Boulimia Buddy gezocht

07-01-2014 20:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kamp jij ook met een eetprobleem en weet eigenlijk niemand er van?

Ik wil heel graag beter worden, heb al hulp gezocht, maar het blijft toch vaak lastig. Je belt nou eenmaal niet gauw even een goede vriendin op om te zeggen dat je op het punt staat om heel veel te gaan eten en vervolgens je hele maaltijd er weer uit te gooien. Mijn psycholoog vroeg of er niet iemand is die mij kon steunen voor als het moeilijk wordt, maar eigenlijk ben ik er nog niet aan toe om het in mijn persoonlijke omgeving te vertellen. Daarom ging ik googlen en zag ik op Amerikaanse sites dat er speciale buddyprogramma's zijn. Aangezien die in Nederland er volgens mij nog niet zijn, dacht ik laat ik hier eens een berichtje plaatsen. Misschien zijn er meer mensen zoals ik die graag in 2014 hun boulimia de baas willen worden en daar wel een steuntje in de rug bij kunnen gebruiken. Ik zit te denken aan contact als het moeilijk wordt en elkaar tips geven en steunen. We kunnen beginnen met gewoon mailen.

Denk je dat jou dit misschien ook kan helpen? Stuur mij dan een mailtje.

Op naar een gezond 2014!

FitterHappier
Ik heb geen boulimia, maar wel een behoorlijk eetprobleem (teveel eten, eetverslaving) waar ik onlangs hulp voor heb gezocht. Ik heb over anderhalve week mijn intake en vind het heel erg eng, maar kijk er ook ergens wel naar uit om hopelijk eetprobleem vrij te worden, want ik ben inmiddels al zeker tien jaar aan het worstelen. Een buddy lijkt me heel fijn, omdat ik heel erg het gevoel heb dat ik hier alleen in sta. Ik voel me vaak zo onbegrepen.

Ik heb overigens wel ervaring met overgeven en andere manieren van compenseren, maar doe dat inmiddels niet meer.

Ik weet niet of mijn berichtje je aanspreekt, maar je mag me mailen op forummiep@gmail.com.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 22:39
98.52% gewijzigd
Ik wil je ook sterkte wensen, ik weet min of meer hoe het is. Ik heb ook een tijd gekampt met eetbuien en het daarna er weer uit gooien. Vervolgens daarna zo lang mogelijk niet eten tot de volgende eetbui. Gek genoeg waren de eetbuien opeens verdwenen toen ik na een jaar met de pil stopte en ik heb toen weer een normaal eetpatroon gekregen. Bij de meeste mensen gaat het natuurlijk niet zo makkelijk, dus ik wens je veel kracht toe om hieruit te komen.
Hoi Fitter,

Wat naar dat je hier zo mee kampt. Ik hoop dat je met je psycholoog aan het uitzoeken bent waarom je de eet en overgeefbuien nodig hebt. Toch is het ook goed om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen. Als je er open over kan zijn kan dat veel opluchten en misschien kun je diegene dan juist in een moeilijk moment bellen of even mee gaan wandelen bijvoorbeeld.

Mocht je het moeilijk vinden om iemand te vinden, dan zou ik je aanraden om eens op [spam] te kijken. Daar vind je veel meiden/vrouwen die ook een eetstoornis hebben en ook eetbuien. Zij steunen elkaar en je kunt er je verhaal kwijt.

Zet hem op en vertrouw erop dat je hier vanaf kunt komen!
Herkenbaar. Gelukkig heb ik mensen gevonden die ik kan bellen. Geen buddy, maar fellows. Dat zijn mensen die net als ik een eetverslaving hebben en die ik ontmoet heb op 12 stappenbijeenkomsten gericht op eetverslaving. Ook online zijn er bijeenkomsten.

Als ik drang heb om te gaan overeten of wil compenseren, kan ik altijd een fellow bellen. Fijn hoor. Vooral in de avond als de keukenkastjes ´roepen´ en ik de openingstijden van het tankstation om de hoek uitzit, is het een uitkomst. Fijn om contact te kunnen maken met iemand die snapt wat een eetverslaving inhoudt. Want hoe lief mijn vriendinnen ook zijn, wat een obsessie met voedsel met je doet is niet uit te leggen.

Het fijne van fellowcontact is dat het niet de bedoeling is dat je elkaar advies geeft. Tenzij je er zelf uitdrukkelijk om vraagt. Want vaak is het uiten wat je bezighoudt, en het even niet alleen hoeven doen al voldoende om de drang af te laten nemen. Ook kan je delen wat voor jou werkt. Maar allemaal vrijblijvend.

Mocht je me willen mailen, kan dat. Met mijn nick heb ik een adres op hot mail punt kom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven