft af en toe alle kanten op. Vorige week de groeiecho gehad en alles zag er goed uit. Het gewicht was ongeveer 1600 Gr. de groei is keurig gemiddeld. Baarmoeder komt goed omhoog en daardoor ben ik wel weer vaker misselijk en wat benauwd. Mijn maag zit een beetje in de verdrukking en longen hebben minder ruimte.

Als mini gaat indalen zou dat weer minder moeten worden.

Nog 2 dagen werken en dan lekker een week vrij. Dan wil ik vast aan de baby was gaan beginnen en alle verzamelde babyspulletjes uitzoeken. Morgen ben ik 31 weken en het aftellen is echt begonnen.....
Biscuit: succes!!

Hier de joolz in het grijs

Iemand ervaring met echt vervelende buikpijn rond 18 wk? Had ik vorige wk al. De vk heeft toen gevoeld maar niks bijzonders kunnen ontdekken.

Vooral als ik op m'n rug lig voelt het zo gespannen. Heb er echt last van.

Verder wil ik de baby zo graag voelen. Ik blijf angstig en onzeker.

Gister had ik echt last van m'n hormonen. Lag niet op 1 lijn met vriendlief, twijfelde aan alles.

Hoop dat dat vandaag weer voorbij is.

Vorige week heb ik 3 ongevraagde buikaaiers gehad. Waren klanten. Was echt flabbergasted. En schrok er echt van. Hou daar echt niet van als zeker vreemde dat doen.

Hoe ervaren jullie dat? Of geen last van?

Vriend zegt dat ik terug moet aaien :-)

Druppel: fijne vakantie alvast!

Eetstokje: voor jou ook allemaal spannend. Duim voor je!
Biscuit: Succes vandaag!!!

Buikaaiers: Hier doet alleen familie dit. Ik zou gewoon aangeven dat je dit niet wil!!!! (baas over eigen buik! )

Joolz: Antraciet grijs (2e hands maar zeer nette wagen!)

Dominoo: Kan die buikpijn geen banden pijn zijn? Of dat het kindje ergens tegen drukt in je buik?

Kan me voorstellen dat je nu wel getrappel wilt voelen!!! Ik hoop met je mee dat je het snel mag voelen!

Hier: Gister de magische 37 week behaald!
@ Druppel; zo dat gaat ook hard bij jou zeg . Lekker ook bijna een week vrij! Geniet er maar van. En vanaf wanneer heb je verlof?

@ Dominoo; het lijkt mij ook helemaal niet fijn die buikaaiers! Maar moet zeggen dat ik er zelf nooit echt over nagedacht heb wat ik dan zou doen. Misschien gewoon een stapje terug en hopen dat de hint dan duidelijk is?

@ Kroes; gaat ook snel zeg! Alweer 37 weken . Spannend hoor!

@ Hier; vanmorgen bij de vk geweest voor een intake. Kreeg ook de uitslag van het bloedonderzoek van vorige week. Ik schijn RHC negatief te zijn? Ik had er geloof ik nog nooit van gehoord en ze heeft wel een beetje uitgelegd wat het inhield, maar ik begrijp het nog niet helemaal. Krijg in ieder geval gedurende de zwangerschap extra bloedtesten om het in de gaten te houden (?). En ik heb te horen gekregen dat ik bij de 24 weken ook de zo gewilde suikertest mag ondergaan (joepie, NOT!) Ik heb al genoeg horrorverhalen erover gelezen, dus ik ga me er maar niet te druk om proberen te maken.
Als alles meezit ga ik 29 januari met verlof, 4 weken tevoren.

En tot medio juni lekker verlof. Had nog wat verlof teveel dus dat neem ik ook op.

Joolz foutje, wij hebben ook de antraciet grijze....

Suikertest

Lekker is anders, maar horror is wel wat overdreven
Even ego post. Vanmorgen had ik ineens bloedverlies. Dus moest meteen naar de vk. Daar was alles goed maar werd wel doorgestuurd naar de gyn. Uitwendige en inwendige echo gehad. Alles was goed, godzijdank.

Vandaag mag ik niks meer doen en komen de bloedingen terug dan weer naar het ziekenhuis.

Kindje ligt nu in stuit maar nog alle tijd om te draaien. M'n bloeddruk was aan de lage kant wat m'n hoofdpijn misschien verklaart.

Verder wat ik wel eng vind is dat het buikje 8 dagen voor op groei ligt. De gyn heeft er verder niks over gezegd maar is toch een behoorlijke tijd. 13-1 de 20 wk echo. Vind het nu al spannend.

Pff wat een dag.
Haha ok druppel ben benieuwd!

En dominoo wat schrikken zeg! Gelukkig was alles goed! Doe maar lekker rustig aan.

En biscuit hoe ging het vandaag? Hoop goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven