Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
donderdag 9 januari 2014 om 23:02
Member, ik snap dat je graag eea duidelijk wil hebben, je kunt eens op de site van het Nibud kijken wat daar voor richtlijnen op staan.
Verder, wil je borstvoeding geven of flesvoeding de eerste 6 maanden? dat scheelt al enorm, daarna gaan ze al gauw met de pot mee eten, pureer jezelf of olvarit?
Luiers ik dacht in begin 8 min per dag, die van het kruidvat hoor ik hele goede verhalen en heel voordelig.
Maar bedenk dat zelfs in de bijstand kinderen geboren worden en dat lukt ook.
Misschien zul je een ochtend of dag meer moeten werken als je graag gewild had, maar zoals ik eerder zei hier: Voor elk praktisch probleem is er ook een oplossing!
Verder, wil je borstvoeding geven of flesvoeding de eerste 6 maanden? dat scheelt al enorm, daarna gaan ze al gauw met de pot mee eten, pureer jezelf of olvarit?
Luiers ik dacht in begin 8 min per dag, die van het kruidvat hoor ik hele goede verhalen en heel voordelig.
Maar bedenk dat zelfs in de bijstand kinderen geboren worden en dat lukt ook.
Misschien zul je een ochtend of dag meer moeten werken als je graag gewild had, maar zoals ik eerder zei hier: Voor elk praktisch probleem is er ook een oplossing!
donderdag 9 januari 2014 om 23:10
vrijdag 10 januari 2014 om 11:28
Tessado dank je wel voor de info en de tips! Zijn zeker nuttig! Qua toeslagen verbaasde mij het ook wat je nog krijgt.
Ik hoop ook 28 uur te gaan werken, 3 om 4 dagen. Ik heb idd met de toeslagen site gekeken wat ik dan per maand over hou en probeer me nu al aan dat bedrag te houden. Misschien een tip voor jou member?
Spannend mevrouwr! Mag ik vragen waar het vanaf hangt of je binnen 14 dagen kan beginnen?
Wat ik me afvraag.. Wat zeggen jullie op je werkt als je op een werkdag naar het ziekenhuis moet? Zijn jullie open daarover naar je werkgever?
Ik hoop ook 28 uur te gaan werken, 3 om 4 dagen. Ik heb idd met de toeslagen site gekeken wat ik dan per maand over hou en probeer me nu al aan dat bedrag te houden. Misschien een tip voor jou member?
Spannend mevrouwr! Mag ik vragen waar het vanaf hangt of je binnen 14 dagen kan beginnen?
Wat ik me afvraag.. Wat zeggen jullie op je werkt als je op een werkdag naar het ziekenhuis moet? Zijn jullie open daarover naar je werkgever?
vrijdag 10 januari 2014 om 11:38
kipje,
Ik ben al 1.5jr bezig, maar heb wegens ziekte o.a. 8 maanden moeten overslaan, vandaar dat ik donderdag nu een heropstartgesprek heb, ik verwacht dan in die week cyclusstart, en hopelijk geeft de arts mij toestemming om gelijk te beginnen dan.
Ik krijg zelf eerst 2 echo's om eisprong te bepalen, dit op dag 8 en dag 10, dit mag na overleg met GG wel bij mijn eigen gyn, zodat ik nu maar 10 weg ben ipv de hele dag, GG is voor mij nl 2.15u rijden met auto.
En hier in het ziekenhuis zijn ze redelijk flexibel voor me en in GG kan ik savonds ook terecht voor IUI, das ook makkelijk.
Ik ben al 1.5jr bezig, maar heb wegens ziekte o.a. 8 maanden moeten overslaan, vandaar dat ik donderdag nu een heropstartgesprek heb, ik verwacht dan in die week cyclusstart, en hopelijk geeft de arts mij toestemming om gelijk te beginnen dan.
Ik krijg zelf eerst 2 echo's om eisprong te bepalen, dit op dag 8 en dag 10, dit mag na overleg met GG wel bij mijn eigen gyn, zodat ik nu maar 10 weg ben ipv de hele dag, GG is voor mij nl 2.15u rijden met auto.
En hier in het ziekenhuis zijn ze redelijk flexibel voor me en in GG kan ik savonds ook terecht voor IUI, das ook makkelijk.
vrijdag 10 januari 2014 om 13:26
Fijn mevrouw R!
Ik wil idd ook weleens weten hoe mensen dit doen qua werk..4 collega's weten er bij mij vanaf..
Geen leidinggevende en dat ben ik ook niet van plan..
Je bent iig niet verplicht om dereden van je ziekteverzuim bij je leidinggevende te verantwoorden..Evt. alleen bij bedrijfsarts..indien noodzakelijk..
Ik wil idd ook weleens weten hoe mensen dit doen qua werk..4 collega's weten er bij mij vanaf..
Geen leidinggevende en dat ben ik ook niet van plan..
Je bent iig niet verplicht om dereden van je ziekteverzuim bij je leidinggevende te verantwoorden..Evt. alleen bij bedrijfsarts..indien noodzakelijk..
vrijdag 10 januari 2014 om 17:31
Extra spannend dus mevrouwr! Ik ga voor je duimen!
Wel goed geregeld bij gg! Scheelt je een hoop vrij nemen.
Ik vind het wel moeilijk te bepalen wat wel en niet te zeggen op het werk. Op mijn afdeling weet nog niemand ervan (ik ben zo'n leidinggevende
) maar ik vind het lastig als ik gesprekken met mijn manager heb over de overbezetting die wij nu hebben. Als het aan mij ligt lost dat zichzelf eind dit jaar/ begin volgend jaar vanzelf op
Mck is een half uur rijden en amc maar 10 minuten. Ik ga er denk ik maar pas weer over nadenken als ik door de intakes heen ben ...
Wel goed geregeld bij gg! Scheelt je een hoop vrij nemen.
Ik vind het wel moeilijk te bepalen wat wel en niet te zeggen op het werk. Op mijn afdeling weet nog niemand ervan (ik ben zo'n leidinggevende
Mck is een half uur rijden en amc maar 10 minuten. Ik ga er denk ik maar pas weer over nadenken als ik door de intakes heen ben ...
vrijdag 10 januari 2014 om 19:24
Fijn om de updates te lezen!
Nog een voor Houston!
ik ga maandag Arnhem bellen. Ben namelijk op het punt beland dat mogelijke donor en ik een afspraak gaan plannen om door te spreken. Hij heeft al eerder bij hun gedoneerd dus zou makkelijker zijn voor hem. Voor mij maakt het in afstand niet veel uit. Hij heeft een prettig idee over max aantal kinderen, en staat open voor eerder contact met een kindje. Wil niet betrokken zijn in opvoedkundige/oppassen manier, maar wel een kerst/verjaardagskaart/kattenbelletje over hoe het gaat manier. En dat vind ik wel prettig eigenlijk.
Nog een voor Houston!
ik ga maandag Arnhem bellen. Ben namelijk op het punt beland dat mogelijke donor en ik een afspraak gaan plannen om door te spreken. Hij heeft al eerder bij hun gedoneerd dus zou makkelijker zijn voor hem. Voor mij maakt het in afstand niet veel uit. Hij heeft een prettig idee over max aantal kinderen, en staat open voor eerder contact met een kindje. Wil niet betrokken zijn in opvoedkundige/oppassen manier, maar wel een kerst/verjaardagskaart/kattenbelletje over hoe het gaat manier. En dat vind ik wel prettig eigenlijk.
vrijdag 10 januari 2014 om 23:51
quote:kipje78 schreef op 10 januari 2014 @ 11:28:
Wat ik me afvraag.. Wat zeggen jullie op je werkt als je op een werkdag naar het ziekenhuis moet? Zijn jullie open daarover naar je werkgever?Ik heb een paar jaar ivf-behandelingen gedaan en ben daar altijd open over geweest. Ik kon dit voor mezelf niet verkopen om hier of over te lieve, of het verhaal niet te vertellen. Je bent het niet verplicht, maar ik vond het fijner.
Wat ik me afvraag.. Wat zeggen jullie op je werkt als je op een werkdag naar het ziekenhuis moet? Zijn jullie open daarover naar je werkgever?Ik heb een paar jaar ivf-behandelingen gedaan en ben daar altijd open over geweest. Ik kon dit voor mezelf niet verkopen om hier of over te lieve, of het verhaal niet te vertellen. Je bent het niet verplicht, maar ik vond het fijner.
zaterdag 11 januari 2014 om 12:20
Spannend Rosings! Betekend dat dat als de gesprekken geweest zijn, je bijna kan beginnen?
@mammienator ik ben het met je eens, ik wil er ook zeker niet om liegen. Ik twijfel tussen een halve dag oid vrij nemen of het gewoon vertellen. Het voelt alleen zo gek nog om te zeggen: ik ben ff weg im bezwangerd te worden
ik vind stelletjes hoeven ook niet te vertellen wanneer ze gaan beginnen. Maar misschien moet ik daar gewoon nog ff aan wennen dat dat er nou eenmaal bij hoort.
@mammienator ik ben het met je eens, ik wil er ook zeker niet om liegen. Ik twijfel tussen een halve dag oid vrij nemen of het gewoon vertellen. Het voelt alleen zo gek nog om te zeggen: ik ben ff weg im bezwangerd te worden
zaterdag 11 januari 2014 om 14:39
quote:zojo83 schreef op 09 januari 2014 @ 08:21:
Noa_lynn: lastig he, zo'n baby boom. De afgelopen jaren vind ik soms al lastig, maar sinds ik heb besloten dat ik dit wil doen, denk ik iedere keer: ik wil niet wachten! Gelukkig kan ik dat meestal wel weer snel van me afzetten en gun het anderen ook heel erg.
@Zojo83: Heel herkenbaar.
Afgelopen jaar totaal een 10 a 11 vrouwen die een kindje kregen, collega's/buren/vrienden/familie.
Sommigen weten van mijn wens en sommigen niet, komt wel als het zover is.
Mijn naaste buurvrouw durfde het eerst niet te zeggen dat ze zwanger was van haar 2de.. hebben we het wel even over gehad.
Nu is dat ook gewoon goed en ga ik daar deze maand op kraamvisite, werd de dag voor ik een cadeautje had al binnengeroepen door de buurjongen .
Mocht toen al 'proefdraaien' als ik wilde haha.
Noa_lynn: lastig he, zo'n baby boom. De afgelopen jaren vind ik soms al lastig, maar sinds ik heb besloten dat ik dit wil doen, denk ik iedere keer: ik wil niet wachten! Gelukkig kan ik dat meestal wel weer snel van me afzetten en gun het anderen ook heel erg.
@Zojo83: Heel herkenbaar.
Afgelopen jaar totaal een 10 a 11 vrouwen die een kindje kregen, collega's/buren/vrienden/familie.
Sommigen weten van mijn wens en sommigen niet, komt wel als het zover is.
Mijn naaste buurvrouw durfde het eerst niet te zeggen dat ze zwanger was van haar 2de.. hebben we het wel even over gehad.
Nu is dat ook gewoon goed en ga ik daar deze maand op kraamvisite, werd de dag voor ik een cadeautje had al binnengeroepen door de buurjongen .
Mocht toen al 'proefdraaien' als ik wilde haha.
zaterdag 11 januari 2014 om 14:59
quote:sunshine76 schreef op 09 januari 2014 @ 11:45:
Ik breek ook weer even in... voor iedereen die op de wachtlijst staat in Adam, vergeten jullie niet een formulier voor overdracht van dossier in te vullen (zie website) ik heb net even gebeld en het schijnt toch noodzakelijk te zijn ook al heb je nog geen afspraak gehad en sta je enkel op de wachtlijst.
Dus wel .
Ik zei het een paar weken terug ook.
Had hm wel al uitgeprint en klaarliggen om weg te sturen.
Ik breek ook weer even in... voor iedereen die op de wachtlijst staat in Adam, vergeten jullie niet een formulier voor overdracht van dossier in te vullen (zie website) ik heb net even gebeld en het schijnt toch noodzakelijk te zijn ook al heb je nog geen afspraak gehad en sta je enkel op de wachtlijst.
Dus wel .
Ik zei het een paar weken terug ook.
Had hm wel al uitgeprint en klaarliggen om weg te sturen.
zaterdag 11 januari 2014 om 19:48
Ik heb op mijn werk niets gezegd. Ik heb medegedeeld dat ik naar het ziekenhuis moest en het daar bij gelaten. Als mensen schrokken dan zei ik wel dat het niets ernstigs was en dat ik niet ziek was o.i.d.
Ik bedenk me nu trouwens wel dat sommige mensen het wel wisten, maar dat was niet werktechnisch, maar vriendschapstechnisch.
Heb ook wel kunnen regelen dat ik toevallig vrij was bij bepaalde afspraken, waardoor men niet wist dat ik vaker naar het ziekenhuis was geweest. Dag van de inseminatie was ik toevallig ook vrij. Ik had voor die dag, die niet te plannen viel, wel een achtervang geregeld die het wel wist. (toevallig een vriendin die ook collega is)
Mocht ik een tijdje elke maand naar het ziekenhuis gemoeten hebben, dan had ik het misschien wel gezegd.
Moet wel zeggen dat mijn baas zijn mond niet kan houden, dus ik had het hem echt alleen verteld als ik écht niet anders had gekund.
Ik bedenk me nu trouwens wel dat sommige mensen het wel wisten, maar dat was niet werktechnisch, maar vriendschapstechnisch.
Heb ook wel kunnen regelen dat ik toevallig vrij was bij bepaalde afspraken, waardoor men niet wist dat ik vaker naar het ziekenhuis was geweest. Dag van de inseminatie was ik toevallig ook vrij. Ik had voor die dag, die niet te plannen viel, wel een achtervang geregeld die het wel wist. (toevallig een vriendin die ook collega is)
Mocht ik een tijdje elke maand naar het ziekenhuis gemoeten hebben, dan had ik het misschien wel gezegd.
Moet wel zeggen dat mijn baas zijn mond niet kan houden, dus ik had het hem echt alleen verteld als ik écht niet anders had gekund.
zaterdag 11 januari 2014 om 20:24
Nu ben ik nieuwsgierig naar de samenloop van de omstandigheden Vinyl
Ik heb het toevallig deze week verteld aan mijn detacheerder. Niet aan het bedrijf waar ik nu werk, die vertel ik het wel als het zo ver is. Maar detacheerder weet dat ik bij dat bedrijf verder wil, en ik vind het handig dat zij het wel weet, soort overbodige eerlijkheid ook misschien. Maar we bespreken wederzijds wel meer dingen persoonlijke dingen met elkaar. Nu kreeg ik vandaag een succes kaartje van d'r in de bus. Lief!
Ik heb het toevallig deze week verteld aan mijn detacheerder. Niet aan het bedrijf waar ik nu werk, die vertel ik het wel als het zo ver is. Maar detacheerder weet dat ik bij dat bedrijf verder wil, en ik vind het handig dat zij het wel weet, soort overbodige eerlijkheid ook misschien. Maar we bespreken wederzijds wel meer dingen persoonlijke dingen met elkaar. Nu kreeg ik vandaag een succes kaartje van d'r in de bus. Lief!
zaterdag 11 januari 2014 om 20:24
Ik heb mijn leidinggevende gezegd dat ik regelmatig naar een ziekenhuis moest, dat het niet ernstig was, maar dat ik niet wilde vertellen hoe en wat. Was prima, gelukkig. En ik heb ook zo veel mogelijk op vrije dagen gepland of in het weekend, en aan de randen van de dag. Maar toch vaak op en neer moeten gaan op een werkdag. Gelukkig heerst er bij ons geen roddelcultuur, dus men heeft niet lopen speculeren.
Ik wilde het niet vertellen om een aantal redenen. Ik vind het heel privé, de wens om zwanger te worden, en dan ook de methode waarop. Maar ik wilde ook geen medeleven, niet elke keer hoeven vertellen dat de poging weer mislukt was. Dat heb ik op een gegeven moment ook tegen mijn vrienden gezegd, die natuurlijk wel op de hoogte waren, dat ik het wel zou zeggen als ik zwanger was, en dat ze dat niet steeds hoefden te vragen.
Maar ook een heel belangrijke reden: er verandert nogal wat bij ons in het bedrijf, en ik wilde niet op voorhand al niet in aanmerking komen voor bepaalde verantwoordelijkheden (want die gaat zo met verlof/parttime werken etc) of risico lopen als er mensen uit moeten (we zitten in een heel dynamische markt, en het heeft er niet altijd even rooskleurig uitgezien), terwijl ik nog niet eens zwanger was.
Dus, niet vertellen heeft voor mij prima gewerkt. Toen ik het na drie maanden zwangerschap vertelde was iedereen heel verrast en blij voor mij.
Ik wilde het niet vertellen om een aantal redenen. Ik vind het heel privé, de wens om zwanger te worden, en dan ook de methode waarop. Maar ik wilde ook geen medeleven, niet elke keer hoeven vertellen dat de poging weer mislukt was. Dat heb ik op een gegeven moment ook tegen mijn vrienden gezegd, die natuurlijk wel op de hoogte waren, dat ik het wel zou zeggen als ik zwanger was, en dat ze dat niet steeds hoefden te vragen.
Maar ook een heel belangrijke reden: er verandert nogal wat bij ons in het bedrijf, en ik wilde niet op voorhand al niet in aanmerking komen voor bepaalde verantwoordelijkheden (want die gaat zo met verlof/parttime werken etc) of risico lopen als er mensen uit moeten (we zitten in een heel dynamische markt, en het heeft er niet altijd even rooskleurig uitgezien), terwijl ik nog niet eens zwanger was.
Dus, niet vertellen heeft voor mij prima gewerkt. Toen ik het na drie maanden zwangerschap vertelde was iedereen heel verrast en blij voor mij.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zaterdag 11 januari 2014 om 20:25
Ik denk dat ik het er gewoon even van af ga laten hangen hoe het allemaal valt tzt. Zou mooi zijn als het precies op m'n part time dag om de werk valt, maar die kans is natuurlijk klein
Als het valt op een dag dat ik makkelijk vrij kan nemen, doe ik dat. Maar als ik veel behandelingen nodig heb of als ik geen vrij kan nemen zal ik het idd ook wel vertellen.
Hahaha Vinyl.. Ik denk in plaatjes en zie het helemaal voor me
Als het valt op een dag dat ik makkelijk vrij kan nemen, doe ik dat. Maar als ik veel behandelingen nodig heb of als ik geen vrij kan nemen zal ik het idd ook wel vertellen.
Hahaha Vinyl.. Ik denk in plaatjes en zie het helemaal voor me
zaterdag 11 januari 2014 om 20:35
@Claudefiolle dat herken ik wel. Ik wil ook het liefst nog een andere functie. Bij ons wel een enorme roddelcultuur en ik ben nu leidinggevende, maar dat ben ik een beetje zat (veel zij zegt dit, zij doet dat, blabla vermoeiend). Door een verbeteringstraject heb ik straks nog maar 2 a 2,5 mdw op de afdeling nodig dus ik hoop dat ik het zo kan regelen dat die rechtstreeks onder de manager gaan vallen. Verder is mijn baan en baas wel relaxed, want ik mag mijn eigen projecten verzinnen, dus als ik dan kan blijven doen zonder het stukje leidinggeven...
Maar ja, dat zou de ideale wereld zijn hahaha
Maar ja, dat zou de ideale wereld zijn hahaha
zaterdag 11 januari 2014 om 21:39
Ik heb het wel verteld (12 man op mijn werk, we werken in de zorg). Iedereen was echt enthousiast.
Nadeel was wel dat mijn directe collega's ook precies wisten wanneer ik kon testen en keken me elke maand hoopvol aan en kon ik weer mijn hoofd schudden.
Maar ik ben toch blij dat ik het verteld heb, ik moest toch 1 keer in de maand een hele ochtend weg en er moest iemand voor me invallen.
Ze zijn, nu ik zwangerschapsverlof heb, ook erg geïnteresseerd, ik heb al heel wat mailtjes gekregen.
Nadeel was wel dat mijn directe collega's ook precies wisten wanneer ik kon testen en keken me elke maand hoopvol aan en kon ik weer mijn hoofd schudden.
Maar ik ben toch blij dat ik het verteld heb, ik moest toch 1 keer in de maand een hele ochtend weg en er moest iemand voor me invallen.
Ze zijn, nu ik zwangerschapsverlof heb, ook erg geïnteresseerd, ik heb al heel wat mailtjes gekregen.
zondag 12 januari 2014 om 09:51
ja, lastig onderwerp, wel of niet vertellen op het werk. Een aantal collega's is wel op de hoogte van mijn plannen, maar ik ga denk ik niet vertellen als ik daadwerkelijk aan de pogingen ga beginnen. Precies om die vragende blikken die jij beschrijft Emma... Maar ja, in Amsterdam 2x inseminatie per eisprong, dus kan wel gaan opvallen, hoewel ze op mijn werk gelukkig heel makkelijk zijn en eigenlijk helemaal niet zo interessant vinden als je een uurtje of zo weg bent. Misschien dat ik juist wel alleen mijn direct leidinggevende op de hoogte stel, ik kan er wel op vertrouwen dat de informatie dan niet het hele team doorgaat...
En voor Rosing & mevrouwr: spannend!!!!!!
En voor Rosing & mevrouwr: spannend!!!!!!
when nothing goes right, go left!
zondag 12 januari 2014 om 11:40
Ik heb op mijn werk ook niks gezegd, alleen dat ik naar het ziekenhuis moest en dat het niet ernstig is. Geen vragen ook verder. Als het tijd is voor de inseminaties zal ik het mijn teamleidster wel vertellen. Verder weten 3 collega´s waar ik mee bezig ben. Mocht één van hun hun mond voorbij praten heb ik genoeg onthullingen over die personen te verspreiden
Weet iemand hoeveel inseminaties je in Utrecht per keer krijgt? Ik had begrepen dat ze het daar maar 1 keer doen per eisprong. In Amsterdam dus 2 keer dus 2x meer kans denk ik dan?
Weet iemand hoeveel inseminaties je in Utrecht per keer krijgt? Ik had begrepen dat ze het daar maar 1 keer doen per eisprong. In Amsterdam dus 2 keer dus 2x meer kans denk ik dan?
zondag 12 januari 2014 om 13:28
Ik kwam net nog handige site tegen waar je kan stoeien met je salaris, verschillende aantal uren en wat je dan netto over houdt. Misschien ook wat voor jullie?
http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
zondag 12 januari 2014 om 14:10
Het financiële plaatje vind ik zelf ook het lastigste op dit moment. Probeer het maar los te laten want volgens mijn laatste berekeningen moet het allemaal kunnen als ik 32 uur blijf werken. Minder was mooier geweest maar wil ook niet op een houtje bijten.
Of ik het op mijn werk ga vertellen weet ik eigenlijk nog niet. Als ik de afspraken in de avond kan plannen zeker niet, dan komt het wel als het zo ver is (en dan nog 12 weken later). Mocht het vragen gaan opleveren kan ik nog altijd bijpraten....
Of ik het op mijn werk ga vertellen weet ik eigenlijk nog niet. Als ik de afspraken in de avond kan plannen zeker niet, dan komt het wel als het zo ver is (en dan nog 12 weken later). Mocht het vragen gaan opleveren kan ik nog altijd bijpraten....