verhuis dilemma.

08-01-2014 08:06 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte situatie schets,

wij wonen in een groot dorp in de randstad in een huurflat twee hoog met een kind van bijna drie.

we willen graag verhuizen naar een eengezinswoning en graag kopen.

Hier in de buurt is niks normaals te krijgen voor ons budget.

Nu hebben we een woning gezien 25km verderop, mooi en betaalbaar.

Maar vraag mij af of het handig is.

Ik ben dan 25km extra ver van mijn werk dus woon werk afstand is dan 50km over de drukste weg van Nederland(veel files)

mijn ouders wonen dan ook niet in de buurt dus noodopvang voor kind is lastig en ons kind moet dan naar een ander kdv voor ong een jaar.

Dus we kunnen kiezen voor een mooi huis naar ons zin maar verder is het niet echt praktisch. Wat zouden jullie doen?
Lijkt me niet handig. Je staat iedere dag in de file, komt te laat op je werk C.q. Op het kinderdagverblijf. Als je kind ziek/zwak/misselijk is moet een van jullie thuis blijven omdat je moeder niet op kan passen.

Toch nog maar wat rondkijken meer in de buurt, jullie eisen wat bijstellen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is het een optie om met het OV naar je werk te gaan?
Ja zo denk ik ook hima.

Nee geen ov optie trotter.

eisen bij stellen is lastig we hebben 170000 te besteden en daar koop je hier net een mini huis voor wat nog opgeknapt moet worden en in de andere woonplaats koop je daar een volwaardige woning voor.
het is natuurlijk niet de flat of DIT huis, huizen zat in NL. zoek nog even door
Zou je een of twee dagen per week thuis kunnen werken?
We hebben alle huizen gezien hier in de buurt en er zit echt niks normaals tussen voor deze prijs.

Thuis werken is geen optie, ik werk drie dagen in een winkel.
Je kind hier op de opvang laten. Je kunt dan voor de file uit naar het kdv en je werk. Zo ben je (of je moeder) er als je kind ziek is snel. Als je verhuisd bent een nieuwe baan zoeken in je nieuwe buurt.
En dan iets tussen jullie huidige woonplaats en 25 km verderop? Het lijkt me sterk dat op 24,9 kilometer opeens de huizen zo goedkoop worden dat jullie daar het allereerste perfecte huis kunnen vinden.

Zoek een afstand die minder file oplevert, en waar je moeder ook makkelijker kan komen/waar jullie makkelijker met een ziekig kind heen kunnen gaan voor je naar je werk gaat.
Hoeveel geld kunnen jullie in een jaar sparen als je echt HEEEEEL erg je best doet? Stel dat is 10.000 euro (niet op vakantie, vakantiegeld sparen, iets minder kleren kopen/uitjes maken, enz), dan verruim je je hypotheekmogelijkheden vaak al behoorlijk. Misschien net het verschil?
In deze tijd ook niet makkelijk, maar zou je een nieuwe baan kunnen vinden in je gewenste woonplaats?
De huizen de andere kant op worden alleen maar duurder.

het gaat om beverwijk Heerhugowaard en Haarlem. Het prijsverschil is enorm. Heerhugowaard is goedkoop.

Zoveel sparen zou een optie zijn.
Dus je werkt in Beverwijk?

Wat is er bijvoorbeeld mis met dit huis?

http://www.funda.nl/koop/ ... 077547-noorderwijkweg-89/ voor 149.000? Vlakbij scholen en een park/het strand.
Ik werk iets verder dan Haarlem en woon in Beverwijk.

Ja hima je zou denken dat het een leuk huis is maar het heeft geen tuin en het is een rotstraat, smal en weinig parkeerruimte.
@Himalaya, er moet in ieder geval een nieuwe keuken in...
25 km x 2 extra per week, zijn ook extra kosten, Je bent langer van huis, dus per saldo ga je minder per uur verdienen.

Hoe zit het met het werk van je partner? Kan deze met ziektes of problemen niet naar het KDV? Waarom moet dit altijd de moeder zijn? Krijgt je partner minder reistijd? Moeten jullie een extra auto aanschaffen?

Heb je iets met het andere dorp? Zou je daar willen wonen, sporten, etc? Is er betaalbare opvang?

Ik zou eerst een heel goed kijken wat er allemaal voor mogelijkheden zijn. Locatie is daarin belangrijk. En anders nu eerst flink sparen zodat je met een even hoge hypotheek een duurder huis kan kopen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Man werkt op verschillende locaties, gaat voor de file van huis en maakt geen extra kosten als hij verder weg gaat wonen en hij kan ook niet 123 op het kdv zijn als er wat is.

Ik krijg zeker meer kosten als ik verder weg ga wonen.

Zal ook eens kijken hoe het zit met de banen in Heerhugowaard.

Heerhugowaard is wel leuk en ik denk dat ik daar wel gelukkig kan zijn.
quote:himalaya schreef op 08 januari 2014 @ 09:19:

Wat is er bijvoorbeeld mis met dit huis?

http://www.funda.nl/koop/ ... 077547-noorderwijkweg-89/ voor 149.000? Vlakbij scholen en een park/het strand.

Nog afgezien van de bezwaren die to zelf al heeft. Wat een aftands krot! Zoiets zou ik ook echt niet kopen.

25 km is trouwens echt niet ver. Hoezo zou moeder van to dan ineens niet meer kunnen oppassen.

Maar er is ook niets mis mee dat kinderen opgroeien op een flat.
Heerhugowaard is wel echt ver vanuit Haarlem. Zowel in afstand met de auto (geen handige autoroute) als met het OV. Moet het per se Heerhugowaard zijn? Ik zou denken dat in Hoofddorp, Vijfhuizen, Lisse, Hillegom, Nieuw Vennep ook wel een redelijke woning voor ¤170.000 te vinden is. Vanuit Hoofddorp heb je ook nog hele goede OV verbindingen naar plaatsen in de regio, voor de andere door mij genoemde plaatsen is dit wel iets minder geloof ik. Of zit je dan in de verkeerde hoek?
Heb je al gekeken naar de mogelijkheden voor de starterslening? hierdoor kan je tegen gunstige voorwaarden meer geld lenen.

Niet elke gemeente doet hier aan mee maar misschien kan het net het zetje in de rug zijn dat jullie nodig hebben?
Starterslening komen wij niet voor in aanmerking, man heeft al eens eerder een koopwoning gehad.

Hoofddorp zou ook wel wat zijn, even kijken.

sugarmiss als ik 25km bij mn moeder vandaan woon kan ze niet oppassen. Nu wonen we op fietsafstand bij elkaar vandaan.
TO Trust me Heerhugowaard, daar wil je nog niet dood gevonden worden..

Beverwijk trouwens ook niet..;)

Ik zou in de plaatsen gaan kijken die Modus aangeeft!!!
Rond de 2 ton kun je ook nog wel in Velserbroek terecht:

http://www.funda.nl/koop/velserbroek/hu ... s/#foto-21
Is het zo erg daar anthonius? En Jibba 2 ton is echt boven budget.
Ik zou t niet doen TO. Je zit dan elke keer met de tunnel die heel vaak vast staat. Is IJmuiden geen optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven