Ziek na vakantie in de tropen

woensdag 1 januari 2014 om 11:25
3 maanden na mijn strandvakantie in de tropen ben ik ziek geworden, griepverschijnselen. We zijn nu ruim 4 maanden verder en ik ben nog steeds ziek (heb allerlei onderzoeken in het ziekenhuis). Zou dit door een parasiet oid kunnen komen? Heeft iemand dit weleens meegemaakt na een vakantie in de tropen?
woensdag 1 januari 2014 om 11:33
Nee, nooit meegemaakt. Maar zelfs al zou ik een keer ziek zijn geweest na één van mijn reizen naar een ver buitenland, dan nog zou ik geen zinnig woord kunnen zeggen over jouw klachten. Ik ben geen dokter. Dus het lijkt me inderdaad de aangewezen weg dat je het laat onderzoeken door artsen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 1 januari 2014 om 11:38
Ja, je kunt de meest gruwelijke ziektes meenemen uit de tropen!
Vooral als je niet ingeënt bent en geen malariapillen geslikt hebt.
Daarom moet je altijd eerst informeren bij een dokter, voordat je vertrekt.
Maar ook met inentingen kan je van alles oplopen. Hangt af van waar je naar toe bent geweest.
Vooral als je niet ingeënt bent en geen malariapillen geslikt hebt.
Daarom moet je altijd eerst informeren bij een dokter, voordat je vertrekt.
Maar ook met inentingen kan je van alles oplopen. Hangt af van waar je naar toe bent geweest.
woensdag 1 januari 2014 om 11:39
Ja hoor, één keer koorts een week nadat ik terugkwam uit een tropisch land, was gelukkig gewoon griep ofzo, ging vanzelf over. En één keer erg ziek met koorts, diarree en uitdroging tijdens stage in een tropisch land. Daarvoor heb ik antibiotica gehad.
Deze info helpt jou toch nul komma nul? Ga naar je arts, en vraag hem naar parasieten. Mogelijk ben je daar al op getest? Loop je bij een infectioloog?
Deze info helpt jou toch nul komma nul? Ga naar je arts, en vraag hem naar parasieten. Mogelijk ben je daar al op getest? Loop je bij een infectioloog?
woensdag 1 januari 2014 om 11:40

woensdag 1 januari 2014 om 11:55
quote:thula schreef op 01 januari 2014 @ 11:39:
Er bestaat toch een speciaal tropen-ziekenhuis/kliniek/polie? Even googlen en zo gevonden denk ik. Ga daar heen als je de denkt dat je ziek zijn met je vakantie te maken heeft.
AMC in Amsterdam had 17 jaar geleden zeker weten ook een afdeling tropenziekten. Ik vermoed nu ook nog wel.
http://www.tropencentrum.nl/
Alsjeblieft
Er bestaat toch een speciaal tropen-ziekenhuis/kliniek/polie? Even googlen en zo gevonden denk ik. Ga daar heen als je de denkt dat je ziek zijn met je vakantie te maken heeft.
AMC in Amsterdam had 17 jaar geleden zeker weten ook een afdeling tropenziekten. Ik vermoed nu ook nog wel.
http://www.tropencentrum.nl/
Alsjeblieft

woensdag 1 januari 2014 om 11:59
Nee!! Je hebt niks in mijn topic gezegd!! Ik ben je niet vergeten en wist niet dat jij ook ziek was/bent.
Ik ben helaas ook nog niet (helemaal) beter:(
Over vakanties in de tropen weet ik dat je er wat op kan lopen maar ongeveer net zo vaak is het iets wat je ook hier kunt oplopen. Wat zijn je specifiekere klachten of wil je dat niet vertellen? Ik hoop dat het snel aantrekt!
Ik ben helaas ook nog niet (helemaal) beter:(
Over vakanties in de tropen weet ik dat je er wat op kan lopen maar ongeveer net zo vaak is het iets wat je ook hier kunt oplopen. Wat zijn je specifiekere klachten of wil je dat niet vertellen? Ik hoop dat het snel aantrekt!
woensdag 1 januari 2014 om 12:00
Hoe bedoel je precies: nog steeds ziek?
Heb je nog koorts, ben je afgevallen, rare ontlasting, bultjes, huiduitslag, etc
Ja, je kan allerlei bacteriën, virussen, schimmels en parasieten mee nemen uit de tropen. Uit de verschillende kweeks zou toch aanwijzingen moeten zitten dat je lijf bezig is met het opruimen van deze indringers. Maar je geeft aan dat dit niet zo is.
Maar kan er niet wat anders meespelen? Was me al niet zo lekker voordat je wegging?
Heb je nog koorts, ben je afgevallen, rare ontlasting, bultjes, huiduitslag, etc
Ja, je kan allerlei bacteriën, virussen, schimmels en parasieten mee nemen uit de tropen. Uit de verschillende kweeks zou toch aanwijzingen moeten zitten dat je lijf bezig is met het opruimen van deze indringers. Maar je geeft aan dat dit niet zo is.
Maar kan er niet wat anders meespelen? Was me al niet zo lekker voordat je wegging?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover