Houten deegroller piept vreselijk!

16-01-2014 16:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn houten deegroller piept vreselijk! Niet te doen! Zodra ik iets uitrol komt er een vreselijk geluid vrij, vergelijkbaar met nagels over een krijtbord.

Net stond ik te rollen met een fles wijn, niet ideaal.

Hoe los ik dit nou op? Smeren? In water weken? Geen idee! Wie weet het wel?
Beetje siliconenspray ertussen.
Wd40!! Voor al u piepjes! Daarna even afwassen zodat het niet in aanraking kan komen met je eten:)
Ah fijn! Beide ga ik proberen!

Klinkt als een non-probleem, maar toch!
Ik snap werkelijk waar niet waarom je hier een topic over opent. Non-vraag
Insmeren met olijfolie i.p.v. industriële olie lijkt me verstandiger.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Lekker bij het eten

Zou het gewoon bij een likje olijfolie houden
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 januari 2014 @ 16:26:

Beetje siliconenspray ertussen.

Lekker voedselveilig

Olijfolie of kokosolie..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Mijn man is ook voor een natuurlijke olie of oplossing.

Onze baby slaapt vandaag voor het eerst 2,5 uur en dus hebben we de hele middag de tijd om over dit soort toestanden na te denken.
quote:Gebakje21 schreef op donderdag 16 januari 2014 16:56 Ik snap werkelijk waar niet waarom je hier een topic over opent. Non-vraag

Het is irritant als een voorwerp onbruikbaar is en zeker in de keuken.

Ik ben namelijk een keukenprinses :D
quote:Gebakje21 schreef op 16 januari 2014 @ 16:56:

Ik snap werkelijk waar niet waarom je hier een topic over opent. Non-vraagOmdat ze een oplossing zoekt? En die heeft ze nu. Handig joh!
Mag ze lekker zelluf weten Gebakje.
Je kunt ook de handvaten niet gebruiken (eventueel eruit slopen), en dus 'rollen met je handen'.
Gewoon een andere roller kopen, zo'n kunststof geval, heb je ook minder last van deeg dat er aan blijft plakken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 16 januari 2014 @ 18:29:

Gewoon een andere roller kopen, zo'n kunststof geval, heb je ook minder last van deeg dat er aan blijft plakken

dat vind ik sowieso een meer frissere oplossing, heb wel eens kogeltjes over het aanrecht zien rollen die uit mijn houten roller kwamen..

Ik zweer al jaren bij een rolstok zonder handvaten
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Haha lekker belangrijk.....
quote:clemance schreef op donderdag 16 januari 2014 18:18 Je kunt ook de handvaten niet gebruiken (eventueel eruit slopen), en dus 'rollen met je handen'.Ja! Zoiets als ik nu met de wijnfles deed.....
quote:nlies schreef op donderdag 16 januari 2014 18:29 Gewoon een andere roller kopen, zo'n kunststof geval, heb je ook minder last van deeg dat er aan blijft plakkenDat zei mijn man ook en in dezelfde zin kwam het woord 'eigenwijs' voor ;)
Ik zou het bij slaolie of olijfolie houden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Sense-1970 schreef op donderdag 16 januari 2014 18:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nlies in "Houten deegroller piept vreselijk!"" class="messagelink">nlies schreef op 16 januari 2014 @ 18:29</a>:</b>

Gewoon een andere roller kopen, zo'n kunststof geval, heb je ook minder last van deeg dat er aan blijft plakken</div></blockquote>

dat vind ik sowieso een meer frissere oplossing, heb wel eens kogeltjes over het aanrecht zien rollen die uit mijn houten roller kwamen..

Ik zweer al jaren bij een rolstok zonder handvaten

Kogeltjes? Ik heb de roller zelf al eens goed laten behandelen!

Maar alleen zo'n stok is inderdaad ook een idee. Wellicht is deze gewoon echt op zijn retour :(
Die stokken kosten drie keer niks en zijn beter schoon te houden.
quote:cootjep schreef op 16 januari 2014 @ 17:56:

Onze baby slaapt vandaag voor het eerst 2,5 uur en dus hebben we de hele middag de tijd om over dit soort toestanden na te denken.

Gefeliciteerd!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tsjonge, wat een ramp. Ik hoop voor je dat je kunt slapen.
verba volant, scripta manent.
Is het tegenwoordig hip om azijn te drinken voor het slapengaan ofzo?
quote:wendy7474 schreef op 16 januari 2014 @ 23:58:

Is het tegenwoordig hip om azijn te drinken voor het slapengaan ofzo?

??

Nja wat bedoel je?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven