Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
woensdag 8 januari 2014 om 13:14
woensdag 8 januari 2014 om 20:00
MCK is wel lekker dichtbij voor mij, maar jammer genoeg hebben ze daar een leeftijdsgrens voor alleenstaanden
.
Moet je 33 zijn, gaat hm niet worden voorlopig.
Sinds half oktober aangemeld bij het AMC.
@Sammie, ik herken je gevoel.. vind het ook eng, maar had het liever gisteren dan vandaag zeg maar.
Helpt ook niet dat er in het laatste half jaar 2 kindjes geboren zijn in de portiek waar ik woon.
Moet je 33 zijn, gaat hm niet worden voorlopig.
Sinds half oktober aangemeld bij het AMC.
@Sammie, ik herken je gevoel.. vind het ook eng, maar had het liever gisteren dan vandaag zeg maar.
Helpt ook niet dat er in het laatste half jaar 2 kindjes geboren zijn in de portiek waar ik woon.
woensdag 8 januari 2014 om 21:07
Zo, vandaag was een speciale dag, want ik had m'n termijn echo!
M'n kindje is nu al beweeglijk en eigenwijs; bewoog heel veel en wilde niet mooi gaan liggen voor de foto
Hij/zij is nu al lang (ikzelf en de donor ook) en loopt bijna een week voor qua groei.... Gelukkig was dit niet slecht en zat alles waar het moet zitten.
Nu is het écht echt! En meteen weer een stuk spannender... Kan ik dit wel? Hoe moet dat met de opvang? Als ik geen baan meer heb... Financieel....? Zucht!
Maar goed, lijstjes maken, dingen uitzoeken en ook beetje loslaten heb ik bedacht!
M.
M'n kindje is nu al beweeglijk en eigenwijs; bewoog heel veel en wilde niet mooi gaan liggen voor de foto
Hij/zij is nu al lang (ikzelf en de donor ook) en loopt bijna een week voor qua groei.... Gelukkig was dit niet slecht en zat alles waar het moet zitten.
Nu is het écht echt! En meteen weer een stuk spannender... Kan ik dit wel? Hoe moet dat met de opvang? Als ik geen baan meer heb... Financieel....? Zucht!
Maar goed, lijstjes maken, dingen uitzoeken en ook beetje loslaten heb ik bedacht!
M.
woensdag 8 januari 2014 om 21:39
@noa_lynn balen die leeftijdsgrens! Ik val voor mck net buiten het postcode gebied, maar omdat ik voor een Deense donor wil gaan mag ik wel daar.
@mammienator wat fijn! Dat lijkt me zo super om mee te maken!
Volgens mij zijn er hier meer die voor de Denen zijn gegaan. Weet iemand waar je rekening mee moet houden qua wachtijd na de intakes?
@mammienator wat fijn! Dat lijkt me zo super om mee te maken!
Volgens mij zijn er hier meer die voor de Denen zijn gegaan. Weet iemand waar je rekening mee moet houden qua wachtijd na de intakes?
woensdag 8 januari 2014 om 22:30
@mammie.. Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Het word zeker steeds echter.. Mjin filosofie is: Voor elk praktisch probleem is er ook een oplossing!
@noa lynn, Zul je altijd zien dat er dan overal zwangeren/baby's zijn..
@kipje, geen ervaring met denen maar volgens mij kun je meestal gelijk starten dan. Succes
@noa lynn, Zul je altijd zien dat er dan overal zwangeren/baby's zijn..
@kipje, geen ervaring met denen maar volgens mij kun je meestal gelijk starten dan. Succes
woensdag 8 januari 2014 om 23:10
quote:mevrouwr schreef op 08 januari 2014 @ 22:30:
@mammie.. Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Het word zeker steeds echter.. Mjin filosofie is: Voor elk praktisch probleem is er ook een oplossing!
Dat vind ik een goeie, die ga ik onthouden! Moet mezelf gewoon niet gek maken en ook gewoon een beetje vertrouwen op dat het allemaal wel goed komt!
En zoveel mensen die me willen helpen (lees: afdwingen te kunnen oppassen haha) dus het gaat goedkomen!
Dat vind ik een goeie, die ga ik onthouden! Moet mezelf gewoon niet gek maken en ook gewoon een beetje vertrouwen op dat het allemaal wel goed komt!
En zoveel mensen die me willen helpen (lees: afdwingen te kunnen oppassen haha) dus het gaat goedkomen!
donderdag 9 januari 2014 om 08:02
quote:mevrouwr schreef op 08 januari 2014 @ 09:40:
Emma, hoe gaat het?
Op zich gaat het wel goed (buiten de kwaaltjes om). De baby weegt alleen nu al 3400 gram en ik maak me zorgen omdat ik nog tot 25 januari moet. Dan ben ik 39 weken. Dat ik een grote baby krijg (door zwangerschapsdiabetes) is voor de gynaecoloog geen aanleiding om de baby nog een weekje eerder te halen.
Ik zie op tegen de bevalling. Altijd al gedaan, maar nu ik een ruim 8-ponder krijg helemaal.
Volgende week zal ik waarschijnlijk een officiële bevaldatum krijgen.
Emma, hoe gaat het?
Op zich gaat het wel goed (buiten de kwaaltjes om). De baby weegt alleen nu al 3400 gram en ik maak me zorgen omdat ik nog tot 25 januari moet. Dan ben ik 39 weken. Dat ik een grote baby krijg (door zwangerschapsdiabetes) is voor de gynaecoloog geen aanleiding om de baby nog een weekje eerder te halen.
Ik zie op tegen de bevalling. Altijd al gedaan, maar nu ik een ruim 8-ponder krijg helemaal.
Volgende week zal ik waarschijnlijk een officiële bevaldatum krijgen.
donderdag 9 januari 2014 om 08:21
Hey Kipje, MCK was heel handig geweest, maar ik ben nog geen 33 en kan er dus niet terecht. Ik sta dus nu in Amsterdam en Utrecht op de wachtlijst.
Noa_lynn: lastig he, zo'n baby boom. De afgelopen jaren vind ik soms al lastig, maar sinds ik heb besloten dat ik dit wil doen, denk ik iedere keer: ik wil niet wachten! Gelukkig kan ik dat meestal wel weer snel van me afzetten en gun het anderen ook heel erg.
Mammienator: wat fijn, zo'n beweeglijk kindje te zien op de echo
!
Noa_lynn: lastig he, zo'n baby boom. De afgelopen jaren vind ik soms al lastig, maar sinds ik heb besloten dat ik dit wil doen, denk ik iedere keer: ik wil niet wachten! Gelukkig kan ik dat meestal wel weer snel van me afzetten en gun het anderen ook heel erg.
Mammienator: wat fijn, zo'n beweeglijk kindje te zien op de echo
donderdag 9 januari 2014 om 11:09
donderdag 9 januari 2014 om 11:45
Ik breek ook weer even in... voor iedereen die op de wachtlijst staat in Adam, vergeten jullie niet een formulier voor overdracht van dossier in te vullen (zie website) ik heb net even gebeld en het schijnt toch noodzakelijk te zijn ook al heb je nog geen afspraak gehad en sta je enkel op de wachtlijst.
donderdag 9 januari 2014 om 19:09
@frizz ik snap het ook niet helemaal. Net nog even zitten speuren op de sites en volgens mij is het best prijzig. Wat ik zag is transport al iets van 150 - 200 euro en dan denk ik zo'n 250 - 350 per x? Maar geen idee of dat klopt. Hoop dat de 21ste bij MCK te horen op de infomiddag.
@zojo ik sta ook op de lijst in amsterdam, maar heb niet het idee dat de site met de wachttijd echt bijgewerkt wordt?
@mevrouwr kijk dat geeft de burger moed fijn dat er hier zoveel mensen in verschillende fases mee schrijven!
@zojo ik sta ook op de lijst in amsterdam, maar heb niet het idee dat de site met de wachttijd echt bijgewerkt wordt?
@mevrouwr kijk dat geeft de burger moed fijn dat er hier zoveel mensen in verschillende fases mee schrijven!
donderdag 9 januari 2014 om 20:08
hoi kipje,
ik sta ook in A'dam op de wachtlijst en toen ik me inschreef in augustus was de wachttijd 9 mnd, nu inmiddels 11 mnd en helaas klopt dat wel aardig. Heb toevallig deze week navraag gedaan naar mijn plek en blijkt inderdaad dat ik pas ergens in juli, dus na 11 mnd aan de beurt ben
ik sta ook in A'dam op de wachtlijst en toen ik me inschreef in augustus was de wachttijd 9 mnd, nu inmiddels 11 mnd en helaas klopt dat wel aardig. Heb toevallig deze week navraag gedaan naar mijn plek en blijkt inderdaad dat ik pas ergens in juli, dus na 11 mnd aan de beurt ben
when nothing goes right, go left!
donderdag 9 januari 2014 om 20:14
donderdag 9 januari 2014 om 20:35
quote:kipje78 schreef op 09 januari 2014 @ 19:09:
@frizz ik snap het ook niet helemaal. Net nog even zitten speuren op de sites en volgens mij is het best prijzig. Wat ik zag is transport al iets van 150 - 200 euro en dan denk ik zo'n 250 - 350 per x? Maar geen idee of dat klopt. Hoop dat de 21ste bij MCK te horen op de infomiddag.
Oh, kom je het dan hier uitleggen?
Oh, kom je het dan hier uitleggen?
•
donderdag 9 januari 2014 om 21:24
*Even uit de meeleesmodus*
Houston wat ronduit balen voor je! Kom niet meer zo vaak op jullie topic, vandaar dat ik een beetje laat ermee ben, maar jij en nog een paar anderen hebben mijn interesse en ik hoop voor jullie vurig op een kindje. He verdorie, je hebt al zoveel meegemaakt en nu dit! Het was je zo gegund! Ik zou je willen troosten, maar dat is een raar aanbod van een vreemde. Dan maar een hele grote virtuele knuffel . Kruip lekker onder je steen, laat alles gaan en neem je tijd om je gevoelens op een rijtje te krijgen.
*Weer in de meeleesmodus*
Houston wat ronduit balen voor je! Kom niet meer zo vaak op jullie topic, vandaar dat ik een beetje laat ermee ben, maar jij en nog een paar anderen hebben mijn interesse en ik hoop voor jullie vurig op een kindje. He verdorie, je hebt al zoveel meegemaakt en nu dit! Het was je zo gegund! Ik zou je willen troosten, maar dat is een raar aanbod van een vreemde. Dan maar een hele grote virtuele knuffel . Kruip lekker onder je steen, laat alles gaan en neem je tijd om je gevoelens op een rijtje te krijgen.
*Weer in de meeleesmodus*
donderdag 9 januari 2014 om 22:04
Ik vind de stap om me daadwerkelijk in te schrijven best eng. Het is natuurlijk niet niks om over te beslissen. Het schijnt dat ik gewoon kan bellen naar het ziekenhuis. Gaat het zo simpel? Dan is het zeker afwachten voor het 1e gesprek.
Ik neem echt mijn petje af voor diegene hier die al deze stap gezet hebben.
Ik vind het lastig om te bedenken hoeveel geld ik nodig zal hebben elke maand voor voeding, luiers e.d.
Ik wil toch een financieel plan maken. Het zou wel een enorme teleurstelling voor me zijn als ik het niet zou kunnen opbrengen.
Daarna is het natuurlijk nog maar de vraag of het gaat lukken, ook daar hebben we zelf geen invloed op.
Ik neem echt mijn petje af voor diegene hier die al deze stap gezet hebben.
Ik vind het lastig om te bedenken hoeveel geld ik nodig zal hebben elke maand voor voeding, luiers e.d.
Ik wil toch een financieel plan maken. Het zou wel een enorme teleurstelling voor me zijn als ik het niet zou kunnen opbrengen.
Daarna is het natuurlijk nog maar de vraag of het gaat lukken, ook daar hebben we zelf geen invloed op.
donderdag 9 januari 2014 om 22:54
Welkom alle stoere nieuwe dames!
Ik zit bij het MCK dus vraag gerust!
Wat ik van het MCK qua denen weet, is dat zij een bepaalde kwaliteit sperma eisen (is dus duurder). Als je meerdere units in een keer bestelt dan is het nl qua verzendkosten goedkoper (als je niet gelijk zwanger raakt nl
).Je moet per iui rekenen op zo'n ¤300-¤350,- want je moet nl ook opslag betalen...Per gewone iui betaal je bij het MCK ¤210,- natuurlijk zonder reiskosten, ovulatietesten en eigen bijdrage (ook voor evt.medicatie)..Dit ligt bij andere ziekenhuizen/klinieken beduidend lager 
Wat ik dan weer bizar vind..
Wat betreft de algemene kosten voor als er een kindje mag komen..check ook evende site van deBelastingdienst..het viel mij nl 100% mee! Ik ga ook "gewoon" 28u werken (in 3 dagen). Het ligt er nl ook aan of je een koophuis hebt..want de hypotheek moet nl ook gewoon betaald worden.
Wat "nuttige"(?)tips;
-Sparen. Verkoop evt.overbodige spullen.
-Pak alvast zaken aan die noodzakelijk zijn terwijl je op de wachtlijst staat (klussen/opruimen bijvoorbeeld).
-Kijk waar je in de toekomst op kan besparen, denk aan (mobiele) abonnement/en, auto.
-Maak voor jezelf een overzicht, planning, financiele zaken op een rijtje..dat geeft rust.
Ik lijk wel een steriele bejaarde..naja misschien heeft iemand er wat aan
Ik zou mij iig zsm inschrijven, zoals eerder geschreven..daarvan raak je nog niet zwanger..En je vruchtbaarheid neemt echt af..ik was mij hier ook niet goed van bewust!
Tammy;hoe is het?
Emma; het wordt een prachtbaby! Maak je je niet te druk, meis..Snap dat je er tegen opziet..maar je kan het! Wie is bij jouw bevalling? Take care..ik vind t echt spannend!!
Mevrouw R.; wat lief! Hoe gaat t met de iui's?
Houston;dikke ..ook n dikke knuffel van mijn moeder..Ik heb er geen woorden voor..niks dekt de lading...
Ik zit bij het MCK dus vraag gerust!
Wat ik van het MCK qua denen weet, is dat zij een bepaalde kwaliteit sperma eisen (is dus duurder). Als je meerdere units in een keer bestelt dan is het nl qua verzendkosten goedkoper (als je niet gelijk zwanger raakt nl
Wat ik dan weer bizar vind..
Wat betreft de algemene kosten voor als er een kindje mag komen..check ook evende site van deBelastingdienst..het viel mij nl 100% mee! Ik ga ook "gewoon" 28u werken (in 3 dagen). Het ligt er nl ook aan of je een koophuis hebt..want de hypotheek moet nl ook gewoon betaald worden.
Wat "nuttige"(?)tips;
-Sparen. Verkoop evt.overbodige spullen.
-Pak alvast zaken aan die noodzakelijk zijn terwijl je op de wachtlijst staat (klussen/opruimen bijvoorbeeld).
-Kijk waar je in de toekomst op kan besparen, denk aan (mobiele) abonnement/en, auto.
-Maak voor jezelf een overzicht, planning, financiele zaken op een rijtje..dat geeft rust.
Ik lijk wel een steriele bejaarde..naja misschien heeft iemand er wat aan
Ik zou mij iig zsm inschrijven, zoals eerder geschreven..daarvan raak je nog niet zwanger..En je vruchtbaarheid neemt echt af..ik was mij hier ook niet goed van bewust!
Tammy;hoe is het?
Emma; het wordt een prachtbaby! Maak je je niet te druk, meis..Snap dat je er tegen opziet..maar je kan het! Wie is bij jouw bevalling? Take care..ik vind t echt spannend!!
Mevrouw R.; wat lief! Hoe gaat t met de iui's?
Houston;dikke ..ook n dikke knuffel van mijn moeder..Ik heb er geen woorden voor..niks dekt de lading...