Nog niet zwanger na een half jaar. Wie ook?

01-01-2014 09:06 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer dames hier die inmiddels een half jaar proberen zwanger te raken? Ik ken de statistieken en weet rationeel gezien dat ik me nog niet echt zorgen hoef te maken, maar toch word ik inmiddels wel een beetje nerveus. Het lijkt mij fijn om die onzekerheden te kunnen delen. Ik ben overigens 30 jaar, we gaan voor kind nr. 1.
quote:jemida schreef op 01 januari 2014 @ 21:33:

[...]

Ik ben ook getest op chlamydia en gelukkig niks aan de hand. Man heeft dus maandag potje ingeleverd en we hopen de uitslag morgen per post te krijgen.

Een kennis van mij heeft ook bij de dokter een paar maanden erbij verzonnen om getest te worden. Ik snap dat wel hoor. Je wilt het zo vreselijk graag dat het echt frustrerend is als je dan weer ongesteld wordt.

Ik had de laatste keer ook zoveel hoop en de teleurstelling was dan ook enorm. Ik moest met mijn zoon van 13 naar de dokter en heb toen meteen gezegd (zoon effe weggestuurd natuurlijk haha)dat ik er zo mee bezig ben en toen kreeg ik een soa test mee en voor manlief een verwijzing naar het zkh voor zaadonderzoek.

Wow! Jullie zitten dus vol spanning op de uitslag te wachten! Ik hoop dat de uitslag goed is.

Het is zo frustrerend... Ik neem me elke maand weer voor om er niet zo mee bezig te zijn. De eerste twee weken gaan goed en de laatste twee maak je jezelf knetter gek.

De dokter zei ook; probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Als ze me kon vertellen hoe dan deed ik dat
Ja echt super frustrerend en idd hoe moet je er nou niet veel mee bezig zijn? Het zit constant in mijn hoofd! En idd die 2 weken na de eisprong zijn killing! Ieder kriebeltje,steekje of popje denk ik ja hoor, een symptoom!! Haha echt erg als ik het zo lees. We kunnen helaas niets anders dan afwachten..
Fijn, al die reacties! En idd fijn om die herkenning te lezen.

Jemida, je krijgt vandaag dus de uitslag? Dat is spannend. Houd ons op de hoogte!

Stoddeltje, ja vervelend hè. Ik vind die weken tussen ovulatie en menstruatie ook killing. Wel of geen biertje nemen, etc... Maar dan denken mensen misschien weer dat ik zwanger ben en word ik daar weer nerveus van!

Elsy, knap dat je nog niet aan de ovulatietesten wil. Ik vind dat soms ook wel vervelend, want op deze manier ben ik er alleen nog meer mee bezig. Toch bleek ik op dag 12 al mijn eisprong te hebben. Maar ik heb dan ook een cyclus van 26 dagen.

Polkapunt, ja wees welkom! Wat vervelend zeg, die miskramen. Is daar een oorzaak voor aan te wijzen of moet je het doen met, volgende ronde nieuwe kansen?

Dubbeltje, heel herkenbaar die pessimistische gedachtes! Fijn dat je nu weer goede moed hebt na een maandje een break te hebben genomen. Hoe lang is jouw cyclus?

Ik ben nu 14 maanden gestopt met de pil en we zijn niet echt heel voorzichtig geweest. Sinds eens half jaar dan wel heel gericht gesekst, maar dat hele jaar zit ook wel in mijn hoofd en dat helpt ook niet...
Ik denk vandaag de uitslag. Man denkt dat het langer duurt. Maandag ingeleverd, uitslag einde vd middag bekend, dan hebben ze het hoop ik dinsdag op de post gedaan en verwacht ik het vandaag. Maar je weet t nooit. Anders probeer ik vanmiddag te bellen!
ik schrijf ook wel mee. ben nog geen halfjaar bezig hoor ben pas oktober 2013 gestopt met de pil.. nu lijkt t wel eindelijk alsof ik de eerste normale menstruatie te pakken heb al lijkt het wel alsof het een stuk minder bloed is als bij die nep menstruatie van de pil... wel vreemd.. tevens ben ik ook 30 en ben met manlief bezig voor de eerste laten we hopen dat 2014 snel vruchten afwerpt hihihi

:P
sometimes believing and hoping is all we have
Ik herken de berichten hier zeker. Wij zijn ook langer bezig geweest en uiteindelijk in de medische molen gekomen omdat er een medische oorzaak was waardoor een zwangerschap uitbleef. Niet om iemand hier angst aan te jagen hoor maar ik weet hoe frustrerend het kan zijn. Bedenk wel dat een jaar proberen heel normaal is (je hebt dan 12 kansen gehad). Helaas hoor je in de omgeving nooit verhalen van mensen waarbij het langer duurde. Terwijl anderen waarbij het in een keer raak is het vaak van de daken schreeuwen (alsof dat iets is waar je wat aan kunt doen).

Wanneer ik wel naar de huisarts zou gaan:

- Als je geen of een "verkeerde"cyclus hebt (dus korter dan 4 weken of langer dan 35 dagen);

- Als jij of je partner ooit een soa hebt gehad;

- Wanneer je ouder bent dan 35 en al langer dan een half jaar bezig bent;

- Als er vruchtbaarheidsklachten in je directe familie zitten (ouders/broer/zussen)/

Het is natuurlijk persoonlijk maar ik zou na een jaar altijd een gesprek aangaan met de huisarts. Het is erg jammer als je iedere maand hoop hebt en achteraf blijkt dat er daadwerkelijk wat aan de hand is. Als wij waren blijven afwachten was er nooit iets gebeurd en waren we alleen maar ouder geworden (wat ook niet helpt). Iedereen veel succes!

Oh en opmerkingen als "je moet er niet teveel mee bezig zijn dan gebeurt het vanzelf" zijn onzin. Je kunt je gevoel niet uitschakelen en "ermee bezig zijn" heeft geen invloed op je vruchtbaarheid...
Hoi meiden,

Ik zit (nog) niet in hetzelfde schuitje, maar wil jullie even een hart onder de riem steken.

Ik heb al twee zontjes, waarvan het bij de eerste meer dan een jaar duurde voor ik zwanger werd. Ik begrijp het ongeduld en de twijfels, vooral omdat het een eerste kindje is. Je wilt zo graag en dan het liefst meteen. Meer dan zeggen heb geduld kan ik niet, maar het komt gelukkig in de meeste gevallen echt goed! En mocht een van jullie twijfelen, je kunt altijd naar de huisarts gaan. Wie weet of je toch eerder dan na een jaar proberen al geholpen wordt.

Sterkte, en ik wens jullie allemaal een heel goed 2014, met zwangerschap!
Uitslag is binnen maar begrijp er niks van. Heb in het andere topic waar ik schrijf even advies gevraagd. 1 van de meiden daar is geloof ik huisarts... Wel effe zitten googlen en het lijkt in orde...
Hoi Jemida, is het al wat duidelijker inmiddels?
De uitslag is in principe oke. Volume en concentratie is in orde, beweeglijkheid mag meer zijn. Moet minimaal 32% zijn , hij heeft 65%. Betekend dat 35% niet beweegt en dat zou beter moeten zijn. Ik ben nu doorverwezen naar de gyn. Ben benieuwd wat de vervolgstappen zijn.

En hoe is het met iedereen hier? Nog nod's ?
Hallo, hier nog een lotgenoot. Wij zijn sinds juli bezig. Helaas nog niet zwanger. Ik heb in september een inwendige echo gehad vanwege mijn rare cyclus. Op de echo leek alles goed te zijn. Ik ben zelf 27 jaar en mijn vriend is 28. Binnenkort gaan we het zaad van mijn vriend laten onderzoeken.
Hallo dames!

Hier ook een verhaal van iemand waarbij zwanger worden langer duurt. En ook ik begin ongeduldig te worden!

Mijn verhaal is het volgende: in februari 2013 voor de eerste keer zwanger (tot onze grote verrassing direct in de eerste ronde). Helaas eindigde dit in maart 2013 in een miskraam. Een ruime maand later was ik voor het eerst weer ongesteld en vanaf april zijn wij dus weer aan het proberen, maar sindsdien ben ik niet meer zwanger geworden.

Sinds de miskraam heb ik in het ziekenhuis gelopen omdat mijn cyclus toch behoorlijk van slag was. Uit de onderzoeken die ze bij mij gedaan hebben kwam gelukkig helemaal niks...het zal dus wel aan de hormonen hebben gelegen. Inmiddels is mijn cyclus weer veel normaler/zoals ik die had voor de miskraam.

Ik ben sinds de zomer druk in de weer met ovulatietesten, maar ja...nog zonder resultaat.

Op dit moment zitten wij weer in die verschrikkelijke wachtweken. Dat went gewoon niet!
Nou Jemida, klinkt niet als een hele slechte uitslag in elk geval...? Heb je al enig idee hoe t nu verder gaat?

Hoi Petra, fijn dat op de echo alles okee leek, wat wijkt er af aan jouw cyclus? Is hij lang of onregelmatig? Jullie zijn sinds juli bezig; heb weleens gehoord dat je vaak pas wordt onderzocht als je een jaar bezig bent. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Serieas, meteen in een keer raak, en dan ging het ook meteen is, wat naar. Lijkt me heel frustrerend als het dan daarna zo lang duurt totdat het weer lukt (en totdat je cyclus weer normaal wordt). Sterkte met de wachtweken, die zijn en blijven indd echt zenuwslopend!

Ik ben ook met ovulatietesten begonnen deze maand. Maar ik word er tot nu toe niet veel wijzer van. Ik had mijn eisprong eigenlijk al 3 dagen geleden verwacht, maar heb nog steeds geen positieve ovulatietest gezien. Het enige wat ik de hele tijd zie zijn negatieve testen, of het nou voor zwangerschap of ovulatie is, werd er vanochtend wel even heel chagerijnig van...

Ben nu beetje bang dat mijn eisprong deze cyclus helemaal niet komt.
Hoi meiden ,ik lees al een tijd mee op het forum bij meerdere berichten . Vorige jaar januari gestopt met de pil en had vanaf toen tot een cyclus van 34-50 dagen. Waarbij ik maar 2 dagen menstrueerde. Eind augustus naar de huisarts geweest en die verwees me door naar de gyn. Hier de nodige echo's en bloedonderzoeken gehad en sinds half december gestart met Clomid 50 mg. Echter toen ik verwachte dat ik ergens rond dag 34-50 zou menstrueren , werd ik het ineens op dag 30 ( voor het eerst) . Dus gestart met de tabletten en 2 weken geleden weer echo gehad waar ze zagen dat m'n ei op springen stond !!! Nu zit ik op dag 30 en ik heb geen idee wanneer en of ik ongesteld wordt.Dus zit op het wachtbankje.....ongesteld worden of misschien zwanger wat me erg sterk lijkt na 1e rondje Clomid gebruik !!!! Dus afwachten..........
Jemida, wat fijn voor jullie dat de uitslag in ieder geval goed was! Dat is toch mooi nieuws.

Dubbeltje, welke ovulatietesten gebruik je? Ik heb zelf nu die van clear blue. Die werken met een :-). Ik vind die heel fijn. Ik bestel ze de laatste tijd via Internet. Per 20 verpakt scheelt het in prijs niet eens zo heel veel met andere merken. En het scheelt je een hoop gestaar of je nu wel of niet gelijke strepen hebt.

Jose, spannend! Dan delen we het wachtbankje. Het kan natuurlijk wel in de eerste ronde met Clomid. (Ik was in de eerste ronde ook zo maar zwanger. Alleen dat ging mis en sindsdien is het niet meer gelukt)
Josee en Serieas, spannend! Ik duim maar alvast voor jullie

En Serieas, ik heb ook de Clearblue testen, omdat ik wist dat ik waarschijnlijk gek zou gaan worden van die streepjes

Enne... Zonet verscheen er een :-)! Dus ik neem mijn gemiep van gisteren weer terug... Dank voor de tip om ze online te bestellen trouwens, bij de etos waren ze knetterduur!

Maar de ovulatie was dus wel een stuk later dan ik had gedacht. Zou best kunnen dat we tot nu toe elke keer te vroeg zijn gestopt dus...
@Dubbeltje, jij kunt dus aan de slag Het blijft toch fijn om te zien dat je lijf wel bezig is.

De laatste maanden is het bij mij weer redelijk regelmatig. Maar ik heb het afgelopen zomer een keer gehad dat mijn ovulatie een week later was dan verwacht....herken het wel dat je er behoorlijk gefrustreerd van raakt als de testen steeds zo'n leeg rondje geven.

Kan goed dat je cyclus toch wat anders in elkaar zit dan je dacht. Of je bent wat later doordat je toch wat stress hebt/had??
Ik mag 29 jan naar de gyn. Erg benieuwd of ze wat gaan doen en wat ze gaan doen...

Ik heb ook die dure van clear blue. Waar zijn ze goedkoop online te bestellen? Want ik wil aankomende ronde gewoon die weer gebruiken. Vind ze ook vele malen fijner dat die irritante streepjes turen!

Succes voor degenen die op t wachtbankje zitten. Ik vind het vreselijk die 2 lange weken! Ik ben er vrijdag weer vanaf gevallen. Helaas, nu op naar ronde 8 alweer...
ben vandaag ook weer van het bankje afgevallen. Op naar ronde 7 dus. Ben er behoorlijk grommerig van dit keer.

pff geduld is een schone zaak.

Een aantal van jullie gebruiken ovulatietesten. Denk dat ik dat ook maar eens doen. Vooral om te kijken of er überhaupt een ovulatie is.

Jemida,

balen, op naar de volgende rond. Hopelijk dan meer succes.
Als je loslaat heb je twee handen vrij
@ jemida en serendipity, jammer dat jullie doorgaan voor de volgende ronde. Balen mag best! Je hoopt toch dat het nu gelukt is en helaas moet je weer opnieuw beginnen.

Wat de testen betreft: ik heb ze al een paar keer besteld via drogistplein.nl. Je kunt dan 20 stuks bestellen voor ongeveer ¤ 40,00. Dat scheelde wel als je voor 7 rond de ¤25 of ¤ 30 kwijt bent.

Ik vind het zelf wel fijn om het dmv die testen bij te houden. Dan weet je tenminste zeker dat je wel het goede moment te pakken hebt.
Dubbeltje, ik heb een echo gehad omdat mijn cyclus erg lang is (40-45 dagen). Ben in april gestopt met anticonceptie (nuva ring) en sindsdien is mijn cyclus van slag. De huisarts was bang voor PCOS, maar dat blijkt het niet te zijn. Tijdens de echo zei de gyn dat alles in orde was: dikte van het baarmoederslijmvlies was prima, eitje was aan het rijpen, geen nauwe of verkleefde eileiders, geen vleesbomen of andere afwijkingen in de baarmoeder. Ze zei dat ik nog maar even door moest proberen te gaan om zwanger te worden. Ik heb dan ook geen medicijnen gekregen om de cyclus korter te maken. Wel heb ik zelf zwanger worden pillen van etos gebruikt, dat heeft 1 cyclus zijn werk gedaan (korter gemaakt), daarna was het weer 45 dagen. Eind van deze week zal mijn vruchtbare periode zijn. Spannend weer...

Ovulatietest: ik gebruik ook die van CB. Makkelijker dan naar die onduidelijke streepjes turen haha! Je kunt ze op veel sites bestellen, bijvoorbeeld bol of drogisterijplein zoals serieas al schrijft.
Het gebruik van ovulatietesten is zeker aan te raden. Het verhoogt je kansen en je krijgt een beter inzicht in je cyclus. De testen van cb zijn erg handig maar ook erg kostbaar! Om een goed inzicht te krijgen moet je meerdere testen gebruiken (meerdere dagen achter elkaar). Omdat wij wat langer bezig zijn gebruik ik goedkope streepjes testen (oa via sensitest en marktplaats). Die werken prima en ik kan heel goed de opbouw van het LH hormoon zien.
Jeetje, wat fijn om herkenning te lezen zeg. Het is soms zo frustrerend allemaal. Ik ben 24 en mijn vriend 29 en zitten nu in ronde 8. Over 3 dsgen is mijn nod, dus spannend nu.

Maar die onzekerheid die erbij komt kijken, ppff ik word er soms gek van. Ik weer ook wel dat een jaar helemaal niet gek is, maar toch.

Ik hoop voor ons allemaal op een vruchtbaar jaar meiden!!
Jawel hoor....zojuist ongesteld geworden.....!!

Helaas...op naar de volgende ronde .

Het positieve is wel dat ik het op dag 30 ben geworden en niet ergens tussen 34-50 !!!

Dus zo te zien doet de Clomid wel wat !!

Omdat ik zelf zo door mag gaan en geen echo's meer krijg denk ik er ook over om ovulatietesten aan te schaffen.

Zat zelf op Bol.com te kijken naar de Clearblue tests .

@ Dubbetje: jij vind die testen van CB ook wel makkelijk dus.

@ Serias:Wat spannend ook voor jou zeg, hoop zo dat het bij jou niet al te lang meer gaat duren . Lijkt me heel heftig dat het de 1e keer raak was en dat het helaas ook mis ging . Ik duim voor je!
quote:stoddetje schreef op 01 januari 2014 @ 20:43:

Hi meiden,

Ook mijn vriend en ik gaan nu naar ronde 6.

Ik ben bij de HA geweest en gezegd dat ik elke maand gefrustreerder raak. Ik ben nu net weer ongesteld geworden helaas. Volgende week word ik getest op chlamydia ( we weten beiden vrijwel zeker dit niet te hebben ) en mag mijn vriend zijn zaad laten testen. Ik ben benieuwd wat hier uit komt.

Ik moet zeggen dat ik er een paar cycli bij gejokt heb om serieus genomen te worden...!

Ik dacht dit keer toch echt zwanger te zijn :(

Serieus? Misschien moet je eerst jezelf meer serieus nemen.

Ik hoop van harte dat je snel zwanger wordt, maar ik hoop ook dat je huisarts wat minder hysterisch meegaat met je paniek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven