Babyduifje in tuin
zaterdag 21 juni 2008 om 17:41
Mijn kat heeft een babyduifje gevonden, wat hij ermee heeft uitgespookt weet ik niet, maar het duifje ziet er niet gewond uit.
Nou heb ik mijn katten even binnen opgesloten in de hoop dat de moeder het duifje komt halen. De moeder is net bij hem langsgeweest om hem te voeren, maar ze neemt hem dus mooi niet mee! Kunnen duiven dat niet?
En wat moet ik er nu mee? Wil dat beest eigenlijk weer uit mijn tuin hebben, het is geen doen met die katten van me.
Nou heb ik mijn katten even binnen opgesloten in de hoop dat de moeder het duifje komt halen. De moeder is net bij hem langsgeweest om hem te voeren, maar ze neemt hem dus mooi niet mee! Kunnen duiven dat niet?
En wat moet ik er nu mee? Wil dat beest eigenlijk weer uit mijn tuin hebben, het is geen doen met die katten van me.
zondag 22 juni 2008 om 14:02
zondag 22 juni 2008 om 16:12
quote:HoiPippiLangkous schreef op 22 juni 2008 @ 14:28:
Of misschien grijpen je katten hem morgen weer......
Geintje, fijn dat het goed met hem gaat.Ja, ik heb ook meermalen gedacht aan een stripje van Jan,Jans en de kinderen, waarin Catootje een gewonde vlinder verzorgt tot hij weer beter is. Wanneer ze hem dan weer los laat wordt ie meteen opgevreten door een vogel
Of misschien grijpen je katten hem morgen weer......
Geintje, fijn dat het goed met hem gaat.Ja, ik heb ook meermalen gedacht aan een stripje van Jan,Jans en de kinderen, waarin Catootje een gewonde vlinder verzorgt tot hij weer beter is. Wanneer ze hem dan weer los laat wordt ie meteen opgevreten door een vogel
donderdag 26 juni 2008 om 22:24
vrijdag 27 juni 2008 om 20:40
vrijdag 27 juni 2008 om 20:51
ja, ik lees mee! Heb even snel in het begin gepost en toen moest ik weg. Zag het topic weer voorbij komen en heb snel alles gelezen!
Ben benieuwd hoe het afloopt! Duifje vliegt vast binnenkort weg! Ze moeten met 2,5 - 4 weken uitvliegen (nadat ze uit het ei gekomen zijn, verschilt per soort) dus ze zullen ook wel snel groeien denk ik....
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=392
Ben benieuwd hoe het afloopt! Duifje vliegt vast binnenkort weg! Ze moeten met 2,5 - 4 weken uitvliegen (nadat ze uit het ei gekomen zijn, verschilt per soort) dus ze zullen ook wel snel groeien denk ik....
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=392

zaterdag 28 juni 2008 om 15:42
quote:Pinksterbloempje schreef op 28 juni 2008 @ 14:13:
Fijn om te lezen Boebele.
Sowieso fijn om te lezen dat er mensen met een even klein hartje zijn als ikzelf, die ook zo begaan zijn met dieren.
Vind ik ook!!!
Het stikt hier ook van de tortel-en houtduiven. We voeren ze iedere dag. Hartstikke gezellig.
Ik heb laatst ook tegen de tuinman gezegd dat hij achter in de tuin de beukenhaag niet mag snoeien omdat ik gezien had dat er een duivennest zit.
Ik hoop dat het goed blijft gaan met het duifje, Boebele.
Hou je ons op de hoogte?
Fijn om te lezen Boebele.
Sowieso fijn om te lezen dat er mensen met een even klein hartje zijn als ikzelf, die ook zo begaan zijn met dieren.
Vind ik ook!!!
Het stikt hier ook van de tortel-en houtduiven. We voeren ze iedere dag. Hartstikke gezellig.
Ik heb laatst ook tegen de tuinman gezegd dat hij achter in de tuin de beukenhaag niet mag snoeien omdat ik gezien had dat er een duivennest zit.
Ik hoop dat het goed blijft gaan met het duifje, Boebele.
Hou je ons op de hoogte?
maandag 30 juni 2008 om 22:13
quote:boebele schreef op 30 juni 2008 @ 10:24:
De vogel is hem gevlogen
Ben benieuwd of ik hem nog eens te zien krijg! En of hij niet alsnog wordt opgegeten/aangereden
Héeee ??????
Hoe kan dat nou? Eergister wastie nog schijndood. Heb je het gezien? Weet je het zeker ?
Dat is wel een hele wonderbaarlijke genezing.
De vogel is hem gevlogen
Ben benieuwd of ik hem nog eens te zien krijg! En of hij niet alsnog wordt opgegeten/aangereden
Héeee ??????
Hoe kan dat nou? Eergister wastie nog schijndood. Heb je het gezien? Weet je het zeker ?
Dat is wel een hele wonderbaarlijke genezing.
maandag 30 juni 2008 om 22:17