Stofzuigen, hoe vaak?

14-01-2014 13:57 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even nieuwsgierig: hoe vaak stofzuig jij in je huis?

Er zijn natuurlijk verschillende scenario's te bedenken. Mensen met hulp in de huishouding (zo ja, hoe vaak komt die dan en wat doet de hulp?), mensen met huisdieren, etc.

Ik heb een vrij stoffig huis en kan me daar echt aan ergeren. Ik heb namelijk enorm veel licht in huis, dus je ziet het vaak al snel liggen. Ik heb twee keer per maand hulp in de huishouding, voor met name de 'grote' dingen (wc, badkamer, keuken en zij stofzuigt en dweilt het hele huis). Verder stofzuig ik zelf wel een paar keer per week, en neem ik regelmatig de bank even af ivm haren van de kat.
ik ben zo te lezen wel blij dat ik geen dieren binnenshuis heb, zou niets voor mij zijn zoveel moeten poetsen
Als ik thuis ben 2x per dag

Na mijn werk 1x per dag
Ik heb een hond. Stofzuigen en dweilen 2 keer per week.
Oh ja we zijn met zijn 2 volwassenen en 3 kinderen 5,3 en 20 maanden.

Ik dweil elke avond als de kinderen op bed liggen.

Heb een hekel aan kruimels/troep op de grond.

Binnenkort gaan we de woonkamer aanpakken nieuw laminaat enz dan wil ik wel graag dat bezoek hun schoenen uit doen. Koop wel van die slofsokken die ze extra aankunnen doen
Ga je dan ook minder stofzuigen/dweilen? Anders maakt 't toch niet uit of mensen met schoenen binnen lopen? Dan heb je tenminste nog wát eer van je werk.
Hier om de week of twee weken, appartement, geen kinderen of huisdieren en binnen lopen we op kousen of blote voeten.

Ik verbaas me er echt over dat sommige mensen elke dag (of meerdere keren per dag) stofzuigen. Met harige huisdieren kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar anders...
Als het vies genoeg is. Soms is dat na een week, soms is het na drie weken. Eens in de zoveel maanden trek ik de bank naar voren om daaronder/achter te stofzuigen.

Maar als mijn ouders op vakantie zijn, blijf ik in hun huis voor de katten en daar stofzuig ik vaker vanwege de haren. De katten mogen ook op de bank liggen en daardoor moet de bank ook regelmatig een stofzuigbeurt. Dus met huisdieren is het wel anders.
Liever elitair dan een pauper!
In de huiskamer (waar de eettafel staat): iedere dag, rest van het huis (bovenwoning) 1xper 2-3 dagen. Na 2 dagen liggen er echt weer stofnesten in de hoeken en zand in de hal.

We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (4,1).
Huh, mensen stofzuigen hier echt weinig.. Ik zou mijn huis, als ik dagelijks thuis was, zeker eens in de twee dagen stofzuigen als ik het er fatsoenlijk uit wil laten zien en heb niet eens huisdieren. Wel ben ik best slordig en kijk ik liever nergens naar met schoenen, knoeien e.d. En ik heb donkere effen tapijten waarop je iedere kruimel ziet.
12 but mature for my age
Hier een "viespeuk" met donkere vloerbedekking in appartement (scheelt wel binnenloop vuil, wordt op de trap er afgelopen). Geen huisdieren of kinderen.

1x per 2 weken ongeveer.

Visite vragen wij niet schoenen uit te doen maar vrienden doen het vaak zelf.

Schoenen uittrekken bij een ander: geen problemen mee zolang er geen huisdieren zijn!

Mijn witte sokken dienen niet als dweil!
Wij stofzuigen en dweilen om de dag.

We hebben een hond en daardoor is het snel vies of heb ik dat idee teminste.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
1x per maand, schat ik zo.

Maar ga er wel tussendoor met een swiffertje op een stok doorheen.

Ik heb toch zo'n hekel aan dat soort klusjes.
1 keer per week stofzuigen,

Na elke maaltijd onder de tafel de boel bij elkaar vegen ( helaas met kinderen echt nodig )

Ik schrik van properheid van sommigen. Daar kan ik niet aan tippen. Babydochter kruipt hier gewoon over de grond waar mensen met schoenen lopen. Ik zie het probleem niet,

Maar goed, man is erg allergisch en hoop het zo door resistentieiopbouw bij de kinderen te voorkomen, dat is tot nu toe gelukt.
Één keer in de week. En als er bezoek is geweest of als er om een andere reden veel zooi op de grond ligt.

Ter info: we zijn met z'n tweetjes, en hebben geen kinderen, wel twee vogeltjes, maar zoveel troep maken die niet.
Paar keer per week.

Soms iedere dag. Zoon kan er nogal eens een puinhoop van maken bij het eten en dan is de stofzuiger handig.

Wij zijn met twee volwassenen en 1 dreumes.
Nou, behoorlijk verschillend dus. Geen peil op te trekken
Hier 2 katten en 2 kinderen. Ik stofzuig nooit. Onze poets gelukkig wel, wekelijks, en beneden vegen we veegt vriend 1 à 2 x per week.

Iedereen mag schoenen aanhouden maar als er kinderen komen spelen vraag ik meestal wel of ze ze uit willen doen. We hebben een wit geschilderde vloer en de zwarte strepen van schoenen zijn moeilijk weg te krijgen.

Bij regenweer sowieso schoenen uit. Als kinderen naar boven willen ook, er wordt vaak op bedden gespeeld (hoogslaper).

Mijn god, 3 x per dag zuigen...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hier vriend,zoon,2 katten en ik.

Wij stofzuigen 3/4 keer in de week,dweilen om de week.

Onze grote slaapkamer van beneden ongeveer 1 keer per 3 weken.

We lopen hier in huis met sokken of slippers.

Bezoek doen hun schoenen automatisch uit.

Ik haat stofzuigen en overweeg al een tijdje een robot aan te schaffen.
Prrrr, mauw miawwwww.
iig niet om half 4 's nachts
2x in de week de beneden verdieping. Dat zijn 4 grote ruimtes en een gang en vestibule. In enkele ruimtes liggen kleden. Met een ho dje en kat moet er dus relmatig gezogen worden.

De werkster doet het 1x in de 2 weken met dweilen erbij.

Schoenen uit in de woonruimtes gaat niet lukken helaas.

Kan dat niet eisen van visite en huisgenoten.
quote:Kuzu schreef op 14 januari 2014 @ 17:50:

Desperate:

Nee sochtends als ik beneden kom zet ik hem in de box, eet hij een broodje en dan ga ik stofzuigen en dweilen.

Dan mag hij spelen.

Ik wil dat hij op een schone vloer speelt.Maar hoe doe je dat dan als hij buiten speelt? Stofzuig je je tuin, balkon of de speeltuin dan ook?
Kuzu heeft met stip gewonnen!

Jij bent de netste.
quote:elninjoo schreef op dinsdag 14 januari 2014 21:29 Ga je dan ook minder stofzuigen/dweilen? Anders maakt 't toch niet uit of mensen met schoenen binnen lopen? Dan heb je tenminste nog wát eer van je werk.Nee denk het niet want je wil niet weten hoe de vloer eruit ziet na de lunch en avond eten met 3 kinderen. :Imao:
Zowieso elke dag stofzuigen en daarna elke dag met een natte Swiffer overall langs boven 3x in de week stofzuigen.1 kind,man en 2 vogels 2 cavia's.Ook ik vind het goor met schoenen aan in huis.Iedereen weet het bij mij dat schoenen uit moeten dat gaat vanzelf ik doet dat ook bij hun.

Mijn vorige buurvrouw was eens naar dr dochter gegaan die echt in een achterstandswijk woonde en veel last had van kakkerlakken.Op een gegeven moment had mijn buurvrouw dus ook last van kakkerlakken,bleek volgens haar dat ze eitjes heeft meegenomen onder dr schoenen.Vanaf toen deed ze dr schoenen thuis ook uit.
WIj een keer per week. We dragen geen schoenen in huis, wel een kat. Maar die is doordeweeks de hele dag buiten en als hij binnenkomt, verhaart hij nauwelijks. Boven doe ik de kamer stofzuigen en dweilen die ik gepoetst hebt, maar ook sinds kort. Eerst deed ik boven alleen als het echt nodig was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven