Gezondheid alle pijlers

Melanoom wegsnijden, duur?

12-01-2014 09:40 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine melanoom die ik graag zou laten wegsnijden. Nu was ik aan het opzoeken wat dat ongeveer kan kosten, en ergens zag ik 90 euro indien het 10 minuten duurt, en 160 euro indien het 20 minuten duurt

Zijn dit normale prijzen? Iemand een idee? Ik zou het bij een dermatoloog laten doen.
Wordt dat niet gewoon vergoed?
Als je het melanoom laat.zitten heb je vanzelf geen geld meerr nodig....
Hoe weet je dat het een melanoom is. Het wordt na het wegsnijden pas onderzocht. Daarnaast zou ik al mijn spaargeld er voor uit willrn geven, boeiend als het maar weg is!!
Ja zijn normale prijzen volgens mij. En tja, het betreft je gezondheid dus ik zou het zeker wel doen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Vinyl schreef op 12 januari 2014 @ 09:43:

Wordt dat niet gewoon vergoed?Eigen risico waarschijnlijk..
Ten eerste: hoe weet je dat het een melanoom is? Bedoel je niet een moedervlek?

Ten tweede: dit wordt vergoed door de basisverzekering. Zeker als het een melanoom is.

Ten derde: het tarief lijkt me zelfs aan de lage kant als er gesneden, gehecht en onderzocht moet worden.
Als het inderdaad een melanoom is, hoef je je helemaal geen zorgen te maken over je eigen risico. Dat gaat dan namelijk echt wel op.
quote:Ginevra schreef op 12 januari 2014 @ 09:46:

Ten eerste: hoe weet je dat het een melanoom is? Bedoel je niet een moedervlek?

Ten tweede: dit wordt vergoed door de basisverzekering. Zeker als het een melanoom is.

Ten derde: het tarief lijkt me zelfs aan de lage kant als er gesneden, gehecht en onderzocht moet worden.

Dan nog betaal je het uit je eigen risico, dus even kijken waar het wat kost is niet zo gek.

Edit: Mosterd...
Max 360 euro als je het standaard eigen risico hebt. Maar zoals gezegd, wat doet het er toe? Dat ding moet toch weg of niet?
Behandelingen in het ziekenhuis vallen toch sowieso onder eigen risico?

Ik heb vorig jaar een moedervlek weg laten halen bij de huisarts. Dat kostte uiteraard niets, maar ik moest wel het onderzoek bij het lab betalen.
Onzin, dat is veel duurder, maar wordt vergoed.

Je hebt consult 1, biopt, labonderzoek, consult 2, de verwijdering en dan consult 4. Trust me, dat is tig keer duurder dan 160 euro.

Maar waarom moet je daar de prijs van weten?
Reken trouwens maar dat het je je hele eigen risico kost.

Maar wat moet gebeuren, moet gebeuren.
Ik ben deze week al bij de dermatoloog geweest om het na te kijken. Ze zei dat het zeker goedaardig is, maar ik het wel kan laten wegsnijden als ik wil. Het is niet groot, maar wel op mijn tepel, nogal vervelende plek. Ik moest sowieso een nieuwe afspraak ervoor maken omdat het ingepland moet worden.

Ik las dat het wegsnijden van goedaardige melanomen niet wordt vergoed. Misschien anders in Nederland en België?
Als het te duur is wil je 'm laten zitten?

Dit wordt gewoon vergoed door je verzekering. En ach, dan kost het je eigen risico. Je gaat je leven toch niet op het spel zetten voor een paar honderd euro?
quote:akioli schreef op 12 januari 2014 @ 09:56:

Ik ben deze week al bij de dermatoloog geweest om het na te kijken. Ze zei dat het zeker goedaardig is, maar ik het wel kan laten wegsnijden als ik wil. Het is niet groot, maar wel op mijn tepel, nogal vervelende plek. Ik moest sowieso een nieuwe afspraak ervoor maken omdat het ingepland moet worden.

Ik las dat het wegsnijden van goedaardige melanomen niet wordt vergoed. Misschien anders in Nederland en België?Waar woon jij dan??
Als het goedaardig is is het dus géén melanoom.

Ik las dat het wegsnijden van goedaardige melanomen niet wordt vergoed. Misschien anders in Nederland en België?

Een melanoom is nooit goedaardig! dus het is een moedervlek!

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... lanoom.htm
Zo noemde de dermatoloog het anders wel... Ik ben van België.
Goedaardige melanomen bestaan niet. En je gezondheid gaat toch boven geld? Of kan je de behandeling echt niet betalen?
Oh wacht, ik zie het al, ik heb een prijslijst met die tarieven gevonden. Een GOEDAARDIGE moedervlek wegsnijden is je eigen keus, en dat wordt niet vergoed. Dan snap ik dat de prijs een afweging is.

Maar gebruik nooit het woord melanoom daarvoor! Een melanoom is kwaadaardig, kanker dus. Ga dus nooit tegen je omgeving zeggen dat je een melanoom hebt want je jaagt ze de stuipen op het lijf.

Ik las dat het wegsnijden van goedaardige melanomen niet wordt vergoed. Misschien anders in Nederland en België?Ja, dat is anders. Maar hij kunnen wij in vredesnaam nu ruiken dat jij niet in Nederland woont en wat de zorg in jouw niet-genoemde land kost? Ik kan veel hoor, maar ik ben niet helderziend.
Euhm nee het is geen moedervlek. Het lijkt op een kleine uitstulping op mijn tepel, diameter een kleine 3 mm.
Hier bij vriend een moedervlek weg gehaald. Het weg snijden was gewoon bij de huisarts kostte niets. Alleen het laten onderzoeken was ¤319 van het eigen risico.
quote:akioli schreef op 12 januari 2014 @ 09:59:

Zo noemde de dermatoloog het anders wel... Ik ben van België.Zoek een andere..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven