Hoe was je kerst?

26-12-2013 21:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leek me leuk om even te evalueren... Is de kerst geweest wat je ervan verwacht had? Heb je het fijn gehad met je familie of heb je weer irritante opmerkingen van je schoonmoeder moeten incasseren? Was je oom dronken en renden je neefjes en nichtjes als ongeleide projectielen om de tafel? Waren je kerstrecepten gelukt? Of was je al uitgeput voordat de familie kerstlunch was begonnen?
Kerstavond: met man en zonen (12, 9 en 5) gaan glowgolfen, daarna in pyjama gegeten en kerstfilmpjes gekeken (Madagaskar, Shrek, Ice Age). Op verzoek van de mannen geen kerstdiner maar mexicaanse hapjes. Daarna cadeautjes uitgepakt en spelletjes gedaan.

Eerste kerstdag: uitgeslapen, kerstontbijtje, spelletjes en daarna bij mijn ouders gourmetten en cadeautjes (ik ben enig kind, dus verder geen problemen daar).

Tweede kerstdag: naar schoonouders. Man heeft twee zussen en broer. Erg gezellig, maar na het eten (Italiaans van traiteur) zat iedereen uit te buiken op de bank.

Prima kerst wat mij betreft. Nu nog drie daagjes vrij en even kijken wat we nog gaan doen. Zondag in ieder geval een lekkere wandeling door het bos. En misschien nog met de jongste naar Frozen en met de oudste naar de Hobbit (even opsplitsen).
Ook hier een gezellige Kerst gehad. Kerstavond gevierd bij mijn ouders, schoonzus en ik hadden gekookt. Man en ik waren geheel gesloopt vanwege de storingsdienst van man (die hij vanuit thuis doet) de vorige avond, dus wij hebben het vroeg gehouden.

Eerste Kerstdag zijn we bij de broers van man geweest, met hapjes en goed gezelschap. Zaten lekker vol maar niet té. Op tijd begonnen en voordat Home Alone 2 begon zaten we weer op de bank met wat lekkers.

Tweede Kerstdag hadden we voor ons tweetjes, dus zijn we bij Babydump langsgeweest en voor het avondeten een filetrollade klaargemaakt.

Man moet tussendoor gewoon werken, maar morgen is het weer weekend en gaan we er nog tussenuit denk ik. Nog geen grote plannen.

Geniet nog van de vrije dagen!
eleio

Kylie_
Gelukkig na 2 jaar weer een leuke kerst-:) Op kerstnacht met mijn vriend (waar ik nog niet zo lang mee heb) Samen gegourmet, en op 1e kerstdag met ouders, broer, en zusje met haar vriend bij hun gegeten. Broer is kok geweest dus heeft weer van alles wat in elkaar geflanst. gevulde varkensrollade, harricots met katenspek, quiche, krieltjes uit de oven etc.

En savonds een broodmaaltijd. en 2e kerstdag weer gegourmet met mijn ouders en broer. Vind er niks aan om met kerst alleen thuis te moeten zitten, heb het zo maar geregeld.
Eerste kerstdag met mijn zoon doorgebracht en we hebben het samen heel gezellig gehad.

Tweede kerstdag alleen en wat zitten zappen op tv, wat films gekeken, middagdutje,niet te laat gemaakt.

Het was leuk, aardig en gezellig, maar van mij mogen we weer over tot de orde van de dag.
Eerst sterkte voor degenen die mensen zijn verloren of dreigen te verliezen met Kerst. Extra moeilijk. Ik ben zelf ook mijn mamma verloren met Kerst. En mijn ex waar ik nog mee samenwoon een maatje. Hij gaat daar vrij negatief mee om dus dat is elk jaar niet makkelijk. (Hij gaat zuipen of gebruiken, wordt stil eet amper en gaat ruzie maken en mij "met mijn kankerkop naar mijn kankermoer" wensen terwijl ik haar aan kanker verloren ben

Gegourmet op Kerstnacht (om hem af te leiden wat redelijk lukte)

Luxe gerechten ieder wat mogen uitzieken uit "'t luxe assortiment" op 1ste Kerstdag. (Hij bunkerde zijn vlees naar binnen voor ik op mijn best gekleed na opscheppen iedereen aan tafel kon gaan zitten en hij zat al mokkend te roken voor ik eet smakelijk kon wensen...) maar genoten met de kinderen.

2de Kerstdag wilde opa even speciaal langs komen, de kinderen hebben al geen oma meer en de andere opa & oma kijken niet naar ze om.

Opa kwam s'ochtends speciaal uur eerder Kerstbrunchen voor ex met kids hele dag naar "vriend" zou gaan. Wilde ex plots expres nog een uur eerder weg met kids, ze verleidend met er liggen daar cadeau's onder de boom. Jongste koos gelukkig toch voor opa eerst nog even zien, (gewoon om opa, zonder cadeau's.) Opa en ik verbaast en best verdrietig dat hij andere kleinkind door pesterige (en er is geen ruzie) expres nog uur eerdere vertrek niet kon zien. Waarom gunt ex dat niet gewoon even uurtje. Ze hebben alleen die opa.

Ik had s'avonds een "virtuele diner date" met een vriend die ook alleen zat gearrangeerd. Ik had als verrassing eten voor hem besteld. (Hij had geen eten meer in huis, salaris onverwachts pas na Kerst).

Weer mooi aangekleed, via skype beeldbellen wat ik verder met beeld nooit doe, nu als verrassing ik ook het beeld aangezet voor hem. ik heel wreed voor zijn neus bordje neergezet, aardappels gaan poffen etc. Hij toekijken... Ding dong... Fles lambrusco en smikkelmaal voor hem als verrassing aan de deur. Zelfs de bezorger wist dat we zaten te skypen "verassing voor jou" "ik heb niets besteld... Geen geld in huis" "nee is betaald :-)" hij was zo blij verast, heerlijke romantische gezellige virtuele avond "samen" gehad ! :-D
Ik heb een geweldige kerst gehad. Jongste was hier met twee vrienden.

Hapjes gemaakt terwijl de mannen film keken. Daarna diner. Echt leuke mannen die vrienden van jongste.

Ook nog een mooie bos bloemen gekregen.
quote:poldervrouw schreef op 27 december 2013 @ 00:36:

Op zich prima. Lekker gekookt etc. Op kerstavond kado's gedaan voor man, kinderen en mijn moeder. Mijn dochter had heel lief een mooi tijdschrift gekocht omdat ze de bui al zag hangen. En inderdaad. Manlief had idd niets voor mij. Tja beetje verdrietig was ik er wel van Je man was vergeten een cadeautje voor je te kopen? . Komt dat vaker voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven