Wakker

27-12-2013 00:50 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden, jullie ook. Iedereen al naar bed?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Goeiemorgen iedereen in 2014!

Iedereen weer fris en fruitig?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een Gelukkig en Gezond Nieuwjaar voor iedereen!
Voor allemaal een heel goed, gezond, gelukkig en gezellig nieuwjaar.

Tot later.
http://www.loesje.nl/#home

Spreuk van 01-01:

Zo

met het goede been

het jaar ingestapt
hi watervrouw, hoe gaat het met je?

MV, nog bij Roos of weer thuis?

Jammer dat dit topic vaak pas 's avonds laat op gang komt.
quote:thee schreef op 01 januari 2014 @ 23:17:

hi watervrouw, hoe gaat het met je?

MV, nog bij Roos of weer thuis?

Jammer dat dit topic vaak pas 's avonds laat op gang komt.

Ik ben nog bij Roos, morgenochtend gaan we nog even ergens langs en daarna ga ik meteen door naar huis.

Heb je nog een prettig oud en nieuw gehad?
Heb voornamelijk geslapen en tussendoor een bubbeltje gedronken, weinig spectaculairs dus.

Hoe was de gans uiteindelijk?

En applaus voor roos dat ze je aan de garnalen heeft gekregen
quote:thee schreef op 02 januari 2014 @ 00:13:

Heb voornamelijk geslapen en tussendoor een bubbeltje gedronken, weinig spectaculairs dus.

Hoe was de gans uiteindelijk?

En applaus voor roos dat ze je aan de garnalen heeft gekregen De smaak van gans is lekker maar het recept wat wij hadden was gans uit de oven, een soort smulsteen gerecht met aardappels, wortel, ui, spruitjes enz. Groenten hebben we zelf zo gekozen. Maar de gans had echt nog uren langer moeten pruttelen. Op een gegeven moment hebben we de aardappels en groente er tussenuit gehaald en de hapjes op tafel gezet, was geen tijd meer om de gans uren te laten sudderen. Maar de smaak is niet verkeerd.
De foto dat het klaar was heeft Roos op haar toestel dus moet even vragen morgen of ze het wil uploaden.

De smulsteenschotel voordat die de oven in ging staat op mijn toestel.
Haha, ben benieuwd naar de foto's!

Leuk dat jullie het gezellig hebben. Vanavond ook nog lekker gegeten?
Gelukkig 2014 allen.

MV: ik dacht dat je grapjes maakte over de smulsteen. Maar het was wel lekker? Zelf wacht ik met smart op de recepten uit Italie (ingemaakte artisjokken, hmm)
hi lemoos, ik lees/las de smulsteen ook als grapje hoor!
quote:thee schreef op 02 januari 2014 @ 00:24:

Haha, ben benieuwd naar de foto's!

Leuk dat jullie het gezellig hebben. Vanavond ook nog lekker gegeten?

Roos moest naar iets toe en ik was thuis gebleven. Lekkere hapjes van gister gegeten.

Zal zo even kijken of er een redelijke foto van mij bij zit, ik vond ze niet zo goed gelukt, het was hier even te donker toen ik ze maakte, de mijne kan geen foto`s maken met flits. Ik kijk zo even. Die van Roos moet ik nog even vragen, denk dat die mooier zijn.
quote:thee schreef op 02 januari 2014 @ 00:28:

hi lemoos, ik lees/las de smulsteen ook als grapje hoor!Nee we hebben haar kaasfondue pan gebruikt als smulsteen in de oven
Zo eentje;

Aha, nou ik zie het nog wel, ga nu slapen want moeheid overvalt me ineens.

Er komt zo vast nog wel een clubje 'laatgangers' langs om verder te kletsen.

Truste voor straks!
Truste Thee

MV: inventief. Maar dat smulstenen komt eigenlijk gewoon neer op een stoofpotje?
Het vlees is mede zo donker omdat er rode wijn in zit en daarmee is aangebakken.

quote:lemoos2 schreef op 02 januari 2014 @ 00:44:

Truste Thee

MV: inventief. Maar dat smulstenen komt eigenlijk gewoon neer op een stoofpotje?

Het werkt gewoon niet. Ik zei het in het andere topic ook al. De ingredienten hebben allemaal een verschillende bereidingstijd. Dus uiteindelijk heb ik de smulsteen uit de oven gehaald en met een vork alle zilveruien, spruitjes, wortel en aardappel eruit gehaald en nog kreeg ik de gans niet zacht in de oven. Rot werk was het.

Daarna nog de saus moeten indikken. Nee gans is voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Viva vriendinnen
Klinkt idd als veel werk. Ik vond het (na het lezen van dat topic) ook veel lijken op koken met een tajine.
quote:lemoos2 schreef op 02 januari 2014 @ 00:50:

Klinkt idd als veel werk. Ik vond het (na het lezen van dat topic) ook veel lijken op koken met een tajine.Ja best wel.
Is wel wat anders dan mijn 2x per week een pizza.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven