Efteling met korting?
donderdag 26 december 2013 om 22:15
Gisteren van schoonmoeder weer een kerstenvelop gehad met geld, altijd heel welkom. Nu waren er voor het eerst ook enveloppen voor de kleinkinderen. Maar liefst 500 euro per kind (zijn 6 en 8). Onderweg naar huis hadden ze al wilde plannen wat er allemaal gekocht moet gaan worden aan speelgoed , maar vanmorgen hebben we 'uitonderhandeld' dat ze allebei voor 50 euro iets mogen uitzoeken van speelgoed en de rest wordt gespaard op de bank.
'Wisselgeld' van onze kant was dat we dan wel in het nieuwe jaar een keer naar de Efteling gaan. Dat willen ze al heel lang, maar wij vinden het altijd te duur.
Ik ben meteen gaan kijken op de site. Maar ik ben en blijf natuurlijk een vrek , dus wie heeft een goede tip om goedkoop aan kaartjes te komen?
En zou het leuk zijn om in februari te gaan? Dan is er op school een studiedag en dan is het minder druk denk ik dan in een weekend/vakantie. Ik zag dat het park dan van 11 tot 18 uur open is, dat is wel een uur korter dan in het voorjaar. Wie heeft ervaring? Ik ben zelf al minstens 20 jaar niet meer in de Efteling geweest.
'Wisselgeld' van onze kant was dat we dan wel in het nieuwe jaar een keer naar de Efteling gaan. Dat willen ze al heel lang, maar wij vinden het altijd te duur.
Ik ben meteen gaan kijken op de site. Maar ik ben en blijf natuurlijk een vrek , dus wie heeft een goede tip om goedkoop aan kaartjes te komen?
En zou het leuk zijn om in februari te gaan? Dan is er op school een studiedag en dan is het minder druk denk ik dan in een weekend/vakantie. Ik zag dat het park dan van 11 tot 18 uur open is, dat is wel een uur korter dan in het voorjaar. Wie heeft ervaring? Ik ben zelf al minstens 20 jaar niet meer in de Efteling geweest.
donderdag 26 december 2013 om 22:26
donderdag 26 december 2013 om 22:41
in het voorjaar heb je toch altijd 'n actie van de Appie waarmee je 10 euro korting krijgt en bovendien kun je beter in mei gaan ofzo, dan is het lekkerder weer dan midden in de winter
beetje lullig dat je loopt te vrekken over 'n normaal gezinsuitje, gelukkig zijn je ouders vrijgeviger voor je kinderen dan je zelf blijkbaar bent
beetje lullig dat je loopt te vrekken over 'n normaal gezinsuitje, gelukkig zijn je ouders vrijgeviger voor je kinderen dan je zelf blijkbaar bent
donderdag 26 december 2013 om 22:49
o ja hoor, daar hebben we elninjoo weer, zonder kinderen, dus geen idee hoe duur het leven is met twee kids en een man in de ww.
Een dagje efteling kost ons incl benzine ongeveer 200 euro en dat vind ik heel veel geld en is voor ons niet een 'normaal gezinsuitje'. zoals een keertje zwemmen ofzo.
Anderen dank voor de tips!
Een dagje efteling kost ons incl benzine ongeveer 200 euro en dat vind ik heel veel geld en is voor ons niet een 'normaal gezinsuitje'. zoals een keertje zwemmen ofzo.
Anderen dank voor de tips!
donderdag 26 december 2013 om 22:49
rabobank heeft ook altijd een ledendag tijdens de winterefteling (moet je wel lid zijn en er snel bij zijn). genoeg acties inderdaad bij bijv de ah.
ik zou er zelf voor kiezen om niet in februari te gaan. Grote kans dat het koud is en sommige attracties zijn dan niet open (bijv. piranja, maar als het vriest ook de achtbanen niet).
kijk inderdaad ook bij airmiles / anwb etc.
ik zou er zelf voor kiezen om niet in februari te gaan. Grote kans dat het koud is en sommige attracties zijn dan niet open (bijv. piranja, maar als het vriest ook de achtbanen niet).
kijk inderdaad ook bij airmiles / anwb etc.
donderdag 26 december 2013 om 22:55
quote:elninjoo schreef op 26 december 2013 @ 22:41:
in het voorjaar heb je toch altijd 'n actie van de Appie waarmee je 10 euro korting krijgt en bovendien kun je beter in mei gaan ofzo, dan is het lekkerder weer dan midden in de winter
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
donderdag 26 december 2013 om 23:09
donderdag 26 december 2013 om 23:11
donderdag 26 december 2013 om 23:16
Wij zijn de afgelopen 4 jaar in november geweest, dus qua weer een beetje vergelijkbaar, en dat bevalt ons prima! Er zijn tegenwoordig bijna geen attracties meer dicht i.v.m. het weer, ook bij regen zijn de achtbanen e.d. open. Alleen de vliegende hollander en de piranha zijn tijdens de winterefteling dicht, maar ik zie dat de Winterefteling duurt tot 2 februari, dus misschien zijn die dan ook alweer open. Op een doordeweekse dag gaan is ideaal, dat scheelt echt zoveel in wachttijd. Wij gaan steeds een weekend in Bosrijk, en de maandag is dan echt super, je kunt overal zo doorlopen, en vaak zelfs blijven zitten als je nog een keer wilt. Echt waar voor je geld dus!
Veel plezier alvast!!
Veel plezier alvast!!
donderdag 26 december 2013 om 23:37
vrijdag 27 december 2013 om 00:53
Ik weet niet of je toevallig een t-mobile abonnement hebt, maar ik zag van de week dat je met de punten die je daar spaart ook Efteling kaartjes voor de helft van het geld kunt kopen.
Vorig jaar ben ik in de februari vakantie geweest. Er was geen mens, zo rustig en bijna alles was open. Maar zo vreselijk koud was het toen! Ik ben gek op de Efteling, maar het was met die kou niet leuk meer. Ik baalde ook van die korte openingstijd, maar uiteindelijk zijn we zelfs een uur eerder weggegaan. Wel makkelijk alles kunnen doen omdat het zo rustig was.
Ik zou dus wel even kijken wat voor weer het is. Zoals nu gaat nog best, maar als het echt koud wordt zou ik het uitstellen.
Vorig jaar ben ik in de februari vakantie geweest. Er was geen mens, zo rustig en bijna alles was open. Maar zo vreselijk koud was het toen! Ik ben gek op de Efteling, maar het was met die kou niet leuk meer. Ik baalde ook van die korte openingstijd, maar uiteindelijk zijn we zelfs een uur eerder weggegaan. Wel makkelijk alles kunnen doen omdat het zo rustig was.
Ik zou dus wel even kijken wat voor weer het is. Zoals nu gaat nog best, maar als het echt koud wordt zou ik het uitstellen.