Werk & Studie alle pijlers

Werken met Kerst :(

24-12-2013 09:26 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo allemaal,

Ik moet stage lopen met kerst :(

Zijn er meer mensen die de 1e Kerstdag moeten werken, dan is het toch overal gesloten?

Loop trouwens stage bij de Gemeente.
Be yourself.
Ik ook, werk in de zorg. Dus 2e kerstdag om 7 uur beginnen en 1 januari ook 7 uur. Net begonnen, dus ach.... dan weet je dat je kutdiensten krijgt.
Ik denk dat je nu beter dit forum kunt afsluiten en aan het werk kunt gaan.
Ik zou met alle liefde de eerste kerstdag, de tweede kerstdag en nieuwjaarsdag werken, want dat zou betekenen dat ik weer een baan heb.
Sinds wanneer zijn sarcastische grapjes steken onderwater? Zo zou ik het echt niet interpreteren hoor, hooguit een gevat antwoord op een (zeker als je al langer bij de overheid werkt als begeleider) domme vraag: Werken op eerste kerstdag

En verder zou ik ook best willen werken hoor met kerst. Geen verplichtingen, heerlijk! Maar "helaas" ( @ linally ) werk ik ook bij de overheid.
Haha, ik heb vorig jaar aangeboden om met oud&nieuw nachtdienst te draaien .. heb toch zo'n hekel aan dat feest dus nu had ik een mooi excuus (en collega's blij)
Denk t t meer is van domme vraag - dom antwoord
Been there, done that, got the T-shirt.
Controleer meteen even of je vrijdag moet werken. Bij de meeste overheidsdiensten is dat een blokdag, een verplichte vrije dag.
ik ga ook werken op 1e kerstdag, als vrijwilliger in zorginstelling

en dan s avonds gewoon een portie snert of stamppot, heerlijk!
Ik werk morgen een vroege dienst, 2e kerstdag een avonddienst, dan 1 januari weer een tussen dienst. En tussendoor werk ik ook nog 2 nachten.

Vind het niet erg om te werken, ik kan 1e kerstdag gewoon aanschuiven na het werk aan het diner
Ik denk ook dat ze niet zo'n hoog eindcijfer krijgt, jeetje wat een domme vraag, werken op eerste kerstdag........
Domme vraag, dom antwoord en steek onderwater tezamen denk ik, hahaha
Mijn man moet ook werken. Dit jaar vroeg op eerste kerstdag en laat op oudjaarsdag. Mooie diensten in principe, maar om 5 uur naast je bed staan vermoeid ook.

Ach...ik vind het niet erg hoor. Het hoort erbij.

Maar als je even goed na had gedacht dan had je geweten dat gemeenten echt niet open zijn met de feestdagen. Overigens is je begeleider ook niet professioneel door zo te reageren.
quote:asje10 schreef op 24 december 2013 @ 10:47:

Ik werk morgen een vroege dienst, 2e kerstdag een avonddienst, dan 1 januari weer een tussen dienst. En tussendoor werk ik ook nog 2 nachten.

Vind het niet erg om te werken, ik kan 1e kerstdag gewoon aanschuiven na het werk aan het diner

Dat is ook de ideale dienst met kerst!

Ik moet ook altijd de feestdagen werken, want werk in de zorg. Dit jaar heb ik een mooie deal gekregen, want ik kon mijn aanvraag niet krijgen. Nu alleen een avonddienst 1e kerstdag.
Ik heb ook jaren lang op eerste kerstdag en op 1 januari moeten werken. Hoorde bij het vakgebied, vond ik ook nooit erg. Op de dagen dat anderen wel moesten werken, had ik vrij en dus alle ruimte en tijd om lekker rustig dingen te doen. Feestdagen vind ik gezellig, maar zijn voor mij geen emotionele 'must'.
ik mag met 2e kerstdag werken, oudjaarsdag en nieuwjaarsdag, Toppie
Voorheen in de zorg, check, daarna in de horeca, check, en nu op reis, check.

Vind het prima, maarja kerst interesseert mij dan ook weinig
Hier helaas ook 1ste en 2de kerstdag en oud op nieuw... geen feestdagen voor mij dit jaar haha
Ach ik moet ook werken, van 12 tot 6 moet helpen bij de kerstbrunch van het hotel waar ik werk..
Vanavond, 1ste en 2de kerstdag van 17.00 tot 02.00 werken.

Zorg, dus zal vast niet eerder klaar zijn. Eerder later met al die mensen die uitgaan.. (thuiszorg momenteel)
Maakt me weinig uit trouwens, werk vaker met kerst ook omdat man bijna altijd voor zijn werk in buitenland zit.

Nadeel van thuiszorg is vaak dat mensen denken dat je alle tijd hebt. Heb alleen wel 25clienten dus niet zoveel tijd.
Ik moet wel gewoon werken morgen, 2e kerstdag ook en de dag erna ook. Gewoon alle drie de ochtenden om 5:40 uur de wekker, bah...
Vanmorgen vroege dienst en morgen vroege en late. Lang leve de zorg! Vind het helemaal niet erg eigenlijk, hoort erbij en dat weet je vooraf.
Vandaag ochtend dienst morgen ook en met oudjaarsdag kom ik de nacht uit dus zit al goed in het ritme. Vind het nooit erg om met kerst te werken maar oud jaar probeer ik wel vrij te zijn als het lukt (loting) zo niet ja dan had ik een ander vak moeten leren! Ach ik wordt er vorstelijk voor beloond
Offcieel moet ik tijdens kerst en oud &nieuw ook stagelopen. (Onderzoek in zorgsector). Ik heb vrijgevraagd.

Antwoord begeleidster: Tuurlijk, er is toch niemand.

(Kennelijk sturen ze alle patienten naar huis voor kerst en wordt er niemand ziek ;) )
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Mijn man is al vanaf vanaochtend aan het werk, en ik begin straks als zoonlief op bed ligt.

Morgen hetzelfde liedje. En ik vind het totaal niet erg want wij zitten 2 dagen bommetjevol!! Dus ons hoor je niet klagen.

Ik werk al jaren met kerst en heb het nooit erg gevonden, juist gezellig, iedereen in kerststemming!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven