Gezondheid alle pijlers

Ziek na vakantie in de tropen

01-01-2014 11:25 73 berichten
3 maanden na mijn strandvakantie in de tropen ben ik ziek geworden, griepverschijnselen. We zijn nu ruim 4 maanden verder en ik ben nog steeds ziek (heb allerlei onderzoeken in het ziekenhuis). Zou dit door een parasiet oid kunnen komen? Heeft iemand dit weleens meegemaakt na een vakantie in de tropen?
Dank je beelicios. Voor hepatitis ben ik ingeent en denque duurt volgens mijn arts geen maanden.

Monalisalove dat is ook erg zeg! Zijn ze er bij jou toen wel snel achter gekomen? Wat verschrikkelijk moet dat geweest zijn, ook op het vliegveld pff.

Juna bedankt voor de tip! Ben jij nu helemaal hersteld? Wat erg dat ze er niks meer aan konden doen en ook niet precies weten waardoor het veroorzaakt is. Heb je er nog iets blijvends aan overgehouden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder bleek Brucellosis te hebben. Gaat ook gepaard met griepachtige verschijnselen en koortsaanvallen. Is ook maanden ziek geweest, meerdere opnames in het ziekenhuis. Heeft bijna een half jaar ab moeten slikken, maar daarna volledig hersteld.

Sterkte! Ik weet hoe frustrerend het kan zijn.
quote:meisx schreef op donderdag 02 januari 2014 13:24 Dank je beelicios. Voor hepatitis ben ik ingeent en denque duurt volgens mijn arts geen maanden.

Monalisalove dat is ook erg zeg! Zijn ze er bij jou toen wel snel achter gekomen? Wat verschrikkelijk moet dat geweest zijn, ook op het vliegveld pff.

Juna bedankt voor de tip! Ben jij nu helemaal hersteld? Wat erg dat ze er niks meer aan konden doen en ook niet precies weten waardoor het veroorzaakt is. Heb je er nog iets blijvends aan overgehouden? Ik ben nog steeds ziek :( Maar ik heb ook wat andere aandoeningen erbij, in combinatie met die verzwakking van mijn tropenreis. Over 2 weken begin ik met een fulltime revalidatie! Ik hoop dit jaar dus weer veel fitter te worden
Ik hoop dat je dit jaar snel weer beter wordt Juna! Hoe lang ben je nu al ziek? Merk je wel verbetering? Veel sterkte/succes met revalideren. Hou de moed erin!
quote:meisx schreef op donderdag 02 januari 2014 14:18 Ik hoop dat je dit jaar snel weer beter wordt Juna! Hoe lang ben je nu al ziek? Merk je wel verbetering? Veel sterkte/succes met revalideren. Hou de moed erin!

Wat lief! Bedankt!

Ik ben nu 3,5 jaar ziek

Jij ook de moed erin houden he!! Zeker als je ook nog koorts hebt en je dus al zo'n lange tijd beroerd voelt. Zorg maar goed voor jezelf!
Jeetje al zo lang . Wat moet het verschrikkelijk voor je zijn. De moed erin houden is niet altijd makkelijk maar wel noodzakelijk.

Ik kan morgen een potje ophalen en dan wordt er op amoebes onderzocht.
Ja, het lukt me ook niet altijd om de moed erin te houden. Maar met het zicht op het revalidatie traject ben ik weer hoopvol gestemd.

Wat goed dat je laat testen op amoebes; hou je ons op de hoogte hoe t met je gaat?
Nee kan me voorstellen! Wat houdt het revalidatietraject in als ik vragen mag? Ik heb eind volgende week de uitslag van de amoebes, ben benieuwd.
Oh spannend, nog ff afwachten dus voor jou? Heb je nu elke dag koorts? Kan je nog wel wat doen, of lig je de hele dag op bed? Echt rot lijkt me!

Ik ga een traject doen waarbij je behandeling krijgt door een fysio, arts, psycholoog, bewegingstherapeut. Het is erg intensief en ik blijf daar ook slapen doordeweeks. Ben erg benieuwd!
Als het pas 3 maanden daarna is begonnen kan het ook iets heel anders zijn, dat niets met je vakantie in de tropen te maken heeft natuurlijk...
Voor jou ook spannend Juna! Ik hoop dat het je gaat helpen. Ik heb elke dag koorts, voel me ziek heb pijn en kan helaas niet meer functioneren . Hopelijk komt er iets uit het onderzoek.

Heel veel succes met revalideren!
Dat klopt inderdaad, ze kijken nu naar allerlei dingen niet perse uit de tropen.
Is er gechecked op CMV virus? Dit bleek een collega van mij te hebben na een lange vakantie in Thailand.
quote:meisx schreef op 02 januari 2014 @ 10:35:

Nelladella1 dat is ook heftig zeg! Hoe heb je dat daar opgelopen of weet je dat niet? Heeft de amoede geen blijvende schade aangericht? Haha ik mag helaas geen alcohol ivm medicijnen . Wel apart dat het daarvan is over gegaan. Gelukkig!

Nee, ik heb geen blijvende schade door de amoebe. Ik heb van een paar mensen gehoord dat ze na amoebe wel zijn blijven kwakkelen, maar die waren allemaal in Nederland behandeld. Ik ben daar behandeld, in het ziekenhuis, met drie verschillende antibiotica twee weken lang.

Overigens las ik laatst ergens, dat amoebe echt goed kan genezen, ook in Nederland.

Heel veel sterkte, ik hoop dat ze gauw vinden wat jou mankeert.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-06-2014 14:06
Reden: privacy
% gewijzigd
Dank je! Hopelijk is het een amoebe en vinden ze die nu. Het duurt allemaal zo lang .

Tessaa hoe lang ben jij toen ziek geweest?
Amoeben en parasieten zijn helaas niet gevonden :(.
Op zich fijn maar ja, wat dan hè?

Is er een nieuw plan ?
Je bent zelf een theepot
quote:meisx schreef op 10 januari 2014 @ 15:13:

Amoeben en parasieten zijn helaas niet gevonden :(.Gelukkig. Maar ook wel lastig, want wat is het dan? Krijg je nog verdere onderzoeken?
quote:meisx schreef op 10 januari 2014 @ 15:13:

Amoeben en parasieten zijn helaas niet gevonden :(.

Wat balen. Ik had gehoopt dat dat de oorzaak was.

Wordt er nu wel verder gezocht?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Omdat ik nog steeds koorts heb krijg ik een scan en verder is er nu geprikt op lyme (just in case). Dengeu en nog wat tropische ziekten zijn in ieder geval uitgesloten.
Ik heb zelf ruim 10 jaar over de hele wereld gereisd. Ik verbleef altijd in kleine dorpjes/ plaatsen waar weinig toeristen kwamen en sliep altijd bij plaatselijke bevolking.

Ik heb in die tijd ook heel wat plaatselijke ziekenhuizen van binnen mogen bekijken. Eén keer ben ik noodgedwongen teruggevlogen naar Nederland.

Je hebt ziektes met een incubatietijd langer dan twee maanden, maar dergelijke ziektes loop je over het algemeen niet op in een vakantieoord waar je niet langer dan drie weken verblijft.

Niet voor niets worden de meeste vaccinaties pas gegeven bij een minimaal verblijf van een maand in een hoogrisico gebied.

Maar zoals de rest al heeft gezegd: wij zijn geen artsen. Het lijkt mij even waarschijnlijk dat je gewoon ziek bent geworden. Een griep kan heel heftig zijn. Artsen weten aardig goed hier waar ze mee bezig zijn en mocht er niets uitkomen en het niet vertrouwen: tropenziekenhuis Rotterdam.
Wat balen TO dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt over wat je mankeert! Hopelijk vinden ze nu toch echt snel de oorzaak. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven