iemand ervaring met Lexapro?
vrijdag 10 januari 2014 om 12:43
Hallo allemaal.. Ik slik sinds 8 dagen Lexapro omdat ik in een depressie zit.. Na 2 dagen merkte ik al verschil, prettig! Maar sinds gisteren ben ik weer iets down, zenuwengevoel, weinig eetlust en trillerig.. Is dit normaal? Hoe lang moet je het ongeveer slikken voor het optimaal werkt? Thanx alvast!!
vrijdag 10 januari 2014 om 14:47
Meestal werken ad pas na een week of 6, en vaak begin je met een lage dosering die je in overleg ophoogt als je merkt dat het onvoldoende helpt. Bij elke ophoging kunnen de bijwerkingen weer (even) terugkomen. Het verschil per persoon hoe lang je hiervan last houdt, wel is het zo dat bijwerkingen zich eerder manifesteren dan de werking van de medicatie helaas.
als je echt twijfelt over je medicatie/bijwerkingen, dan kun je toch even bellen met je psychiater?
Ik hoop dat de medicatie voor je werkt!
als je echt twijfelt over je medicatie/bijwerkingen, dan kun je toch even bellen met je psychiater?
Ik hoop dat de medicatie voor je werkt!
vrijdag 10 januari 2014 om 14:48
En de bijwerkingen gaan bij sommige mensen wel weg en bij anderen juist helemaal niet.
Wel worden ze meestal bij iedereen wel wat minder na een paar weken, maar mocht er een verhoging moeten plaatsvinden heb je weer last van de bijwerkingen en is de kans dat het niet helemaal of helemaal niet weggaan er weer.
Mocht je blijven trillen daar is ook een medicatie voor he?
Heel stom om dat nemen om een bijwerking te lijf te gaan, maar erg trillen kan heel hinderlijk zijn.
Wel worden ze meestal bij iedereen wel wat minder na een paar weken, maar mocht er een verhoging moeten plaatsvinden heb je weer last van de bijwerkingen en is de kans dat het niet helemaal of helemaal niet weggaan er weer.
Mocht je blijven trillen daar is ook een medicatie voor he?
Heel stom om dat nemen om een bijwerking te lijf te gaan, maar erg trillen kan heel hinderlijk zijn.
vrijdag 10 januari 2014 om 14:51
vrijdag 10 januari 2014 om 15:04
Slik al bijna 10 jaar Lexapro en heb daarvoor heel wat AD's versleten waaronder ook MAO-remmers.
Lexapro is tot nu toe de enige die blijft helpen, 10 mg is al genoeg voor mij terwijl ik bij de andere AD's op het max zat.
Nooit geen bijwerkingen gehad maar wat al geschreven is, dit is heel persoonlijk.
Lexapro is tot nu toe de enige die blijft helpen, 10 mg is al genoeg voor mij terwijl ik bij de andere AD's op het max zat.
Nooit geen bijwerkingen gehad maar wat al geschreven is, dit is heel persoonlijk.
woensdag 21 mei 2014 om 16:33
Drie weken geleden opgehoogd van vijf naar tien mg. Ik ben stukken rustiger in mijn hoofd. Stemming is nog niet optimaal maar ik heb er inmiddels goede dagdelen tussen zitten. Verder is de spanning van niet hanteerbaar naar zeurend op de achtergrond gegaan. Voor mij tot nu toe hoopvolle ontwikkelingen. Ik hoop dat het zich de komende drie weken doorzet. Verder heb ik natuurlijk therapie 1x per week in de tweede lijn. Ik werk halve dagen. Mijn bijwerkingen: droge mond en toch behoorlijk meer behoefte aan slaaap. Verder geen bijwerkingen.
woensdag 21 mei 2014 om 16:51
Bij het starten met Lexapro kunnen in de eerste weken je klachten toenemen, voordat ze afnemen. Het kan tot ongeveer 6 weken duren voor het optimaal werkt. Het is dus helemaal niet zo gek dat je na 8 dagen je nog zenuwachtig en down voelt.
Kijk het even aan, maar mochten je klachten niet houdbaar worden of mocht je last krijgen van suicidale gedachten, direct contact opnemen met je behandelaar/psychiater.
Kijk het even aan, maar mochten je klachten niet houdbaar worden of mocht je last krijgen van suicidale gedachten, direct contact opnemen met je behandelaar/psychiater.
zondag 8 juni 2014 om 11:08
En daar is flaxie weer. Komende woensdag zit ik zes weken aan de ophoging van de lexapro. Tien mg. De laatste drie weken gaat het steeds beter. Ik werk nog steeds halve dagen. De therapie is zwasr masr ik kan het zoveel beter naast me neerleggen. Inmiddels heb ik soms helemaal geen spanning meer en ben ik soms zelfs relaxed. Ik zit in een hele onrustige fase in mijn leven. Ik kan niet terugkeren in mijn oude functie en dat geeft veel onzekerheid maar het verlamd me niet helemaal.