Tips herdenking vader (sieraad?)

11-01-2014 21:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivaforummers,

Tot mijn grote verdriet is mijn vader kortgeleden overleden. Ik wil graag iets laten maken of kopen als aandenken aan hem. Ik zat te denken aan een speciaal sieraad maar het kan ook iets anders zijn.

Hebben jullie misschien tips?
De vingerafdrukken worden na overlijden met een soort csi setje afgenomen en gaan via de uitvaartverzorger naar de goudsmid die dit kan verwerken. De ring van mijn moeder met vingerafdruk van mijn pa bewaar ik voor mijn zoontje later.

Mijn vader heeft zelf dit cadeau voor mij uitgekozen toen hij in terminale fase alles zels heeft uitgekozen en zei mij ik vond dit echt wat voor je wat jij?

Ik vond het ook gelijk mooi!
Ik heb met een edelsmid een ring ontworpen en daar as in verwerkt van mijn vader. Ik ben er heel blij mee! Het is een ring precies naar mijn wens en die niemand anders heeft

Maar dat as hoeft natuurlijk niet.
Gecondoleerd.

Moet het per se iets zijn op of om je lijf? En iets nieuws zijn?

Ik heb bijvoorbeeld van mijn moeder een mooi beeldje in de kast staan.

Heeft ze in haar jonge jaren zelf gemaakt, stond altijd bij ons thuis, en nu staat het in mijn kast. Elke keer als ik het beeldje zie, zie ik m'n moeder weer. Is een aandenken aan haar en aan vroeger en aan onze tijd samen in dat -voor mij- ouderlijke huis.
Ik had een kledingstuk van mijn vader in de kast liggen, gebruikte het als pyjama. Toen hij versleten was was het goed.

Verder heb ik een foto van hem, hangt na alle verhuizingen telkens wel ergens eentje. Ik ben niet van de tattoos en ook niet van de sieraden met iets van hem. Wel van een mooi sieraad kopen als nagedachtenis.

Ik probeer op of rond zijn verjaardag en sterfdag iets leuks te doen dat we samen ook gedaan zouden kunnen hebben (ik moet het ook leuk vinden). Niet per se op de dag zelf, dat deden we vroeger ook niet. In het begin keken we foto's en waren we meer verdrietig. Maar was het fijn om samen te komen en over hem te praten.
Na het overlijden van mijn vader (ruim 30 jaar geleden) heb ik van het geld uit de "erfenis" een gouden klavertje vier gekocht voor aan een ketting.

Verder: ik lijk op hem, qua karakter. En hij zit in mijn hart, voor altijd en eeuwig.
dank je miladila en madderijn voor het delen van jullie persoonlijke rituelen en herinneringen.....

Naara, het raakt me wat je zegt, mijn vader zal inderdaad altijd onderdeel van mij blijven.....door hem ben ik wie ik nu ben en hij zal altijd in mijn hart zitten.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven