Dit is Minder van Tinder

05-01-2014 20:22 3227 berichten
(of andere datingsites) Hebben jullie dat ook? Dat je na een halfuurtje swipen zo afgeleid word door de dusdanig slechte profielfoto's dat je niet eens meer denkt aan de persoon erachter?

Bij mij gaat het ongeveer zo:

- met hele grote pot bier

- in fout carnavalskostuum

- met wazige -ik ben gevoelig uitdrukking- en huisdier

- kijkt uit over landschap, je ziet alleen z'n rug

- heef duidelijk zijn vriendin eruit geknipt, zie nog een oorbel

- nog zo'n amateur DJ

- 10.000e selfie in de (rommelige) badkamer

- heeft pas photoshop/snapseed ontdekt

- is dat zijn baby?

- zoveelste foto van man met opgesloten tijger, het liefst zogenaamd in staart bijten

- de strand foto, liefst springend of een vage perspectief trucage.., kijk nu lijkt het net of ik de zon vastheb!

naar links!

Dan zit ik mentaal te turven, een paar foto's verder kan ik dan weer een categorie toevoegen: de spiegelende zonnebrillen dudes...

Niet dat er iets mis is met bovenstaande dingen, maar ik zie ze zo vaak herhaald dat ik me afvraag of er ergens een cursus profielplaatjes is geweest die ik heb gemist

hoe prik je daar doorheen? Moet je dat willen? Ben ik de enige?
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen, ik ga ook maar eens een kijkje nemen op tinder
Hey Minigerbera, misschien is hij erg verlegen, maar het is gewoon niet leuk om continu achter iemand aan te moeten lopen toch? Zeker niet als het om een rebound/scharrel gaat. Die moeten juist helemaal voor je vallen en jou achternalopen.

Je hoeft hem niet gelijk te verwijderen, maar ik zou voorlopig wel even zijn bestaan vergeten.

@Pepperi, welkom! Ben benieuwd hoe je het ervaart!
quote:turquasi schreef op 16 januari 2014 @ 14:51:

Anders is het net alsof je hebt zitten knipogen naar de jongen die aan de andere kant van de bar zat, die als hij vervolgens opstaat van zijn kruk tot net aan je kin blijkt te komen.Zo heb ik er net eentje afgewezen vlak voor het tot een date kwam. Hij bleek 5 cm kleiner dan ik. Toen had ik er toch geen zin meer in.
Maar Minigerbera, waarom bespreek je dat niet gewoon met hem?
Gewoon awkward is dat, ben ook (door ex) gewoon gewend om omhoog te moeten kijken + een stapje achteruit tegen de whiplash haha.
Ik heb weleens met een kleine jongen gedate, maar ik merkte dat ik me daar echt niet overheen kon zetten.
Het heeft iets vaags als je iemand opeens letterlijk recht in de ogen kan kijken. Zodra ik de kruin kan zien haak ik helemaal af

Soms vind ik het wel oppervlakkig van mezelf, erg pre-emancipatie.
Nou recht in de ogen doe ik het nog voor (vind dat ik niet al teveel eisen mag stellen), maar naar benéden kijken? Nee. Naar beneden buigen om te zoeken, pffff.
Dat is echt een rare gewaarwording inderdaad
Ik heb het hem al gevraagd nadat ik hem van FB verwijderd had. Hij gaf toen aan dat hij het moeilijk vindt om zoveel aandacht aan iemand te besteden terwijl hij diegene nog nooit heeft gezien..
Oja en hij heeft ook gezegd dat ik 'te mooi' voor hem ben.. Wat is dat nou voor onzin? Dan zou hij me toch juist moeten willen!! Aaah ik word er gewoon onzeker van :(
Ik lees al een poosje mee en word steeds enthousiaster. Voor dat ik mij aanmeld bij tinder zou ik graag wat dingetjes willen weten.

Ik meld mij aan via Facebook en die gebruiken dus mijn profielfoto? Is dat alleen die foto of kunnen je matches ook alle andere foto's zien die op je Facebook staan?

Tinder maakt geen reclame of zet berichten op je Facebook? Beetje lullig als al mijn vrienden zouden kunnen zien dat ik bezig ben op tinder!
Op je FB is niks te zien en je kan ook zelf foto's kiezen die je wilt gebruiken.
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste tinderdate gehad. Ik had vooraf mijn twijfels: de man in kwestie was van oorsprong Italiaans, woonde al 8 jaar in Nederland, heeft hier zelfs een huis gekocht, en heeft een heel goede baan als ingenieur. Hij was wel 11 jaar ouder dan ik, maar ach, dat kan best.

Waar ik wel een beetje op afknapte was dat tijdens het chatten zijn Nederlands beperkt was tot "eet smakelijk" en "goedenavond" en zijn Engels iets beter was, maar ook niet heel veel beter. Vroeg ik of hij wel eens naar toneelvoorstellingen gaat, antwoordde hij "I like to join some theatre sometime". Dus ik vroeg of hij acteerde, bleek hij te bedoelen dat hij graag een toneelvoorstelling zou willen bezoeken. Ook was hij op foto's naast zijn vrienden relatief klein. En hij was heel needy! Begon 8x per dag tegen me te chatten op facebook, vragen waar ik was, wat ik deed etc! En toen ik een keer zei dat ik in Rotterdam was met mijn zusje riep hij dat hij eraan kwam!

Hoe dan ook, ik wilde de date eigenlijk afblazen, maar een vriendin van me zei dat ik het moest beschouwen als een oefendate, dat zijn Engels vast niet zo goed was omdat hij dyslectisch zou zijn en we bedachten het plan dat zij verderop in het café zou zitten met een pruik om ook eens te kijken zodat we eventueel op het toilet zouden kunnen overleggen.

Nou, het was een ramp. We hadden afgesproken in een café in een zijstraat van het Rokin, en hij kon het niet vinden. Een half uur na de afgesproken tijd kwam hij binnen. Hij was piepklein. Ik keek op de bovenkant van zijn hoofd neer, en dan ben ik 1.73 (dus echt geen reuzin!!!). Ik moest gewoon bukken om hem te begroeten! Zijn Nederlands was niet existent, zijn Engels was om te huilen. De conversatie liep erg stroef, en hij zei echt totaal idiote dingen als "Why you want to meet outside centre?" (uuuuh, dude, het Rokin is as central as you get! - hij woont in Utrecht) en "I earn many money with my job and that you cannot in Italy". Maar dan kwam dat er met heel veel uuuuhs en gestamer uit. Echt, de desillusie was ontzettend groot. Deze jongen is aan de Universiteit in Delft gepromoveerd en heeft een Engelstalig boek/proefschrift op zijn naam staan!!!

Na een uur zei ik dat vrienden van me een feestje gaven (smoesje!) waar ik naar toe door zou gaan en vroeg om de rekening. Meneer keek netjes naar de rekening en legde de helft neer. Ik mijn portemonnee opvissen om de rest maar bij te leggen...

Toen het café uit gegaan, gebukt om hem gedag te zoenen. Hij zei nog "You come in Utrecht to my house next week, I really like you". Ik zei "uuuh.. yeah... I gotta go! Bye!". Ik loop een zijstraatje in, wacht 5 minuten en ga het café weer in. De ober kijkt me heeeeel vreemd aan, en heb toen met vriendin de nabeschouwing gedaan (die zag aan mij ook wel af dat het totaal niet liep en schrok ook van hoe klein hij was)! Toen nog gezellig met haar uit geweest...

Die avond en de volgende dag stuurt meneer me 3x een facebookberichtje (ik heb hem gelukkig - ik was al een beetje afgeschrikt door dat needy gedoe - niet mijn telefoonnummer of mijn adres gegeven) dat hij het zo leuk vond en dat ik langs moet komen in zijn huis. Ik heb toen na overleg met een vriendin - die mij had verteld dat ik hem geen uitleg verschuldigd was aangezien hij niet eens aangeboden had te trakteren - gezegd "sorry, no" en op de blokkeerknop gedrukt....

Tot nu toe dus nog geen groot succes hier, alleen een idioot verhaal!
Hey Bureaulamp, jammer dat het zo ongemakkelijk was! Maarre., aangezien dit een oefendate was..

What did you learn?
quote:Flutter-By schreef op 16 januari 2014 @ 17:00:

Beiden (man/vrouw) ook Hans?Ja, dan krijg je mannen- en vrouwenfoto's door elkaar. Ik zou denken dat dat handig is voor biseksuele tinderaars (laat ik de gebruikers van Tinder maar zo noemen. ).
World of Warcraft: Legion
quote:bureaulamp schreef op 16 januari 2014 @ 18:56:

Zijn Nederlands was niet existent, zijn Engels was om te huilen. De conversatie liep erg stroef, en hij zei echt totaal idiote dingen als "Why you want to meet outside centre?" (uuuuh, dude, het Rokin is as central as you get! - hij woont in Utrecht) en "I earn many money with my job and that you cannot in Italy". Maar dan kwam dat er met heel veel uuuuhs en gestamer uit. Echt, de desillusie was ontzettend groot. Deze jongen is aan de Universiteit in Delft gepromoveerd en heeft een Engelstalig boek/proefschrift op zijn naam staan!!!Dan ga ik me afvragen of dat laatste waar is. Slecht Engels kunnen en dan nog een Engelstalig proefschrift schrijven?
Ik ben door dit topic ook enthousiast geworden over tinder en heb vorige week een account aangemaakt. Maar ik word er niet goed van dat hij zich niet aan de instellingen houdt!! Ik heb em ingesteld op 25 km maar ik krijg gewoon mannen die 40, 50, 60, 70 km verderweg zijn. En omdat ik daar niet telkens naar kijk als ik iemand 'like' heb ik al een paar matches gehad die echt niet in de buurt wonen. Niet relaxed. Hebben meer mensen dit probleem?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ooh, wat een heerlijk onderwerp is dit. Ik heb alleen maar een dumbphone, dus geTinderd wordt er niet, maar ik zit wel op een datingsite, en soms word ik zo moooeeeeedeloos van de clichés die je daar tegenkomt. Zowel foto's als tekst. Nou ben ik ook op zoek naar een origineel type, dus dat kon ik verwachten. Maar Toch. Even lekker zeuren:

- Eén ding heb ik wel geleerd, als je niet van zeilen houdt ben je in principe fucked. En laat ik nou niet van zeilen houden Gelukkig word ik ook niet echt warm van die zeil-figuren (en skiën in de winter natuurlijk), want hun tekst is meestal een aangepaste versie van hun CV.

- Misschien wordt het tijd voor een potje self-description/profile BINGO:

Ambitieus, Sportief, Levensgenieter, Meid die weet wat ze wil, Uitdagende baan, Op de bank met Film, Leven goed voor elkaar..etc.etc. oh, en PASSIE natuurlijk, het meest uitgewoonde woord ever. bah. Allemaal toe te juichen eigenschappen, maar origineel? neuh.

- En dan de mannen die Echt Rare Dingen (TM) zeggen, zoals: "Ik ben hier natuurlijk om te winnen." (Rlly?) of " Je bent geen huismus en durft een aantrekkelijke man aan." (WUT?)

- En natuurlijk is er ook vanalles op mijn eigen tekst aan te merken I'm sure, maar het is iig niet cliché. En soms denk ik er wel eens over om een tweede profiel aan te maken waarin ik zet wat ik echt zou willen zeggen:

"Ik ben het streven zat, Ik ben slim, maar heb geen zin in een carrière. Ik wil gewoon een vent die me zwanger maakt en dan lekker op de bank zitten. In ruil daarvoor doe ik je huishouden, kook voor je, en luister naar je geklaag over je collega's. Ik ben gezellig en aardig en schoonmoeders zijn dol op me. Geen sneuerds graag, DOEI."
"Ik ben het streven zat, Ik ben slim, maar heb geen zin in een carrière. Ik wil gewoon een vent die me zwanger maakt en dan lekker op de bank zitten. In ruil daarvoor doe ik je huishouden, kook voor je, en luister naar je geklaag over je collega's. Ik ben gezellig en aardig en schoonmoeders zijn dol op me. Geen sneuerds graag, DOEI."

Ik vind hem briljant!!! 👍 Gewoon doen! Ben erg benieuwd wat de reacties zullen zijn hahaha 😜
quote:-tinkerbell- schreef op 16 januari 2014 @ 19:22:

Ik ben door dit topic ook enthousiast geworden over tinder en heb vorige week een account aangemaakt. Maar ik word er niet goed van dat hij zich niet aan de instellingen houdt!! Ik heb em ingesteld op 25 km maar ik krijg gewoon mannen die 40, 50, 60, 70 km verderweg zijn. En omdat ik daar niet telkens naar kijk als ik iemand 'like' heb ik al een paar matches gehad die echt niet in de buurt wonen. Niet relaxed. Hebben meer mensen dit probleem?Hm... dan moet ik daar eens op letten. Ik heb nog niet naar mogelijke fouten gekeken. De ene match is ongeveer 60 km uit de buurt de ander 10 km (dus heel dichtbij).
quote:pippa2 schreef op 16 januari 2014 @ 19:32:

Ooh, wat een heerlijk onderwerp is dit. Ik heb alleen maar een dumbphone, dus geTinderd wordt er niet, maar ik zit wel op een datingsite, en soms word ik zo moooeeeeedeloos van de clichés die je daar tegenkomt. Zowel foto's als tekst. Nou ben ik ook op zoek naar een origineel type, dus dat kon ik verwachten. Maar Toch. Even lekker zeuren:

- Eén ding heb ik wel geleerd, als je niet van zeilen houdt ben je in principe fucked. En laat ik nou niet van zeilen houden Gelukkig word ik ook niet echt warm van die zeil-figuren (en skiën in de winter natuurlijk), want hun tekst is meestal een aangepaste versie van hun CV.

- Misschien wordt het tijd voor een potje self-description/profile BINGO:

Ambitieus, Sportief, Levensgenieter, Meid die weet wat ze wil, Uitdagende baan, Op de bank met Film, Leven goed voor elkaar..etc.etc. oh, en PASSIE natuurlijk, het meest uitgewoonde woord ever. bah. Allemaal toe te juichen eigenschappen, maar origineel? neuh.

- En dan de mannen die Echt Rare Dingen (TM) zeggen, zoals: "Ik ben hier natuurlijk om te winnen." (Rlly?) of " Je bent geen huismus en durft een aantrekkelijke man aan." (WUT?)

- En natuurlijk is er ook vanalles op mijn eigen tekst aan te merken I'm sure, maar het is iig niet cliché. En soms denk ik er wel eens over om een tweede profiel aan te maken waarin ik zet wat ik echt zou willen zeggen:

"Ik ben het streven zat, Ik ben slim, maar heb geen zin in een carrière. Ik wil gewoon een vent die me zwanger maakt en dan lekker op de bank zitten. In ruil daarvoor doe ik je huishouden, kook voor je, en luister naar je geklaag over je collega's. Ik ben gezellig en aardig en schoonmoeders zijn dol op me. Geen sneuerds graag, DOEI." Wat schrijf jij leuk!
quote:-tinkerbell- schreef op 16 januari 2014 @ 19:22:

Ik ben door dit topic ook enthousiast geworden over tinder en heb vorige week een account aangemaakt. Maar ik word er niet goed van dat hij zich niet aan de instellingen houdt!! Ik heb em ingesteld op 25 km maar ik krijg gewoon mannen die 40, 50, 60, 70 km verderweg zijn. En omdat ik daar niet telkens naar kijk als ik iemand 'like' heb ik al een paar matches gehad die echt niet in de buurt wonen. Niet relaxed. Hebben meer mensen dit probleem?Zeker al een paar keer gehad, als je kijkt bij de instellingen zie je ook een disclaimer: Tinder gebruikt deze voorkeuren om mogelijke matches te vinden, sommige suggesties kunnen echter buiten je voorkeuren vallen.

waarmee ze volgens mij zoveel zeggen als:

't is leuk wat je wenst, maar een vent is een vent. (niet zeiken)
Haha ja ik weet dat tinder dat erbij heeft staan, maar dan denk ik: de afstand is de enige voorkeur die ik überhaupt in kan stellen, dan is het toch idioot dat ie zich daar niet aan houdt?! Ik bedoel: ik sta ook op een datingsite en daar stel je zo minimaal 5 voorkeuren in, tja dan snap ik dat ie ook zoekt naar mannen die aan 3 of 4 wensen voldoen. Maar 1 voorkeur ingeven en daar dan aan voorbij gaan, dan kan ik net zo goed geen voorkeur instellen
Ik spreek toch geen Chinees?!
Nou ben ik aan het swipen geweest, met in mijn achterhoofd dat ik ze wel weer opnieuw kan bekijken....heb ik dus heel veel leuke mannen laten lopen!! Domme doos dat ik ben! Hoe krijg ik al die mannen er weer opnieuw voor?! Heb ze dus continue naar links lopen slepen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven