Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Oh mattie, wat schattig. Ik heb mijn man laatst ook gevraagd: wat hoop je voor 2014. En toen zei hij dat hij hoopt dat ik werk heb, dat zijn sollicitatie goed uitwerkt en dat we onze kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.
@Wijnkonijn en matroesjka; heel lief inderdaad van jullie mannen! Wij hebben ook zoiets naar elkaar uitgesproken laatst . Dat we volgend jaar kerst misschien al de familie kunnen vertellen dat ik zwanger ben en/of de jaarwisseling met een dikke buik vieren .

Ik moet zeggen dat de hysterisch sterke rammels van de afgelopen weken weer wat zakken nu we ons aan het verdiepen zijn in onze reisplannen. Dat leidt af en vind ik toch ook wel weer erg gaaf. Tijdens kerst dacht ik even: die laatste verre reis kan me gestolen worden, ik wil NU een baby. Maar nu denk ik weer: nee, doe nou eens rustig, eerst nog fijn die vette reis en daarna verder .

Ik twijfel nu ook of het wel slim is al te beginnen met "proberen" voordat we op reis gaan. Stel het is meteen raak, dan zit ik misschien met misselijkheid (van de eerste weken/maanden van een zwangerschap) in een Chinese trein of een vliegtuig ofzo Maar aan de andere kant, hoe groot is de kans dat het meteen in de 1e of 2e maand proberen al lukt...

@tafelkleed Bedoel je dat je man stil moest zijn omdat je naar de Top2000 wilde luisteren

@chocolatechip Ik zou je wel aanraden al eerder met de pil te stoppen. Bij mij duurde het maanden voordat mijn menstruatie weer op gang kwam (ontpillen). Dan weet je natuurlijk niet of en wanneer je vruchtbaar bent. Ik hoop dat je menstruatie regelmatig wordt. Dat is bij mij helaas niet het geval, is altijd een verrassing wanneer het komt. Ik houd het nu bij hoeveel dagen er tussen menstruaties in zitten, of ik er een lijn in kan ontdekken.
Hahah lekker klef al die nieuwjaars-wensen die jullie als stel naar elkaar hebben uitgesproken!! Heerlijk

Ik heb fijne kerstdagen gehad. Lekker gegeten vooral en samen geweest met familie. Met oud en nieuw gaf ik zelf een feestje bij mij thuis en waren we met een groepje van 12 vrienden. Dansen, (kinder) vuurwerk, lekker eten: was erg gezellig. Vriend en ik hebben geen kleffe dingen naar elkaar uitgesproken: merkte net als een van jullie (wie ook alweer) dat vriend laatste tijd beetje gek werd van mijn baby-verhalen. Hij is nog niet eens klaar met zijn studie, heeft nog nooit gewerkt in een normale/fulltime baan: dus heeft erg sterk het idee: Eerst moet het echte leven nog beginnen en wil ik dat een tijdje volmaken voordat er kinderen komen. Ik begrijp het, en wil dit ook samen met hem: al werk ik al wel al een tijdje en ben dus al wat verder in het proces. Ach, rammels zijn momenteel goed vol te houden omdat bij mij ook de focus ligt op afmaken van mijn opleiding en de laatste maanden van mijn contract afmaken (motivatie is af en toe ver te zoeken hierdoor).

@ chantilly: Gaaf Londen! Was wel benieuwd waarom je nooit meer tussen kerst en oud en nieuw wil gaan: te druk?

@ mat: ik vond je verhaal paar pagina's geleden over mogen klagen top: kan me er helemaal in vinden!!

Respect voor eva; jij hebt het forum toch lekker actief gehouden deze feestdagen!

@ de rest: heb alles terug gelezen.. Mijn werkgeheugen is echter niet zo sterk dat ik op allen nog weet te reageren

Ook hier het voornemen komende weken weer actiever te zijn!
Ah, komen toch nog wat dingen bovendrijven uit t stoffige deel van mijn brein:

@ sparen: Hier ben ik de enige die momenteel geld binnen brengt. Ik verdien wel aardig, daarom wel in staat om meeste maanden iets van 200-400 euro te sparen. We hebben nu 12.000 spaargeld: maar groot deel zal opgaan aan de reis die we voor dit jaar gepland hebben. Leuk trouwens Eva dat jullie ook weggaan voor langere tijd!

Als ik en vriend na onze reis allebei werken, hopen we ook 1000 euro per maand te kunnen sparen. Buffer van 10.000 vind ik zelf ook fijn. Maar er staat voor de komende jaren (of dit jaar al?) flink wat op onze wishlist: nieuwe auto, nieuwe vaatwasser, mogelijk een droger. En ik ben mogelijk een tijdje werkloos. Dus het is geen overbodige luxe om flink wat apart te leggen in 2014.

@ meeste missen: wat j22 zei over hopen op meer structuur: dat heb ik ook. Ik ben echt een avondmens. Als het kan (vrijj of weekend) lig ik tot laat in mijn bed. Heerlijk vind ik dat, maar snoept ook vaak wat van mijn dag af. Ik vind het dan ook ontzettend fijn als ik om wat voor reden dan ook opeens wel een keer vroeg op sta in het weekend. Hoop dat er met een kindje wat meer regelmaat in mijn week komt. Tegelijk is het niet kunnen uitslapen ook datgene wat ik het meeste ga missen! Plus dat alles altijd een stukje ingewikkelder is. Al hoop ik dat ik een ontzettend flexibele mama wordt met ontzettend flexibele kinderen die ik overal mee naartoe kan nemen.
Wat heerlijk lief Mat en Wijn!

Ik heb ook in vriend's armen gezwijmeld en vooral met hem gefantaseerd over ons eigen huis en de trouwplannen, die dit jaar misschien wel een start gaan krijgen ( als in verloven en sparen).

@ Het meeste missen als ouder zijnde, ik denk tijd en ruimte voor mezelf. Als ik de ervaringsdeskundigen in mijn omegving mag geloven word je de eerste periode echt 'geleefd'. Gezien het feit dat ik heel erg op mijn eigen plek, rust en privacy gesteld bent, zal dat best een omschakeling zijn. Maar goed, mijjn moeder heeft hetzelfde en ook zij heeft 3 kinderen gekregen en heeft het prima gered.

@ Flora, ja, het was gewoon te druk. We wisten van tevoren dat het de drukste periode zou zijn in London, maar op deze totale gekte in de winkels en voor de toeristische attracties hadden we niet gerekend. Als je niet claustrofobisch zou zijn, dan werd je het daar wel op Picadilly Circus. Mar goed, het is en blijft mijn favoriete stad en volgend jaar gaan vriend en ik er naar toe. Eerst 3 weken Groot Brittannie en daarna een paar dagen London. Heerlijk!
@flora26 Tja, ik had de afgelopen tijd juist veel tijd over . Voor veel mensen is december druk geloof ik, maar voor mij helemaal niet.

Als ik te veel post en het irritant wordt, moeten jullie het zeggen he...
Ben je mal, forum en topic zijn er toch juist om te posten! Lekker doen zou ik zeggen.

Had jij ook vakantie eva? Of werk jij op het moment niet..ik ben het even kwijt.

@ Londen: ben er een keer geweest in oktober: erg van genoten. Maar lang niet genoeg gehand aan de 4 dagen dat ik er was. Wil zeker nog een keer terug. Goed om te weten dat met kerst niet zo'n succes is
Hoi! Ook wij hebben met oud- en nieuw en in de kerstvakantie tegen elkaar gezegd dat het goed kan dat ik bij de volgende kerst zwanger ben. En misschien ook wel getrouwd Maar nog even zien hoe we alles willen plannen, want eigenlijk willen we dus trouwen, een verre reis en voor een kindje gaan.. wellicht stellen we 1 van die 3 toch uit tot later. And again: eerst een nieuwe baan voor mij, dan kijken we verder. Wel ga ik vanaf nu ook al meer door de weeks bij hem wonen, zodat we wat meer samenwoonervaring opbouwen.

@wat_missen: Denk ook dat ik tijd voor mezelf zou missen. Had gister een vriend op bezoek die dat ook miste, en nou gaat zijn dochtertje op zijn papadag naar de creche. Vond ik wel een beetje apart dan weer. Ze gaat maar 1 dag naar de creche trouwens, andere dagen is zijn vrouw wel thuis ook.

@weekend: jullie nog leuke plannen? Ik ga zo naar een vakantiebeurs waar ik als vrijwilliger aan het werk ben. Kan ik ook meteen even langs bij andere reisorganisaties voor info onze verre-reis-bestemming.
@flora Ik heb gelukkig wel werk ja, maar ik had vakantie en sowieso is het in december altijd rustig dus dan kan ik ook onder werktijd forummen (oeps, betrapt).

@ukkie Trouwen, verre reis & zwanger worden in 1 jaar tijd is inderdaad best veel maar goed, als het zo loopt?!? Veel plezier met samenwoonervaring opbouwen :P.

Leuk zo'n vakantiebeurs! Heb je leuke ideeën opgedaan voor een reis voor jezelf?

Hmm die vriend van je die zijn kind naar de crèche brengt op zijn papadag, dat vind ik ook wel een beetje apart. Eén dag per week wil je toch wel volledig aan je kindje besteden? (De andere dagen is zijn vrouw er ook lees is.) En die vrouw dan, heeft die nooit eens tijd voor zichzelf nodig? Klinkt niet helemaal eerlijk...

Man en ik hebben al eens besproken hoe wij het zouden willen doen met parttime werken als er een kind komt. Ieder 4 dagen lijkt ons ideaal. Jullie daar al ideeën over?
@Eva: hier willen we het liefst beide 24 uur gaan werken. Alles kan prima betaald worden en zo hoeven we (als het een beetje goed geregeld kan worden met wie wanneer werkt) geen kinderopvang o.i.d. te regelen . Wanneer mijn man zijn droombaan zou krijgen zou hij wel meer uren werken, maar dat zou hij grotendeels zelf in kunnen delen. Dan zou hij om mijn werkuren heen kunnen werken.
@Nieuwjaar, Hier niets speciaals gezegd tegen elkaar. Wel zei vriend ergens die dagen dat ik een moeilijke ben voor cadeautjes, omdat ik eigenlijk al gauw tevreden ben met wat ik heb. Behalve een baby zei ie .

@Opvang: Ik wil graag thuis blijven zolang de kindjes klein zijn (hier gaan ze wel al met 2.5 naar school). Ik wil graag ook een tweede (thuis)studie doen. En misschien kan ik op interimbasis gaan werken enkele dagen als vriend thuis is voor de kindjes.

Sowieso is opvang hier moeilijk omdat vriend compleet onregelmatig werkt.

@Matt: Wanneer is nu eigenlijk de planning voor jullie om ervoor te gaan?

@Hier: opa is thuis gelukkig sinds gisteren, moet wel chemo nemen (pillen), maar dat mag gelukkig thuis.
@praten/ voornemens 2014, jullie hebben leuke dingen besproken met man/vriend :-) ik hoop ook dat al onze samenwoon/trouw en babywensen uit mogen komen dit jaar!

Ik had een heel verhaal getypt maar werd te lang.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik heb met vriend gepraat. Hij is er echt nog niet mee bezig met wanneer we willen proberen kinderen te krijgen. Maar hij heeft wel gezegd dat het niet erg is als ik nu zwanger zou worden omdat we alles voor elkaar hebben. En toen ik voorstelde om inderdaad het najaar van 2014 te beginnen zei hij: dan pas?

Dus lekker verwarrend weer.. Mannen.. We houden het gewoon op dit najaar :-)

@Flora, vervelend dat je vriend op een 'ander niveau' zit dan jij qua toe zijn aan kinderen omdat hij nog studeert. Maar wie weet als hij eenmaal aan het werk is :-)

@eva, juist gezellig dat jij het topic een beetje actief hebt gehouden :-) schrijf zoveel je wilt!

@Chantilly, super leuk Londen lijkt me! Alleen wel een beetje druk zo rond de kerst.

@missen aan een kinderloos leven, denk de slaap en de tijd voor mezelf.
@ sealight: zo heb ik er nog niet tegenaan gekeken.. Ik hoop het! Zou best eens kunnen dat vriend dan na een half jaartje zoiets heeft van: waarom niet. We zullen het gaan meemaken!

Wauw dat jouw vriend dat zei zeg he! En jij maar denken dat jullie ook niet op hetzelfde niveau zaten,toch? Spannend!

@ eva; hahaha nou fijn dat je werk hebt EN kan forummen op t werk toch

@ ukkie: hoge doelen stellen: why not. Klinkt niet alsof je ontroostbaar gaat zijn als alle 3 niet lukt. Hebben jullie al bepaalde gebieden waar jullie aan denken voor jullie reis? Wij neigen nu naar meer Noord-Amerika, misschien Canada. (eerst zuid-amerika).

@ Paddle: fijn dat je opa naar huis mag. Heb de rest van het verhaal denk ik gemist..Sterkte in elk geval

@ werk-ideaal: ik werk nu 36 uur. Ik zou met een kindje ideaal gezien 24 uur gaan werken. Mijn vriend werkt nog niet, maar is wel gewend stages ed. van 42 (of meer) uur te werken. Hij wil graag fulltime (40 uur ongeveer) werken. Altijd nog afwachten hoe het zal zijn als er eenmaal een kleintje is. Maar denk dat we hoe dan ook wel wat opvang moeten gaan regelen. Ik hoop dit binnen de familie kunnen oplossen, of een gastouder aan huis te vinden. We zullen zien. Mijn zus woont bij ons in de straat en heeft volgens mij ook sinds kort lichtelijke rammels..dus misschien valt er iets met haar te combineren. O dat lijkt me echt zo gaaf als dat leuk uit zou komen!
@werk. Ik wil het liefst 32 uur werken(met en zonder kind trouwens). Vriend eigenlijk ook maar het zou ivm een aantal dingen en sec. Arbeidsvoorwaarden maar net kunnen zijn dat minder werken zoveel geld gaat schelen dat het gewoon te zonde is. Dus dat moeten we nog even zien.

@paddle. Nou ergens nadat ik een baan heb. Ik ga in maart/april beginnen met zoeken. Maar het zou ook zomaar wat langer kunnen gaan duren. We hopen iig heel hard dat er voor 2014 een zwangerschap in zit.
Vriend werkt nu gemiddeld tussen de 40 en 45 uur per week.
Hoi dames,

Beter laat dan nooit; gelukkig nieuw jaar!

Ik zal binnenkort weer wat meer aanwezig zijn.

X
Paddle fijn dat je opa weer thuis is! Hopelijk wordt hij niet te ziek van de chemo pillen.

Flora, ja je vriend hoeft tenslotte niet met verlof. Dus voor hem zijn de consequenties niet zo groot qua werk. Maar is even afwachten dus.

Ja ben verbaasd over hoe mijn vriend reageerde.

Ben trouwens wel erg aan het nadenken over wat andere mensen zouden zeggen als ik zwanger zou zijn. Op m'n werk vooral, zouden ze me niet te jong vinden of het vervelend vinden want dan moet er vervang geregeld worden etc. Maar ja dat kunnen ze verwachten als je een jong iemand aanneemt.

@werk, Ik werk nu tussen de 24 en 35 uur per week. Vriend werkt 40 uur per week. We willen het zo houden als we kinderen hebben.
@paddle Fijn dat je opa thuis is. Wel heftig, chemo :(. Sterkte ermee voor je familie.

@uren werken/opvang Wij moeten het eerst maar eens allemaal uitrekenen, wat betaalbaar is, qua parttime werken en kinderopvang. Dat doe ik uiteraard pas als daar reden voor is . Geen opvang zal waarschijnlijk niet realistisch zijn hier.

@sealight Haha die man van jou . Inderdaad niet heel duidelijk, maar wel positief dat jullie er over praten en dat hij er niet negatief tegenover staat, een baby op redelijk korte termijn! Waarschijnlijk is hij er ook zo 1 die tijd nodig heeft om aan het idee te wennen?

@flora Tja, het is natuurlijk eigenlijk not done, forummen op het werk. Laat het mijn baas niet horen he! Maar soms is het gewoon heel rustig op kantoor en dan kan ik de verleiding niet weerstaan...

Joh daar moet je je niet druk over maken hoor, hoe ze op je werk zullen reageren als je zwanger zou zijn. Die kans zit er gewoon in he.

Oh mooi, Noord-Amerika of Canada. Ik kan je persoonlijk de westkust van de US aanbevelen, vonden wij heel mooi .

@Ephina Nog steeds zo druk?
Westkust van VS: ik zal het met vriend bespreken! Al eerder ook van jullie tips gehad geloof ik. Meer tips zijn altijd welkom Ik schrijf alles op en als ik in maart/april de route ga plannen, dan pak ik al mijn aantekeningen erbij.

@ sealight: met eva eens: laat je vooral niet leiden door wat andere mensen denken. Dan kan je nooit een stap in het leven maken, want iedereen denkt overal altijd wel iets over.... Maar snap je gevoel wel. Ik weet niet of het zo uit zal komen, maar wellicht ga ik wel zwanger zijn als ik pas net een vaste baan heb of iets dergelijks. Daar denk ik dan ook weleens over: zouden ze dan balen? Maja echte onzin eigenlijk, het hoort bij het leven kindjes krijgen! Leeftijd: is maar een getal en ik vind dat je een prachtige leeftijd hebt om mama te worden. We hebben het er vaker over: omstandigheden (financieel, emotioneel, relatie-technisch) zijn veel belangrijker dan hoe oud je bent.

Jij ook nog een gelukkig nieuwjaar ephina!

Ik moet morgen weer aan de bak op werk. Omgevlogen mijn vakantie!
Trouwens Mat, wat bedoel je precies met dat het voordeliger kan zijn om minder te werken? Met bepaalde belastingboxen waar je dan in terecht komt? Hhm goeie om TZT bij stil te staan!

Er waren meer mensen die vakantie hebben gehad. Hoe is het geweest? Hoppala bijvoorbeeld?
Flora, bij ons kan het juist dubbel nadelig uitpakken om minder te werken. O.a. ivm prive gebruik auto van de zaak wat dan weg zou kunnen vallen. Dat scheelt nogal wat in een maand
Dus dan zou het inkomen achteruit gaan EN de vaste lasten nog extra omhoog.
Maar soms is minder werken trouwens ook (relatief) best voordelig.
Ohw dan had ik het verkeerd gelezen.. auto vd zaak hebben wij niet. Dat scheelt. Maar in elk geval voordat ik/we keuzes gaan maken wat betreft aantal uren werken: goed uit gaan rekenen wat handig is
Ik vind minder werken vooral voordelig omdat je dan minder opvang hoeft te betalen én omdat je dan meer van je kind meemaakt ;) Liefst zou ik eerste jaren helemaal thuis blijven, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat dat financieel wel haalbaar maar niet handig is (dan moeten we alsnog met weinig geld rond komen, terwijl we daarom juist besloten hebben niet nu te beginnen maar pas als manlief of ik en liever allebei meer zekerheid qua werk heb). Mijn man werkt nu 48 uur per week voor het wettelijke minimumloon voor 40 uren per week. Echt belachelijk. Maar goed, meer gaan ze hem echt niet betalen en dreigen met ontslag heeft weinig zin want hij heeft geen opleiding, dus een andere baan zoeken is redelijk lastig.. Wel jammer hoor dat hij geen opleiding heeft, als ik hem toen al kende had hij een flinke schop onder zijn kont gekregen om zijn opleiding af te maken..

Hier ook vakantie gehad, maar door familiecrisis was het iets minder een lekkere vakantie dan gehoopt. Nu gelukkig mijn scriptie (zo noem ik het voor het gemak maar even) zo goed als af (op een paar puntjes op de i na), dus heel druk ga ik het niet meer krijgen denk ik met mijn studie. Heerlijk. Nu druk solliciteren dus en daar meer mijn aandacht op vestigen.

@Paddle: sterkte met je opa. Wel fijn dat hij nu weer thuis is.

@Sealight: wat leuk dat je vriend dat zei! Klinkt erg hoopvol!

@werkgever/zwanger: ik vind ook dat ze daar bij jonge vrouwen op kunnen rekenen als ze ze aannemen. Je bent vruchtbaar en als het niet in de planning ligt dan kan een ongeluk nog steeds in een klein hoekje zitten. :P Ik ga me om een eventuele werkgever niet druk maken.

@eva: leuk dat je zoveel kletst, helemaal niet vervelend. Ik merk dat het er bij mij snel bij inschiet. Lees wel veel mee, maar dan heb ik weer even geen zin om te typen of zo. Ben best een luilak soms..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven