Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ik zal je mijn route van de vorige keer even doorgeven. We wilden ook niet al teveel gedoe en het was heel makkelijk te doen.

We kwamen aan in BKK. Daar zijn we 2 nachten gebleven (hotel Baan Chart, net om de hoek bij de drukte van Khao San RD)

Vanuit BKK zijn we met de bust naar Kanchanaburi gegaan (200 bath p.p, duurde 2 uur) Hotel Noble Night op de River Kwai. .

Daar hebben we de Erawan Falls gedaan en Hell Fire Pass en dat soort dingen.

In Kanchanaburi hebben we vliegtickets gekocht naar Krabi. Met een minivan naar het binnenlandse vliegveld van BKK.

In Krabi zijn we 2 nachten gebleven. Naam hotel weet ik niet meer.

Vanuit Krabi zijn we naar Railey gegaan, per boot. 3 nachten in Railey Resort and Spa (was heerlijk daar).

Daar op het strand een boot geboekt naar Koh Lanta (Relax Bay Resort) Daar wilden we ook een dag of 3, 4 zijn. Maar dat was zo fijn dat we daar een week zijn gebleven. Nog even naar Koh Phi Phi gegaan, maar daar zijn we gillend weggaan, mij te druk. Ik was er al eerder geweest, voor de tsunami, en toen was het nog rustig. Dat is niet meer.

Dus lekker op Lanta gebleven.

Vanuit Koh Lanta weer terug naar vliegveld Krabi. Vandaar weer naar BKK gevlogen en daar nog 2 nachten gebleven in hotel I Residence, een andere wijk dan Khao San Rd.

En dit was allemaal zeer relaxt. En aankomende vakantie willen we nog relaxter.

In mijn jonge jaren heb ik het wilder gedaan. Dat doe ik niet meer

En nu is het plan: vliegen van BKK naar Koh Samui en vandaar uit naar Koh Phangang en Koh Tao.(en andersom weer terug)

Ik wil accomodaties met witte privéstrandjes en veel hangmatten. En dat lukt je overal op de eilandjes.
Leuke route Yasmijn! Ik ga de plaatsen die ik nog niet ken even opzoeken.
quote:Flashy schreef op 05 januari 2014 @ 12:25:

Ik dacht dat Chang Mai erg mooi was?

Als ik die rondreis dingen zie dan ga je ook kris kras door het land toch? Op zich vinden wij Lloret wel gezellig dus dacht dat Pattaya misschien ook leuk was.

Ik dacht eraan om meteen een vlucht naar Chang Mai te nemen en van daaruit wel te zien en de eindigen op een resort/resorts ergens waar het leuk relaxen is. Ik denk dat we drie weken kunnen gaan, misschien vier? Ik ga uit van drie weken.

Dat verandert de zaak. Dan wil jij hele andere dingen.

Neemt niet weg dat Pattaya nog steeds afschuwelijk is. Dat kan iedereen hier beamen.
Kijk nou eens niet naar de georganiseerde rondreizen. Je gaat idd kriskras op topsnelheid als een kudde aangedreven schapen door het land, en overal erg kort en geen tijd voor wat dan ook.

Echt, dat is niet leuk!

Je kunt in 3 weken niet heel Thailand doen, je moet keuzes maken.

Ik ga volgende maand voor de 7de keer ofzo en ik denk dat ik nog geen tiende van het land heb gezien.
quote:yasmijn schreef op 05 januari 2014 @ 12:29:

[...]

Dat verandert de zaak. Dan wil jij hele andere dingen.

Neemt niet weg dat Pattaya nog steeds afschuwelijk is. Dat kan iedereen hier beamen.Ik bedoelde gezellig qua levendigheid. Wij gaan absoluut niet de discotheken langs enz. Maar meer van er is een beetje reuring eea te doen. Als ik me ook goed vermaak in een Turks resort bijvoorbeeld dus het is niet zo dat ik perse reuring wil.
quote:yasmijn schreef op 05 januari 2014 @ 12:36:

Kijk nou eens niet naar de georganiseerde rondreizen. Je gaat idd kriskras op topsnelheid als een kudde aangedreven schapen door het land, en overal erg kort en geen tijd voor wat dan ook.

Echt, dat is niet leuk!

Je kunt in 3 weken niet heel Thailand doen, je moet keuzes maken.

Ik ga volgende week voor de 7de keer ofzo en ik denk dat ik nog geen tiende van het land heb gezien.Ik vind die groepsreizen veel te druk. Vandaar dat ik Chang Mai in mijn hoofd had om vervolgens naar een chill plek te gaan. Maar ik ben jou route nu aan het bekijken :-)
Het is overal gezellig en levendig. Zelfs kleine eilandjes hebben een uitgaanscentrum met barretjes en dergelijke.
En ladyboys
Als je LLoret leuk vindt kan je in Thailand wel naar Krabi,de meeste Thailandgangers hier vinden het bijna net zo erg als Pattaya maar man en ik hebben het er heerlijk gehad. (mede door de gastvrijheid van de Thaise eigenaresse en haar Britse man van het guesthouse waar we verbleven denk ik. En haar lekkere eten ) Wij zaten niet bij Ao nang maar Nopparat thara beach daar was het wat rustiger.

Wij zijn daar een dikke week gebleven en hebben daar een paar boottochten gedaan oa naar Phi Phi en een keer met de eigenaar van de guesthouse en zijn op een olifant gaan zitten(heb ik echt spijt van!) vond het veel leuker om te zien hoe die olifant zich in een rivier ging baden dan om erop te zitten.En met een bootje een dagje naar Railey. En verder vooral heerlijk gegeten

Ayyutaya hebben wij met een dagtocht vanuit Bangkok gedaan,was goed te doen. Waren met een Chinees meisje de enige 3 en een nogal lachwekkende gids maar was een leuke dag.

River Kwai met Floating market en Hell fire pass en Erawan hebben wij met een 3-daags toertje gedaan. Koffers hadden we in hotel in BKK gelaten en zijn toen weer een nacht terug gegaan en de dag erna met trein naar het zuiden.

Je kan beter naar Phuket gaan dan naar Pattaya denk ik al heb ik van Phuket buiten haven en vliegveld niet meer gezien maar Pattaya heeft echt een slechte naam.
Flashy, het geeft verder niks, maar ik denk dat je een ander beeld hebt van vakantie in Thailand. Je man houdt niet van het eten, 1 tempel vindt je wel genoeg en een jungletocht zit ook al niet in de planning. Is het dan niet veel te duur om helemaal naar Thailand af te reizen als al jullie wensen vervuld worden in Europa of Turkije?
Haha daar zijn we niet in geïnteresseerd.... in die ladyboys

Ik ga alles nog eens rustig bekijken. Als we minder reizen is het ook goedkoper natuurlijk.
Je moet het niet doen, omdat iedereen het doet hè?
quote:kaar schreef op 05 januari 2014 @ 12:42:

Flashy, het geeft verder niks, maar ik denk dat je een ander beeld hebt van vakantie in Thailand. Je man houdt niet van het eten, 1 tempel vindt je wel genoeg en een jungletocht zit ook al niet in de planning. Is het dan niet veel te duur om helemaal naar Thailand af te reizen als al jullie wensen vervuld worden in Europa of Turkije?Dat dus. Iets zegt mij dat jullie de types niet zijn voor Azie.
En de ladyboys kun je niet ontlopen. En bij de meesten zie je het niet eens. Je kunt het zien aan de enkels
quote:yasmijn schreef op 05 januari 2014 @ 12:44:

[...]

Dat dus. Iets zegt mij dat jullie de types niet zijn voor Azie.Mij ook. Maar misschien vinden ze het helemaal geweldig.
quote:kaar schreef op 05 januari 2014 @ 12:42:

Flashy, het geeft verder niks, maar ik denk dat je een ander beeld hebt van vakantie in Thailand. Je man houdt niet van het eten, 1 tempel vindt je wel genoeg en een jungletocht zit ook al niet in de planning. Is het dan niet veel te duur om helemaal naar Thailand af te reizen als al jullie wensen vervuld worden in Europa of Turkije?Wij willen graag buiten Europa(willen daarna proberen om een kindje te krijgen, als dat ons gegeven is), Curacao en de VS zijn te duur voor ons. Het lijkt mij leuk om eea te zien (zoals Bangkok en misschien Chang Mai) met lekker chillen in een resort. Een combinatie van rondreizen/dingen zien en relaxen dus. Volgens mij moet dat in Thailand wel lukken. Zo`n olifantenpark lijkt mij ook leuk maar slapen in de jungle niet.
Dan moeten ze wel een houding hebben van go with the flow. Want juist dat is daar zo fijn. Je kunt een planning hebben en die loopt dan heel anders.

En dat heeft Flashy denk ik niet.

En als je een man hebt die niet van Thai food houdt, wordt het wel erg ingewikkeld.

Misschien is Aruba ofzo meer wat voor jullie.
Ik ben nu ongeveer 10 a 15 keer in Thailand en omgeving geweest en ik heb het erg zien veranderen. Toch ga ik telkens weer terug, maar wel op eigen gelegenheid en een beetje buiten de gebaande paden.

Als je toch echt graag wil, ga dan toch richting Phuket (kata of Karon) of Samui (lamai of Chaweng). Daar heb je ook pizza, pasta, biefstuk, kip, Mexicaans, shoarma, etc. Veel levendigheid op straat. Maar neem dan gewoon een pakketreis bij 333travel of BM air. Zijn trouwens hartstikke informatieve websites.
Overigens ik weet niet of mijn man niet van Thais eten houd (gaan we uitproberen binnenkort) maar hij kan niet tegen peper.
Als eerste moet je dan dat gevoel van: ik moet alles in mijn hoofd hebben en het liefst boeken vanuit Nederland, uit je hoofd laten.

Concentreer je op vliegen naar BKK, daar een paar dagen blijven en dan zie je het wel.

En in jullie geval zou ik ook noord én zuid niet doen.

Je wilt relaxen in een resortje. Hou het dan op het zuiden.
Mij lijkt dat streetfood wel heel erg lekker trouwens.

Als we gaan dan boek ik alleen een ticket en hotel voor Bangkok, weet niet of man dat ook zo ziet . We gaan toch niet in een hoogseizoen dus dat moet wel lukken.
quote:kaar schreef op 05 januari 2014 @ 12:50:

Ik ben nu ongeveer 10 a 15 keer in Thailand en omgeving geweest en ik heb het erg zien veranderen. Toch ga ik telkens weer terug, maar wel op eigen gelegenheid en een beetje buiten de gebaande paden.

Als je toch echt graag wil, ga dan toch richting Phuket (kata of Karon) of Samui (lamai of Chaweng). Daar heb je ook pizza, pasta, biefstuk, kip, Mexicaans, shoarma, etc. Veel levendigheid op straat. Maar neem dan gewoon een pakketreis bij 333travel of BM air. Zijn trouwens hartstikke informatieve websites.Dat lijkt mij voor hun zeker beter.
quote:Flashy schreef op 05 januari 2014 @ 12:50:

Overigens ik weet niet of mijn man niet van Thais eten houd (gaan we uitproberen binnenkort) maar hij kan niet tegen peper.Thais hier is heel anders dan Thais daar
quote:yasmijn schreef op 05 januari 2014 @ 12:51:

Als eerste moet je dan dat gevoel van: ik moet alles in mijn hoofd hebben en het liefst boeken vanuit Nederland, uit je hoofd laten.

Concentreer je op vliegen naar BKK, daar een paar dagen blijven en dan zie je het wel.

En in jullie geval zou ik ook noord én zuid niet doen.

Je wilt relaxen in een resortje. Hou het dan op het zuiden.Noord en Zuid is misschien teveel van het goede, ik zal heel eerlijk zeggen dat ik alleen op de kaart gekeken heb en niet naar de echte afstanden. Ik dacht vliegen naar en van Chang Mai en daar in de omgeving nog wat zien maar dat is misschien idd dan te krap qua tijd.
Kaar, heb je je ticket al geboekt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven