Tips herdenking vader (sieraad?)
zaterdag 11 januari 2014 om 21:30
zaterdag 11 januari 2014 om 21:37
http://www.duopenrose.nl/ ... gen/handschrift-ring-10mm
Je zou de handtekening van je vader ergens in kunnen laten graveren.
Je zou de handtekening van je vader ergens in kunnen laten graveren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 11 januari 2014 om 21:41
Toen mijn man overleed kreeg ik een mailtje van een lieve forumster (ze schrijft volgens mij niet meer) en ze schreef mij dat ze kralen maakt met het haar van de overledene erin. Aan de zijkanten kan zijn/haar naam staan en een geboortedatum.
Ik draag die kraal iedere dag en ben er enorm blij mee.
Mocht je nog een haarpluk hebben dan kan ik voor je kijken welke site ze heeft.
Gecondoleerd nog overigens.
Ik draag die kraal iedere dag en ben er enorm blij mee.
Mocht je nog een haarpluk hebben dan kan ik voor je kijken welke site ze heeft.
Gecondoleerd nog overigens.
zaterdag 11 januari 2014 om 21:45
zaterdag 11 januari 2014 om 21:49
zaterdag 11 januari 2014 om 21:50
zaterdag 11 januari 2014 om 21:51
Dank jullie alvast voor de reacties!
Mijn vader is begraven, dus geen as. Maar dat van die handtekening vind ik wel echt een goed idee! We hebben ook zijn trouwring nog.....
@ikbenik: klinkt als een heel bijzonder sieraad....jammer genoeg heb ik geen plukje haar....
@meissie: allebei je ouders? Wat heftig....
Mijn vader is begraven, dus geen as. Maar dat van die handtekening vind ik wel echt een goed idee! We hebben ook zijn trouwring nog.....
@ikbenik: klinkt als een heel bijzonder sieraad....jammer genoeg heb ik geen plukje haar....
@meissie: allebei je ouders? Wat heftig....
zaterdag 11 januari 2014 om 21:54
zaterdag 11 januari 2014 om 21:56
http://www.rouwwinkel.nl/ ... ring/koester-kabinet.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 11 januari 2014 om 21:57
Nadat mijn vader overleed hebben mijn moeder en ik zijn trouwring bij een juwelier laten smelten en 2 ringen laten maken, geheel naar eigen wens. Het goud uit zijn trouwring is daar heel mooi in verwerkt. Ik ben er erg blij mee, nog steeds. Anders bleef zijn trouwring toch maar ergens in een la liggen.
zaterdag 11 januari 2014 om 21:59
Ja in 2010 overleed mijn vader aan long en maagkanker en in 2012 mijn moeder ook longkanker met uitzaaingen in rug en bekken.
Zeer heftig moeder was in drie weken tijd, van moment diagnose-overlijden weg. Heel onwerkelijk.
Van mijn moeder heb ik ook meteen vingerafdruk laten maken maar daarvan laat ik nog wat maken ik denk aan oorbellen mooie brede creolen.
De handtekeningen van beide ouders staan in hun lievelingskleuren op mijn polsen.
Dus niet het zwart grijs wat je vaak ziet maar grieks blauw en paars/roze.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht bij het verwerken van dit verlies!
Ik hoop dat je iets kunt vinden waarin jij je vader kunt symboliseren!
Zeer heftig moeder was in drie weken tijd, van moment diagnose-overlijden weg. Heel onwerkelijk.
Van mijn moeder heb ik ook meteen vingerafdruk laten maken maar daarvan laat ik nog wat maken ik denk aan oorbellen mooie brede creolen.
De handtekeningen van beide ouders staan in hun lievelingskleuren op mijn polsen.
Dus niet het zwart grijs wat je vaak ziet maar grieks blauw en paars/roze.
Ik wens je heel veel sterkte en kracht bij het verwerken van dit verlies!
Ik hoop dat je iets kunt vinden waarin jij je vader kunt symboliseren!
zaterdag 11 januari 2014 om 22:02
Thanx blijfgewoonbianca voor de afbeelden en tips!
Bootje, ikbenik en signoflife: wat mooi om de ring te laten versmelten. Misschien kan er vd ring zowel eentje voor mijn moeder als voor mij gemaakt worden. Hebben jullie er nog iets in laten graveren?
Hebben jullie trouwens nog speciale rituelen of dingetjes om je dierbare te herdenken? Ik merk dat ik echt op zoek ben, maar ik weet niet goed hoe en wat.....
Bootje, ikbenik en signoflife: wat mooi om de ring te laten versmelten. Misschien kan er vd ring zowel eentje voor mijn moeder als voor mij gemaakt worden. Hebben jullie er nog iets in laten graveren?
Hebben jullie trouwens nog speciale rituelen of dingetjes om je dierbare te herdenken? Ik merk dat ik echt op zoek ben, maar ik weet niet goed hoe en wat.....
zaterdag 11 januari 2014 om 22:04
zaterdag 11 januari 2014 om 22:04
zaterdag 11 januari 2014 om 22:07
Rituelen ik denk dat je dat wel erg persoonlijk is.
Wat ideeën: met oud en nieuw steek ik een sierpijl in de lucht met een briefje eraan naar mijn man, bij de begraafplaats heb ik hetzelfde beeldje staan (met de tekst liefde is onsterfelijk) als dat ik hier in de woonkamer heb staan met een foto van hem erbij, mijn zus heeft van wat kleding van hem 2 kussenslopen gemaakt.
Nou ja daar vind je vast je eigen weg wel in.
Wat ideeën: met oud en nieuw steek ik een sierpijl in de lucht met een briefje eraan naar mijn man, bij de begraafplaats heb ik hetzelfde beeldje staan (met de tekst liefde is onsterfelijk) als dat ik hier in de woonkamer heb staan met een foto van hem erbij, mijn zus heeft van wat kleding van hem 2 kussenslopen gemaakt.
Nou ja daar vind je vast je eigen weg wel in.
zaterdag 11 januari 2014 om 22:10
Speciale rituelen....moeder is gecremeerd en ik heb een hele mooie kleine sierurn uitgekozen die staat bij mij in de huiskamer met mooie foto van ouders. Er zijn dagen dat ik me slecht voel en troost put uit het feit dat ze er zo bij is.
Vader is begraven en ik ga niet graag naar het graf ik vind hier zelf niks.....hij wilde echt begraven worden....ik voel me daar weleens schuldig over.
Moet wel zeggen dat de ring en de tattoos mij een heel fijn gevoel geven. Ook zet ik soms hun favo muziek keihard op in de auto heerlijk
Vader is begraven en ik ga niet graag naar het graf ik vind hier zelf niks.....hij wilde echt begraven worden....ik voel me daar weleens schuldig over.
Moet wel zeggen dat de ring en de tattoos mij een heel fijn gevoel geven. Ook zet ik soms hun favo muziek keihard op in de auto heerlijk