Geld & Recht alle pijlers

Efteling met korting?

26-12-2013 22:15 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren van schoonmoeder weer een kerstenvelop gehad met geld, altijd heel welkom. Nu waren er voor het eerst ook enveloppen voor de kleinkinderen. Maar liefst 500 euro per kind (zijn 6 en 8). Onderweg naar huis hadden ze al wilde plannen wat er allemaal gekocht moet gaan worden aan speelgoed , maar vanmorgen hebben we 'uitonderhandeld' dat ze allebei voor 50 euro iets mogen uitzoeken van speelgoed en de rest wordt gespaard op de bank.

'Wisselgeld' van onze kant was dat we dan wel in het nieuwe jaar een keer naar de Efteling gaan. Dat willen ze al heel lang, maar wij vinden het altijd te duur.

Ik ben meteen gaan kijken op de site. Maar ik ben en blijf natuurlijk een vrek , dus wie heeft een goede tip om goedkoop aan kaartjes te komen?

En zou het leuk zijn om in februari te gaan? Dan is er op school een studiedag en dan is het minder druk denk ik dan in een weekend/vakantie. Ik zag dat het park dan van 11 tot 18 uur open is, dat is wel een uur korter dan in het voorjaar. Wie heeft ervaring? Ik ben zelf al minstens 20 jaar niet meer in de Efteling geweest.
Op de pakken van DE koffie zitten (zaten) kortingsbonnen.
Op de pakken van DE zitten/zaten kortingscodes. 8 euro per kaartje. Misschien hebben hier mensen codes voor je.
Been there, done that, got the T-shirt.
Volgens bij bij Douwe Egberts koffie, kun je punten sparen.
Goh, DE dus
Google even op Efteling en korting. Volgens mij kindje ook goedkoper heen met airmiles, mocht je die sparen. En bij de Appie of ANWB zijn de kaarten ook al goedkoper.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Onze oudste had vrijdag voor de kerstvakantie een studiedag. Ook een beetje twijfel omdat het dan maar van 11-18 open is. Maar het was zo rustig dat we overal net zo vaak in konden als we wilden. Soms konden we zelfs blijven zitten. Dus dan maakt dat uurtje korter niks uit.
Meld je aan bij Groupon.de , af en toe komt er een aanbieding voor de Efteling, ik had dit jaar kaartjes voor 19 euro pp
in het voorjaar heb je toch altijd 'n actie van de Appie waarmee je 10 euro korting krijgt en bovendien kun je beter in mei gaan ofzo, dan is het lekkerder weer dan midden in de winter

beetje lullig dat je loopt te vrekken over 'n normaal gezinsuitje, gelukkig zijn je ouders vrijgeviger voor je kinderen dan je zelf blijkbaar bent
o ja hoor, daar hebben we elninjoo weer, zonder kinderen, dus geen idee hoe duur het leven is met twee kids en een man in de ww.

Een dagje efteling kost ons incl benzine ongeveer 200 euro en dat vind ik heel veel geld en is voor ons niet een 'normaal gezinsuitje'. zoals een keertje zwemmen ofzo.

Anderen dank voor de tips!
rabobank heeft ook altijd een ledendag tijdens de winterefteling (moet je wel lid zijn en er snel bij zijn). genoeg acties inderdaad bij bijv de ah.

ik zou er zelf voor kiezen om niet in februari te gaan. Grote kans dat het koud is en sommige attracties zijn dan niet open (bijv. piranja, maar als het vriest ook de achtbanen niet).

kijk inderdaad ook bij airmiles / anwb etc.
Elninjoo zou ik niet al te serieus nemen Mariap Negeer, negeer.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:elninjoo schreef op 26 december 2013 @ 22:41:

in het voorjaar heb je toch altijd 'n actie van de Appie waarmee je 10 euro korting krijgt en bovendien kun je beter in mei gaan ofzo, dan is het lekkerder weer dan midden in de winter

beetje lullig dat je loopt te vrekken over 'n normaal gezinsuitje, gelukkig zijn je ouders vrijgeviger voor je kinderen dan je zelf blijkbaar bent
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Volgens mij hadden ze laatst bij de Hema zo'n kortingsactie.

Anders marktplaats?
Ik zou zelf ook niet in februari gaan, want zoals al gezegd zijn sommige attracties dan niet open. Het lijkt mij persoonlijk leuker als het wat warmer is ook, in mei ofzo, en er komt tegen die tijd vast wel weer een AH actie.
De winter Efteling is met kinderen juist heel leuk als je voor het sprookjesbos in wintersfeer gaat, zeker vanaf een uur of 16 in schemer/donker, in het bos kan je lopen tot 18.30 geloof ik.

Wanneer je voor de attractie's gaat zou ik met t-shirt-weer gaan.
Wij zijn gisteren naar de efteling geweest met het hele gezin. ik had via marktplaats kortingscodes gekocht van DE. Kostte me in totaal zo'n 8 euro, maar uiteindelijk toch nog 32 euro korting gekregen.
Marktplaats, wij zijn vandaag voor 20e met het hele gezin naar een pretpark geweest
Ik ga even de acties afwachten inderdaad. De volgende schooldag dat ze vrij zijn is pas eind juni weer, dus dat zou ook kunnen.

Wat is dat hotel trouwens ook duur he? Lijkt me wel leuk, zeker omdat het voor ons nogal een eind rijden is...

Thanks voor de tips, en welterusten voor zometeen!
Wij zijn de afgelopen 4 jaar in november geweest, dus qua weer een beetje vergelijkbaar, en dat bevalt ons prima! Er zijn tegenwoordig bijna geen attracties meer dicht i.v.m. het weer, ook bij regen zijn de achtbanen e.d. open. Alleen de vliegende hollander en de piranha zijn tijdens de winterefteling dicht, maar ik zie dat de Winterefteling duurt tot 2 februari, dus misschien zijn die dan ook alweer open. Op een doordeweekse dag gaan is ideaal, dat scheelt echt zoveel in wachttijd. Wij gaan steeds een weekend in Bosrijk, en de maandag is dan echt super, je kunt overal zo doorlopen, en vaak zelfs blijven zitten als je nog een keer wilt. Echt waar voor je geld dus!

Veel plezier alvast!!
Via vakantieveilingen kun je bieden op droomgaard, is een "vakantiepark" vlak bij. 15 loopafstand. En inderdaad acties zoals AH
quote:Penelope_ schreef op 26 december 2013 @ 23:11:

Marktplaats, wij zijn vandaag voor 20e met het hele gezin naar een pretpark geweest Tja een pretpark. Ja het gaat om de Efteling. Lukt zeker niet voor 20 euro per gezin. Dus is nvt. om te vergelijken met een ander pretpark.
Niet naar Droomgaard gaan hoor. Is van Oostappen.
Bij airmiles?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik weet niet of je toevallig een t-mobile abonnement hebt, maar ik zag van de week dat je met de punten die je daar spaart ook Efteling kaartjes voor de helft van het geld kunt kopen.

Vorig jaar ben ik in de februari vakantie geweest. Er was geen mens, zo rustig en bijna alles was open. Maar zo vreselijk koud was het toen! Ik ben gek op de Efteling, maar het was met die kou niet leuk meer. Ik baalde ook van die korte openingstijd, maar uiteindelijk zijn we zelfs een uur eerder weggegaan. Wel makkelijk alles kunnen doen omdat het zo rustig was.

Ik zou dus wel even kijken wat voor weer het is. Zoals nu gaat nog best, maar als het echt koud wordt zou ik het uitstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven