Geld & Recht alle pijlers

Western Union

19-01-2014 09:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie gebruikt Western Union weleens? Wat vind je ervan?

Ik was aan het overwegen gebruik te maken van hun service. Ze rekenen een behoorlijk bedrag voor de valuta, en vervolgens (in mijn geval) nog eens 20 euro voor de service.

Is dat achterlijk duur of ben ik een zeikerd?
Dat is achterlijk duur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Klopt is achterlijk duur.

Helaas kun je soms niet anders.

In sommige landen is het nog niet normaal dat de bevolking allemaal een bankrekening hebben.

Moneygram is net zoiets, weet niet of dat net zo duur is?
Oh goeie, ik ga even naar Moneygram zoeken.

Fijn dat jullie het ook achterlijk duur vinden. Ik dacht even dat ik te gierig ben ingesteld.
Het gekke is, volgens mij gebruiken ze in het betreffende land ook een soort transfersysteem, maar dat kan dan nooit zo duur zijn.
Het is ook duur, ik doe het ook meestal 1 keer in de zoveel tijd en dan grotere bedragen. Zodat de kosten in het niets vallen.
De website van MoneyGram doet het momenteel niet goed.

Ik vind 30 euro gewoon echt heel erg veel op een bedrag van 180 euro. Ik baal ervan want ik wil denk ik wel graag dat geld opsturen.
Achterlijk duur, gebruik het nooit meer.
Wie maakt er dan wél gebruik van Western Union? Criminelen die geld willen verzenden ofzo?
Als je vaker geld wil sturen en ze in de dat land wél makkelijk bij een geldautomaat kunnen, dan kan je ze ook een pasje sturen van een bankrekening die je speciaal hiervoor opent.
quote:Frizz schreef op zondag 19 januari 2014 10:41 Wie maakt er dan wél gebruik van Western Union? Criminelen die geld willen verzenden ofzo?Ja.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:.marty. schreef op 19 januari 2014 @ 10:42:

Als je vaker geld wil sturen en ze in de dat land wél makkelijk bij een geldautomaat kunnen, dan kan je ze ook een pasje sturen van een bankrekening die je speciaal hiervoor opent. Ja dat heb ik weleens geprobeerd, dat lukte destijds niet. En ik heb de laatste jaren een paar keer post gestuurd, niet aangekomen. Een pasje opsturen is dus (zelfs als de bank meewerkt) geen optie nu.
In veel landen is de post helaas niet zo betrouwbaar als in Nederland.

En niet alleen criminele gebruiken western union.

Het wordt vaak gebruikt om familie in het buitenland geld te sturen.
quote:valisa schreef op 19 januari 2014 @ 11:17:

In veel landen is de post helaas niet zo betrouwbaar als in Nederland.

En niet alleen criminele gebruiken western union.

Het wordt vaak gebruikt om familie in het buitenland geld te sturen.Maar met familie in het buitenland is een bankpasje wel vaak mogelijk toch?
@frizz, niet overal zijn betrouwbare banken en hoe moeten ze aan het pasje komen?
Ik heb het een paar maanden geleden moeten doen omdat mijn zoon in Bangkok zat en zijn pinpas werkte niet meer.

Dus ik moest wel. Kan het kind niet zonder geld laten zitten aldaar
quote:valisa schreef op 19 januari 2014 @ 11:26:

@frizz, niet overal zijn betrouwbare banken en hoe moeten ze aan het pasje komen?Ik zei niet 'altijd', ik zei 'vaak'. Er zijn vast uitzonderingen, maar ik kan me niet voorstellen dat het er veel zullen zijn.
quote:yasmijn schreef op 19 januari 2014 @ 11:26:

Ik heb het een paar maanden geleden moeten doen omdat mijn zoon in Bangkok zat en zijn pinpas werkte niet meer.

Dus ik moest wel. Kan het kind niet zonder geld laten zitten aldaar Jaaaaaaaaaaa daar is het inderdaad ook héél handig voor. Heb laatst ook gedacht dat ik mijn vader daarvoor moest bellen, maar ik was gewoon even vergeten mijn bank te bellen om de buitenland-blokkade van mijn pas af te halen.
Dat is ook het enige waarvoor ik het wil gebruiken.

Als de kinderen ergens in een ver buitenland een probleem hebben met de pinpas.
Schijnbaar gebeurt het vaak genoeg anders was de western union er niet meer.

Ik zie er meestal afrikaanse mensen.
Aangezien de ontvanger geen andere mogelijkheid heeft: je bent een zeiker. Opzouten, Frizz.
quote:Naara schreef op 19 januari 2014 @ 11:44:

Aangezien de ontvanger geen andere mogelijkheid heeft: je bent een zeiker. Opzouten, Frizz.Ochtendhumeurtje Naara?
Met MoneyGram kom ik op ruim 20 euro. Toch goedkoper.
Ik! Wij zijn 1,5 jaar geleden in Indonesië geweest en hebben daar bij een gezin een toilet laten bouwen. Ik stuur nu 1 x per 2 a 3 maanden een paar tientjes. Gewoon. Omdat ik t ze gun ! We hebben een paar weken met hun doorgebracht en vinden ze gewoon aardig. Kunnen hun het met id kaart ophalen met een code die ik sms. Officieel hebben ze geen adres en een bankrekening is lastig en geld komt dan ook niet perse daar heb ik gehoord.

Ik betaal geloof ik altijd 4,50 transactiekosten
quote:Frizz schreef op zondag 19 januari 2014 10:41 Wie maakt er dan wél gebruik van Western Union? Criminelen die geld willen verzenden ofzo?

Inderdaad, dat gebeurt heel veel. Althans vroegah, toen ik op het postkantoor werkte.

De controle was heel streng, al het verdachte moesten we gelijk doorgeven, we moesten uitbetalingen regelmatig weigeren.

Het is/was ook erg fraudegevoelig.

Op een gegeven moment moesten we bij iedere klant de vraag stellen: 'wordt het geld voor terroristische doeleinden gebruikt?' (waarop ik dan weer dacht: welke debiel gaat daar in hemelsnaam nou toch 'ja' op zeggen?!!)

Er wordt met Western Union veel geld gestuurd naar Afrikaanse en Aziatische landen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven