Gezondheid alle pijlers

Extreme winderigheid en borrelende darmen

09-01-2014 17:11 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds nu bijna een jaar heb ik ontzettende last van winderigheid, de enige dag wat erger als de ander maar het is er constant en m'n sociale leven lijd er onder.

Soms als ik een verjaardag heb zie ik er al tegen op omdat ik het dan moet inhouden en dat leidt tot een opgeblazen buik en borrelende darmen.Ik heb al van alles geprobeerd.. Rennie deflatine en probiotica. Ook heb ik vezels van de huisarts gehad maar dit hielp naar mijn idee niet erg. Ik heb nu duspatal en dat neem ik wel iedere ochtend maar echt helpen doet het ook niet.

Echt ongezond eet ik ook niet, gewoon een brooje overdag,fruit en s'avonds normaal warme maaltijd. Zelden drink ik frisdrank, ik drink eigenlijk alleen thee en water, uitzondering daargelaten met een feestje. Melk laat ik al zoveel mogelijk staan omdat ik vaak hoor dat dit een oorzaak kan zijn maar dit kan het dus ook niet zijn.

Ik ben echt ten einde raad want ik word er letterlijk helemaal gek van, waar het door gekomen is ook echt geen idee want ik had hier namelijk tot vorig jaar nooit last van! tenminste, niet in zulke erge mate dat m'n sociale leven eronder lijd.

WIE O WIE heeft de gouden tip voor mij waar het door zou kunnen komen of welke voeding ik beter kan weglaten...
Ik heb het ook gehad en bij mij kwam het (volgens mij tenminste) door de zoetstoffen. Dronk toen veel lightdranken en zoetjes in de koffie etc. sinds ik dat niet meer doe is het een stuk minder..

Ik eet ook wat minder brood en dat scheelt volgens mij ook wel.

En kaas. Eerst dagelijks nu af en toe een paar dagen en dan weer niet.
quote:dolfje schreef op 09 januari 2014 @ 17:14:

Ik heb het ook gehad en bij mij kwam het (volgens mij tenminste) door de zoetstoffen. Dronk toen veel lightdranken en zoetjes in de koffie etc. sinds ik dat niet meer doe is het een stuk minder..

Ik eet ook wat minder brood en dat scheelt volgens mij ook wel.

En kaas. Eerst dagelijks nu af en toe een paar dagen en dan weer niet.Ik heb idd ook gehoord dat het door teveel zoetstoffen kan komen en ik merk ook wel dat als ik bijv chocolade eet me darmen daar wel erger op reageren maar in het dagelijks leven eet ik bijna geen zoetstoffen.. alleen misschien wat zoetigheid op brood zoals jam maarja of het daar nou echt door kan komen?
Laat je eens onderzoeken op parasieten in je darmen.

Deze zijn bij veel mensen aanwezig in hun darmen, maar bij sommigen kan deze voor (oa) dit soort klachten zorgen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Geen idee ik ben geen arts maar misschien eet je met te veel lucht..
quote:Miss.Innuendo schreef op 09 januari 2014 @ 17:27:

Laat je eens onderzoeken op parasieten in je darmen.

Deze zijn bij veel mensen aanwezig in hun darmen, maar bij sommigen kan deze voor (oa) dit soort klachten zorgen.

Dit had ik dus de laatste keer benoemd bij de huisarts want had hier idd ook wat over gelezen maar die zei: "dat zijn van die spookverhalen die de ronde gaan op internet maar dat kan helemaal niet"

Met andere woorden ik werd niet serieus genomen en ben nudus ook niet echt van plan om dit nog een keer aan te kaarten... kan ik dit ook via een andere weg dan de huisarts laten onderzoeken?
Mijn vader heeft het van aardappels. Niet alleen van aardappels zelf, maar ook alles waar het in verwerkt zit, alles waar dat aardappelzetmeel ofzo in zit. Als hij dag 1 ´s avonds aardappelen eet, heeft hij dag 2 de hele dag last van zijn darmen, en dag 3 ook nog een beetje...

Zelf had ik vaak last van een opgeblazen gevoel. Dacht dat dit door mijn lactoseintolerantie kwam, dat ik zonder het te merken toch producten met lactose binnen kreeg omdat ik de ingrediënten lijsten niet goed las. Maar sinds mijn vader me dit vertelde lette ik er op, en ik had inderdaad vooral last van zo´n opgeblazen gevoel als ik aardappels gegeten had. Nu eet ik nog amper aardappels en voel me nog maar zelden opgeblazen.
Eet en drink je in een snel tempo? Of veel lopend? Dan hap je namelijk snel veel lucht mee naar binnen.
IK zou een tijdje speltbrood eten en geen pasta en dergelijke.
Met darmklachten kan j natuurlijk zelf wat proberen en onderzoeken. Ik denk dat je zo ondrhand wel op een punt bent beland dat je er zat van bent, dat snap ik. Ik ben geen dokter maar als ik jou was zou ik toch (bij een andere) huisarts vragen om wat algemeen bloedwerk om te kijken hoe je vitamines, ijzer, bacterien of infecties etc. Ervoor staan. Misschien heb je wel iets onder de leden. Denk ook goed na over eventuele andere klachten. Ik zelf had darmklachten maar ook vermoeid, depressief, snel koud.mik had uiteindelijk coeliakie. Dat hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn maar als je lang met klachten rondloopt kan het geen kwaad om het gesprek aan te gaan met je huisarts. Mij lijkt de enige manier om achter een medische reden te komen is een huisarts. Je kan zelf oordelen of je die weg wilt gpgaan.
quote:jessicaaa schreef op 09 januari 2014 @ 17:36:

Eet en drink je in een snel tempo? Of veel lopend? Dan hap je namelijk snel veel lucht mee naar binnen.Ik ben wel een snelle eter maar heb niet idee dat het daardoor komt want ze kunnen namelijk ook nogal stinken ( niet echt smakelijk haha ) en dat lijkt me niet dat dat door ingeslikte lucht komt denk ik ..
MIjn man en ik hadden laats precies hetzelfde, dus wij dachten waar komt dat nou van.

Bleek het te komen van de suikervrije snoepjes van de Aldi.

Stond zelfs op de verpakking, bij overvloedig gebruik kan het laxeerend werken.

Dus ik weet niet of je veel zoetstoffen of light produkten gebruikt maar daar zou het ook aan kunnen liggen,
quote:naba90 schreef op 09 januari 2014 @ 17:39:

[...]

Ik ben wel een snelle eter maar heb niet idee dat het daardoor komt want ze kunnen namelijk ook nogal stinken ( niet echt smakelijk haha ) en dat lijkt me niet dat dat door ingeslikte lucht komt denk ik ..Te veel vezels kunnen ook een probleem geven. Welke heb je van de huisarts gekregen? Eet je heel veel brood?
Naba ik heb er ook sinds een poosje last van en ben toen op de dagen dat ik moet werken en 1 ervoor geen vlees of gekruid eten gaan eten. Dat helpt bij mij dus. En als ik een verjaardag heb probeer ik er ook rekening mee te houden om dan iets te eten wat geen vlees of kruiden bevat,

Morgen avond heb ik b.v. Salsales en dan eet ik b.v. opgebakken aardappelen zonder kruiden en vlees.

ik moet vooral oppassen met kip en gehaktballen.

En met koolsoorten moet ik op passen, geen broccoli en spruiten b.v.

ik werk ook 2 ochtenden en dan heb ik met weinig klanten te maken ( werk in een winkel ) en die dagen eet ik gewoon.

Even uit proberen, misschien heb je er wat aan, want het is echt niet leuk weet ik uit ervaring. Succes!!
Google eens op candida albicans..wellicht herken je je in de symptomen? succes!
quote:hannah90 schreef op 09 januari 2014 @ 17:38:

Met darmklachten kan j natuurlijk zelf wat proberen en onderzoeken. Ik denk dat je zo ondrhand wel op een punt bent beland dat je er zat van bent, dat snap ik. Ik ben geen dokter maar als ik jou was zou ik toch (bij een andere) huisarts vragen om wat algemeen bloedwerk om te kijken hoe je vitamines, ijzer, bacterien of infecties etc. Ervoor staan. Misschien heb je wel iets onder de leden. Denk ook goed na over eventuele andere klachten. Ik zelf had darmklachten maar ook vermoeid, depressief, snel koud.mik had uiteindelijk coeliakie. Dat hoeft bij jou helemaal niet zo te zijn maar als je lang met klachten rondloopt kan het geen kwaad om het gesprek aan te gaan met je huisarts. Mij lijkt de enige manier om achter een medische reden te komen is een huisarts. Je kan zelf oordelen of je die weg wilt gpgaan.Heel toevallig ga ik morgen bloed laten prikken omdat ik aan drong bij de huisarts. weet alleen niet precies waarop allemaal, volgens mij wat standaard dingen. Hij zei: "Als jou dat rust geeft dan moet je bloed laten prikken" maar waarvoor dus eigenlijk geen idee
quote:Melpomene schreef op 09 januari 2014 @ 17:52:

[...]

Te veel vezels kunnen ook een probleem geven. Welke heb je van de huisarts gekregen? Eet je heel veel brood?Die vezels gebruik ik nu niet meer maar het waren psyllium vezels.. ik eet wel veel brood ongeveer 6 sneetjes op een dag, soms minder
quote:maddies schreef op 09 januari 2014 @ 18:22:

Google eens op candida albicans..wellicht herken je je in de symptomen? succes!ook dit aangekaart bij de huisarts, maar die gelooft blijkbaar niet zo in zulke verhalen want volgens hem was daar dus niks van waar en bestaat dat niet
Nee dat klopt...de reguliere medische wereld 'gelooft' daar niet in tenzij je terminaal ziek bent of aids hebt. Toch lees ik teveel om het niet te proberen (ik ben al meer dan 3 jaar ziek door CVS) en ik ga me nu toch aan Candida dieet wagen...voor de reguliere medici ben en blijf ik 100% afgekeurd en 'is dit het' voor de rest van mijn leven en moet ik ermee leren leven..dat ben ik niet van plan en in Candida vond ik veel herkenning (zeker mbt oorzaken: pilgebruik, virusinfectie, antibioticagebruik).

Misschien kun je navolgende testen eens doen:

http://www.lilith.demon.nl/div/candida-test.html

en:

http://www.candidahelp.nl/spuug.html

Dit kán (met nadruk op kan) een indicatie zijn voor candida. Bij mij is het aan de hand van bloedanalyse en uiterlijke kenmerken (huidbeeld) vastgesteld.

Hoop dat het je mag helpen! succes!
quote:naba90 schreef op 09 januari 2014 @ 17:29:

[...]

Dit had ik dus de laatste keer benoemd bij de huisarts want had hier idd ook wat over gelezen maar die zei: "dat zijn van die spookverhalen die de ronde gaan op internet maar dat kan helemaal niet"

Met andere woorden ik werd niet serieus genomen en ben nudus ook niet echt van plan om dit nog een keer aan te kaarten... kan ik dit ook via een andere weg dan de huisarts laten onderzoeken?

Ik ben er het levende bewijs van dat het wel waar is.

Mijn darmklachten (en die waren behóórlijk, mijn leven was nagenoeg onleefbaar geworden) zijn volledig weg nadat ik een 10-daagse antibioticakuur tegen die parasiet heb geslikt.

Belachelijk dat je huisarts het zo makkelijk wegwuift.

Is het een huisartsencollectief? Kun je niet naar een andere huisarts met je klachten en vragen?

Met een ontlastingonderzoek wordt vastgesteld of je de parasiet hebt. En nogmaals, heel veel mensen hebben deze parasiet zonder klachten, maar bij sommigen kan hij dus wel (heel vervelende) klachten geven. De parasiet in kwestie heet 'dientamoeba frigilis'.

Google daar maar eens op
Heb je een darminfectie of iets dergelijks gehad? Het kan zijn dat je een intolerantie voor lactose hebt opgelopen. Zoiets kan spontaan ontstaan na een infectie. Dat heb ik ook. Dat kan uiteindelijk ook weer vanzelf over gaan.

Verder heb ik de volgende tips gekregen van een natuurarts. Ze werkten bij mij en zijn zeker het proberen waard: Eet desembrood. Dat gist minder in de maag. Combineer geen koolhydraten en dierlijke eiwitten (dus geen broodje kaas). Ze vragen allebei om een andere zuurtegraad bij de vertering. Combineren kan gasvorming tot gevolg hebben.

Ik hoop dat je er snel vanaf komt!
quote:naba90 schreef op 09 januari 2014 @ 18:29:

[...]

ook dit aangekaart bij de huisarts, maar die gelooft blijkbaar niet zo in zulke verhalen want volgens hem was daar dus niks van waar en bestaat dat niet

Zelfde verhaal als die parasiet. Iedereen hoort candida in z'n lijf te hebben. Maar bij de één geeft het klachten en bij de ander niet.

Als je candida wilt laten testen en behandelen moet je naar het alternatieve circuit (homeopatisch).

Ik dacht namelijk ook lang aan een candida infectie.

Mijn huisarts zei ook dat ze daar niets mee kon.

Heeft op mijn aandringen toch een formulier ingevuld waarin mijn ontlasting werd onderzocht op candida, maar ook parasieten. Toen de uitslag terugkwam was er niet eens gezocht op candida (doet het lab blijkbaar ook niet) maar was er dus wel die parasiet gevonden. En toen kreeg ik die antibioticakuur en zelfs al tijdens de kuur (die redelijk naar was vanwege de bijwerkingen) ging ik me fysiek, dus m'n darmen, al stukken beter voelen.
O, en ik dacht dus óók dat ik spontaan lactose-intolerant was geworden. En later leek het wel of ik voor veel meer zaken intolerant was geworden. Ik kon bijna niets meer eten of mijn hele darmstelsel ging over de rooie.

En raad maar......na de behandeling tegen die parasiet kan ik dus álles weer gewoon eten. Mijn darmen zijn nog nooit zo rustig geweest.
Is je ontlasting wel normaal, of anders dan voorheen?
Ik zou eens contact opnemen met een homeopaat. Die kijken toch naar totale plaatje en Ik weet zeker dat een homeopaat je bij deze klachten zou kunnen helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven