Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Ik ben kunstenaar..en ik verdien pas als ik iets verkoop. ( HBO 32 jaar) Per jaar verdien ik misschien 2000 euro ( ik heb geen uitkering)

Mijn man :

34 jaar

MBO ( techniek)

12 jaar werkervaring

Fulltime

Bruto: 4100 euro
Ik ben 23 jaar en verdien 1900E per maand op basis van 40u per week werken. Vooropleiding MBO.

Laptop vd zaak en mobiel vd zaak.

2 jaar werkervaring.

Lijkt me best wel aardig voor m'n leeftijd en vooropleiding toch?
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
1900E Bruto bedoel ik dan
The only person you should try to be better than, is the person you were yesterday.
Heb hier mijn kerstcadeau liggen: het contract voor mijn nieuwe positie:

5 jaar werkervaring, natuurwetenschapper bij een multinational

7300 netto

huis en auto van de zaak

en nog een aantal extra's

erg leuke locatie

helaas maar voor 3 jaar, en dan ga ik terug naar huis en naar mijn oud contract
quote:volkoren schreef op 26 december 2013 @ 08:56:

Heb hier mijn kerstcadeau liggen: het contract voor mijn nieuwe positie:

5 jaar werkervaring, natuurwetenschapper bij een multinational

7300 netto

huis en auto van de zaak

en nog een aantal extra's

erg leuke locatie

Parttime in het onderwijs verdient beter naar verhouding.Staat ook steeds in de onderwijsbladen. Ik ben fulltime leraar in het speciaal onderwijs: Opleiding hbo+master, leeftijd 31, werkzaam 6 jaar, netto salaris 1621, daarnaast nog vakantiegeld en eindejaarsuitkering
34 jaar, Hbo-opleiding, maar in totaal pas 6 jaar gewerkt. Ik heb een administratieve functie, maar wel iets specifieks (niet nader te benoemen ivm herkenbaarheid).

Salaris: 1960 euro bruto voor 32 uur per week, functie op MBO+-niveau. Netto kom ik uit op ¤1500 euro per maand, omdat ik zelf nog reiskosten moet betalen (die heb ik er al vanaf getrokken). Geen eindejaarsuitkering.
quote:liiiies schreef op 26 december 2013 @ 09:36:

Parttime in het onderwijs verdient beter naar verhouding.Staat ook steeds in de onderwijsbladen. Ik ben fulltime leraar in het speciaal onderwijs: Opleiding hbo+master, leeftijd 31, werkzaam 6 jaar, netto salaris 1621, daarnaast nog vakantiegeld en eindejaarsuitkeringDat is schaal LA?
Hier ook schaal LA in het basisonderwijs. Ik ben 34 jaar, werk 2 dagen en verdien ¤1420 netto.

Niet verkeerd volgens mij.
quote:loudlikelove1 schreef op 26 december 2013 @ 09:46:

34 jaar, Hbo-opleiding, maar in totaal pas 6 jaar gewerkt. Ik heb een administratieve functie, maar wel iets specifieks (niet nader te benoemen ivm herkenbaarheid).

Salaris: 1960 euro bruto voor 32 uur per week, functie op MBO+-niveau. Netto kom ik uit op ¤1500 euro per maand, omdat ik zelf nog reiskosten moet betalen (die heb ik er al vanaf getrokken). Geen eindejaarsuitkering.

En toch, prima als jij er tevreden mee bent natuurlijk, maar het klinkt mij wat weinig.

6 jaar ervaring en op mbo niveau, of zie ik het helemaal verkeerd??
@lemoos, nee LB :( mijn werkgever schijnt slecht te betalen maar durf niet over te stappen met mijn vaste contract
Who, bubbelwijn dat is echt goed betaald , ik doe echt iets verkeerd!!!
quote:liiiies schreef op 26 december 2013 @ 19:13:

@lemoos, nee LB :( mijn werkgever schijnt slecht te betalen maar durf niet over te stappen met mijn vaste contractBen jij lid van een vakbond? Hier klopt serieus iets niet hoor.
quote:liiiies schreef op 26 december 2013 @ 19:16:

Who, bubbelwijn dat is echt goed betaald , ik doe echt iets verkeerd!!!

Praat je weleens met collega's over jullie salaris? Wij op school wel. We zitten toch allemaal in dezelfde positie en doen dus nergens geheimzinnig over. Maar het kan wel verhelderend werken.

Ook kan je op internet veel salarisschalen vinden van het onderwijs. Vergelijk daar eens mee

Ik zit sinds dit jaar op mijn max. Daardoor ben ik een flink bedrag omhoog gegaan per maand. Nadeel is wel dat ik dit waarschijnlijk de komende 30 jaar ga verdienen.
De vakbond... goede tip, want volgens mij klopt er idd iets niet! Dacht dat idd iedereen zoiets verdiende. Ben op mijn werk de enge fulltimer dus had niet vergeleken... dacht zal wel goed zijn. Thx
V

29 jaar

WO opleiding

6 jaar ervaring

Overheid, schaal 10.9, 40 uur

Netto ca 2300 euro

Vakantiegeld en eindejaarsuitkering

Gezien functie en verantwoordelijkheden is schaal 11/12 (maar voordat je dat er doorheen hebt binnen een overheid...) passender maar mag gezien leeftijd toch niet echt klagen. Overigens verwacht ik wel vervelende reacties van oudere collega's wanneer de schaalophoging doorgaat. Heb het idee dat doorgroeien en salarisverhogingen weinig gegund worden. Wat meer concurrentie/afrekenen op prestatie binnen overheid zou volgens mij wel gezond zijn.
In het basisonderwijs kom je toch niet hoger dan schaal 9 of (incidenteel) 10? Dat is om en nabij de 3400-3900 bruto op ft basis. Dan kun je toch niet met 2 dagen 1400 euro netto verdienen? De mensen die ik ken in het basisonderwijs verdienen echt niet veel, zelfs met 10+ jaar ervaring, net even meer dan 2000 netto op ft basis.
v

22 jaar

mbo opleiding

1700E netto

vakantie geld en eindejaarsuitkering
What doesn't kill you makes you stronger
Janelle, wat is je beroep??
Zit in de nachtdienst bij de thuiszorg!
What doesn't kill you makes you stronger
Vrouw, 21 jaar

Secretaresse op een advocatenkantoor

40 uur (fulltime)

1200E bruto, hou 1000 netto over.

Ik vind het eerlijk gezegd te weinig
quote:Bolifant schreef op 06 januari 2014 @ 15:59:

Vrouw, 21 jaar

40 uur (fulltime)

Ik vind het eerlijk gezegd te weinig Je bent nog zo jong, is een prima salaris hoor! Je kunt nog voldoende groeien in je salaris....
Ik werk ik een supermarkt,40 uur,1250 euro.
quote:Bolifant schreef op 06 januari 2014 @ 15:59:

Vrouw, 21 jaar

40 uur (fulltime)

Ik vind het eerlijk gezegd te weinig Hoeveel jaar ervaring heb je? Je bent inderdaad nog jong en je gaat waarschijnlijk nog groeien maar ik vind het ook erg weinig voor een advocatenkantoor. Over het algemeen verdienen secretaresses bij advocatenkantoren beter dan secretaresses die ergens anders werken.
bijna 26, advocaat en na aftrek van alle belastingen hou ik ongeveer 2100 euro over
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven