Gezondheid alle pijlers

migraine met uitval

22-12-2013 13:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al van af mijn 8ste jaar migrane met uitval .

Ik heb normaal 1 keer per jaar migrane maar nu heb ik donderdag een aanval gehad en vrijdag 2 vanmorgen een aanval is gezakt nu maar erg geschrokken van hoe vaak achter elkaar nu doodmoe geleuikg was er wel iemand hier vanmorgen was overstuurd en beetje een emo ei maar even van me afschrijven wie heeft dit ook ? Ook datvje e boos of verdrietig om word ik wel kan niks mee doen ..
Ja hoor vanmiddag was het weer raak :( nu is het flink gezakt ik ga morgen bellen ik kan toch niet de kerst in hiermee?

Ik word er gestoord van is er iets wat direct helpt aanval stopt of preventief dan kan ik dat morgen de dokter vragen ook raar was niet miselijk deze reis zou het door mijn kussen komen ?
Even terugkomend op de koffie, bij mij helpt dat goed. Als ik een aanval voel aankomen en ik drink twee kopjes koffie, dan KAN dat erger voorkomen. (Ik denk in 80% van de gevallen) anders worden het echt medicijnen. Zomig.
Ja hoor het was weer raak ik wil morgen naar dr dokter stukje cake wat is imigram ? Helpt dat preventief ? Wil eigenlijk zonder aanvallen de kerst door komen
Waarschijnlijk is het bij mij gekomen door een kuur voor acnee pillen ben nu gestopt sinds gisteren met die zooi en mijn bloeddruk is te hoog gisteren bij de dokter maar moest ik even afwachten en volgende week tereug komen hoop dat het nu gaat stopen heb gisteren preventief paracstamol gepakt en kreeg gisteren rond hslf een snacht een aanval zonder auraro of uitval uiteindelijk in slaap gevallen en nu is de pijn weer weg..
Ik pak vandaag maar niks preventief
quote:grenada schreef op 22 december 2013 @ 14:13:

ik zou daar tegen weer heel blij worden van een aanval van "slechts" 4 uur........

Ik ook!

Mijn migraine duurt altijd 3 dagen, en als ik geluk heb, krijg ik het daarna meteen aan de andere zijde van mijn hoofd. Ook 3 dagen....

Ik lijd er al 30 jaar aan, met meerdere aanvallen (van 3 dagen) per maand! Soms zelfs wekelijks een aanval.

Laatste tijd gaat het beter, goede tip (bij mij scheelt het echt):

-Vitamine B-2 (400 mg per dag)

-Magnesiumtauraat (2 stuks per dag)

-Gemberwortel (2 capsules per dag)
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Mijn bloedruk is te hoog had ik vanmorgen voor tereug gemoeten maar dat ging ik niet omdat ik weer een aanval had en ik nauwelijks op mijm benen kon staan nu is de aanval weer gezakt ik ben wel gestopt met dropjez eten wegens de bloeddruk gisteren uitgeprobeerd dropje of drie gepakt en vanmorgen was het dus raak
Lekker slim om dan drop te eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tegen migraine zijn trouwens geen preventieve medicijnen

De gangbare medicijnen (Immigran, Maxalt) werken pas als je de aanval op voelt komen.

Met immigran moest ik nog steeds een aantal uren op bed liggen met Domperidon erbij, maar nu met Maxalt kan ik redelijk doorgaan met wat ik aan het doen ben.. al heb ik wel lichte uitvals verschijnselen en verlies van spraakvermogen (autorijden is dan dus ook geen optie)

Het is mij 1 x overkomen dat ik in een periode van 3 weken dagelijks een aanval had, uit eindelijk kwam dat doordat ik er niet aan toegaf, te snel mijn bed weer uit, volgende dag weer vroeg op en aan het werk. Toen ik 2 dagen thuis bleef, en heel wat uurtjes slaap had ingehaald bleven de aanvallen weg.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Bij hoge bloeddruk en migraine wordt soms een betablokker voorgeschreven, dat werkt (soms) preventief tegen aanvallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vermoeden is nog steeds dat het door de pillenkuur van de dermatoloog komt ben ik mee gestopt maar duurt tijd voor het weg is aanvallen zijn heel anders van aard vroeger was ik afgemeld hele dag nu na vier uur gaat het redelijk blijft dat het moet stopen want ook al is het maar vier uur ik kan moeilijk iedere dag vier uur plat
@ sense-1970 : ik slik wel preventieve medicatie namelijk, via de neuroloog voorgeschreven gekregen het heet candesatran en ik moet dag dagelijks slikken
Tja, hangt dat dan af van je triggers? Bij mij zijn de afgelopen 10 nog niet veel wijzer geworden over de triggers, hoge bloeddruk is het bij mij zeker niet..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Het verhaal van de triggers is ook achterhaald. Waarom zou je het ene moment prima chocolade, sinaasappels of varkensvlees kunnen eten (bijv.) en het andere moment niet.

Men denkt nu dat het feit dat je reageert op triggers waaronder voeding al een onderdeel is van de aanval.
Maandag bloeddruk meten is ook een vermoeden dat het geen echte migraine is omdat de aanvallen totaal anders zijn ik moet nog 2 weekjes doorzeten als het goed is zijn dan de stofjes van de pillenkuur uit het bloed
Ik heb sinds de pubertijd last van migraine. Eerst uitvalsverschijnselen en dan begint de hoofdpijn. Ik had verschillende medicijnen maar het hielp weinig.

Op een gegeven moment had ik het zo vaak dat ik dacht moet iets anders proberen om er vanaf te komen.

Ik ben toen bij acupunctuur terecht gekomen. Dit helpt mij erg goed. Ik heb nu nog een paar keer per jaar migraine ipv een paar keer per maand. Als ik het nu heb dan heb ik veel minder hoofdpijn dan voorheen. Doormiddel van naaldjes en een eetadvies gaat het nu goed. Bij mij was de migraine hormonaal en kreeg vaak migraine op het moment van rust na een drukke tijd.

Wanneer het eind van de migraineaanval in zicht is heb ik ook zin in chips en cola.

Sterkte voor degene die er veel last van hebben!
Bloedruk is nog wat hoog maar niet ernstig aanvallen zijn geminderd ik eet geen drop en drink geen koffie meer verder let ik goed op zouten eet geen chips of nootjes behalve dan de goede noten
Zo raar ik had een te hoge bloeddruk die is inmiddels weer gezakt naar normaal nu heb ik vanmorgen ziek gemeld met duizeligheid extreem duizelig en miselijk ik lag in bed te lezen slapen lukt niet kreeg ik ineens slecht zicht pijnstillers erin en daarna gaan ligen uur erna ineens verlaming en lichte hoofdpijn zo vreemd dit woensdag uitslag van duizeligheid die ik al tijd heb
Ik kan geen touw vastknopen aan je laatste post, maar wil je adviseren om nu de huisarts te bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven