Gezondheid alle pijlers

Melanoom wegsnijden, duur?

12-01-2014 09:40 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine melanoom die ik graag zou laten wegsnijden. Nu was ik aan het opzoeken wat dat ongeveer kan kosten, en ergens zag ik 90 euro indien het 10 minuten duurt, en 160 euro indien het 20 minuten duurt

Zijn dit normale prijzen? Iemand een idee? Ik zou het bij een dermatoloog laten doen.
Dermatoloog noemt het een melanoom? Merkwaardig.
Mijn excuses, maar de dermatoloog zei toch echt dat het een goedaardige melanoom was en ik me helemaal geen zorgen hoefde te maken. Had het niet op mijn tepel geweest had ik het zeker niet laten wegsnijden, maar ik vind het zo'n vervelende plek voor zoiets.
quote:akioli schreef op 12 januari 2014 @ 09:59:

Zo noemde de dermatoloog het anders wel... Ik ben van België.Ik denk echt dat je je vergist. Als het een melanoom zou zijn, heb je wel andere dingen om je druk over te maken dan de kosten.
Tja, van het zorgstelsel en de zorgkosten in België heeft 99,9% hier geen kaas gegeten. Ik zou dus gewoon je arts bellen wat dat grapje kost.
Vraag aan een Belg wat het kost in België, dat weren de meeste Nederlanders op dit Nederlandse forum niet.

En je arts kan het nooit een goedaardig melanoom hebben genoemd. Het is een melanoom of een moedervlek (naevus).

En als het op je tepel zit Kan ik me zo indenken dat het anders verdoofd en gehecht moet worden dan op je arm ofzo.

Vraag een kostenopgave van je arts als het inderdaad niets kwaadaardigs is.

Hoe het zit met de vergoeding door de verzekering en eventueel eigen risico in België weet ik niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vind gek verhaal, maar mijn advies is dan: lees je even in ..dus google even op melanoom.

En zoek een andere dermatoloog.
quote:akioli schreef op 12 januari 2014 @ 10:02:

Mijn excuses, maar de dermatoloog zei toch echt dat het een goedaardige melanoom wasEen goedaardig melanoom bestaat niet!

Melanoom (voluit maligne melanoom) (maligne = kwaadaardig) is een vorm van huidkanker die uitgaat van melaninebevattende pigmentcellen of melanocyten. Een melanoom kan ontstaan uit goedaardige moedervlekken (naevi naevocellularis), al is de kans hierop per moedervlek erg klein.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Een melanoom is de ergste vorm van huidkanker, dus je dermatoloog zal zich wel versproken hebben.

Verder, kun je niet het ziekenhuis bellen voor een prijsopgave?
Ze zei niet toevallig hemangioom?
quote:akioli schreef op 12 januari 2014 @ 09:59:

Zo noemde de dermatoloog het anders wel...

Dan heb je óf een dermatoloog die er niets van snapt, óf huidkanker.

Kies maar.
Summerdance, jij impliceert dat er ook benigne melanomen zijn
TO: waar vond je die info over prijzen?
Denk wel dat het over de 500 euro kost. Een dermatoloog is al duur op zich, dan nog de onderzoekskosten door een patholoog en trouwens het eigen risico kun je ook in delen betalen aan de zorgverzekering, zonder rente etc.
een melanoom wordt altijd in het ziekenhuis verwijderden kan behoorlijk in de kosten lopen omdat ze vaak een groot stuk en diep stuk huid weg moeten snijden. soms moet je ook chemo ondergaan, en ja dat wordt vergoed hoor
Ik zou eerst navragen of het nu kwaadaardig of goedaardig is. In het eerste geval zo snel mogelijk een afspraak maken voor verwijdering. Bij een melanoom telt elke dag. In het tweede geval kun je op je gemak uitzoeken hoe het met de vergoeding zit.

Ik denk dat ik in jouw geval een afspraak zou maken bij een andere dermatoloog, want een dergelijke fout mag een dermatoloog niet maken. Tenzij jij het mogelijk verkeerd begrepen hebt, dat kan natuurlijk ook.
Ga in therapie!
quote:akioli schreef op 12 januari 2014 @ 09:56:

Ik ben deze week al bij de dermatoloog geweest om het na te kijken. Ze zei dat het zeker goedaardig is, maar ik het wel kan laten wegsnijden als ik wil. Het is niet groot, maar wel op mijn tepel, nogal vervelende plek. Ik moest sowieso een nieuwe afspraak ervoor maken omdat het ingepland moet worden.

Ik las dat het wegsnijden van goedaardige melanomen niet wordt vergoed. Misschien anders in Nederland en België?

is dat nieuw? goedaardige huidkanker?

Je wil dus gewoon een moedervlek verwijderen? Misschien handig om dat even in je OP te veranderen
quote:akioli schreef op 12 januari 2014 @ 10:02:

Mijn excuses, maar de dermatoloog zei toch echt dat het een goedaardige melanoom was en ik me helemaal geen zorgen hoefde te maken. Had het niet op mijn tepel geweest had ik het zeker niet laten wegsnijden, maar ik vind het zo'n vervelende plek voor zoiets.dan is je dermatoloog gek of jij had je gehoorapparaat niet in
quote:Suze02 schreef op 12 januari 2014 @ 10:13:

Summerdance, jij impliceert dat er ook benigne melanomen zijn dit.
Goedaardig kan veranderen in kwaadaardig. Laat het weghalen. Dan die centen maar kwijt. Dat is beter dan je leven.
quote:smulrol schreef op 12 januari 2014 @ 11:07:

[...]

dit.

Ik vatte het juist omgekeerd op: een melanoom (ook wel maligne melanoom genoemd) impliceert dat alle melanomen maligne zijn.

Een melanoom is in elk geval niet hetzelfde als een moedervlek. Ik was al erg verbaasd over de titel, de kosten zijn als het goed is wel het laatste waar je je op zo'n moment zorgen over maakt.
Ga in therapie!
quote:iones schreef op 12 januari 2014 @ 11:09:

Goedaardig kan veranderen in kwaadaardig. Laat het weghalen. Dan die centen maar kwijt. Dat is beter dan je leven.dat slaat nergens op, niet elke moedervlek kan veranderen in kwaadaardigheid. Als een dermatoloog concludeert dat er geen reden is een moedervlek te verwijderen is die dus op geen enkele wijze verdacht. Bij een verdenking zal heus anders worden gehandeld.
melanoom= de ergste en dodelijkste vorm van huidkanker, een andere betekenis is er niet.

Er bestaan ook geen goedaardige carcinomen
Ehm, als je Belg bent en niet verzekerd bent bij een Nederlandse verzekeringsmaatschappij à 100< euro /maand, zou ik mij niet te veel zorgen maken. Afhankelijk van je ziekenkas krijg je namelijk een heel groot bedrag terug. Bel anders maandag eens met je mutualiteit, of kijk op hun website.
Ben vorig jaar in januari geopereerd. Ben er in totaal zo'n vijf keer voor naar het ziekenhuis geweest, voor de operaties en de controles erna. Nooit een rekening van teruggezien.
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 januari 2014 @ 11:12:

melanoom= de ergste en dodelijkste vorm van huidkanker, een andere betekenis is er niet.

Er bestaan ook geen goedaardige carcinomen

Inderdaad, en bovendien is snelheid geboden als het écht een melanoom is. Maar die zekerheid is er pas na analyse van het weefsel in het lab. Snel wegsnijden en opsturen is dus het devies, en na analyse van het weefsel kan worden bepaald of verdere behandeling nodig is.

Dit geldt dus voor melanomen, niet voor onverdachte moedervlekken.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven