Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Welkom Smile en member,

Lees en schrijf lekker mee en leg je vragen hier neer. Er komt vanzelf een antwoord!
Ik zag op de site van Rijnstate dat er inderdaad een wachtlijst is van sowieso een jaar, dus misschien is het een optie om me alvast in te schrijven. Ik denk ook dat 3 dagen werken lastig gaat worden, maar persoonlijk zou ik het teveel vinden om een kindje 4 dagen ergens anders naartoe te brengen. Moet nog veel gaan uitzoeken.

Ik heb met mijn 34 jaar nog wel de kans om een man te vinden en op een natuurlijke manier zwanger te worden, maar eerlijk gezegd heb ik die hoop verloren. Ik heb een slopende tijd ervaren met in mijn ogen de ware. Ik weet niet of ik hier overheen zal komen en ooit nog verliefd zal worden op een ander. Klinkt dramatisch allemaal, maar het heeft ontzettend veel met me gedaan. Ik zou het denk ik erger vinden om nooit te mogen ervaren hoe het is om moeder te zijn, dan alleen te blijven, al is dat ook niet echt wat ik uiteindelijk wil. Moeilijk allemaal. Ik las op de site ook iets over psychologische tests. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar hoe hebben jullie dat ervaren?
pff wachten duurt inderdaad lang: vanochtend van Amc gehoord dat ik nr 168 op de wachtlijst ben.. 6 per week, dus zeker niet eerder dan in juni de intake ;-( Had ik zelf ook ongeveer bedacht, maar stiekem hoop je dan toch dat het sneller gaat! Nou ja, het is niet anders. Het wordt een jaar dat toch in het teken staat van de kinderwens en wachten!
when nothing goes right, go left!
hoi Member,

Ik zou je zeker inschrijven!! Ik zou willen dat ik dat iets eerder had gedaan....
Als het wachten uiteindelijk maar beloond wordt smile1975.

Ik moet de financiele kant nog uitzoeken, want als dat niet lukt kan het helemaal niet doorgaan. Alvast inschrijven moet kunnen, wanneer het niet mogelijk is, kan ik daar gewoon weer van af zien lijkt me.
Member, die psychologische tests zijn meer om te kijken of je beseft wat er komt kijken om een kindje alleen op te voeden. Wat zijn de valkuilen, heb je bv een vangnet om je heen zodat je afentoe wat hulp kunt vragen bij bv ziekte etc.

En ook word er gesproken over hoe en wanneer je een kindje evt gaat vertellen dat het van een donor afkomt..

Stelt op zich niks voor, zeker niet als je hier voor jezelf ook al wat over nagedacht hebt.

En zou het bv niks zijn de ene week 3 dagen werken en de andere week 4?
daar hou ik me ook aan vast member! En inderdaad, gewoon inschrijven vast, daarmee verplicht je je helemaal tot niets nog hoor! En als het straks om wat voor reden nog niet zou kunnen, dan kun je ook altijd nog vragen om uitstel lijkt me.
zijn er hier op het forum ook alleenstaande moeders (to be) die in Amsterdam wonen?

Euh.. dat had ik al gevraagd zag ik
Ik weet dat als je echt een kindje wil, je daarvoor een hoop moet doen/laten. Ik heb altijd gedacht dat als ik moeder zou worden, ik maar 2 dagen, max 3 dagen zou gaan werken. Ik ben misschien wat ouderwets daarin, maar ik vind dat een kind thuis hoort te zijn en zou me misschien schuldig gaan voelen als ik het steeds weg moet brengen,
Ja ik Smile!
Waar zit de any-key?
Aha, good to know! Ben je weer een beetje aan het opkrabbelen?
Nou nee. Eigenlijk niet. Daar waar zaterdag en zondag de shock overheerste, is er nu verdriet en leegte. Het zwanger zijn, voelde zo warm en goed.
Waar zit de any-key?
hoeft ook helemaal niet! gewoon alle gevoelens eruit laten komen die er zitten. Weet niet veel van je voorgeschiedenis, maar begrijp dat je meer dan aan de beurt zou moeten zijn om mama te worden en dan is het gewoon heel erg verdrietig als je er zo dichtbij bent en het gaat toch mis lijkt me. Heb je lieve mensen om je heen waar je terecht kunt?
Houston..

ik snap je verdriet. Kan ik iets voor je doen? Vind het zo jammer voor je!

Ik heb net een mooi tentje op de albert cuip markt ontdekt, waar we kunnen lunchen als je wilt om te kletsen!

Mevrouwr, wat een lief aanbod. Leuk. En ook fijn voor afleiding. Maar is het voor jou miet een beetje ver?
Waar zit de any-key?
Hier ook een Amsterdamse! Ingeschreven bij KIDcentrum A'dam en UMC vanaf oktober '13.
leuk Sammie! ook zo ongeduldig
Voor jou, Houston.

Meer kan ik helaas niet voor je doen.. geen Amsterdamse hier
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nouhhh Smile, ik ben de ene dag ontzettend blij met de wachtlijst terwijl ik de andere dag niet kan wachten! Het wisselt nogal, vind het vooral heel eng. Ik ken geen mensen in dezelfde situatie dus ben erg blij met het forum!
ik herken het helemaal hoor Sammie. Daarom inderdaad heel fijn dat dit forum er is. Er zijn heel veel lieve mensen in mijn omgeving die er echt voor me zijn, maar ja, die voelen inderdaad toch niet precies wat is het om deze beslissing te nemen.

Ben jij er al uit, of gebruik je de wachttijd nog om te beslissen? Zo begon ik nl ook, maar inmiddels heb ik de beslissing wel genomen, ik ga het doen, ook al is het af en toe doodeng om dat te zeggen!
Heb je wel steun uit je omgeving Houston?
Hallo allemaal,

Ook ik heb met jullie mee gelezen en wil graag meeschrijven.

Ik ben 35 en heb me begin december '13 ingeschreven bij KCA en ga 21-1 naar de info middag bij MCK, omdat mijn gevoel toch naar de Deense donoren uit gaat.

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met zwanger worden in combinatie met schildkliermedicatie?
Ik ben er eigenlijk al wel uit Smile, en gebruik de wachttijd om aan het idee te wennen
Welkom alle nieuwe dames!!
Houston,

Ik heb het er graag voor over! En ach.. met muziek onderweg gaat de tijd best snel.. tenzij je af wil spreken om 9.00.. hahah dat kan ik niet aan!

Maar als je wil, vind ik het zelf ook heel gezellig hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven