Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Succes Drew, je weet wel van wie. xxx
Dank je wel Digitalis, en ook voor je kaarsje die je voor me hebt laten branden.. xx
Daarnet bel ik naar het ziekenhuis naar de gyneacoloog van wacht, ik had namelijk het uur van mijn afspraak niet doorgekregen voor maandag. De gyneacoloog was opnieuw iemand anders. Mijn dossier lag met een groot uitroepteken op het bureau daar. Ze bladerde er ook even in en weet je wat ze me zei? Dat het nog alle kanten opkan. Ik stond perplex. Ik zeg haar: 'Ga je me nu opnieuw hoop geven of wat?'. En toen antwoordde ze me dat het om een heel late trage innesteling kan gaan. Stel je voor zeg. Toen ik haar zei dat mijn bloedingen steeds meer rood worden, zei ze dat de kans dan inderdaad heel klein is. Wel, niet, wel, niet. Ik kreeg echt opnieuw een beetje hoop, zo stom maar er is toch geen hoop? Dat acht je nu toch niet voor mogelijk? Stel je voor dat het echt om een late innesteling gaat en ik doodgewoon bloed verlies bij de zwangerschap. Ze zei me ook dat de pijn rechts niet persé een buitenbaarmoederlijke hoeft te betekenen. Wat als mijn hcg is gestegen en ze een operatie wil doen en mijn eitje toch gewoon in de baarmoeder aan het groeien is? Dat zou toch vreselijk zijn? Ik word bijna gek bij de gedachte.
En wat Nederland betreft, kunnen jullie niet gewoon een gyneacoloog bezoeken en een echo vragen? Hier kan het wel hoor. Ik ga niet via mijn huisdokter bij de gynea maar steeds op eigen initiatief.
Drew, wat vervelend zeg dat ze je (valse?) hoop geven en dan weer zeggen dat het niet goed is... Als zij het al niet weten?

Ik zou het ook verschrikkelijk vinden, als je gaan opereren terwijl het wel goed blijkt te zitten. Dat ze het dan eerst even heel erg goed gaat uitzoeken. Ik ga nu heel hard voor je duimen, je weet maar nooit meid. De wonderen zijn de wereld nog niet uit he.

In Nederland kom je alleen via een verwijzing bij de gynaecoloog, je moet echt een medische indicatie hebben, anders wordt je gewoon begeleidt door de verloskundige. Wat fijn dat het in Belgie allemaal zo laagdrempelig is. Ik ben via mijn internist verwezen naar de gynaecoloog.

Meid, wat een gedoe zeg, hoop dat ze je snel duidelijk kunnen geven!
37 weken zwanger!
Ik ben net terug van kamp en ben Ge-bro-ken!!! Oef! En fijn ook: kamperen op een grasveld en fietsen door de weilanden, met hooikoorts......

En dan nu nog vijf pagina's bij lezen...... Tjongejonge. Nou maar snel beginnen en kijken hoe het ervoor staat en dan lekker mijn bedje in. Slaaaaaaap!!!!!

Ik lees de grote lijnen, dus de kans is aanwezig dat ik hier en daar iets mis.... (of misschien wel meer dan iets....)

Walinde, fijn dat je weer een beetje opknapt. Rot dat je ziek was!

Lente, jammer dat je inderdaad niet zwanger bent. Hier ook tranen, na je liedje. Heb het Paul de Leeuw al meerdere malen horen zingen voor speciale mensen. En heb er helaas zelf ook een recente herinnering aan.

Estherz, bedankt voor de tip, we gaan het zeker proberen!

Drew, ben nog maar net begonnen met lezen en hoop dat de berichten beter gaan worden naarmate ik verder ga lezen.

Ehm.... flipkonijn????

Shit, wat kl*te! Vind het echt super erg voor jullie!! WEet niet zo goed wat ik moet zeggen.....

Lieve schat, een minigps'je..... het is me wat.... Ben er nog steeds een beetje stil van.....

Ik wil niet bot overkomen hoor, maar kun je er niet beter vanuit gaan dat het toch niet goed is..... Als je nu weer hoop kweekt (wat ik overigens ook zou doen, vrees ik) dan komt het straks misschien nog harder aan. Het is goed bedoeld hoor!

Nikiet, ik hoop dat het allemaal weer een beetje tot rust gekomen is bij jullie thuis!

Tante Woesel. gefeliciteerd!!!!

Lieselotje, veel plezier bij het voetballen!

randjesfietsen, dat is toch gewoon zo lang mogelijk je orgamse uitstellen? Kortom om: proberen om net te stoppen voordat je klaarkomt. En dit ritme zo lang mogelijk volhouden (je zult uiteindelijk een keer te lang doorgaan en toch klaarkomen)

Tja en sorry hoor: een kussen onder je bombariere, oke! Even blijven liggen, tuurlijk! Randjesfiets, kan ik de lol ook nog van inzien. Maar luchtfietsen?! Dat haalt het kleine beetje romantiek dat er nog over is na het verplichte klussen rond je eisprong wel af hoor!

Lipa, niks niet sorry voor je geklaag! Daar zijn we toch ook voor! Natuurlijk ben je onzeker! En even flink huilen lucht misschien wel enorm op! Pas op jezelf en kies voor jezelf!

Zina, zeilen? Wat leuk zeg! Geniet er van!!

Goed, dit was em wel even. Deze dame gaat haar bedje opzoeken!
Drew, even een voor jou, wat vervelend zeg al die onzekerheid. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Hier verder weinig nieuws, ben gelukkig weer helemaal beter.

Is iedereen al klaar voor de voetbal morgen? Wij hebben waarschijnlijk het huis vol zitten. Erg gezellig (de voetbal zelf vind ik wat minder...)

Zag ook nog ergens een vraag over vertellen op het werk hoe / wanneer. Ik doe dat pas als ik de 1e echo heb gehad. Verwacht zowieso problemen met het aantal uren dat ik wil werken, maar dat zien we dan wel weer. Andere collega heeft namelijk pas geleden gevraagd of er een minimum aantal uren is voor deze functie en dat was er niet, maar 2 dagen + avond was in ieder geval te weinig Erg jammer, want mijn werk is erg leuk, maar als ik 27 uur moet gaan werken vind ik dat wel erg veel. (man kan niet minderen...)

Oh ja voor de tabel: afspraak met verloskundige is 1 juli (echo nog niet bekend of ze dat gelijk doen)
waarom doet die kleur het nou niet????

Tja ben blond....
Ajoooo!!!

Ik lig alweer een uur wakker, irritant! Dus dan ga ik gewoon lekker even bijlezen op mn gemak :-)

drew, nou ze houden je wel bezig zeg, wat een rotsituatie. Hopelijk is dat snel een keer afgelopen en heb je duidelijkheid.

Schrijvertje, zeg je nou dat Paul de Leeuw dat liedje heeft gezongen? Huh? Het is van ... hoe heet ie ookalweer, Bram vermeulen volgens mij. Ach lekker belangrijk, tekst is prachtig.

walinde, jaaa voetballuh vanavond! haha. Nou ik weet niet of wij het halen want er is een picknick georganieerd voor het hele dorp met daarna een wandeling door het bos met fakkels. Ben benieuwd hoe lang charlotte dat gaat volhouden maar goed, we zien wel. Ohja gister voor het eerst gezwommen in ons zwembad! hahaha lekker decadent hoor. Moet alleen mn mn dikke derriere over de trap en dan gluur je zo leuk ( not) in de tuin vd buren. Najaaaa, het was nog wel koud maar wel lekker! Zal ff wat foto;s maken en op mn hyves zetten.

Verder alweer lang over het ongesteld worden heen! En terwijl ik gister op mn luchtbed lag te drijven dacht ik ook nog heerlijk rleaxed; ach het komt vanzelf wel en dan is de timing ook perfect. Gaf me ook weer relaxed gevoel. En deze maand wordt sowieso niets, mn ei valt midden in de week en dat weekend daarvoor is mn vriend er niet en het weekend erna wel, maar das te laat.

Zondag komt er weer visite. Stelletje waarvan de vrouw ook weer zwanger is na 2 jaar proberen. Ze is wel 42 he... dus echt een oud besje haha. We zullen eens kijken hoe dat gaat. Die was 39 met dr eerste kindje. O daar ga ik weer, ok focus op wat anders ipv leeftijden haha

Het weer dan maar, das best lekker, wordt een mooi weekend hier!

Nou ik ga nog ff een klein uurtje proberen te slapen. Fijn weekend!!
Goeiemorgen meiden,

Schrijvertje, klinkt erg vermoeiend dat kamp. Maar het was zeker wel heel gezellig denk ik he. Wat hebben jullie allemaal gedaan? Ook een dropping midden in het bos? Was bij ons standaard haha. Je hebt gelukkig een heel weekend om lekker bij te slapen. Ook vervelend dat je zo last van je hooikoorts hebt, tussen al die grasvelden. Gebruikte je daar nou ook alweer wat voor?

Walinde, fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Weer lekker opgeknapt. Ik ga het pas op mijn werk vertellen als ik de 12 weken echo heb gehad. Maar heel misschien vertel ik het al wat eerder aan mijn naaste collega. Zij ziet mij opeens de hele dag eten als een bootwerker, echt elk uur, maar zegt er heel lief niks van. Normaal gesproken eet ik juist best weinig, dus het moet haar wel opvallen. Denk dat ik met 12 weken een lekkere taart naar mijn werk neem en het dan tegen iedereen zeg. Kan de arts ook tijdig iemand zoeken voor het zwangerschapsverlof ;)

Lente, vroege vogel zeg! Waarom kon je niet meer slapen?

Hopelijk daarna nog wel even een uurtje meegepakt? Klinkt erg lekker zo'n eigen zwembad, dat gaat bij ons niet passen in de tuin. Ja, vast wel, maar dan ben ik meteen zoveel tuin kwijt. Heb je er ook een stukje land bij of denk ik nu weer teveel in de trend Het roer om haha. Wat ik me trouwens afvraag, werk jij ook in Frankrijk, of kan je fulltime voor je kindje zorgen? Lijkt mij echt heerlijk, maar kan die financiele zekerheid van 2 salarissen gevoelsmatig niet missen, zal best lukken als het erop aan komt. Zit nu al weleens te denken hoe dat in de toekomst met oppas moet, wil mijn schoonouders niet teveel belasten. Maar zo vroeg als dat wij naar ons werk moeten, is de creche vrees ik nog niet open...

Gaan jullie vanavond ook voetbal kijken? Wij gaan naar schoonouders, dus wordt wel gezellig. Zit te denken om nog een appeltaart te bakken... lekker Hollands ;)
37 weken zwanger!
Jeetje, wat moet dat zwaar zijn Drew, al die onzekerheid. Kun je nog wel een beetje afleiding vinden? Ik hoop dat je snel meer weet meis. Dikke knuffel voor jou.

Hier verder geen nieuws (logisch dit zijn de er-gebeurd-niets-weken :-)). Vanavond wel voetballen kijken uiteraard! We kijken bij vrienden dus ik hoef lekker niets te doen :-D.
Goedemorgen!

Oef, kan letterlijk mijn ogen bijnan iet open krijgen. Ze zitten gewoon helemaal dicht. Wel aardig geslapen, gelukkig.

Vanavond natuurlijk voetbal kijken. Wij gaan ergens anders kijken. Iedereen in het oranje, dus het zal wel een feest worden.

Nog even over "de steen". Ik ken het liedje alleen van Paul de Leeuw, maar het kan goed zijn dat de tekst niet van hem is....

de steen van paul de leeuw

de steen, van Stef Bos

Maar hij is er ook door Bram Vermeulen, dacht ik. Het blijft een enorm mooie tekst/liedje.

Ik hou het nog even kort, ben nog erg moe en ga lekker lopen niets doen

Doeg!
Allereerst een speciaal berichtje voor Drew:

Lieve Drew, ik voel met je mee! Wat erg dat je dit moet mee maken. Vooral die onzekerheid.... Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!

En dan nu, de langverwachte statistieken.

Uitgangspunten: gegevens zoals ze in Boepies tabel staan. De statistieken gaan overigens alleen over de nog niet zwangeren. \\:-)// Drew, zolang je nog geen uitsluitsel hebt, laat ik je nog onder deze categorie vallen... hoop dat je dat ok vindt.

Leeftijdtechnisch gezien zijn de begin 30-ers weer aan de beurt. In de categorie 20-25 jr hebben we 1 zwangere (Fennah). Maar die categorie telt niet echt mee, want valt ook maar één forum-vriendin in :-)

25-30 jr -> 2 zwangeren (Toffifee & Lipa)

30-35 jr -> 1 zwangere (Walinde)

35-40 jr -> 2 zwangeren (Nikiet & Drew)

Volgende zwanger-gegadigden (cat.30-35) zijn dus: Atheena, Vliet, Estherz of Cuore

Als we kijken naar de Startersmaand

Feb: 25% zwanger (Nikiet wel; Woesel, Boepie, Lente nog niet)

Mrt: 25% zwanger (Walinde wel; Estherz,Zina,Atheena nog niet)

Apr: 50% zwanger (Toffifee,Fennah,Drew wel; Vliet,Cuore,Lieselotje niet)

Mei: 50% zwanger (Lipa wel; schrijvertje nog niet)

Maanden feb en mrt zijn dus aan de beurt voor een inhaalslag. (Woesel, Boepie, Lente, Estherz, Zina, Atheena)

Forum-naam

Overigens kun je blijkbaar beter geen forum-Nickname hebben die met de zelfde letter begint als een ander lid. Elke zwangere tot nu toe heeft een unieke beginletter: Drew, Fennah, Lipa, Nikiet, Toffifee, Walinde.

Pech dus voor: Lente, Lieselotje en Woesel.

Wat wel slim is, is om een nickname van 6 tekens te kiezen. dat deden de helft van de geluksvogels uit dit forum ook: Fennah, Lipa26, Nikiet.

Geluk dus voor Boepie en Woesel.

NOD

De meeste kans dat je NOD inderdaad een NOD wordt (en vervolgens ook blijft) heb je als je NOD op een oneven-dag valt. bij 4 van de 6 zwangeren was dit het geval.

Goed nieuws dus voor: Estherz, Vliet, Boepie en Zina.

Tweede week van july is overigens Booming week:

10e Woesel

13e Vliet

14e Cuore & Lieselotje

15e Boepie & Zina

16e Lente

Theoretisch gezien zouden we dus 7 zwangeren in 1 week erbij kunnen krijgen.

Zo. Nu hebben bijna alle leden een keer goed nieuws kunnen halen uit mijn statistieken. Da's t fijne van statistieken Misschien moet ik maar carriere proberen te maken bij een of ander kolder tijdschrift.... Daar zetten ze ook vaak van die ongefundeerde statistieken in

Beredenerend vanuit mijn duidelijk wetenschappelijk onderbouwde statistieken, kunnen we de volgende WINNAARS uitroepen:

Boepie, Estherz en Vliet. Zij konden allen 3maal goed nieuws uit de statistieken halen. Jullie zijn dus uitgeroepen tot meest kanshebbend op de titel: "eerst volgende zwangere van dit februari-topic"

Slecht nieuws voor Lieselotje.... K heb mn best gedaan, maar ik ben niets kunnen vinden wat in jou voordeel is. Behalve dan dat je Nickname met de mooiste begin letter uit het alfabet begint; lief, lekker, luieren, lollipop, lachen, liefde, leuk. En dus slaan al die woorden op jou! En ik kan het weten :-)

Statistieke groet,

Woesel
Woesel

Wat een lol heb ik gehad om jouw statistieken berichtje. Helemaal geweldig haha! Je bent met stip de meest positieve forummer van dit topic. Overal zit wel een voordeel in, hoe kom je erbij. Hoeveel tijd heeft je die statistieken gekost? Vind ik echt super leuk dat je dat wilt bijhouden.

Ook ik ga straks voetballen kijken, maar gelukkig niet thuis. Hoef ik en niet te koken en heb geen rotzooi, dubbel voordeel.

Denk dat Nederland 3-1 wint van Rusland. Wat denken jullie?

Heb der zin in!

Drew, hoe ist met je vandaag?

En met Nikiet?

En de rest natuurlijk!
37 weken zwanger!
Ik hoop zo, Woesel, dat je geen wiskundige bent ofzo:

- Leeftijdtechnisch kom ik dus niet in aanmerking

- Startersmaand ook niet

- Forumnaam begint welliswaar met een unieke letter, maar is geen 6 tekens lang....

- NOD is op een even dag

- En mijn NOD ligt niet in de tweede week van juli

Wij worden hier niet vrolijk van hoor!

Ik ga goed mijn best doen om jouw statistieken om zeep te helpen! Lekker puh!!!
Wat leuk zeg Woesel! Echt leuk dat je dat voor je forumvriendinnetjes doet.
eh Woesel... dit moet je maar even laten nakijken hoor....

Grapjuh, errug grappig. Misschien nu nog een relatie tussen echte naam en forumnaam, kan ook weer een voordeeltje inzitten gehghe. Ohja, ik word 38 in juli... ( als je het snel zegt valt het wel mee)

Zal daar nog een voordeeltje aanzitten want dan ben ik de oudste!
Haha Woesel errug grappig, maar om de statistiek even in de war te brengen, ben in april begonnen (staat fout in de tabel)....

Denk dat Nederland gaat winnen vanavond. Voor mijn EK pool die ik heb ingevuld is dat niet zo gunstig, maar ach dat geeft niet.
oja, en bij deze verander ik mijn naam in Xanado. Lekker mysterieus en exotisch, representeerd mijn persoonlijkheid wel...

Denk je dat dat gaat helpen?

Vanavond picknicken met het dorp, kheb dr wel zin in eigenlijk... Met een wijntje op gaat het frans altijd wel iets beterderdededrederedrerrr
Snel even een berichtje voor we gaan uit eten. Het lukt me niet om me mooi te maken vandaag. Als ik in de spiegel kijk zie ik mezelf zo dik en mijn gezicht staat zo getrokken. Mijn jeansbroeken passen me gewoonweg niet meer. Nochtans ben ik niet uitzonderlijk veel bijgekomen maar wat een dikke buik heb ik. Ben niet van de magerste hoor, ben 1m56 en weeg 63 kg. Zou me graag mooi voelen (is eigenlijk niet meer gebeurd sinds ik zwanger ben) en zou graag het enthousiasme van jou, Lente voelen. Heb totaal geen zin om te gaan eten maar het is met familie van mijn vriend, dus moet wel.

Voor de rest gaat het wel. Ineens heel erg moe. Niet zo veel pijn gehad vandaag. Rood bloed de hele dag door, maar niet echt overvloedig. Zo zal het weken duren voor alles er uit is. Als ik tenminste al bezig ben met een miskraam, ik hoop het eerlijk gezegd wel, dan kan ik maandag na het ziekenhuis naar huis met een nog redelijk (goed) gevoel. Hoe lang moet je trouwens wachten na een miskraam? Iemand enig idee? Misschien eens vragen in de topic van Aruba.

Zo ben er weer vandoor. Geniet van jullie zaterdagavond meisjes! Liefs Drew
En zo grappig die statistieken, ik neem ze morgen eens zorgvuldig door, woesel. Bedankt voor de .
Goeiemorgen meiden,

Drew, wat rot voor je, dat je je niet mooi voelt. Komt waarschijnlijk door deze heftige periode. Ik kan het me in ieder geval goed voorstellen hoor. Ik hoop dat het etentje wel heel gezellig heeft uitgepakt? Wat heb je gegeten? Ik ben dol op uiteten gaan, maar doe het veels te weinig. Vooral een lekkere biefstuk met champignons mmmm, juist iets wat ik niet meer mag, daar verlang je het meest naar.

Ben ook al bezig met hoe het morgen allemaal voor je gaat verlopen. Misschien kan inderdaad eens bij het topic van Aruba vragen, dat wanneer je daadwerkelijk een mk zou krijgen (hoop het nog steeds niet! maar beter dan bbz toch...), hoe dit dan normaal gesproken hoort te verlopen. Vind het zo erg voor je allemaal...

Lente, Xanado klinkt wel erg mysterieus. Vind jouw eigen naam toch mooier haha.

Hoe was de dorps bbq? Is dat dan echt zo'n massaal gebeuren of woon je in een heel klein dorpje? En wat gooien Fransen zoal op een bbq, of gaat dat net zoals in Nederland? Oh men, ik heb zo'n zin in vlees en ander stevig voedsel, maar krijg het al weken niet door mijn strot. Gek dat je daar dan juist zo'n zin in hebt he. Zit nu met mijn weeeige buik een bakje yoghurt naar binnen te lepelen. Vond je dochter het ook allemaal gezellig?

Denk dat de meesten wel voetbal hebben zitten kijken he. Wat een wedstrijd... was toch eigenlijk vanaf het begin al duidelijk dat die Russen een erg sterk spel speelden, wij liepen er maar wat tussendoor te huppelen. En dankzij die geweldige van de Sar viel het nog mee met de afgang. Wel jammer hoor, vond die wedstrijden erg leuk om te kijken, maar het heeft voor mij geen nut om die andere wedstrijden nog te blijven volgen, ik 'ben' toch voor niemand meer.
37 weken zwanger!
Wat een geweldige statistieken Woesel, erg leuk dat je dat allemaal heb berekend. Leuk om te lezen en vooral natuurlijk omdat ik meerdere malen als kanshebber uit de bus kom. Ik hoop dat je gelijk hebt. Zelf heb ik nog steeds niet het gevoel dat het deze maand raak is. Wel heb ik al een paar dagen een rommelig gevoel in mijn buik, maar eigenlijk probeer ik alles wat op symptomen lijkt te negeren. Ik wil mezelf niet gek maken en tot nu toe lukt dat best goed al zeg ik het zelf, maar goed is het natuurlijk nog lang geen vrijdag. Zou wel een schitterend begin zijn van de zomervakantie natuurlijk.

Drew, wat naar dat je nu eigenlijk nog steeds geen zekerheid hebt. En wat naar dat zo'n arts aan de telefoon dan weer van die vage uitspraken doet. Ik snap dat je er erg onzeker van wordt. Ik hoop dat ze je maandag echt duidelijkheid kunnen geven en dat bij een eventuele miskraam, alles er ook snel uit komt. Ik heb geen idee hoe lang je moet wachten na een miskraam. Ik dacht dat je alleen zeker moest weten dat alles eruit is en dat het dan vooral aan je eigen gevoel ligt wannneer je weer begint aan een nieuwe poging.

Wat een wedstrijd gisteren, jammer dat ze er uit liggen maar ja ze hadden het ook niet echt verdiend gisteren. Wij zijn nu ook klaar met voetbal kijken. De rest interesseert me niet en mijn man gelukkig ook niet. En 1 voordeel mijn klaslokaal kan weer van alle oranje versiering ontdaan worden en is dus starks al weer lekker opgeruimd voor de vakantie begint.
Fantastische statistieken Woesel! Vooral omdat ze zo goed uitpakken voor mij, haha. Ik ben benieuwd of je gelijk krijgt.

Ik baalde gisteravond trouwens ontzettend van het nederlands elftal. Ik ben nogal fanatiek en was er gewoon chaggie van... Laat het nu maar snel voorbij zijn dan kunnen we weer uitkijken naar het WK over twee jaar. \\:-)//

Jullie hebben me wel aan het denken gezet met dat luchtfietsen. Alhoewel ik dat wat overdreven vind ga ik vanaf nu toch echt even een kwartiertje blijven liggen. Ik sta namelijk dus altijd direct op om te gaan plassen omdat ik nogal blaasontstekinggevoelig ben. Wellicht is dit de gouden tip, waar zo'n forum niet allemaal goed voor is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven