Zwanger naar Dubai?

08-01-2014 16:23 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien een beetje een luxe probleem, maar hopelijk heeft iemand hier het antwoord op.

Vriend en ik willen graag begin maart op vakantie naar een zonnige bestemming. Vorig jaar zijn we in Dubai geweest en dat is eigenlijk wel heel goed bevallen. Niet te ver vliegen, lekker weer, mooie stranden, heerlijk shoppen etc etc.

Absoluut dus een optie voor in maart, maar ik ben dan zo'n 22 weken zwanger. Ongehuwd en zwanger.. hoe zit het met de medische zorg? Is het wel verstandig?

Een andere optie zou Curaçao zijn, maar dit is weer een stuk langer vliegen.
Doen ze sowieso niet moeilijk in Dubai als je samen een kamer wilt in een hotel maar niet getrouwd bent? Officieel is dat verboden daar. Volgens mij is medische zorg op zich goed daar maar vraag is of je dan vervolgens niet gearresteerd kunt worden wegens ongehuwd zwanger.

Ik zou dat zelf goed uitzoeken voor je boekt.
Ongehuwd zwanger zijn is verboden in de VAE, dus ik zou er niet heen gaan als ongehuwde zwangere.
Wat mijn eerdere posters schrijven schoot mij ook in gedachten. Hoe gaat men daar om met een zwangere die niet gehuwd is? Ik zou eens hier en daar gaan googlen om niet voor enge verrassingen te komen te staan.
Ik heb net een boek gelezen over een onderzoekster die dus ongehuwd naar vae ging met een miskraam naar het zh, en er werd dus echt naar man gevraagd, ze is toen door en vriend opgehaald en heeft het land verlaten. Ik zou het risico niet nemen.
Jeetje ik ben ook op vakantie geweest naar Dubai met mijn vriend maar er is nooit moeilijk gedaan over dat we niet getrouwd waren, er is zelfs nooit naar gevraagd bij ons hotel hoor. Zal toch wel meevallen?

Enne, anders zèg je toch gewoon dat je vriend je man is? Hoe zou je dat zo snel kunnen bewijzen?
quote:forumfossiel schreef op 08 januari 2014 @ 17:23:

Doen ze sowieso niet moeilijk in Dubai als je samen een kamer wilt in een hotel maar niet getrouwd bent? Officieel is dat verboden daar. Volgens mij is medische zorg op zich goed daar maar vraag is of je dan vervolgens niet gearresteerd kunt worden wegens ongehuwd zwanger.

Ik zou dat zelf goed uitzoeken voor je boekt.

Eh... hallo! Dubai. Daar is 80% van de inwoners expat. Westers. Dus.

Ik heb er regelmatig hotelkamers geboekt met mijn kind en vriend, ongetrouwd. Echt geen probleem hoor.
quote:-teuntje- schreef op 08 januari 2014 @ 17:26:

Ongehuwd zwanger zijn is verboden in de VAE, dus ik zou er niet heen gaan als ongehuwde zwangere.Larie.
Ik zou het niet doen. Ik begrijp toch al niet zo goed waarom je naar zo'n k*tland zou gaan, waar de meeste mensen die het werk doen, als slaven worden behandeld. En waar ze een godsdienst hebben die vind dat wij ongelovige varkens zijn, die het liefst gedood moeten worden.

Maar goed als je ff gegoogled had dan zie je dat je als ongehuwde zwangere gewoon de gevangenis in kunt draaien waar je kunt bevallen en vervolgens gaat je kind gaat dan naar een weeshuis:

http://answers.yahoo.com/ ... qid=20110615210628AAdZktF

http://www.dubaiforums.co ... and-unmarried-t43002.html

http://dubai.ae/en/Lists/ ... x?ID=27&category=Citizens
quote:jo12345 schreef op 08 januari 2014 @ 18:26:

Ik zou het niet doen. Ik begrijp toch al niet zo goed waarom je naar zo'n k*tland zou gaan, waar de meeste mensen die het werk doen, als slaven worden behandeld. En waar ze een godsdienst hebben die vind dat wij ongelovige varkens zijn, die het liefst gedood moeten worden.

Maar goed als je ff gegoogled had dan zie je dat je als ongehuwde zwangere gewoon de gevangenis in kunt draaien waar je kunt bevallen en vervolgens gaat je kind gaat dan naar een weeshuis:

http://answers.yahoo.com/ ... qid=20110615210628AAdZktF

http://www.dubaiforums.co ... and-unmarried-t43002.html

http://dubai.ae/en/Lists/ ... x?ID=27&category=CitizensDramaqueen. Wat jij linkt geldt voor de locals. Niet voor toeristen of expats. Het is een land waar je als toerist gewoon heel hartelijk wordt ontvangen, wij hebben nog nooit problemen gehad als ongehuwd stel met kind. Dat kind komt niet van de ooievaar, dat weten zij ook en dus moet ik ooit ook ongehuwd zwanger zijn geweest. Je wordt er goed behandeld. Als je een arts nodig hebt en je bent ongehuwd zwanger helpen ze je gewoon. Echt geen probleem. Dubai, Abu Dhabi, Oman....nooit problemen gehad.
Oh ja, en mocht je verkracht worden in Dubai, doe dan vooral geen aangifte.

Want de vrouw gaat de gevangenis in en niet de dader!

Echt een heerlijk vakantieland!

http://edition.cnn.com/20 ... -norway-rape-controversy/
Vergeleken bij Soedie Arabie is Dubai natuurlijk sodom en gomorra
Hou je gewoon aan hun regels. Geen alcohol drinken (ook je man vriend niet), geen fysiek contact in t openbaar en even je schouders bedekken in openbare gelegenheden. Verder is er niets aan de hand.
2 jaar geleden ervaring daar met een zkh. Collega kreeg bloeding tijdens zwangerschap. Was een drama. Wij hoorden het pas de volgende dag en moesten toen spullen brengen zoals toiletpapier, bestek, drinken, etc. Werd totaal niet voor gezorgd. Misschien wel als je naar een privé kliniek gaat, dat weet ik niet.
Als je bang bent voor slechte zorg met een miskraam zou ik lekker naar Curaçao gaan. Veel beter geregeld daar *kuch*

Ziekenhuizen zijn prima. Mijn vriendin woont er en ik hoor echt alleen maar fijne verhalen over de zorg. Gelukkig heb ik er nog niet mee te maken gehad maar ik zou niet twijfelen te gaan als ik iets had.

Angst is een slechte raadgever. Dat zeg ik er nog even over
quote:whopper schreef op 08 januari 2014 @ 18:38:

Hou je gewoon aan hun regels. Geen alcohol drinken (ook je man vriend niet), geen fysiek contact in t openbaar en even je schouders bedekken in openbare gelegenheden. Verder is er niets aan de hand.Wat een heerlijk vakantieland: geen lekkere cocktails of wijntje bij het diner, niet knuffelen met je vriend en geen blote flutterjurkjes aan mogen. Verder alles oke hoor!
quote:Ratsmodee schreef op 08 januari 2014 @ 18:51:

[...]

Wat een heerlijk vakantieland: geen lekkere cocktails of wijntje bij het diner, niet knuffelen met je vriend en geen blote flutterjurkjes aan mogen. Verder alles oke hoor! TO is t och zwanger, die dronk toch al niet
De regels zijn een tijdje terug aan gescherpt, ook voor toeristen! Persoonlijk zou ik het risico niet nemen, en ik ben toch echt geen watje in dit soort dingen.
quote:Ratsmodee schreef op 08 januari 2014 @ 18:51:

[...]

Wat een heerlijk vakantieland: geen lekkere cocktails of wijntje bij het diner, niet knuffelen met je vriend en geen blote flutterjurkjes aan mogen. Verder alles oke hoor! Ben je er wel eens geweest? Ik wel. Vaak. En zal ik je eens iets vertellen? Bij het eten in een restaurant bestel je gewoon een wijntje, of sterke drank. Maar ga niet dronken over straat. Is sowieso niet sjiek. Lekker over het strand of aan het zwembad in je bikini, in de tuin in je spaghettibandjes jurk, maar in de super of in de mall even een korte mouw aan. Aan het diner bedek ik ook mijn schouders maar het hoeft niet. Knuffelen met je eigen man? Nee dat is niet handig in het openbaar. Geeft niet. Doe ik toch liever thuis. Het is er geweldig. Echt. Je mist iets als je je laat leiden door je vooroordelen.
quote:mirrewhb schreef op 08 januari 2014 @ 18:55:

De regels zijn een tijdje terug aan gescherpt, ook voor toeristen! Persoonlijk zou ik het risico niet nemen, en ik ben toch echt geen watje in dit soort dingen.Welke regels dan, en waar staat dat? Wij komen er elk jaar wel een keer en ik heb er niets van gemerkt. Nergens waar wij allemaal onze paspoorten moesten laten zien is er ook maar één wenkbrauw opgetrokken. En op mijn paspoort staat niet mijn man's naam (wij zijn niet getrouwd)
Maar whopper, vertel eens, heb jij ervaring ermee wat er gebeurd als je als zwangere ongetrouwde vrouw medische hulp zoekt?

Ik denk dat het als expat deels anders is omdat je dan bijv. een netwerk hebt waardoor je beter toegang hebt tot bijv. priveziekenhuizen.
Wow wat een verhalen over Dubai.. Poeh

Afgelopen jaar naar Dubai geweest en ik zal dit jaar ook weer gaan maar de verhalen hier slaan echt alles..

Wat Whopper ook zegt, je past je aan aan de mensen daar, je zorgt dat je schouders en knieën bedenkt zijn in openbare ruimtes, maar hey je kunt ook gewoon in bikini naar het strand hoor en alcohol is verkrijgbaar in hotels (alsof je zonder alcohool geen leuke vakantie kunt hebben?). Ik vond het een geweldige plek, en hoe schoon is alles!!!

Maar goed, dit is off topic, maar TO ik zou me goed laten informeren. Als jij je er niet goed bij voelt zou ik niet gaan, maar ik zou Curaçao ook niet zo heel lekker land vinden om zwanger naar toe te gaan, maar daar ben ik nog nooit geweest dus dat is mijn vooroordeel!
quote:-teuntje- schreef op 08 januari 2014 @ 19:03:

Maar whopper, vertel eens, heb jij ervaring ermee wat er gebeurd als je als zwangere ongetrouwde vrouw medische hulp zoekt?

Ik denk dat het als expat deels anders is omdat je dan bijv. een netwerk hebt waardoor je beter toegang hebt tot bijv. priveziekenhuizen.Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze je medische hulp weigeren. Het zijn artsen. Die leggen een eed af. En het is geen ontwikkelingsland he....zoals ik al zei; 80% van de inwoners van Dubai is expat. Ze zullen wel vaker een ongehuwd stel hebben gezien
quote:whopper schreef op 08 januari 2014 @ 18:56:

[...]

Ben je er wel eens geweest? IK wel. Vaak. En zal ik je eens iets vertellen? Bij het eten in een restaurant bestel je gewoon een wijntje, of sterke drank. Maar ga niet dronken over straat. Is sowieso niet sjiek. Lekker over het strand of aan het zwembad in je bikini, in de tuin in je spaghettibandjes jurk, maar in de super of in de mall even een korte mouw aan. Aan het diner bedek ik ook mijn schouders maar het hoeft niet. Knuffelen met je eigen man? Nee dat is niet handig in het openbaar. Geeft niet. Doe ik toch liever thuis. Het is er geweldig. Echt. Je mist iets als je je laat leiden door je vooroordelen.

Alles wat Whopper zegt! Babbelien, ik zou als ik jou was je vooral niet laten afschrikken door een enkele viva-lezeres die eigenlijk op het telegraaf-forum hoort te zitten. Dat zijn in 100 van de 100 gevallen vrouwen die nog nooit verder hebben gereisd dan Oost-Vlieland en zich laten informeren door de telegraaf.

Dubai is een heerlijk land met uitstekende medische zorg. Als toerist hoef je niet bang te zijn om door het een of ander in het gevang te belanden. Ik snap ook niet echt de reacties wat betreft alcohol....ik neem aan dat Babbelien die 22 weken zwanger is het land nou niet bepaald uitkiest op alcoholbeleid. Voor haar vriend is het echter geen probleem in hotels/ bepaalde plaatsen wel een biertje te drinken.

Maar goed, daar ging haar vraag ook niet over. Ontopic: de medische zorg is uitstekend in Dubai en je hoeft je geen zorgen te maken over het feit dat je ongehuwd bent.

Geniet er van!
quote:-teuntje- schreef op 08 januari 2014 @ 19:03:

Ik denk dat het als expat deels anders is omdat je dan bijv. een netwerk hebt waardoor je beter toegang hebt tot bijv. priveziekenhuizen.Overspel is strafbaar. Ook voor expats. Maar verder komen de verhalen me echt niet bekend voor. Dan had ik toch ook geen hotelkamer kunnen boeken met mijn gezin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven