Tips tegen (postnataal) nachtelijk zweten?
dinsdag 7 januari 2014 om 21:05
dinsdag 7 januari 2014 om 21:07

dinsdag 7 januari 2014 om 21:13
Geen tips hier, wel herkenning! Maar ik ben pas drie weken geleden bevallen dus ik vind jouw post niet zo bemoedigend
Volgens mij heeft het niets met warmte te maken, alleen met hormonen. Ik trek wel eens een ander nachthemd aan in de nacht, maar ja ik moet er toch nog uit om te voeden.
Volgens mij heeft het niets met warmte te maken, alleen met hormonen. Ik trek wel eens een ander nachthemd aan in de nacht, maar ja ik moet er toch nog uit om te voeden.
Het is zoals het is

dinsdag 7 januari 2014 om 21:27

dinsdag 7 januari 2014 om 22:17

dinsdag 7 januari 2014 om 22:46
Hoi TO,
Bij mij duurde het ongeveer twee maanden. Inderdaad 6 maanden na de bevalling begon het. Dacht (ook icm met mijn leeftijd) dat ik meteen in de overgang raakte 6 mnd. na de bevalling . Verschrikkelijk gezweten!
Het enige wat ik er tegen deed was een nachthemd aan (doe ik normaal niet) om een deel van het vocht op te vangen en bijna alke dag mn bed verschonen.
Gaat dus écht over, maar is inderdaad even vervelend.
Bij mij duurde het ongeveer twee maanden. Inderdaad 6 maanden na de bevalling begon het. Dacht (ook icm met mijn leeftijd) dat ik meteen in de overgang raakte 6 mnd. na de bevalling . Verschrikkelijk gezweten!
Het enige wat ik er tegen deed was een nachthemd aan (doe ik normaal niet) om een deel van het vocht op te vangen en bijna alke dag mn bed verschonen.
Gaat dus écht over, maar is inderdaad even vervelend.
dinsdag 7 januari 2014 om 22:49
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het zweten komt omdat je lijf het tijdens de zwangerschap vastgehouden vocht kwijt moet. In dat geval, zou het helpen om veel te drinken overdag, of een paar keer naar de sauna te gaan?
Het is maar theorie hoor, ik hoop elk moment postpartum te worden dus heb geen ervaring.
Het is maar theorie hoor, ik hoop elk moment postpartum te worden dus heb geen ervaring.
woensdag 8 januari 2014 om 00:37
Nou ja, bemoedigend om te horen dat het veel voorkomt en weer een keer overgaat, maar dat het dus ook best lang kan duren...zat trouwens voor mijn titel te dubben of het nu postpartum of postnataal moest zijn...fout gekozen dus ?
Vindt dit trouwens echt een van de 'dat lees je nooit in de baby-boekjes...', ik had er iig nog nooit van gehoord...
Vindt dit trouwens echt een van de 'dat lees je nooit in de baby-boekjes...', ik had er iig nog nooit van gehoord...