Geld & Recht alle pijlers

Uit de schulden....yeah!!!

14-01-2014 11:28 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 jaar alle zeilen te hebben bijgezet (geen schuldsanering gelukkig, het was allemaal nog redelijk te overzien zonder hulp van buitenaf, niet in de laatste plaats door mijn vaste baan en redelijke inkomen) ben ik sinds vandaag helemaal uit de schulden.

Mijn laatste schuld (creditcard) heb ik per vandaag helemaal afgelost, de laatste betaling is zonet voldaan...

De resterende hypotheekschuld is voldaan (koophuis samen met mijn ex), zo ook is mijn roodstand helemaal opgeheven, zo ook mijn persoonlijke lening afgelost....yessssssss.....

Het enige "euvel" is nu nog mijn studieschuld maargoed...dat zie ik maar als vaste last en is een relatief luxe probleem.

Ik ben zo vreselijk blij

kan eindelijk weer een buffer op gaan bouwen en heb nu het gevoel dat ik financieel een gelijkwaardig partner ben voor mijn vriend, die mij overigens altijd heeft geholpen en bijsprong als het echt niet meer ging.

zo....dat wilde ik even kwijt, ik voel mij een bevoorrecht mens dat het nu allemaal klaar is.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Gefeliciteerd! Neem een taartje.

Goed zeg!!!
Echt heel erg knap, Sprokkelientje, proficiat. Het getuigt echt van doorzettingsvermogen en kracht dat je dit op eigen houtje hebt weten te redden.

Geniet er maar lekker van!
Toppie!
Wat fijn, gefeliciteerd!
Vrouwen zijn minder gevaarlijk met chocola in hun mond
Ontzettend fijn! Gefeliciteerd!!
Not my circus, not my monkeys
Wat goed!! Gefeliciteerd!
super!!
Wat knap ! daar mag je echt heel trots op zijn.
Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn! Gefeliciteerd!
Echt heel goed van je! Wat zal dat een heerlijk gevoel geven. Geen schulden meer en helemaal zelf gedaan!! Kan je trots op zijn.
Wauw, wat goed! Gefeliciteerd!!!

Wij moeten nog en poosje maar we hebben onze schuld van ¤90.000,- naar ¤41.000,- weten terug te dringen. We lossen per maand nu ¤700,- af plus ons vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Nog een aantal jaren en dan zijn we ook schuldenvrij... we zijn op de goede weg!

Wees maar trots op jezelf! Als wij van onze schulden af zijn dan open ik ook een topic!
Gefeliciteerd!

Een schuldenvrij leven is goed voor de nachtrust.
Wat een heerlijk gevoel!

Was nog ff nieuwsgierig hoeveel je hebt afgelost in 3 jr tijd, maar als je dat liever even voor jezelf houdt snap ik dat!

Topper, ook voor je vriend. Niet meer inruilen
Greet, een schuld van 41 duizend euro!!!

Pfff, ik zou niet eens weten hoe dat voelt.

Succes met het aflossen.
Geweldig zeg! Gefeli

Ik zou vanavond een lekkere fles wijn opentrekken! Haha
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Van harte!

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:milouda schreef op 14 januari 2014 @ 13:10:

Greet, een schuld van 41 duizend euro!!!

Pfff, ik zou niet eens weten hoe dat voelt.

Succes met het aflossen.Het was eerst ¤90.000,- dus het is ruim de helft minder. Sja, het is niet anders maar er komt zicht in.
Wat fijn Sprokkelientje!

Daar mag je met recht trots op zijn!
Gefeliciteerd! Heel erg knap. En geweldig dat je partner hier ook zo goed mee kan helpen! Is het een idee om zo nog even door te gaan en je studieschuld ook flink af te lossen?
Gefeliciteerd
@greetbilspleet: meid, wat knap...een fors bedrag per maand inderdaad en dat voor langere tijd...ik zal ook met jou meejuichen als het einde in zicht is...

@Enya: het ging om ruim EUR 12.000 in totaal (opheffing roodstand, aflossing creditcard en persoonlijke lening, doorlopend krediet met woekerrente dus..enne oh ja, ook nog een stukje restschuld van de hypotheek)

Mijn vent hou ik zeker hahahaha...hoe hij voor mij heeft klaargestaan met raad en daad (en geld als het echt nodig was)

Ik heb de afgelopen 3 jaar dat wij samenwoonden alleen maar de boodschappen hoeven te betalen en uiteraard mijn eigen vaste lasten en schulden en naar draagkracht bijgedragen aan vakanties etc..

@atelier_madame: daar zeg je zo wat. Ik ben van de "oude lichting" studieschuld. Ik had toen de mogelijkheid het in 1 keer te betalen of in maandelijkse termijnen af te lossen tegen een lage en vaste rente.

Ik weet dus eigenlijk niet beter of het moet zo...maar het loont wel effe de moeite dit uit te zoeken...

ga dit wel na het weekend doen....nu even genieten van mijn euforie hahahaha.

Wat een fijne reacties trouwens allemaal...word ik mogelijk nog blijer van
Sprokkelientje, je mag echt met recht trots zijn op wat je hebt volbracht! Zoveel discipline, het doel voor ogen blijven houden, het zelf op kunnen lossen, daar neem ik mijn hoed diep voor af!
@Doreia..zelf volbracht maar zonder mijn vriend had ik het echt niet gered hoor, hij heeft ook veel voor mij gedaan en gefaciliteerd...

maar dan nog...dank je wel voor je compliment
Zelf als in, zonder hulp,vn budgetbeheeders of de hulp van gemeente of WSNP. Dat zie ik beroepsmatig heel erg vaak heel erg anders!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven