Gefrituurde kaasstengels

30-12-2013 14:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een poging gedaan gefrituurde kaasstengels te maken. Gewoon, een miniloempiaatje vouwen met een stukje kaas erin, en ik bakte ze in een koekenpan met een klein laagje olie.

Het resultaat was lekker, maar de helft van de stengels ontplofte tijdens het bakken (en dan lekt de kaas eruit en wordt de olie smerig).

Iemand enig idee wat ik fout heb gedaan?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Geen idee wat er bij jou fout is gegaan. Maar ik doe oude kaas in stokjes snijden en dan filodeeg erom heen en in de oven, gaat prima (en minder vet).
Worden ze dan ook zo knapperig als die die je in een café eet? Want filodeeg heb ik ook nog wel liggen.
Ik denk flapje te koud en olie te heet dat ze daarom uit elkaar klapten.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:17
0.00% gewijzigd
Mijn idee, niet gehinderd door enige kennis van zaken, is dat er lucht in de stengels zat waardoor ze uit elkaar knapten toen ze heet werden. Maar het kan natuurlijk ook heel goed iets anders zijn
Owwww, nu heb ik zin in kaassticks!
Goed strak rollen is hier de truc. Ik maak ze met loempiavellen van de turk en turkse kaas.
Was de olie wel heet genoeg. En niet te veel tegelijk in de pan, dan koelt de olie te veel af.
O ja, tuurlijk, strakker rollen. Ik had het kunnen bedenken. Ik experimenteer morgen verder!
En goed zorgen dat de zijkanten echt dicht zitten. Dan kan als het goed is de kaas geen kant op. Ook niet TE strak rollen trouwens, dan scheuren ze.
quote:may_ka schreef op 30 december 2013 @ 14:55:

Worden ze dan ook zo knapperig als die die je in een café eet? Want filodeeg heb ik ook nog wel liggen.Ja, als je ze gevouwen hebt met een kwastje wat olijfolie erover strijken en dan op bakpapier in de oven, kwartiertje ofzo. Als ze lichtbruin zijn geworden zijn ze klaar.
Ik maak het altijd met bladerdeeg en dan in de oven. Zo simpel, zo klaar en heerlijk knapperig! En idd een stuk gezonder (las al dat iemand dat noemde).
quote:brown22 schreef op 30 december 2013 @ 16:37:

Ik maak het altijd met bladerdeeg en dan in de oven. Zo simpel, zo klaar en heerlijk knapperig! En idd een stuk gezonder (las al dat iemand dat noemde).

Nou ja, bladerdeeg is moddervet, dus dat betwijfel ik

Ik maak sigara börek van yufkadeeg (Turkse winkel), Turkse witte kaas en peterselie. Kan overigens ook in de oven maar dat moet ik eerst zelf nog een keertje uitproberen. http://mijnmixedkitchen.b ... rolde-gebakken-borek.html
Maar vooral: met bladerdeeg wordt het iets anders, ik wil van die kaasstengels die je ook in cafés kunt krijgen. Dus ook niet met feta-achtige kaas.
Wil je ze perse zelf maken? Lidl had ze pas geleden. Wel het delicieux assortiment, dus alleen voor de feestdagen maar wellicht ligt er nog wat in de diepvries daar. Ik vond ze lekker!

Moesten 2 minuten in de frituur.
Bedoel je mozzarella sticks? Volgens mij een kwestie van kaas dubbel paneren en even in de hete olie?
Nee, het is een soort langwerpig loempiaatje met belegen kaas erin.

Zulke
Nog nooit ergens in een cafe gezien,lijkt me lekker.

:-)
O, ze zijn echt geweldig lekker, met zoete chilisaus.
KaasTengels van Topking, te koop bij de grotere supermarkten:

http://www.topking.nl/producten/assortiment&group=2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven