Gezondheid alle pijlers

Tips tegen (postnataal) nachtelijk zweten?

07-01-2014 21:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn bevalling nu 5 maanden geleden zweet ik zo erg in mijn slaap! Mijn dekbed en laken zijn helemaal nat. Zelfs met een dun dekbed en het raam open. Heel vervelend. Man en ik slapen ieder onder eigen dekbed. Heeft iemand een goede tip? En gaat het over?
Ik heb het ook gehad inderdaad, nu ik het zo lees, herinner ik het me weer. Ik denk dat je hormonen zich weer even moeten her groeperen. Bij mij ging het dus over. Ik weet niet meer wanneer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Geen tips, ja geduld hebben. Uiteindelijk ging het over bij mij.
Ooh wat herkenbaar! Ruim 4 maanden geleden bevallen en bijna elke nacht word ik badend in het zweet wakker. Hoop dat het over gaat want vind het echt vervelend... Waneeer stopt het?
Even douchen voordat je op bed gaat, en eindigen met de lauwe douche?
Geen tips hier, wel herkenning! Maar ik ben pas drie weken geleden bevallen dus ik vind jouw post niet zo bemoedigend

Volgens mij heeft het niets met warmte te maken, alleen met hormonen. Ik trek wel eens een ander nachthemd aan in de nacht, maar ja ik moet er toch nog uit om te voeden.
Het is zoals het is
Bij mij was het telkens over na een maand of 9. Ik was echt van de 9 maanden op, 9 maanden af qua hormonen.
Een praktische tip: leg een groot badlaken in je bed en ga daar op slapen. Leg ook een droog nachthemd klaar. Word je badend in het zweet wakker, dan hup, badlaken eruit, droog nachthemd aan en evt. dekbed omkeren en je kunt weer verder tukken in een droog bed.
Postpartum bedoel je denk ik? ( na je bevalling, niet na je geboorte)

Het gaat over, echt.
Je bent zelf een theepot
Duurde bijna 9 maanden, ik sliep op een handdoek.
Hier hetzelfde, de kraamhulp zei dat je tijdens je zwangerschap vocht vast houdt, en dat je daarom vaak na de bevalling veel zweet en moet plassen.

Ik dreef ook maandenlang mijn bed uit, ging ook vanzelf weer over. Op een badhanddoek slaap ik niet lekker, dus ik verschoonde dagelijks mijn bed.
Ik had dat ook,maar het voelde alsof ik alle zwangerschapskilo's erdoor verloor.. Dus ik vond het helemaal niet erg juist.
Hoi TO,

Bij mij duurde het ongeveer twee maanden. Inderdaad 6 maanden na de bevalling begon het. Dacht (ook icm met mijn leeftijd) dat ik meteen in de overgang raakte 6 mnd. na de bevalling . Verschrikkelijk gezweten!

Het enige wat ik er tegen deed was een nachthemd aan (doe ik normaal niet) om een deel van het vocht op te vangen en bijna alke dag mn bed verschonen.

Gaat dus écht over, maar is inderdaad even vervelend.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het zweten komt omdat je lijf het tijdens de zwangerschap vastgehouden vocht kwijt moet. In dat geval, zou het helpen om veel te drinken overdag, of een paar keer naar de sauna te gaan?

Het is maar theorie hoor, ik hoop elk moment postpartum te worden dus heb geen ervaring.
Het is bij mij nog niet over, jongste zoon is 3.
Nou ja, bemoedigend om te horen dat het veel voorkomt en weer een keer overgaat, maar dat het dus ook best lang kan duren...zat trouwens voor mijn titel te dubben of het nu postpartum of postnataal moest zijn...fout gekozen dus ?

Vindt dit trouwens echt een van de 'dat lees je nooit in de baby-boekjes...', ik had er iig nog nooit van gehoord...
Oh god ja, ik weet het weer,,,;-)

Zo vervelend was dat, en het duurde allemaal langer dan gehoopt, bij mij ging de 9maanden regel ook op. Komt goed, komt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven