Fijne mp3/app voor het slapen

15-01-2014 12:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap de laatste tijd slecht in, ik pieker over van alles. Nu merkte ik deze week bij een lesje bodybalance dat ik daar heel rustig/slaperig werd van het einde... Ik zoek geen zweverige muziek maar meer een stem die een bodyscan doet of zoiets.. Ik hoop dat ik dan weer wat sneller inslaap

Iemand goede tips?
Misschien eens kijken of tune-in radio wat voor je is. Heeft allerlei rustgevende dingen erop staan en ook radiozenders met relaxmuziek.
Zoek eens naar de app Relax Melodies. Daar kun je zelf geluiden samenstellen, bijv.: regen op dak + onweer of pratende mensen + bosgeluiden.

Je kan instellen dat de app stopt na een bepaalde tijd.

Het heeft mij erg geholpen, er is ook een betaalde versie waar je volgens mij eigen geluiden/mp3's kunt instellen.
Is er geen ontspannings/meditatie-appje?
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Of Calmradio. Heerlijk om ook mee in bad te liggen en eigenlijk hetzelfde zoals Milja1985's app meerdere kanalen met geluiden en soorten achtergrond muziek.
Kijk eens op YouTube. Daar vind je er vast veel. Deze in ieder geval:

http://www.youtube.com/watch?v=RpHrpFy37l8

Je kunt er ook andere geleide meditaties vinden zoals deze:

http://www.youtube.com/wa ... tT7lgP52H9ak3uUOQ

http://www.youtube.com/wa ... =FL4o-5vtT7lgP52H9ak3uUOQ
Bedankt allemaal! ik ga vanavond eens wat proberen.. Denk niet dat ik van de geluiden ben, meer een stem. Liefst nederlands, maar engelstalig kan ik ook eens proberen!
Ik heb de app 'mindfulness' (blauwe achtergrond met wit mediterend persoon).

Hier kun je een stemgeleide bodyscan doen, maar je kunt ook kiezen voor meditatiesessies van tussen de 5-30 minuten. Stille meditatie of stemgeleid.

Ik heb de app pas een weekof 2, maar gebruik hem regelmatig. Ik vind de stem persoonlijk best prettig. Ben er ook al een keer bij in slaap gevallen.
je kunt ook zoeken naar meditaties van Ger Schurink, die zijn er in verschillende lengtes en ook bodyscan zit erbij.

Verder vind ik het heel relaxt om naar de regen te luisteren, dat staat ook overal op youtube.
Ik heb een serie 2 uur lange 'exploring your past lives' meditaties, er gaat er één bij het slapen aan. De timer erop.

tegen de tijd dat ik net ga ontdekken of ik inderdaad Pocahontas was, slaap ik. (mét bodyscan)
Relax and rest app ... Wel Engels, maar went snel. Je kan kiezen voor 5, 10 of 20 min.. Bij de laatste ben ik halverwege al vertrokken succes!
Heb vannacht van alles geprobeerd. Eerst een bodyscan (nederlands), fijn maar viel er niet bij in slaap. Daarna wat engels maar was m ook niet. Ga nu weer die van jullie proberen

(stomme is, als ik wakker wordt met bijna 9 uur slaap door de wekker, ben ik echt nog in vaste slaap, zou nooit uit mezelf wakker worden)
wat voor logo heeft die app Maayke? Ik snap niet helemaal welke het is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven