Gezondheid alle pijlers

Help! Word ik kaal?!

18-12-2013 21:23 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_181266 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 00:22
99.80% gewijzigd
Was even benieuwd naar hoe dat zat met dat advies. Vandaar dat ik het vroeg. Begreep het niet helemaal. Leek me al zo vreemd om met een scheermesje aan de slag te gaan. Dacht dat t geintje was.

Nee dat lijkt me zeker geen goed advies. Bij zoiets lijkt me deskundige hulp vragen inderdaad geen overbodige luxe, met alle respect voor klazien uit zalk.
Oh en enige wat ik weet over haaruitval is dat het te maken kan hebben met stress en het kan natuurlijk een bijwerking zijn van medicijnen. Haarverf lijkt mij sterk, omdat anders bijna heel Nederland kale plekken zou vertonen. Maar mogelijk zijn er mensen die er gevoeliger voor zijn. Ja en de overgang, maar zover ben jij nog niet TO! Alopecia is vrij zeldzaam. Hoop voor je dat jij niet een van de ongelukkigen bent!
in 2 1/2 week gaat dit vast niet duidelijk zijn (eerst naar HA, dan wachtlijst dermatoloog, daar onderzoeken en ook nog de feestdagen er tussen )
Ik denk dat dat advies van 'klazien' van Marokkaanse origine is. Die smeren overal knoflook of olijfolie op. Waarschijnlijk t enige dat daar vroeger beschikbaar was. Mijn vriend komt er ook altijd mee. Ik vind het wel grappig dat er in dit geval nog wel een kern van waarheid in blijkt te zitten, gezien de behandeling met de dermaroller.
.
quote:Firene schreef op 18 december 2013 @ 23:56:

[...]

Mag ik jou vragen hoe ernstig het bij jou was? Ik heb nu drie plekken, waarvan de eerste twee vrij groot (zo'n 5x4 cm). Bij een groeit haar terug, de tweede lijkt ook wat tot rust te komen, de derde is nog aan het groter worden.Ik had twee ronde plekken met een diameter van ongeveer 4 cm. Het duurde bij mij lang voordat zichtbaar werd dat er weer haren terugkwamen. Toen artsen er niets over wisten te zeggen, werd ik radeloos en was ik bang dat ik helemaal kaal werd (en stress maakt het juist erger). Nadat ik de kapper was tegengekomen die "alopecia areata" noemde en mij geruststelde, duurde het ongeveer een half jaar voordat er inderdaad weer haartjes begonnen te groeien. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven