Geld & Recht alle pijlers

Huurachterstand

02-01-2014 17:40 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb een huurachterstand bij mijn woningbouw.

Ik had al zn vermoeden dat er iets niet helemaal goed ging en heb toen meteen gebeld, zei hebben mij verteld dat alles in orde was en van de maanden de huur gewoon afgeschreven was.

Ik vroeg ze dit naar mij te emailen, en daarin werd het nogmaals bevestigd, in een overzicht en ook toen emailde ik terug of dit echt klopte en ik mij geen zorgen hoefte te maken, ik zag het namelijk niet op mn app. Dat hoefte niet want alles wat netjes afgeschreven aldus de woningbouw.

Ik had ook geen aanmaningen ontvangen helemaal niks, ik ging dus uit van hun systeem en medewerker dat alles goed zat. Heel dom want ik heb het niet verder gecontroleerd op internetbankieren zelf, ik zit daar eigenlijk sinds dat ik die app heb niet meer op. Zo dom!

Maargoed, Nu krijg ik vandaag een rekening met de achterstallige huur, ik schrik me dood het is namelijk een smak geld, valt hier juridisch iets aan te doen?

Want ik snap dat het mijn verantwoordelijkheid is, maar ik heb het 2x gevraagd aan hen, en zij bevestigde steeds dat het in orde was. Ik ga daar dan wel van uit.

Nu zeggen ze dood leuk dat er iets mis wat met hun systeem, lekker makkelijk. Heb ook geen excuses gehad of whatever.
En zorg ervoor dat je je rekening wat beter in de gaten houdt in het vervolg. Goed voornemen voor 2014!

Heb zelf meermaals meegemaakt dat er onterecht dingen werden afgeschreven, die wil je dan ook z.s.m. corrigeren / terugboeken.
quote:ladybo schreef op 02 januari 2014 @ 18:18:

Ik vind jullie reacties echt bizar!

Jullie weten helemaal niks van mijn financieel situatie af. Niet hoelang de achterstand is, helemaal niks, hoe komen jullie dan aan al die vreemde conclusies die gebaseerd zijn op ........ ?!!

Ik zal jullie dan maar niet zeggen hoe de woningbouw en JLocket reageerde voordat iedereen tegen t plafon zit.

Topic mag gesloten worden.

Als je niet betaald word je uit je huis gezet, simpel als wat

Waarom reageer je niet gewoon op wat anderen vragen? Dan is het toch logisch dat mensen zelf iets gaan invullen
quote:yasmijn schreef op 02 januari 2014 @ 18:23:

Ik wed dat dit topic straks verdwijnt ins blaue hineins.Kappen nou! Als we duits gaan praten krijg ik spontaan zin in de wintersport en ik mag pas in maart!!!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 02 januari 2014 @ 18:25:

[...]

Kappen nou! Als we duits gaan praten krijg ik spontaan zin in de wintersport en ik mag pas in maart!!! In het luchtledige dan
En ik weet best wat van je financiele situatie. Je schrikt je de tering van het bedrag dat je nu moet betalen, dus je hebt het niet ergens als restantje wat je toch niet nodig hebt liggen. Juist DAN moet het dus opvallen dat je huur niet van je rekening afgaat. Je hebt gebeld, dus je wist het, maar je was dan weer niet zo helder dat je dacht "joh, het is niet afgeschreven, laat ik het gewoon even apart houden". Had je dat WEL gedaan, had je niet zo geschrokken he.

Jullie weten helemaal niks van mijn financieel situatie af. Niet hoelang de achterstand is, helemaal niks, hoe komen jullie dan aan al die vreemde conclusies die gebaseerd zijn op ........ ?!!

Ik zal jullie dan maar niet zeggen hoe de woningbouw en JLocket reageerde voordat iedereen tegen t plafon zit.

Ik hoef ook niets te weten van jouw situatie Ik weet alleen dat na 3 maanden niet betalen van je huur je de straat op geschopt kan worden. Zonder pardon, zonder dat jij je spulletjes veilig hebt kunnen stellen. Gewoon hopla, joep doei en de mazzel.

En dat het jouw eigen verantwoordelijkheid is, om te checken of die zak met geld is overgemaakt.

Alles wat je meer krijgt is puur liefdadigheid.

Ach als het allemaal heel onschuldig was geweest en echt niet jouw schuld had je toch de achterstallig huur gewoon nog op je rekening staan?

Of heb je gewoon lekker geshopt totdat die honderden euro's op waren?
To heeft 8 maanden niet gezegd. Ik vroeg haar of het om ongeveer 2 of om 8 maanden gaat omdat dat wel een heel verschil is . Ze heeft het over een grote achterstand en stel dat het meer dan 6 maanden is moet je dat wel door hebben. 1 of 2 maanden mwah zou kunnen dat je het niet snel door hebt als je je financiën niet op orde hebt ( ik zou het overigens bij de eerste maand al door hebben want ik check het regelmatig )
.
TO, je reageert zo boos, omdat je zelf ook wel in de gaten hebt dat het ergens in jouw administratie niet goed gaat. Als je huur niet wordt afgeschreven, of welke andere vaste lasten dan ook, en je doet verder je normale uitgaven, niks geks verder, dan zou je aan het eind van de maand moeten zien dat je geld over hebt. Of je het overgehouden geld inmiddels hebt uitgegeven laat ik dan even in het midden.

Hoe dan ook, en nogmaals, om hoeveel maanden achterstand gaat het? Neem morgen direct weer contact op met de woningbouw, wel nadat je vanavond nog je online afschrijvingen hebt gecontroleerd.

Mits de woningbouw akkoord gaat, valt er onder de 3 maanden achterstand vaak nog wel wat te regelen als in termijnen betalen.

Als het meer is dan 3 maanden, loop je inderdaad het risico van uithuiszetting, plus alle kosten die dat via de kantonrechter met zich meebrengt. Alle bijkomende kosten worden nl. op jou verhaald.
wij slapen nooit.
quote:annapalona schreef op 02 januari 2014 @ 18:33:

[...]

Ach als het allemaal heel onschuldig was geweest en echt niet jouw schuld had je toch de achterstallig huur gewoon nog op je rekening staan?

Of heb je gewoon lekker geshopt totdat die honderden euro's op waren?Daar lijkt het wel op ja. En mja, wie zijn billekes brandt moet op de blaren zitten he.
Aanmaningen krijg je sowieso. Tenzij de woningbouw er dus nu wel pas achterkomt dat het niet betaald is maar dan nog vind ik het dom van jou (to ) dat je het zelf niet goed in de gaten hebt gehouden
.
quote:adorabull schreef op 02 januari 2014 @ 18:23:

Ladybo, al was je achterstand maar een maand dan hoor je dat (als je je financieen op orde hebt) nog te merken!! En ZELF overtde schrijven. De woningvouw kan zo veel vertellen, maar jij hoort te merken dat het niet wordt afgeschreven. En ja hoor, nu mag je die rekening gewoon betalen, immers, jij hebt hun 'product' afgenomen.

Maar blijkbaar is je zooi op orde hebben ouderwets. Of nee! Beter nog; moraalridderschap! En is het normaal om een achterstand te hebben. Nooit heb ik een achterstand gehad. Echt nooit! Er is wel eens iets niet afgeschreven, maar nogmaals, ik merk dat lang voor de herinnering op de mat ligtDraaf niet zo door.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Naara schreef op 02 januari 2014 @ 18:35:

[...]

Daar lijkt het wel op ja. En mja, wie zijn billekes brandt moet op de blaren zitten he.In ieder geval niet opkijken als mensen vragen hoe ze dat nou niet kan merken op een forum waar ze zelf een topic aanmaakt.
Noushi, jij noemt het 'doordraven'. Maar het is nu eenmaal ontzettend stom en ontslaat haar nergens van. Werkelijkwaar ik snap gewoon niet dat mensen hun financien niet checken en bijhouden en dan hier nog komen vragen ofze er 'juridisch' iets mee kunnen. Alsof de verantwoordelijkheid van het betalen bij de andere partij ligt. He joh! Jammer, je hebt niet afgeschreven, en dus heb ik recht op gratis of maar de helft betalen. Het is geen klein kind!!
quote:adorabull schreef op 02 januari 2014 @ 18:44:

Noushi, jij noemt het 'doordraven'. Maar het is nu eenmaal ontzettend stom en ontslaat haar nergens van. Werkelijkwaar ik snap gewoon niet dat mensen hun financien niet checken en bijhouden en dan hier nog komen vragen ofze er 'juridisch' iets mee kunnen. Alsof de verantwooedelijkheid van het betalen bij de andere partij ligt. He joh! Jammer, je hebt niet afgeschreven, en dus heb ik recht op gratis of maar de helft betalen. Het is geen klein kind!!Ze heeft wel degelijk iets gedaan en zelfs een email gekregen dat alles in orde was. Ik zou ook gerustgesteld zijn en ze daar nu flink mee om de oren slaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:adorabull schreef op 02 januari 2014 @ 18:44:

Noushi, jij noemt het 'doordraven'. Maar het is nu eenmaal ontzettend stom en ontslaat haar nergens van. Werkelijkwaar ik snap gewoon niet dat mensen hun financien niet checken en bijhouden en dan hier nog komen vragen ofze er 'juridisch' iets mee kunnen. Alsof de verantwoordelijkheid van het betalen bij de andere partij ligt. He joh! Jammer, je hebt niet afgeschreven, en dus heb ik recht op gratis of maar de helft betalen. Het is geen klein kind!!Je wilt niet weten hoeveel mensen een zooitje van hun eigen financieen maken.
TO dat je niet reageert op een vraag die je gesteld wordt, komt net zo over als de vraag die je stelt. Je steekt opnieuw je hoofd in het zand. Je wilt de opmerkingen die men maakt niet zien. Net zoals je niet wilde zien dat de afschrijvingen niet gedaan werden.

Misschien is het toch wel een beter idee als je voortaan wat vaker en grondiger je rekeningen checkt. Niet alleen om dit te voorkomen, maar ook in geval van fraude. De regelgeving van de banken is nl flink aangescherpt. Je hebt de plicht om regelmatig in te loggen. Als ze zien dat jij niet gedaan hebt en je constateert fraude laat kun je met ingang van dit jaar naar je centen fluiten.
quote:Nouschi schreef op 02 januari 2014 @ 18:46:

[...]

Ze heeft wel degelijk iets gedaan en zelfs een email gekregen dat alles in orde was. Ik zou ook gerustgesteld zijn en ze daar nu flink mee om de oren slaan.Ze had het vermoeden dat er iets niet goed ging? Waar berustte dat vermoeden dan op? Dat ze helemaal tot het einde van de maand kon blijven shoppen ofzo? Zoek dan uit of het niet is afgeschreven aan de hand van je eigen administratie!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

[...]

Ze heeft wel degelijk iets gedaan en zelfs een email gekregen dat alles in orde was. Ik zou ook gerustgesteld zijn en ze daar nu flink mee om de oren slaan.

Dat zou ik, als ik TO was, en nadat ze haar rekening nu vanavond nog nakijkt, ook wel meenemen in het gesprek, wat, morgenochtend toch hopelijk gelijk op haar actielijstje staat.

Ook al zou het bij TO niet afgeschreven zijn, hoe kan het dan dat het bij de woningbouw wel bijgeschreven staat en dat ook bevestigd is? Administratief foutje? Dat kan. Kan ook bij de bank liggen eventueel dan. Ook administratief foutje?

Het ontslaat TO natuurlijk niet van het feit om haar rekening met regelmaat te controleren.
wij slapen nooit.
Wat heb je met de minstens 200 euro gedaan die elke keer extra overbleef per maand? Als je verstandig bent geweest, zou je de huurachterstand daarmee zo in kunnen lossen.

Er staat in de huurovereenkomst dat je huur moet betalen. Niets meer en niets minder. Is niet gebeurt, dus je kan op je kop gaan staan, je hebt je niet aan jouw deel van de overeenkomst gehouden. Ben benieuwd hoe het JL daar tegenaan kijkt!

[...]

Ze heeft wel degelijk iets gedaan en zelfs een email gekregen dat alles in orde was. Ik zou ook gerustgesteld zijn en ze daar nu flink mee om de oren slaan.Een e-mail?? Je ziet toch aan je internetbankieren dat het NIET in orde is?
Ik reageer helemaal niet boos, maar vind sommige reacties echt veel te ver gaan, hoe kan je zo oordelen als je er niks van afweet. ik heb het niet over een grote huurachterstand, ik zeg een smak geld. Jullie vullen alles zelf in, dat vind ik op mijn beurt weer heel erg dom. En er dan nog vanuit gaan dat ik er serieus daar ga antwoorden, ga me echt niet verdedigen tegen over een viva vrouwtje..

Misschien heb ik het juist heel breed en hoef ik niet elke dag meerdere keren mijn rekening in de gaten te houden, of beheert iemand anders mijn financieren, of is er wat anders aan de hand. Ik zeg ook nergens dat ik niet van plan was het niet te betalen of geen geld had? Ik snap serieus niet dat jullie dan zo fel en kort door de bocht met dit soort verhalen komen... Heel typich. Overigens ben ik niet de enige huurder van hun met dit probleem, vandaar dat de woningbouw zelf met een passende oplossing kwam, omdat de fout aan hun systeem lag.

Verder mag dit topic gesloten worden.
quote:Fame schreef op 02 januari 2014 @ 18:52:

[...]

Ze had het vermoeden dat er iets niet goed ging? Waar berustte dat vermoeden dan op? Dat ze helemaal tot het einde van de maand kon blijven shoppen ofzo? Zoek dan uit of het niet is afgeschreven aan de hand van je eigen administratie!Dat vroeg ik ook al maar daar geeft ze geen antwoord op.
quote:yasmijn schreef op 02 januari 2014 @ 18:47:

[...]

Je wilt niet weten hoeveel mensen een zooitje van hun eigen financieen maken.Oh dat weet ik, maar 'veel mensen' maken het niet 'oke'.
Welke vraag? Ik zie alleen maar conclusies die getrokken worden, maar geen een serieuze vraag heb ik voorbij zien komen en ik ben volgens mij niet verplicht ala minuut te regeren, lijkt me. maar zal de forum regels wel eventjes doornemen. Mijn god zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven